Kardaaninen tukikumin ja -laakerin vaihto robleema

Vaihteistot, perä,kardaani,vetoakseli.
Katso myös W202.
Vastaa Viestiin
mpaavi
Viestit: 25
Liittynyt: 14.10.2013 21:13

Kardaaninen tukikumin ja -laakerin vaihto robleema

Viesti Kirjoittaja mpaavi »

Elikkäs, pöydällä olisi uusi tukikumi ja laakeri jotka pitäisi naittaa keskenään. Ongelma on vaan siinä, että tuo tukikumin "silmä" on halkasijaltaan n. 48mm ja laakeri on 55mm. Hieman tunnostaa tiukahkolta. Kumpi osa tässä nyt on väärä?
Liekkö noita kardaaneita sitten monenkin eri paksuisia?

Kl varaosilta tilasin laakerin joskus ja nyt tuli tuo tukikumi saksasta muiden romujen ohessa.

Auto on tosiaan -96 E420.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Moro,

Todennäköisesti väärä kannatinkumi – noitahan on monen kokoisia. Taitaa olla saman kokoinen laakeri kuin edellisessä 320:ssa: ulkohalkaisija 55mm (6006 2RSR C3). Tuskin 420:ssa pienempää ainakaan on.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
mpaavi
Viestit: 25
Liittynyt: 14.10.2013 21:13

Viesti Kirjoittaja mpaavi »

No niin kai sen täytynee olla. Kumma kun kuitenkin osat on tilattu rekisterinumeron perusteella ja silti on väärin. Noh, eipä tuosta konkurssiakaan tule kun oli sen verran isot alennusrosentit.
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Kannatinkumeja taitaa olla kolmea eri kokoa, joista kaks muka pitäis toimia yhteen mutta ei ole kuitenkaan.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 voimansiirto”