Pitäisi itsekkin katsoa/vaihtaa suodattimet. Vaikuttaahan tukkoinen suodatin kulutukseenkin ja mulla tuntuu kovalta tuo kulutus n. 8litraa pääasiassa maantieajoa. Auto s203 320cdi 7g.tuominen kirjoitti:W211 om642:ssa sutarit on tosiaan vaihdettava joka huollossa. Aina on kotelot täynnä ampiaisia, sudenkorentoja ja muita otuksia. Viimeksi ostin tarjouksesta kolme settiä suodattimia. Nyt pitäisi taas tilata muutama suodatinpari.
Aiemmissa w211 220cdi:ssä ja W201 2.6:ssa pääsi n. 40tkm ennen putsarin vaihtoa vaikka ilmanotto on ihan samassa kohdassa kuin v6:ssakin...
Auton ilmansuodatin saattaa tukkeutua.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Toinen yleinen millä on vaikutusta kulutukseen on jos ei lämpeneshrteam kirjoitti:Pitäisi itsekkin katsoa/vaihtaa suodattimet. Vaikuttaahan tukkoinen suodatin kulutukseenkin ja mulla tuntuu kovalta tuo kulutus n. 8litraa pääasiassa maantieajoa. Auto s203 320cdi 7g.tuominen kirjoitti:W211 om642:ssa sutarit on tosiaan vaihdettava joka huollossa. Aina on kotelot täynnä ampiaisia, sudenkorentoja ja muita otuksia. Viimeksi ostin tarjouksesta kolme settiä suodattimia. Nyt pitäisi taas tilata muutama suodatinpari.
Aiemmissa w211 220cdi:ssä ja W201 2.6:ssa pääsi n. 40tkm ennen putsarin vaihtoa vaikka ilmanotto on ihan samassa kohdassa kuin v6:ssakin...
eli jos termari on huonossa kunnossa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Joo tuokin on tiedossa, mutta ainakin lämpömittarin mukaan lämpeää "oikein".CDI203 kirjoitti:Toinen yleinen millä on vaikutusta kulutukseen on jos ei lämpeneshrteam kirjoitti:Pitäisi itsekkin katsoa/vaihtaa suodattimet. Vaikuttaahan tukkoinen suodatin kulutukseenkin ja mulla tuntuu kovalta tuo kulutus n. 8litraa pääasiassa maantieajoa. Auto s203 320cdi 7g.tuominen kirjoitti:W211 om642:ssa sutarit on tosiaan vaihdettava joka huollossa. Aina on kotelot täynnä ampiaisia, sudenkorentoja ja muita otuksia. Viimeksi ostin tarjouksesta kolme settiä suodattimia. Nyt pitäisi taas tilata muutama suodatinpari.
Aiemmissa w211 220cdi:ssä ja W201 2.6:ssa pääsi n. 40tkm ennen putsarin vaihtoa vaikka ilmanotto on ihan samassa kohdassa kuin v6:ssakin...
eli jos termari on huonossa kunnossa
Oletteko käyttäneet alkupäisiä ilmansuodattimia vai tarvike? Ero muuta kuin hinta?
Tää "ilmansuodatinlaiskuus" taitaa tosiaan olla yleisempikin vaiva. En perkule ymmärrä, moottoriöljyn + suodattimen ohella kuitenkin se koneen paras henkivakuutus, kun vaihtaa säännöllisesti ja pitää kunnossa.
Luin tuon Eemelini huoltohistorian tiheällä kammalla ja jäi kummittelemaan se tosiseikka, että merkintöjen mukaan ilmanputsari oli vaihdettu 220 tkm ja 4v sitten. Ostin marmoritiskiltä uuden patruunan, 38e, se vaihdettiin viime viikolla.
Harmi, että en tajunnut ottaa kuvaa vanhasta, joka näytti siltä, että oli ollut töissä, no, kauan. Ei pysty sanomaan, oliko sillä tosiaan ajettu tuo 220 tkm. Ei sentään semmoinen kauhistus, kuin täällä nuo pahimmat, mutta kovasti käytetty kuitenkin.
Raittari näytti hyvältä ja muutenkin kaikki on huoltohistorian ja omien tarkistusten mukaan vaihdettu ajallaan, siksi ihmetyttää, miten hemmetissä noinkin perusjuttu kuin ilmansuodatin on jätetty huomiotta. Onhan tossa jäätävä vaihtoväli, 4v tai 120 tkm ja voi olla että on tuossa välissä ilman merkintöjä vaihdettukin, eikä tuo lieriösuodatin varmaan ole niitä surkeimpia virityksiä, mutta silti.
Jos tähän vehkeeseen vaihtaa ilmansuodattimen vaikkapa joka vuosi syksyllä polttoainesuodattimen vaihdon yhteydessä, kustannus on 20e tarvikkeella ja vajaat 40e originaalilla. Per vuosi.
Mä vaan ihmettelen.
Luin tuon Eemelini huoltohistorian tiheällä kammalla ja jäi kummittelemaan se tosiseikka, että merkintöjen mukaan ilmanputsari oli vaihdettu 220 tkm ja 4v sitten. Ostin marmoritiskiltä uuden patruunan, 38e, se vaihdettiin viime viikolla.
Harmi, että en tajunnut ottaa kuvaa vanhasta, joka näytti siltä, että oli ollut töissä, no, kauan. Ei pysty sanomaan, oliko sillä tosiaan ajettu tuo 220 tkm. Ei sentään semmoinen kauhistus, kuin täällä nuo pahimmat, mutta kovasti käytetty kuitenkin.
Raittari näytti hyvältä ja muutenkin kaikki on huoltohistorian ja omien tarkistusten mukaan vaihdettu ajallaan, siksi ihmetyttää, miten hemmetissä noinkin perusjuttu kuin ilmansuodatin on jätetty huomiotta. Onhan tossa jäätävä vaihtoväli, 4v tai 120 tkm ja voi olla että on tuossa välissä ilman merkintöjä vaihdettukin, eikä tuo lieriösuodatin varmaan ole niitä surkeimpia virityksiä, mutta silti.
Jos tähän vehkeeseen vaihtaa ilmansuodattimen vaikkapa joka vuosi syksyllä polttoainesuodattimen vaihdon yhteydessä, kustannus on 20e tarvikkeella ja vajaat 40e originaalilla. Per vuosi.
Mä vaan ihmettelen.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Tulipa mieleen Onkos kukaan nähnnyt sen 4 koneissa ilmanputsarin kopassa
Olevan "mittarin" näytävän mitään,
Joskus aikoja sitten kun tulivat niin kerran nähnnyt sen näyttävän
~puolta väliä siinä kohdin oli putsari niin tukossa että auto ei lähtenyt käymään
Olevan "mittarin" näytävän mitään,
Joskus aikoja sitten kun tulivat niin kerran nähnnyt sen näyttävän
~puolta väliä siinä kohdin oli putsari niin tukossa että auto ei lähtenyt käymään
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Huolto-ohjelman mukaisesti n. 50 tkm sitten vaihdettu... Ei nyt ihan hirveä, mutta en todellakaan itse aio pitää noin pitkiä välejä. Ei tuo maksa kuitenkaan mitään, ja minuutin homma vaihtaa, niin sama vaihtaa aina kun öljytkin.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Kaikki autoilijat kun ajattelisivat näin säästyttäisiin joiltain remonteilta.Ei tuo maksa kuitenkaan mitään, ja minuutin homma vaihtaa, niin sama vaihtaa aina kun öljytkin.
W211 ja vaikka laittoi napista tuulilasille täysille ei tullut suuttimista oikeastaan mitään. Siis todella, juuri ja juuri käteen tunsi ilman liikkuvan.
En katsonut huoltokirjaa, kauanko lie ollut paikallaan. Muutama "mukava" talvi varmasti ollut, eikä ilmastointikaan mitenkään toimi tuollaisella suodattimella.
wiimax.fi
Hmmm.. Justiinsa vaihdoin vuoden 1999 viissatkuun ässään moottorin imuilman suodattimet, joissa oli mersun leimat ja päiväyksenä viikko 36 vuodelta 1998. Autolla ajettu 16 vuoden aikana noin 120 000 kilometria ja suodattimet eivät näyttäneet läheskään niin pahoilta, kuin mitä täällä olen kuvia nähnyt.
Käyttöolosuhteissa on varmaan paljon eroa, minkä voisi vaihtovälissä ottaa huomioon.
Käyttöolosuhteissa on varmaan paljon eroa, minkä voisi vaihtovälissä ottaa huomioon.
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
se on se hurusiman saaste näkymätöntäram kirjoitti:Hmmm.. Justiinsa vaihdoin vuoden 1999 viissatkuun ässään moottorin imuilman suodattimet, joissa oli mersun leimat ja päiväyksenä viikko 36 vuodelta 1998. Autolla ajettu 16 vuoden aikana noin 120 000 kilometria ja suodattimet eivät näyttäneet läheskään niin pahoilta, kuin mitä täällä olen kuvia nähnyt.
Käyttöolosuhteissa on varmaan paljon eroa, minkä voisi vaihtovälissä ottaa huomioon.
No ihan näkymätöntä sekään saaste ei ollut. En kuvaa ottanut, mutta mustathan ne oli ja oli se moottorinkin puoli suodattimista alkanut värjäytyä, mutta ne eivät olleet tuolla tavalla TÄYNNÄ kuten pari esimerkkiä. Mittasin suodattimien säteilyarvon, eikä se ollut taustasäteilystä poikkeava.
Sama juttu oli bensapösössä, johon vaihdoin ilmansuodattimen samanmoisten ajomäärien jälkeen, sen suodatin näytti siltä, kuin sillä voisi ajaa toisen mokoman.
Sama juttu oli bensapösössä, johon vaihdoin ilmansuodattimen samanmoisten ajomäärien jälkeen, sen suodatin näytti siltä, kuin sillä voisi ajaa toisen mokoman.
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
Mulla on aina kaikissa autoissa kuulunut itse tehtyyn perushuoltoon öljyjen vaihdon lisäks öljyn, ilman ja raitisilman suodattimen vaihto. w202 suodattimet maksaa kaikki yhteensä joka vajaa 30e ja etenkin sisäilmansuodatin on karmeassa kunnossa yhden talven jäljiltä. En tajua miksi noista pitää sniiduilla
Riippuu kuinka montaa johtotähteä ylläpidät
No ei vaan, moottorin ilma kannattaa pitää puhtaana. Kerta vuoteen olen itsekin yrittänyt vaihdella. Vähän on kilsoistakin kiinni. Jos autolla ajaa alle 5 tankillista vuodessa, niin ei ihan niin tiivistä vaihtoväliä jaksa noudattaa... Vaikka on kyllä vissiin tullut noudatettua.
No ei vaan, moottorin ilma kannattaa pitää puhtaana. Kerta vuoteen olen itsekin yrittänyt vaihdella. Vähän on kilsoistakin kiinni. Jos autolla ajaa alle 5 tankillista vuodessa, niin ei ihan niin tiivistä vaihtoväliä jaksa noudattaa... Vaikka on kyllä vissiin tullut noudatettua.
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Tähän ei joka nakkimunakas lähekään. Vaihetaan suti jos se säteilee muutakin kuin aurinkon valoa läpi kahtoessa.ram kirjoitti:Mittasin suodattimien säteilyarvon, eikä se ollut taustasäteilystä poikkeava..
Ehdottomasti lisättävä jokaisen EU:n alueella liikkuvan auton huolto-ohjelmaan ja katsastuslainsäädäntöön
-mak: karkee satanen
-OBD: viiskymppiä
-kärymittaus: 20-60 eur
-lambdaintegraatiomittaus: 40 eur
-ilmasuotimien säteilymittaus VTT:llä: 200eur ja kaksi viikkoa.
Häipyy ne saastuttavat vekottimet katukuvasta, s44tana.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Itse vaihdan joka huollossa kaikki suodattimet, raikkari, ilmansuodin,öljynsuodin, pa-suodatin ja jos on S211 huollon alla myös kompuran ilmansuodattimen. Ei ole kalliita ja jos nuilla yhdenkään ison remontin lykkää kauemmaksi niin on mielestäni vain positiivista
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
-
- Viestit: 719
- Liittynyt: 15.1.2011 10:36
- Paikkakunta: Espoo
Itellä ei ollu ainakaan kahdessa vuodessa (n. 25000km) menny ilmanputsari pahaksi... Pölyyttelin enimmät pois ja takasi paikoilleen... Siis auto on -05 180K s203....
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Ei ne yleensä pahasti likaannu. Kerran vuoteen tietysti kannattaa vaihtaa, keräähän ne kosteutta ja siihen mitä mikrop*skaa lie vaikkei paljon ajettaisikaan. Tai viimeistään kahden vuoden välein, omassa autossa en tosin vuotta kauempaa ajaisi kun suodatin ei ole kallis.S211 320CDI kirjoitti:Mites tuon W203 180K -07 laita ?dealer kirjoitti:Bensakoneiden suodattimet eivät kerää p*skaa dieselien tapaan.
Lisäksi likaantuminen riippuu siitä miten ilmanotto on toteutettu.
wiimax.fi