Lueskelinpa tuollaista aihetta:
CDi - mersun tyypillisiä ongelmia. (ja omistajien...)
Lainataas tähän siitä tuommoinen lista, ja aloitetaan "Väyrysen vikabingo", eihän tämän auton kanssa muuten selviä kuin pikku huumorilla
-termostaatti rikki; muutenkin hitaasti lämpiävä auto on kun jääkaappi - CHECK
-suuttimien tiivisteet vuotavat; hirveä haju sisälle autoon - CHECK
-polttoaineputkissa ilmavuotoja; huono käynnistyminen - CHECK
-ilmamassamittari rikki, ei kulje mihinkään.
-imusarjan painetunnistin; ei kulje
-hukkaportin ohjaus; ei kulje
-EGR ohjaus; ei kulje
-hehkutulppa rikki ja jumissa, irrotus erittäin vaikeaa, voi tulla huomattavan kalliiksi
-katalysaattori tukossa; ei kulje
-suutin hajalla; huono käynnistyminen, epätasainen käynti
-imusarja rikki; erittäin yleistä, epätasainen käynti ym.
-Etujousen yläkupit ovat ohkaista peltiä ja huonosti korissa kiinni. Yhdessä ruostumisalttiuden kanssa muodostaa ongelman jonka takia moni myrtynyt mersumies on joutunut tuomaan autonsa lavetin kyydissä korjaamolle. Uusi kuppi laitetaan 11 popniitillä kiinni.
-Etupyöränlaakeri on rasvattu huonosti tehtaalla; leikkaa kiinni, auto lavetille, uusi laakeri ja tuenta…osat vajaa 500 euroa.
-Etuapurunko ruostuu käsittämättömällä tavalla, muutaman vuoden vanhoissa on tavattu läpilahoja palkkeja. Veholla on korjaussarja estämään ruostumista. - CHECK (ei näyttänyt läpimädältä vielä...)
-Takajarrulevyt ruostuvat ja alkavat täristää
-Alapalloniveliä ja ”narinaheloja” menee, puhumattakaan etukallistuksenvahaajan päätytangoista joiden suunnittelussa on varmasti jouduttu näkemään vaivaa että niistä on saatu noin heikot.
-Pyörintänopeusanturi hajoaa automaattivaihteistosta, senjälkeen toimii vain kakkonen ja pakki. Anturia ei saa erikseen vaan on vaihdettava koko ohjainlaite joka on vaihteiston sisällä.
-Vaihteistoon menevän johtonipun liittimen sisään vuotaa öljyä vaihteistosta aiheuttaen erilaisia ongelmia. - CHECK
-Etujousia katkeilee.
-Raidepäät väljistyvät.
-Jarruletkut murtuvat
-Xenonien ohjainlaitteita hajoaa, noin 400 euroa / umpio.
-Laturin vapaakytkin jumittuu, 100 euroa.
Sitten kun ajellaan 200000 > kilometrejä tulee tiensä päähän mm. laturi joka maksaa 700-900 euroa ja monenlaista muuta. CHECK (laturi)
Milloin mistäkin syystä moottorinohjaus menee vikatilaan jolloin cdi on huomattavasti laiskempi kuin vanha 200D…
Lisäksi:
Ruosteongelmat, isommat tai pienemmät - CHECK
Takaikkunan nostimet - CHECK
8/25 (En laskenut Xenoneiden ongelmaa mukaan kun ei tässä semmosia ole)
Ei ees paha vielä
Tuommoset hain matkahuollosta:
Myötäpäivään: Peugeot, Seat, Mersu, Mersu.
Alvadilla näyttää olevan näissä muoveissa aina halvempi ja kalliimpi vaihtoehto (ero muutamia eurosia). Muissa otin sen halvemman, mutta Pesosen pohjamuovi oli kalliimpi vaihtoehto. En oikein tiedä sainko rahoille vastinetta, vaikea sanoa tässä vaiheessa onko noiden laadussa nyt sitten mitään eroa.
Kirjanpitoon lisättäköön 61.74 euroa noista muoveista. Laatikon pohjamuovi oli sen verran ehjä, että pienellä patentilla aion sen saada siitä vielä kelvollisen. Tällä hetkellä kaikki tässä mainitut suojamuovit ovat irrallaan.