
LISÄYS:
Päivitinpä tähän väliin autolistan. Hankintajärjestyksessä kutakuinkin.
-84 Opel Ascona 1.6S 2D
-89 Chevrolet Caprice Classic STW PA 307 (3+3)
-85 W124 200D
-89 Suzuki Alto
-89 Mitsubishi Galant 2.0 GLSiA
-79 (?) Oldsmobile Cutlass STW
-87 Opel Omega 2.0
-89 Dodge Ram Van B250 (318)
-96 Opel Mondeo 1.6
-89 Chevrolet Astro
-86 S124 300TE
-88 Ford F-150 (4.9 suora kuutonen + 4v man)
-83 Opel Kadett D farkku
-89 Opel Omega 2.0
-68 Cadillac Coupe DeVille
-89 Saab 9000 2.0
-99 Volvo S70 2.4t
-81 W124 240D ("Montgomery")
-81 Opel Kadett 1.2S 2D
-03 Volvo V70 2.4D
-00 Toyota Corolla 1.3 Linea Terra
-8? Volkswagen Golf 1.8 (II-koppainen)
-87 W201 2.0E
-94 Volkswagen Vento 1.8
-90 Honda Prelude 2.0
-65 Plymouth Valiant
-07 Toyota Prius
-77 Ford Ranchero
-97 Toyota Carina E 1.6 LB
-93 Toyota Carina E 1.6 STW
-83 Toyota Hilux 2.2D
-12 Toyota Yaris Hybrid
-05 Suzuki Grand Vitara 2.0 4WD JLX AAC
-11 Toyota Avensis 1.8 Linea Terra STW
-06 Toyota Hiace D-4D 8h bussi
-98 Toyota Corolla 1.3 Linea Terra
-16 Toyota Verso 1.6D 7h
-------------------------------------------------
Vaan juu, asiaan.
Ostin auton. En hirveästi vaivannut päätä järkevyysasioilla, vaan tein hankinnan fiilispohjalta. Vaihdossa meni '94 Vento ja vähän rahaa, että sain myyjän olemaan sitä mieltä että se tarvitsee Venton. Vastineeksi minä sain tämmöisen (pahoitteluthiemanhuonoistakuvistaotanparempiasittenkunenkoskaan):

1990 Honda Prelude 2.0 EX. Ex-omistajia sitten piisaakin, ainakin otenumeroiden mukaan. Kuskin penkkikin on kulunut kuten Laatuautoissa kuuluukin:

(huom. kuskin penkki ei näy kuvassa)
Joku aiemmista kuskeista on ollut rattimies. Harmikseni tämä rattimies oli jättänyt rattinsa autoon, joten eBay.de riensi apuun ja möi minulle alkuperäisen veivaimen:

Olin jo onnesta monimuotoinen kuin Simoni Racing X4 -ratti kuunaan ja liki jo lähdössä kohti pikitietä testaamaan ratin mutkaominaisuuksia, mutta siinä sitten arvelin kuitenkin ennen ratapätkää tarkistaa, että onko pannuhuoneessa kaikki kunnossa. No arvatkaa oliko? No niin.

Näitä on kaksi (yksi per kaasutin). Molemmat yhtä rikki - lisähapen annostelu käy kätevästi kun painasee ilmanputsarista alaspäin (putsari on kaasareiden päässä koneen ja tulipellin välissä). Osien saatavuus mistään: ei ölee.
Pittää nyt tovi raapia jotakin päätä ja miettiä, että yritänkö minä noita korjata jollain poppakonstilla tai liimalla, vai heitänkö suosiolla Keihineillä sorsaa ja laitan Weberin tilalle, vai menisikö kerralla ns. perille asti ja askartelisi Mekaskvöörtin tuonne.
Sen hetken kun tuolla ennätin ajella, ni kylläpä on lysti laite. Hirveen matala tämmöselle tojotakuskille äkkiseltään, ja istuu tiessä kuin liimattu. Ja ne luukkulamput, aijai. Kattoluukun suojan kun vielä tempasoo auki ja tuijottelee niskaan sontivia variksia siitä niin kyllä on olo ku oikeessa urheiluautossa
