W124 korkeus vakiojousilla?
W124 korkeus vakiojousilla?
Mille korkeudelle w124 250d asettuu hyväkuntoisilla vakiojousilla ja ykkösen kumeilla?
Alla on nyt H&R:n -35 milliset jouset ykkösen kumeilla ja etujousista on pätkäisty puoli kierrosta. Kannattaisiko laittaa vakiojouset ykkösen kumeilla vai pitää nuo H&R:t ja laittaa paksumpaa kumia jousen päälle?
Alkaa mennä hermot tuohon alustaan kun kokoajan saa varoa ettei putki ota kiinni maahan.
Alla on nyt H&R:n -35 milliset jouset ykkösen kumeilla ja etujousista on pätkäisty puoli kierrosta. Kannattaisiko laittaa vakiojouset ykkösen kumeilla vai pitää nuo H&R:t ja laittaa paksumpaa kumia jousen päälle?
Alkaa mennä hermot tuohon alustaan kun kokoajan saa varoa ettei putki ota kiinni maahan.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Mulla on pakoputki vaihdelaatikon kohdalla vielä 90 millistä ja siitä taaksepäin 3 tuumaista. Vakioputkella ei ole mitään ongelmaa.AM kirjoitti:Nosta putkea,sen saa niin ylös että ennemmin ottaa pohja kiinni...Taka-akselin alitus on ainoa matala kohta.
Menee näköjään aika korkeaksi normijousilla varsinkin 17"vanteilla. Täytyy testailla miten nuo kumit vaikuttaa. Osaako joku sanoa paljonko käytännössä korkeus suunnilleen nousee jos kumin vaihtaa astetta paksumpaan?
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Itselle laitettiin farkkuun uudet jouset ( a'la Biltema) ja nokka nousi pystyyn...onko tosiaan niin että vanhat olivat niin kuolleet jo vai mistä oli kiinni? Tiedän että murtumia oli... ja kyllä kumit ovat neli nänniset.... seuraavaksi täytyy vaihtaa kumit kaks tai yks nännisiin koska vaikka silmä alkaa jo tottua (kuukauden jälkeen) niin ei tuohon keulapystyyn ikinä totu....
200T W124 -86
Nyt on mitattu oma...edessä 73,5 cm ja takana 70 cm maasta keskelle kaarta. Edessä on ainakin 100 % varmuudella 4 nänniset kumit ja takakumeista/-tyynyistä en tiedä.
Vaikka tuonne eteen nyt vaihtaisi yks nännisetkin niin silti jäisi keula ylemmäs. Onko sillä merkitystä onko autokäynnissä?? Eli eikö tuon perän pitäisi pysyä stabiilina sammutuksen jälkeen eikä vajota kuten sitikka tekee??
Vai onko takajouset vaan niin kuolleet että makaa alempana.
Autohan oli siis farmari....loppu info allekirjoituksessa.
Vaikka tuonne eteen nyt vaihtaisi yks nännisetkin niin silti jäisi keula ylemmäs. Onko sillä merkitystä onko autokäynnissä?? Eli eikö tuon perän pitäisi pysyä stabiilina sammutuksen jälkeen eikä vajota kuten sitikka tekee??
Vai onko takajouset vaan niin kuolleet että makaa alempana.
Autohan oli siis farmari....loppu info allekirjoituksessa.
200T W124 -86
Öö. Eikö kannattaisi mitata renkaan keskeltä kaareen? Näin eliminoituisivat pois renkaista johtuvat korkeuden vaihtelut.Vane kirjoitti:Nyt on mitattu oma...edessä 73,5 cm ja takana 70 cm maasta keskelle kaarta. Edessä on ainakin 100 % varmuudella 4 nänniset kumit ja takakumeista/-tyynyistä en tiedä.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Kyllä nuo lukemat aika mielenkiintoisilta vaikuttavat. Näyttääkö auto takakenoiselta?Vane kirjoitti:mutta kuitenkin mielestäni tuntuu tuo ero noin päin että edessä enemmän hullulta. Mutta tiedä sitten...illalla siis uudet mitat...
Pitääpä käydä itsekin mittanauhan kanssa heilumassa. On nimittäin semmoinen maastoalusta, että...
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Farmari ei sovi tähän minun testiin vaan todellakin sedan. Nimenomaan maasta kaaren yläreunaan. Rengaskoolla ei ole väliä.
Jos katsotte tota Dealerin auton ryhtiä, niin minkä takia minä siihen reakoin on juri tuo asento. Tämä varmaan johtuu siitä elämän varrella opitusta, jota minulla näyttää kertyneen jo aika paljon. Olipa tyhmästi sanottu.
Jos katsotte tota Dealerin auton ryhtiä, niin minkä takia minä siihen reakoin on juri tuo asento. Tämä varmaan johtuu siitä elämän varrella opitusta, jota minulla näyttää kertyneen jo aika paljon. Olipa tyhmästi sanottu.
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
Juu, ymmärsin kyllä että sedanista oli kyse...
Ajattelin vain että etupäällähän ei paljoa ero taida olla ehkä sen verran että farkussa edessä on jäykemmät kuin sedanissa. Koska muuten siihen käy varaosaluetteloiden mukaan samat jouset.
Toinen seikka miksi kiinnostuin asiasta oli että jos jolla kulla olisi ns. oikea mitta kaaren korkeudesta ja kun tuo nykyinen korkeus itseäni häiritsee...olen joka tapauksessa vaihtamassa takajouset sekä kaikkien jousien kumit matalemmiksi kuin nykyinen neloskoko.
Ajattelin vain että etupäällähän ei paljoa ero taida olla ehkä sen verran että farkussa edessä on jäykemmät kuin sedanissa. Koska muuten siihen käy varaosaluetteloiden mukaan samat jouset.
Toinen seikka miksi kiinnostuin asiasta oli että jos jolla kulla olisi ns. oikea mitta kaaren korkeudesta ja kun tuo nykyinen korkeus itseäni häiritsee...olen joka tapauksessa vaihtamassa takajouset sekä kaikkien jousien kumit matalemmiksi kuin nykyinen neloskoko.
200T W124 -86
Käys Risto ottamassa mitat. Näyttää nimittäin tuo omakin kulkuväline (230TE) jotenkin maastomalliselta. Tuntuu että renkaan ja lokasuojan väliin pystyy pistämään vaikka koko pään...Roisto kirjoitti:Kyllä nuo lukemat aika mielenkiintoisilta vaikuttavat. Näyttääkö auto takakenoiselta?Vane kirjoitti:mutta kuitenkin mielestäni tuntuu tuo ero noin päin että edessä enemmän hullulta. Mutta tiedä sitten...illalla siis uudet mitat...
Pitääpä käydä itsekin mittanauhan kanssa heilumassa. On nimittäin semmoinen maastoalusta, että...
t.
Risto
Itsellä talvikumit 195/65/15.
Terve,
Joko mjo3XXX:lle selvisi sedanin normikorkeus? Farkun tiedotkin kiinnostaisivat, jos joltakin lonkalta irtoaa moinen tieto.
t.
Risto
No nyt on riehuttu mittanauhan kanssa. Ihan tasainen tuo piha ei ole mutta jotain osviittaa antanee. Edessä on noin 39 cm (navan keskus – kaaren yläreuna) ja takana suurinpiirtein saman verran. Edessä tosiaan 200D / 230E tarvikejouset, takana sedanin normijouset ja alla normipallot elikkä 195 / 65 / 15. Joku kolmen sentin tiputus vielä jättäisi kaaren ja renkaan väliin tilaa.janmun kirjoitti:Käys Risto ottamassa mitat. Näyttää nimittäin tuo omakin kulkuväline (230TE) jotenkin maastomalliselta. Tuntuu että renkaan ja lokasuojan väliin pystyy pistämään vaikka koko pään...
Joko mjo3XXX:lle selvisi sedanin normikorkeus? Farkun tiedotkin kiinnostaisivat, jos joltakin lonkalta irtoaa moinen tieto.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
No tottahan mitta takaa on pienempi kuin edestä,vaikka auto olisikin tasapainossa...Syyn näkee kun katselee kaaria,takana ne ovat matalempana kuin edessä.Mitatkaapa vertailun vuoksi mitta vaikkapa sivulistasta,eturenkaan takaa ja takarenkaan edestä..Tai voihan sitä vaikkpa vatupassin laittaa listan päälle jos haluaa viimeisen päälle hyvän
Taitaa kuitenkin pieni etukeno olla parempi ulkonäön kannalta,ainakin noin niinkuin lähelle orkkis korkuisissa autoissa.200D:ssä mulla mitta jotain 30cm nurkilla takana ja edessä n.sentin enemmän..farkussa sitten varmaan se 10senttiä enemmän.Ei siis liity tähän mitenkään,mutta olipa yllätys
Taitaa kuitenkin pieni etukeno olla parempi ulkonäön kannalta,ainakin noin niinkuin lähelle orkkis korkuisissa autoissa.200D:ssä mulla mitta jotain 30cm nurkilla takana ja edessä n.sentin enemmän..farkussa sitten varmaan se 10senttiä enemmän.Ei siis liity tähän mitenkään,mutta olipa yllätys
Roisto kirjoitti:Terve,
No nyt on riehuttu mittanauhan kanssa. Ihan tasainen tuo piha ei ole mutta jotain osviittaa antanee. Edessä on noin 39 cm (navan keskus – kaaren yläreuna) ja takana suurinpiirtein saman verran. Edessä tosiaan 200D / 230E tarvikejouset, takana sedanin normijouset ja alla normipallot elikkä 195 / 65 / 15. Joku kolmen sentin tiputus vielä jättäisi kaaren ja renkaan väliin tilaa.janmun kirjoitti:Käys Risto ottamassa mitat. Näyttää nimittäin tuo omakin kulkuväline (230TE) jotenkin maastomalliselta. Tuntuu että renkaan ja lokasuojan väliin pystyy pistämään vaikka koko pään...
Joko mjo3XXX:lle selvisi sedanin normikorkeus? Farkun tiedotkin kiinnostaisivat, jos joltakin lonkalta irtoaa moinen tieto.
t.
Risto
Mittailin itsekkin samalla lailla. Mittauspaikkana toimi "suht tasainen" autotallin lattia ja tässä tuloksia:
Etu vasen: 38 cm
Etu oikea: 39 cm
Taka vasen: 41 cm
Taka oikea: 41 cm
Muistaakseni edessä oli "kakkoskumet" siellä jousissa.
Renkaat on minullakin 195/65/15. Autoon on edellisen omistajan toimesta laitettu jotkut Monroen jouset. Jotenkin vaan tuo auto näyttää korkealta. Onkohan tämä vain näköharhaa kun tuolla maantiellä tulee vastaan niin paljon samanlaisia farkkuja joiden koppa on nätisti tiputettu tonttiin...
Semmoinenkin tässä nyt mietityttää että kun autoni saattaa olla "sportive" vai mikä sen varuste nyt olikaan (koodi 651) niin Rässin mukaan pitäisi olla matalammat jouset ja paksummat kallistuksen vakaajat.
-
- Viestit: 541
- Liittynyt: 02.6.2006 22:43
- Paikkakunta: 97940
Herätetäänpäs tämäkin topic´.janmun kirjoitti:Roisto kirjoitti:Terve,
No nyt on riehuttu mittanauhan kanssa. Ihan tasainen tuo piha ei ole mutta jotain osviittaa antanee. Edessä on noin 39 cm (navan keskus – kaaren yläreuna) ja takana suurinpiirtein saman verran. Edessä tosiaan 200D / 230E tarvikejouset, takana sedanin normijouset ja alla normipallot elikkä 195 / 65 / 15. Joku kolmen sentin tiputus vielä jättäisi kaaren ja renkaan väliin tilaa.janmun kirjoitti:Käys Risto ottamassa mitat. Näyttää nimittäin tuo omakin kulkuväline (230TE) jotenkin maastomalliselta. Tuntuu että renkaan ja lokasuojan väliin pystyy pistämään vaikka koko pään...
Joko mjo3XXX:lle selvisi sedanin normikorkeus? Farkun tiedotkin kiinnostaisivat, jos joltakin lonkalta irtoaa moinen tieto.
t.
Risto
Mittailin itsekkin samalla lailla. Mittauspaikkana toimi "suht tasainen" autotallin lattia ja tässä tuloksia:
Etu vasen: 38 cm
Etu oikea: 39 cm
Taka vasen: 41 cm
Taka oikea: 41 cm
Renkaat on minullakin 195/65/15. Autoon on edellisen omistajan toimesta Semmoinenkin tässä nyt mietityttää että kun autoni saattaa olla "sportive" vai mikä sen varuste nyt olikaan (koodi 651) niin Rässin mukaan pitäisi olla matalammat jouset ja paksummat kallistuksen vakaajat.
Etu vasen: 34 cm
Etu oikea: 35 cm
Taka vasen: 37.5 cm
Taka oikea: 37.5 cm
Renkaat ovat 195/65/15 ja madallusta taitaa olla 40mm .
Näillä mennään.
BMW 330 D -03, 286hp/668nm
BMW 335i -07, 414hp/572nm
50 prossaa jostain on parempi, kuin 100 prossaa ei mistään....
BMW 330 D -03, 286hp/668nm
BMW 335i -07, 414hp/572nm
50 prossaa jostain on parempi, kuin 100 prossaa ei mistään....
Jaa, otinpa minäkin sitten mitat:
vas. etu: 35
oik. etu: 36
vas. taka: 39,5
oik. taka: 38,5
Tasanen alusta kyllä pitäis olla, kun on viime syksynä tehty autokatoksen pohja, mutta olisko kuitenkin joku renkaista ollut montussa, kun on noin sopivasti heitot
Pitäis varmaan itsellä etujousiin laittaa korkeammat kumit. Tällä hetkellä siellä taitaa olla kakkosen kumit. Vähän kaivattaisiin lisää korkeutta, kun meinaan nyt ottaa puskimesta katukiviin
Olikos ne kumekset kalliit? Vaihtotyö ei liene järin kallista?
vas. etu: 35
oik. etu: 36
vas. taka: 39,5
oik. taka: 38,5
Tasanen alusta kyllä pitäis olla, kun on viime syksynä tehty autokatoksen pohja, mutta olisko kuitenkin joku renkaista ollut montussa, kun on noin sopivasti heitot
Pitäis varmaan itsellä etujousiin laittaa korkeammat kumit. Tällä hetkellä siellä taitaa olla kakkosen kumit. Vähän kaivattaisiin lisää korkeutta, kun meinaan nyt ottaa puskimesta katukiviin
Olikos ne kumekset kalliit? Vaihtotyö ei liene järin kallista?
OT:n puolelle taas riistäytyy, kunnes haukankatseiset modet ripeillä sensuroinneillaan taas palauttavat tämänkin hulvattoman keskustelun takaisin asialliseen aiheeseen.
Eli samalla korkeudella ollaan kuin tuo Dealerin entinen. Viikonloppuna tuli taas mieleen kaikista paksuimpien kumien osto, kun teimme jokavuotisen toivioretken eräälle kesämökille.
Pohjapanssari päästeli pari kertaa sellaista kalketta että ilman tuota mainiota etusuksea olisi uutta 'halpaa' öljypohjaa jo tarvinnut tänään myyntipalstoilta alkaa katsella...
Puunjuuret ja kivet tuntuvat kasvaneen korkeutta viime vuodesta, kun tuntui jatkuvasti raapivan maha maata. Jousia ei ole poikki, sen katsoin silmämääräisesti heti mökin pihamaalla syvästi järkyttyneenä.
Eli samalla korkeudella ollaan kuin tuo Dealerin entinen. Viikonloppuna tuli taas mieleen kaikista paksuimpien kumien osto, kun teimme jokavuotisen toivioretken eräälle kesämökille.
Pohjapanssari päästeli pari kertaa sellaista kalketta että ilman tuota mainiota etusuksea olisi uutta 'halpaa' öljypohjaa jo tarvinnut tänään myyntipalstoilta alkaa katsella...
Puunjuuret ja kivet tuntuvat kasvaneen korkeutta viime vuodesta, kun tuntui jatkuvasti raapivan maha maata. Jousia ei ole poikki, sen katsoin silmämääräisesti heti mökin pihamaalla syvästi järkyttyneenä.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi