Audi tavoittelee keskiluokan herruutta

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
petri r
Viestit: 81
Liittynyt: 23.11.2006 9:38

Viesti Kirjoittaja petri r »

Niin ja sellaisten köyhien, jotka joutuu ostamaan käytettyjä paljon ajettuja autoja kannattaa tosissaan miettiä, että millaisen 4wd konstruktion valitsee. Toisissa on enemmän ja toisissa on vähemmän korjattavaa matkan varrella :)
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Uudemmissa menee levypakkojen moottoreita ja väärillä rengasvalinoilla vanhemmista menee NV124 jakolaatikko. Talvella ihan ok ajettava, tarttis vaan taka-akselille lukon. Taipuu kaasulla mutta tarttee tilaa, käytös kun on erittäin kankeat takapainoisen takavedon luokkaa, tietysti ilman "lekalla kurviin" ilmiötä. Siinä vaiheessa jos meinaa puskia kaasulla kääntäminen vaatii sen verran enemmän tilaa kuin normi takavedolla ettei se oikein ole vaihtoehto.

Audin nelikot talvella toimii ihan hyvin, vähän joutuu narraamaan irti mutta muuten ihan mainio. Etenemiskyky torsenillakin jotain ihan muuta kuin lukottomalla bemarilla.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
haju
Viestit: 588
Liittynyt: 20.5.2007 12:16
Paikkakunta: Oulunsalo

Viesti Kirjoittaja haju »

Minulla on ollut viimeisen 6 vuoden sisään 4 eri Subarua, joista kolme dieseleitä. Yhdestä dieselistä hajosi kone, muissa ei mitään ongelmia. Ylivoimaisesti edullisimmat autot ylläpitokuluiltaan mitä olen ikinä omistanut.(konerikko meni takuuseen)

X-drivella en ole ajanut, joten paha mennä sanomaan siitä mitään. Itselläni oli toissa talvena subarun 3.0l pensa automaatti, jossa vetosuhde oli 40-60 ja perästäkin löytyi visko. Voimaa 250hv ja takapainotteinen nelikko oli minun mieleeni. Vaatimaton maavara sitten söi muutoin mainion nelivedon käyttökohteita. Mainittakoon etuvetareiden marmorihinnaksi muistaakseni karvan päälle tonnin. :shock:

A3 1.8t quattro oli lastutettuna hauska peli. Pieniä sähkövikoja oli mutta olihan sillä jo ajettukin lähes 200 tkm. A6 3.0tdi quattro oli myös mainio ajettava ja tykkäsin riskistä dieselkoneesta mutta jälleen pelehdin sähkövikojen kanssa ja ei matala S-line alusta minun metsässä rymyämistäni oikein helpottanut.

Ja jotta ei menisi pahasti offiksi, niin Audi valikoitui juuri ajettavuuden ja luonteensa vuoksi jälleen ajokiksi. Tietoisena kuitenkin siitä, että touhutonni saa olla takataskussa mahdollisten alusta-, automaattivikojen vuoksi.
petri r
Viestit: 81
Liittynyt: 23.11.2006 9:38

Viesti Kirjoittaja petri r »

onre kirjoitti:Itseäni saattaisi kiinnostaa sellainen ekan lähdön Quattro. Komea kori, vissiin melkoisen hyvä ajaa ja kestäväkin vielä?

Kertokaas nyt tietävät näistä lisää.
Oliskohan se tuo musta audi 3min 30s kohdalla? Tuo pätkä on kyllä edellisen vuoden ajoista. Kauneus on katsoja silmissä, mutta ihan siistin näköinen peli, vissiin kilvet ja kaikki

http://www.youtube.com/watch?v=wF2ZC3FaPAo
Avatar
Kone
Viestit: 845
Liittynyt: 14.11.2010 12:17

Viesti Kirjoittaja Kone »

onre kirjoitti:Itseäni saattaisi kiinnostaa sellainen ekan lähdön Quattro. Komea kori, vissiin melkoisen hyvä ajaa ja kestäväkin vielä?
"Ekan lähdön Quattro" tarkoittaa mitä?
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Jos nyt tarkalleen tuota noudattaa niin tulokseksi tulee tämä.

Kuva
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Mulqvist kirjoitti:Jos nyt tarkalleen tuota noudattaa niin tulokseksi tulee tämä.

Kuva
...eli Ur( Ursprünglich = alkuperäinen) Quattro [A1].
http://fi.wikipedia.org/wiki/Audi_Quattro
Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Ensitestissä uusi Audi A6 - tärkeintä ovat nyt A8:sta alas valunut tekniikka ja laskeneet verogrammat
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-128 ... -auto-ostu
Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Espoolaisyritys sai jättidiilin Audin kanssa – uudenlainen mittaristo kaikkiin malleihin:
Kuva
http://www.hs.fi/autot/a1415763122008
Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Audin panostus valotekniikkaan on aivan omaa luokkaansa - tuskin ovat laservalot ehtineet markkinoille, kun ne ollaan jo yhdistämässä matriisitekniikkaan:
https://www.audi-mediaservices.com/publ ... _lead.html :shock:
Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Seuraava askel Audin moottoritekniikassa on 2,0-litrainen TFSI, jossa käytetään Miller-toimintapaa.
http://tekniikanmaailma.fi/audilta-tulo ... imoottori/
Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Audi jatkaa edelleen V8-dieselin kehittelyä, ensi vuonna luvassa 400 hv:
http://www.auto-motor-und-sport.de/news ... 86251.html
Kuva
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1270
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

VAG ja öljyä palaa. Älä osta

Viesti Kirjoittaja markoala »

Uskomatonta _askaa nykyiset vag moottorit. Työpaikan auto VW T5 GP 2.0tdi Bi-turbo 180hv. N. 95 tkm ja mootori vaihtoon kun öljyä alkoi yhtäkkiä palaa n. 1-1,5L /1000km. Ennen 90 tkm ei lisäystarvetta 20tkm vaihtovälillä. Valmistaja maksoi uuden moottorin. Yhdessä sylinterissä oli ollut jotain jälkiä miksi kone vaihtoon. Nyt ajettu toiset 90 tkm ja taas sama homma. VW 2.0tdi 180hv kestää siis maksimi 100tkm ja moottori on loppuun kulunut :roll: .

Taitaa olla tuo 651 hyvä moottori sittenkin. Onhan tuolla ajettu jo 142tkm eikä mitään vikaa.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Miten se menikään... Joku audimies totesi mulle että hyviä moottoreita kun ensin purkaa ja vaihtaa vähän parempaa osaa kitusiin :eec:

Tuohon perään vielä DSG niin a'vot :niinpaniin:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
cmeli
aktiivimeseläinen
Viestit: 1080
Liittynyt: 03.2.2006 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja cmeli »

Uskomatonta _askaa nykyiset vag moottorit. Työpaikan auto VW T5 GP 2.0tdi Bi-turbo 180hv. N. 95 tkm ja mootori vaihtoon kun öljyä alkoi yhtäkkiä palaa n. 1-1,5L /1000km. Ennen 90 tkm ei lisäystarvetta 20tkm vaihtovälillä. Valmistaja maksoi uuden moottorin. Yhdessä sylinterissä oli ollut jotain jälkiä miksi kone vaihtoon. Nyt ajettu toiset 90 tkm ja taas sama homma. VW 2.0tdi 180hv kestää siis maksimi 100tkm ja moottori on loppuun kulunut Rolling Eyes .
[/code]
Eiks tää ole normi vw-meininki? Huoltovapaa moottori, joka vaan vaihdetaan 80tkm välein :D
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Avatar
Jallmari
Viestit: 55
Liittynyt: 16.7.2011 23:57
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja Jallmari »

cmeli kirjoitti:
Uskomatonta _askaa nykyiset vag moottorit. Työpaikan auto VW T5 GP 2.0tdi Bi-turbo 180hv. N. 95 tkm ja mootori vaihtoon kun öljyä alkoi yhtäkkiä palaa n. 1-1,5L /1000km. Ennen 90 tkm ei lisäystarvetta 20tkm vaihtovälillä. Valmistaja maksoi uuden moottorin. Yhdessä sylinterissä oli ollut jotain jälkiä miksi kone vaihtoon. Nyt ajettu toiset 90 tkm ja taas sama homma. VW 2.0tdi 180hv kestää siis maksimi 100tkm ja moottori on loppuun kulunut Rolling Eyes .
Eiks tää ole normi vw-meininki? Huoltovapaa moottori, joka vaan vaihdetaan 80tkm välein :D
Myyntimies sanoisi tasaiseksi laaduksi :lol:
Avatar
ou812
jakoketjubudha
Viestit: 2820
Liittynyt: 02.2.2007 21:24
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ou812 »

Kyllä se 30 tkm öljynvaihtoväli oli tosi hyvä keksintö.
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"

® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1270
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Tuon porterin longlife väli on n. 40tkm. Kyseinen yksilö on huollettu 20tkm välein kuitenkin jotta kestäisi. Ei vaan näy kestävän. Vitos koneen pakosarja ongelmat... Ja uuden onneton kestävyys. Ei vakuuta.
Klarion
Viestit: 20
Liittynyt: 26.4.2015 13:14

Viesti Kirjoittaja Klarion »

Audi taitaa olla myös panostanut tuohon öljynkulutukseen

https://www.facebook.com/oljynkulutus
Avatar
740 GLE
Viestit: 2656
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Mulqvist kirjoitti:Siinä vaiheessa jos meinaa puskia kaasulla kääntäminen vaatii sen verran enemmän tilaa kuin normi takavedolla ettei se oikein ole vaihtoehto.
Arvaanko oikein, että tämä koskee lähinnä pre-2008 malleja, jotka ovat vielä tasapainoisella voimanjaolla (kai)? Uudemmat quattrot ovat takavetoisia 40/60 suhteessa ja ainakin kevytmoottorinen nelisylinterinen A4 quattro toimii normaalin takavetoisen tavoin.

Sen myötä uusi quattro reagoi myös kaasun nostoon ja moottorijarrutukseen takavetoisen tavoin, joten aliohjaus ei ole mikään ongelma enää näissä. Vanha Quattro voi olla jopa nopeampi pahassa kelissä, mutta kun en osaa ajaa etu- enkä nelivetoista, koen sen itselleni vaikean kömpelöksi, koska vanhat Quattrot eivät tunnu takavetoiselta.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
740 GLE
Viestit: 2656
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Laaksonen kirjoitti:Audin panostus valotekniikkaan on aivan omaa luokkaansa - tuskin ovat laservalot ehtineet markkinoille, kun ne ollaan jo yhdistämässä matriisitekniikkaan:
https://www.audi-mediaservices.com/publ ... _lead.html :shock:
Kun nyt näkisi ensimmäiset vakiovalot, joilla toteutustavasta riippumatta saisi auton eteen valoa tielle :ope:

Uusissa pimpmobileissa on lediripset, eri suuntiin kieppuvat ajovalot ja kääntymisvalot. Sitten pimeällä suoralla vanha Saabinlintta kampeaa rinnalle ja läväyttää halogeenikaukovalot päälle, niin hetken aikaa luomiaan räpsyttelevän pimpmobilenkin kuski näkee minne ollaan menossa.

Tekniikkaa on, kunhan joku motivoituisi käyttämään sitä näkemiseen eikä pimppaamiseen.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
740 GLE
Viestit: 2656
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

petri r kirjoitti:Joku vaan väitti että se 4wd huonontaa ajettavuutta...siihen vaan toivoin vastauksia. Jos puhutaan ajettavuudesta mukavuuden näkökulmasta tai suuntavakaudesta....tai hiljaisuudesta...ei 4wd niitäkään asioita huononna teknisenä ratkaisuna...em. voi olla tai voi olla olematta...oli se 2wd tai 4wd
Ensin pitää määritellä, mitä hyvä ajettavuus on, kuten yllä jo aloititkin. Sitten mietitään, mihin nelivetoa aikoo tarvita.

Mekaanisesta nelivedosta en keksi mitään tilannetta, missä se heikentäisi ajettavuutta vajaavetoiseen nähden, olipa se vajaavetoinen etu- tai takavetoinen?

Huonosti toteutetun kytkeytyvän nelivedon ajettavuuden heikkenemisen voi kokea vaikkapa kaasun asennon ja jokaisen lipsahduksen perusteella kuskin kiusaksi voimanjakoa eessuntaas nykkivän prosessoririiviön kiusaamana. Mutta eivät kaikki kytkeytyvätkään nelivedot tunnu sellaisilta. Jotkut tuntuvat. Eivätkä kaikki välitä, vaikka tuntevatkin nuo muutokset, eli ei tätä saa selville kuin kokeilemalla.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
SternDesSüdens
Viestit: 13
Liittynyt: 09.8.2014 21:30
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja SternDesSüdens »

740 GLE kirjoitti: Uudemmat quattrot ovat takavetoisia 40/60 suhteessa ja ainakin kevytmoottorinen nelisylinterinen A4 quattro toimii normaalin takavetoisen tavoin.
Ite oon vertaillu bemari 330xd 2008 ja Audi 3.0 TDI quattro 2010, molemmat farmari tomaatteja. Bemari taittuu mutkaan siten että tuntuu kääntyvän kuskin vyötärön kohdalta kun taas audi tuntuu kääntyvän jossain puoli metriä kojelaudan etupuolella. Nämä siis kuivalla asfaltilla ilman luisuttelua. Kyl se audi edelleen vaan jotenkin etupainoisen kuvan antaa.
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Uusi A4:
Kuva
Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Seuraava RS4 saa voimansa V6:sta kuten alkuperäinenkin ( https://de.wikipedia.org/wiki/Audi_RS4# ... .932001.29 )
Kuva
jatkossa yli 500-heppaisena:
http://www.auto-motor-und-sport.de/news ... 67392.html
Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Nykyisen A8:n ollessa jo tuotantona ehtoopuolella, tulee malliston huipulle 605-heppainen S8+:
Kuva
http://www.auto-motor-und-sport.de/news ... 63488.html
toki, jos tämäkään ei vielä riitä, voi turvautua ABT: 675 hv-versioon:
http://www.auto-motor.at/Auto/Auto-Tuni ... uning.html :jerkit:
Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Laaksonen kirjoitti:Nykyisen A8:n ollessa jo tuotantona ehtoopuolella, tulee malliston huipulle 605-heppainen S8+:
Kuva
http://www.auto-motor-und-sport.de/news ... 63488.html
toki, jos tämäkään ei vielä riitä, voi turvautua ABT: 675 hv-versioon:
http://www.auto-motor.at/Auto/Auto-Tuni ... uning.html :jerkit:
Juttua suomeksi:
http://tekniikanmaailma.fi/autot/audin- ... ippulaiva/
Kuva
tuikku
Mersutohtori
Viestit: 317
Liittynyt: 04.11.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Uusi Audi A7, 3,0 tdi V6 bi-turbo.
Noin 385hv/830nm
Ei muutoksia tekniikkaan, pelkkä softamuutos.
Max syöttömäärä 100mg.
Vielä jää suutinkarttaan 20mg käyttämättä.
Sama moottori muun muassa A6,ssa.
Hyvä moottori ja voimansiirtopaketti.

Kuva
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”