Tässä vuonna 1970 uutena Stuttgartilaisesta autoliikkeestä ostamani Fiat 125 Special. Tässä ihan vain lyhyesti historiaa ja taustoja tapahtumille:
Olin vuosina 1970-1971 Saksassa töissä. Miksi sitten halusin mennä juuri Saksaan?. Vuoden 1965 kevään ylioppilaskirjoituksissa reputin saksan kielessä aivan yllättäen ja tilaamatta. Syksyllä sitten pääsin jo ihan hyvin läpi. Päätin sen jälkeen, että tuon onnettoman asian kyllä vielä korjaan joskus myöhemmin. Kun sitten vuonna 1970 olin vapaa lähtemään töihin, niin hain ihan ensin töitä Saksasta. Sieltä sitten ihan heti tärppäsi. Olin ensin töissä Porschen autotehtaalla Stuttgart / Zuffenhausenissa. Siellä tehtiin silloin perinteisiä 911 ja Targa - malleja. Sen jälkeen olin AEG-Telefunkenilla Frankfurtissa, jossa suunnittelimme kahteen saksalaiseen ydinkäyttöiseen kauppalaivaan nimeltään "Otto Hahn" uusia polttoainekennoja vanhojen tilalle. Sitten olin vielä puolen vuoden verran Mainz`issa Jenan lasitehtaalla. Siellä valmistettiin mm. tulenkestävää lasia, tv-kuvaputkia sekä linssejä optisiin tarkoituksiin. Sitten sain työpaikan Suomesta ja tulin Fiiattini kanssa kotimaahan.
Fiatin entisöin täydellisesti vuosina 2005-2008. Se on nyt museorekisterissä ja kilometrejä on tällä hetkellä mittarissa noin 216000.