Äitienpäivälahja
- Karvanaama
- Viestit: 853
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Äitienpäivälahja
Niin.. ostin itselleni äitienpäivälahjaksi 300TDT:n:
Vekotin on -91, mittarissa 429000 tai jotainsinnepäin.
Kävin tätä katsomassa jo pääsiäisen aikaan ja kaupat sovittiin muutamine korjauksineen ja katsastus tietty. No srs ja abs valot eivät suostuneet sammumaan ja siihen sitten vierähti melkoisesti aikaa, mutta syykin oli löytynyt. ABS- yksikkö oli väärä, ilmeisesti Horst oli yrittänyt korjata vikaa vaihtamalla yksikön, mutta laittanut väärän tyyppisen tilalle.
Tosin myyjä sanoi systeemin olleen kunnossa kun hän auton suomeen ajoi.
Enivei, nyt kuitenkin toimii
Laatikko oli käynyt myöskin remontissa, josta ei kuittia tullut kysyttyä.
Kaipaa kuitenkin säätöä, ei toimi oikein jouhevasti.
Kulkee kuitenkin kolisematta ja kohtuu suoraan. Vanteet 15" kasireijät (joo muistin väärin Jussa), renkaina vanhat kitkat. Suorituskyky oli oikeastaan lievä pettymys, no tuo laatikko näillä säädoillä selittänee osittain ainakin.
Ilmastointia, jälkiasennus vepastoa, ASD, emätä narisi heti puuttuvista persgrilleistä.
Eihän tämäkään ole se ruosteeton saksanauto, mutta vaikuttaa VÄHEMPI ruosteiselta.
Takaluukussa lasien alla on jo rupea.
Myyjä asensi paikalleen sisälokarit, joita sanoi tuoneensa Virosta. Pitää vielä tempaista ne irti jossainvaiheessa ja ruuttailla suoja-aineet alustaan.
Vin: WDB1241931F200836
Vekotin on -91, mittarissa 429000 tai jotainsinnepäin.
Kävin tätä katsomassa jo pääsiäisen aikaan ja kaupat sovittiin muutamine korjauksineen ja katsastus tietty. No srs ja abs valot eivät suostuneet sammumaan ja siihen sitten vierähti melkoisesti aikaa, mutta syykin oli löytynyt. ABS- yksikkö oli väärä, ilmeisesti Horst oli yrittänyt korjata vikaa vaihtamalla yksikön, mutta laittanut väärän tyyppisen tilalle.
Tosin myyjä sanoi systeemin olleen kunnossa kun hän auton suomeen ajoi.
Enivei, nyt kuitenkin toimii
Laatikko oli käynyt myöskin remontissa, josta ei kuittia tullut kysyttyä.
Kaipaa kuitenkin säätöä, ei toimi oikein jouhevasti.
Kulkee kuitenkin kolisematta ja kohtuu suoraan. Vanteet 15" kasireijät (joo muistin väärin Jussa), renkaina vanhat kitkat. Suorituskyky oli oikeastaan lievä pettymys, no tuo laatikko näillä säädoillä selittänee osittain ainakin.
Ilmastointia, jälkiasennus vepastoa, ASD, emätä narisi heti puuttuvista persgrilleistä.
Eihän tämäkään ole se ruosteeton saksanauto, mutta vaikuttaa VÄHEMPI ruosteiselta.
Takaluukussa lasien alla on jo rupea.
Myyjä asensi paikalleen sisälokarit, joita sanoi tuoneensa Virosta. Pitää vielä tempaista ne irti jossainvaiheessa ja ruuttailla suoja-aineet alustaan.
Vin: WDB1241931F200836
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
- Karvanaama
- Viestit: 853
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Kiitskiits!
Kokeillaans purkaa tuo vin:
Ident. number (FIN) WDB1241931F200836
Baumuster 124193
Sales name 300 TD TURBO
Order number 0 1 229 06681
Delivery date 1991-09
PAINT1 888
Interior color 371
Engine 603960 12 035987
Gearbox 722357 03 613618
Lights units BOSCH
Wipers BOSCH 910927
Class 1
General data for model code 124193
124193 E-class S124 300TD Turbo
603.960
722.317
722.357
5
211 AUTOMATIC LIMITED SLIP DIFFERENTIAL (ASD)
240 OUTSIDE TEMPERATURE INDICATOR
281 AMG PERFORMANCE STEERING WHEEL
371A No code designation available
412 ELECTRIC SLIDING ROOF
531 AUTOMATIC ANTENNA
541 DOUBLE ROLLER BLIND USD.AS LUGG.AND PASSENG. GUARD
570 FOLDING ARMREST, FRONT
586
593 ALL-ROUND WD-GREEN GLASS,HEATED REAR WINDOW-ESG,BF
653 SPORTS CHASSIS WITH 8-HOLE LIGHT ALLOY RIMS
751 BECKER RADIO GRAND PRIX 2000 VK RDS
888 INFRA RED REMOTE CONTROL W. DRIVE AUTHZTN. (A124)
371A FABRIC PLAID BLACK
586 BEHR AIR CONDITIONER, AND ELECTRIC WINDOW LIFTERS (FRONT AND REAR DOORS)"
Kokeillaans purkaa tuo vin:
Ident. number (FIN) WDB1241931F200836
Baumuster 124193
Sales name 300 TD TURBO
Order number 0 1 229 06681
Delivery date 1991-09
PAINT1 888
Interior color 371
Engine 603960 12 035987
Gearbox 722357 03 613618
Lights units BOSCH
Wipers BOSCH 910927
Class 1
General data for model code 124193
124193 E-class S124 300TD Turbo
603.960
722.317
722.357
5
211 AUTOMATIC LIMITED SLIP DIFFERENTIAL (ASD)
240 OUTSIDE TEMPERATURE INDICATOR
281 AMG PERFORMANCE STEERING WHEEL
371A No code designation available
412 ELECTRIC SLIDING ROOF
531 AUTOMATIC ANTENNA
541 DOUBLE ROLLER BLIND USD.AS LUGG.AND PASSENG. GUARD
570 FOLDING ARMREST, FRONT
586
593 ALL-ROUND WD-GREEN GLASS,HEATED REAR WINDOW-ESG,BF
653 SPORTS CHASSIS WITH 8-HOLE LIGHT ALLOY RIMS
751 BECKER RADIO GRAND PRIX 2000 VK RDS
888 INFRA RED REMOTE CONTROL W. DRIVE AUTHZTN. (A124)
371A FABRIC PLAID BLACK
586 BEHR AIR CONDITIONER, AND ELECTRIC WINDOW LIFTERS (FRONT AND REAR DOORS)"
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
Mikäpä siinä laatikossa on vikana?
Jos liikaa luistelee kannattaa hetimiten tutkia.
Tökkivä vaihto lienee vähemmän vaarallista. Jopa tavallista.
Saa noihin hiukan tehojakin pumpun/turbon säädöllä jne.
Toki nykyajan kaksi tai kolmelitrainen rotufolkkari ymv.on eri planeetalta suorituskyvyssä.
Pumpun säätö PPD , teki hyvää minun kärryyn (92 sedani 300d turbo)
Kulkee vähemmällä dieselillä ja tehojakin tuntui pintakaasulla ajellessa tulleen käyttöön enemmän.
ST- projektin voi aloittaa hommaamalla 10-20 000e rahnukkaa noin aluksi,
Sitten alkaa muutama satanen heposiakin löytymään.
Sinne 180hp tienoille tuolla vakiopumpun säädöllä ja turbolla hyytyy.
Hyvin riittää minulle ja toisaalta mikään ei riittäs.
Vaihteet säädetty tiukaksi ja valoissa ei tartte jaloissa pyöriä manuaalikuskien kohdalla varsinkaan noin keskimäärin!
Motarillakin kevyt liike 120-150 välillä nelosella
Ennen säätöä luisteli ja ihan hirvee pumpun viilailuista ja tehon lisäyksestä huolimatta.
Tuo kolmosvaihteen välitys mielestäni jotenkin ontuu tässä mallissa, tai sitten vaan vääntö tuntuu nelosella paremmin.
Kick downilla odottaa enemmän neloselta kolmoselle vaihdossa, pikkusen liian isosti huutaa kolmosella ei osu kuten kakkosen vääntö kohilleen ,&joten vois tapahtua enemmänkin kolmosen ollessa hiukan harvempi kenties?
Tällä hetkellä tuo oma kärry on minun mieleen, bilsteinin sprintit toi kurviominaisuuksia kummasti lisää myöskin.
Hyvin taipuu ja lujaakin voi kurviin ajella jos siltä tuntuu.
Onnittelut uudesta kulkupelistä!
Jos liikaa luistelee kannattaa hetimiten tutkia.
Tökkivä vaihto lienee vähemmän vaarallista. Jopa tavallista.
Saa noihin hiukan tehojakin pumpun/turbon säädöllä jne.
Toki nykyajan kaksi tai kolmelitrainen rotufolkkari ymv.on eri planeetalta suorituskyvyssä.
Pumpun säätö PPD , teki hyvää minun kärryyn (92 sedani 300d turbo)
Kulkee vähemmällä dieselillä ja tehojakin tuntui pintakaasulla ajellessa tulleen käyttöön enemmän.
ST- projektin voi aloittaa hommaamalla 10-20 000e rahnukkaa noin aluksi,
Sitten alkaa muutama satanen heposiakin löytymään.
Sinne 180hp tienoille tuolla vakiopumpun säädöllä ja turbolla hyytyy.
Hyvin riittää minulle ja toisaalta mikään ei riittäs.
Vaihteet säädetty tiukaksi ja valoissa ei tartte jaloissa pyöriä manuaalikuskien kohdalla varsinkaan noin keskimäärin!
Motarillakin kevyt liike 120-150 välillä nelosella
Ennen säätöä luisteli ja ihan hirvee pumpun viilailuista ja tehon lisäyksestä huolimatta.
Tuo kolmosvaihteen välitys mielestäni jotenkin ontuu tässä mallissa, tai sitten vaan vääntö tuntuu nelosella paremmin.
Kick downilla odottaa enemmän neloselta kolmoselle vaihdossa, pikkusen liian isosti huutaa kolmosella ei osu kuten kakkosen vääntö kohilleen ,&joten vois tapahtua enemmänkin kolmosen ollessa hiukan harvempi kenties?
Tällä hetkellä tuo oma kärry on minun mieleen, bilsteinin sprintit toi kurviominaisuuksia kummasti lisää myöskin.
Hyvin taipuu ja lujaakin voi kurviin ajella jos siltä tuntuu.
Onnittelut uudesta kulkupelistä!
- Karvanaama
- Viestit: 853
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Lootikko töksäyttää vaihteet ja niska retkahtaa taakse, neloselle vaihtaessa takaa kuuluu jytky.
Eilisen illan noita laatikkoasioita lueskelin ja suunnitelma lienee ruuvata laatikon kyljestä painetta pienemmälle, vissiin vastapäivään? Niinku viinapullon korkkia auki.
Väittämän mukaan laatikko oli käynyt siekkisellä korjuuksilla, joten oletan siltä osin olevan ok.
Tasaisella kiihdytyksellä vaihto isommalle menee melko myöhään, useimmiten pitää auttaa vähentämällä kaasua (*jytk*).
Jossain vaiheessa PPD saattaisi saada tästä työmääräyksen, superia tästä ei sentään tule.
Liikkeellelähtö on jotenkin nihkeämpää kuin tuolla ruuvatulla vaparilla.
Hanskalokerosta löytyi joku kytkin piilotettuna.
Ei ainakaan mikään Self-destruction-mode kytkin, *ten seconds and counting*.
Mitään ei ainakaan tapahtunut.
Samoilla kierroksilla (n.2400) vapari 300 menee 90km/h, ja tämä 105km/h.
Eilisen illan noita laatikkoasioita lueskelin ja suunnitelma lienee ruuvata laatikon kyljestä painetta pienemmälle, vissiin vastapäivään? Niinku viinapullon korkkia auki.
Väittämän mukaan laatikko oli käynyt siekkisellä korjuuksilla, joten oletan siltä osin olevan ok.
Tasaisella kiihdytyksellä vaihto isommalle menee melko myöhään, useimmiten pitää auttaa vähentämällä kaasua (*jytk*).
Jossain vaiheessa PPD saattaisi saada tästä työmääräyksen, superia tästä ei sentään tule.
Liikkeellelähtö on jotenkin nihkeämpää kuin tuolla ruuvatulla vaparilla.
Hanskalokerosta löytyi joku kytkin piilotettuna.
Ei ainakaan mikään Self-destruction-mode kytkin, *ten seconds and counting*.
Mitään ei ainakaan tapahtunut.
Samoilla kierroksilla (n.2400) vapari 300 menee 90km/h, ja tämä 105km/h.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
- Karvanaama
- Viestit: 853
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Kiitos vihjeistä.
Eipä ole löytynyt aikaa (kuivaa tilaa) tutkia kunnolla, pihalla kattelin päälisinpuolin. Moottoritilassa sulakerasian luona tuulilasin alla on irrallaan oleva alipaineletku. (lisäys:kelta-vihreä)
Mahdolliset alipainevuodot lienee syytä nuohota ensiksi ja sitten paineiden säätöön laatikon kyljestä, laatikolle menevä vaijeri vaikuttaa vissiin milllä kierroksilla vaihteet kytkeytyy.
Tai jospa korjaisi tätä lisäämällä syöttyä.. normaalistihan joutuu lisäämään laatikon paineita kuitenkin sen jälkeen.
Suljetulla alueella vähän testailin, kaasu pohjassa kiihdyttäen vaihteet menevät aikalailla normaalisti päälle. Laatikko vaikuttaisi lähtevän aina ykkösellä liikkeelle.
(lisäys: niin kai pitääkin 722.3-loodalla)
Loppuis tuo vesisade.. huoh!
Eipä ole löytynyt aikaa (kuivaa tilaa) tutkia kunnolla, pihalla kattelin päälisinpuolin. Moottoritilassa sulakerasian luona tuulilasin alla on irrallaan oleva alipaineletku. (lisäys:kelta-vihreä)
Mahdolliset alipainevuodot lienee syytä nuohota ensiksi ja sitten paineiden säätöön laatikon kyljestä, laatikolle menevä vaijeri vaikuttaa vissiin milllä kierroksilla vaihteet kytkeytyy.
Tai jospa korjaisi tätä lisäämällä syöttyä.. normaalistihan joutuu lisäämään laatikon paineita kuitenkin sen jälkeen.
Suljetulla alueella vähän testailin, kaasu pohjassa kiihdyttäen vaihteet menevät aikalailla normaalisti päälle. Laatikko vaikuttaisi lähtevän aina ykkösellä liikkeelle.
(lisäys: niin kai pitääkin 722.3-loodalla)
Loppuis tuo vesisade.. huoh!
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
- Karvanaama
- Viestit: 853
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Eipä ole lootalle tehty vielä mitään.
Ensimmäinen kulutusmittaus tehty, 8,7 l/100km. Tällaista tulosta odotinkin.
On sitte kiva tienpäällä tämä! Ei rämise eikä kiemurtele urissa, vielä kun saisi uudet kumit hommattua, niin veikkaanpa että paranee vielä.
Pitäisi alkaa touhuamaan vaparista myynti-ilmoa, niin ja 123:n moottorinvaihtokin pitäisi aloittaa, muttakun laiskottaa.
Ensimmäinen kulutusmittaus tehty, 8,7 l/100km. Tällaista tulosta odotinkin.
On sitte kiva tienpäällä tämä! Ei rämise eikä kiemurtele urissa, vielä kun saisi uudet kumit hommattua, niin veikkaanpa että paranee vielä.
Pitäisi alkaa touhuamaan vaparista myynti-ilmoa, niin ja 123:n moottorinvaihtokin pitäisi aloittaa, muttakun laiskottaa.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
- Karvanaama
- Viestit: 853
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Käsittääkseni tässä on ollut kauko-ohjattu keskuslukitus. Rattiakselin vieressä on keltainen ledi ja taustapeilin päällä on joku Bosch-merkinnällä varustettu "selfie-kamera", kuvaa ei nyt ole laittaa, kun emäntä on shoppailemassa Kärkkäisellä.
Mitään kauko-ohjainta tähän ei mukana tullut, on kaiketi käännyttävä merkkiliikkeen puoleen jos kaukosäätimen haluan? (joka maksaa auton verran) Vai onko muita vaihtoehtoja..?
Toinen tankillinen 8,6. Tasaista on.
Uuden moniurahihnan kävin hakemassa valmiiksi ja suuttimen paluuletkuvärkkiä, ykkösen suuttimella oli hieman kosteaa.
Ei tuo ilmastointi taida toimia, ainakaan tuuletin ei lähe pyörimään, puhallus on kyllä melko kylmää, mutta niin on ulkoilmakin. Ähh.
Mitään kauko-ohjainta tähän ei mukana tullut, on kaiketi käännyttävä merkkiliikkeen puoleen jos kaukosäätimen haluan? (joka maksaa auton verran) Vai onko muita vaihtoehtoja..?
Toinen tankillinen 8,6. Tasaista on.
Uuden moniurahihnan kävin hakemassa valmiiksi ja suuttimen paluuletkuvärkkiä, ykkösen suuttimella oli hieman kosteaa.
Ei tuo ilmastointi taida toimia, ainakaan tuuletin ei lähe pyörimään, puhallus on kyllä melko kylmää, mutta niin on ulkoilmakin. Ähh.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
-
- Viestit: 2154
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Meilläkin lavetissa nuo.Karvanaama kirjoitti:Käsittääkseni tässä on ollut kauko-ohjattu keskuslukitus. Rattiakselin vieressä on keltainen ledi ja taustapeilin päällä on joku Bosch-merkinnällä varustettu "selfie-kamera", kuvaa ei nyt ole laittaa, kun emäntä on shoppailemassa
Ei tuo ilmastointi taida toimia, ainakaan tuuletin ei lähe pyörimään, puhallus on kyllä melko kylmää, mutta niin on ulkoilmakin. Ähh.
Eikös se "kamera" liity johonkin varashälyttimeen
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
- Karvanaama
- Viestit: 853
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Jaa minäkun luulin tuon tarkoittavan kaukosäätyä, no vissiin infrapunatunnistin sille varashälyttimelle sitten.Karvanaama kirjoitti: 888 INFRA RED REMOTE CONTROL W. DRIVE AUTHZTN. (A124))"
Takasivulasissahan onkin jotain boschin hälyttimestä varoittavia tarroja, joo sehän se..
Sitä kaukosäätösarjaa pitää kyllä vakavasti harkita, on muutamia korkeamman prioriteetin omaavia asioita ensin.
Moniurahihna, laatikko, ruostesuojaus, ilmastointi, pintakäsittely, renkaat, ratti suoraan, ymym.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
- Karvanaama
- Viestit: 853
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Löysin tämmösen käyttöohjeenkin, haiskahtaa kyllä siltä että kaukosäätöinen lukitus tämä olisi.
Tuo saksankielen taito on kovin rajoitteinen, mutta (huonoista) kuvista päätellen.
Kylmäaineena näyttäisi olevani R12, lukkopellin tarran mukaan.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
- Karvanaama
- Viestit: 853
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Jassoo, jututin myyjää ja hän sanoi että ainakin tuon selfie-kameran piuhat on pätkitty poies, oletettavasti tuota ei kannattane alkaa entistämään. No se mietintään.
Moniurahihnan vaihdoin, sirkutti jo melkoisesti ja viimeiset hetket elinkaarellaan oli menossa.
Jonkunlainen konetilan pesukin tuli hosuttua, nyt on piha sateenkaaren värinen.
Ilmastointia tutkailin (tuijottelin), olin siinä käsityksessä että se EC-nappi on economy asento ja silloin ilmastointi ei ole päällä. MOT.
No tässähän on lumihiutale nappi keskimmäisenä, kun lumihiutaleen valo palaa, vetää ilmastoinnin kompuran kela kiinni ja kompura alkaa pyörimään välillä. (huomaa tyhjäkäynnin notkahduksena) Tä?
Kylmäaine vissiin on vuotanut koska putkiliittimen alla keulassa näkyy vihreää väriä.
Mulla kun ei ole koskaan ollut toimivaa ilmastointia, enhämminä näistä tiedä.
Toimivanakaan kompura ei kait koko aikaa pyöri.
Moniurahihnan vaihdoin, sirkutti jo melkoisesti ja viimeiset hetket elinkaarellaan oli menossa.
Jonkunlainen konetilan pesukin tuli hosuttua, nyt on piha sateenkaaren värinen.
Ilmastointia tutkailin (tuijottelin), olin siinä käsityksessä että se EC-nappi on economy asento ja silloin ilmastointi ei ole päällä. MOT.
No tässähän on lumihiutale nappi keskimmäisenä, kun lumihiutaleen valo palaa, vetää ilmastoinnin kompuran kela kiinni ja kompura alkaa pyörimään välillä. (huomaa tyhjäkäynnin notkahduksena) Tä?
Kylmäaine vissiin on vuotanut koska putkiliittimen alla keulassa näkyy vihreää väriä.
Mulla kun ei ole koskaan ollut toimivaa ilmastointia, enhämminä näistä tiedä.
Toimivanakaan kompura ei kait koko aikaa pyöri.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
- Karvanaama
- Viestit: 853
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
- Karvanaama
- Viestit: 853
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Ihan ei jaksa keskittyä, mutta jos laatikko potkii ja kulku on nihkeetä, niin alipaine linjaa tutkintaan, eiks alipaine jotenkin komentanu hukkaporttiakin näissä ??
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
- Karvanaama
- Viestit: 853
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Tänään säädin sieltä laatikon kyljestä paineita pienemmäksi, ensin yksi kierros niinkuin jallupullon korkkia aukipäin. Parempaan päin meni, sitten vielä puoli kierrosta. Silloin lukitus riitti vielä tuohon "kruunun" hahloon, joten puolitoista kierrosta sitä tuli avattua. Kiitokset dealerille pikaisesta puhelinkonsultaatiosta ja valittelut häirinnästä.
Ensin en hoksannu minkä tutin alta säätö löytyy.
Luultavasti säädön ei kuulu normaalisti olla noin ulkona.
Myöskin laatikolle menevää vaijeria löysäsin, koska vaihtohetki meni melko isoille kierroksille.
Muuttuipa auton luonne melkoisesti, 1-2 vaihto on melko nopea, 2-3 venyttää reippaammalla kiihdytyksellä, 3-4 myös nopeahko. Viitannee taas siihen jousisarjaan, kait? Ehkäpä tulee käynti Lintoselle tämänkin kanssa.
Alipaineletku oli ainakin kiinni laatikossa, alipainemittaria ei ollut jolla mitata.
Paikaltaan lähtö ei ole niin nihkeää enää, kai tuo vaijerin löysäys auttoi siihen, vai kuvittelenko vaan. Itse kaasupoljinkin tuntui keveämmältä??
No parempaan päin mentiin selkeästi kuitenkin.
Ensin en hoksannu minkä tutin alta säätö löytyy.
Luultavasti säädön ei kuulu normaalisti olla noin ulkona.
Myöskin laatikolle menevää vaijeria löysäsin, koska vaihtohetki meni melko isoille kierroksille.
Muuttuipa auton luonne melkoisesti, 1-2 vaihto on melko nopea, 2-3 venyttää reippaammalla kiihdytyksellä, 3-4 myös nopeahko. Viitannee taas siihen jousisarjaan, kait? Ehkäpä tulee käynti Lintoselle tämänkin kanssa.
Alipaineletku oli ainakin kiinni laatikossa, alipainemittaria ei ollut jolla mitata.
Paikaltaan lähtö ei ole niin nihkeää enää, kai tuo vaijerin löysäys auttoi siihen, vai kuvittelenko vaan. Itse kaasupoljinkin tuntui keveämmältä??
No parempaan päin mentiin selkeästi kuitenkin.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
Höpsis häirinnästä, ole hyvä vaan. Saa soitella. Eilen oli linja aika huono ja sitten kun katkesi yritin pari kertaa soittaa sinulle päin muttei saanut yhteyttä. Sitten olit yrittänyt kun minulla jäi luuri hetkeksi autoon.Kiitokset dealerille pikaisesta puhelinkonsultaatiosta ja valittelut häirinnästä
Kyllähän tuohon kannattaa jousisarja vaihtaa, sehän on juuri kakkosen-kolmosen vaihtoa terävöittävä..1-2 vaihto on melko nopea, 2-3 venyttää reippaammalla kiihdytyksellä, 3-4 myös nopeahko. Viitannee taas siihen jousisarjaan, kait
wiimax.fi
Eikös tuo ole ihan normi 94-95 E-sarjalaisen ratti?Karvanaama kirjoitti:AMG -ratti -ko?
Muistelin entisessä airbagillä varustetussa 300TD:ssä olleen samanlaisen.
Kiva olisi saada ehjä tilalle.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Minusta tuo olisi perus nahkaratti E124 malliin
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/300/7228420
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/300/7286270
jne
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/300/7228420
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/300/7286270
jne
wiimax.fi
Pitääpä yrittää iltasella muistaa katsoa, minulla on kotona irrallaan tuollainen perusnahkaratti. Minusta se on muodoltaan aivan sama kuin muovikuorinenkin, eli alapuolat etäämmällä kuin tässä autossa olevassa.
Sama airbag siihen kävi muistaakseni paikalleen kun oli tovin edellisessä autossa kiinni.
Sama airbag siihen kävi muistaakseni paikalleen kun oli tovin edellisessä autossa kiinni.
Hee, on se tosiaan noissa linkkaamissani autoissa varustelistassa r*ssän sivujen mukaan
http://www.bekkoame.ne.jp/~mtor/mbcodedsc.html
on
joka 281 puolestaan täällä281 AMG PERFORMANCE STEERING WHEEL
http://www.bekkoame.ne.jp/~mtor/mbcodedsc.html
on
jolla nimellä se on EPC:n mukaan esim. -92 124:ssä ja näyttää tältä, ilman bagia:281 STEERING WHEEL (390 MM) WITH SPORTS DESIGN
Itelläkin oli tuo 281 edellisessä 320:ssa, ja oli samanlainen kuin dealerin linkkaaman airbäggikuvat. Tuo Karvanaaman ratti näyttää kuitenkin erilaiselta, koska siinä näyttäisi olevan jotain perforointia nahan pinnassa ja lisäksi se sauma ei ole ratin alareunassa.
t.
Risto
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)