TOYOTA KESTÄÄ!: Murtakaa myytti, jos pystytte!

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
650000tuttavuus
Viestit: 2154
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Toisella kädellä just textailen tytön Toyon peltikorjauspaikasta.
Ei takuu, mutta kasko-vakuu. :wink:
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Avatar
MattiS
Viestit: 524
Liittynyt: 22.10.2007 10:28
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja MattiS »

Pakko se oli nöyrtyä ja luovuttaa :lippu: Toyota Carina E 2.0 TD -97 ja vasta 472tkm ajettuna afrikan purkurille :supersad: . Parikuukautta sitten Tampereelta ajellessa ihmettelin kovaa sisämelua ja syykin selvisi vasta seuraavana maanantaina kun ei vkl keriinny. Suuren sisämelun aiheutti antautunut pyöränlaakeri joka oli sorvannut akselin pään niin ohkaaseksi ettei sitä enää kannattanut korjata. Ja jos sen olis koriannu niin lumipallo efekti olis ollu valamiina.. Joten Carinalle kiitos niistä 7vuodesta ja 200tkm kilometristä. Ikinä et jättänyt tielle jos ei hyytynyttä akkua lasketa (tankkaamaan kun pysähdyin mutta työntämällä käyntiin) ja ensimmäisessä katsastuksessa lauennutta syyläriä (jäätiin konttorille)..

:ää:
Leikki ikä ---> koko ikä Ei riemulla rajaa ku takavedolla ajaas

2x Toyo
4x Toyo -EX
Can-Am -EX
MB -EX
Nissan -EX
VW -EX
Avatar
Wike
Mr.Kalsong-Bourbon
Viestit: 722
Liittynyt: 12.12.2005 12:31
Paikkakunta: Inkoo

Viesti Kirjoittaja Wike »

Kolme tojotaa on talossa ollut. Aikanaan oli ST162 korinen celica ja kilometrejä taisi olla mittarissa vajaa 300tkm. Siitä ei muuta pahaa sanottavaa kuin että ruostui reippaanlaisesti.

Sitten oli vaimolla käytössä tämän vuosituhannen Toyota Yaris Verso 1.5 VVT-i koneella. Siitä meni muuttuvan venttiiliajoituksen rattaat vaihtokuntoon alle 70tkm kohdalla ja oli huoltopäällikön mukaan ihan normi juttu että ne vaihdetaan 60-90tkm välein... Sanomattakin selvää että se rottelo vaihtui heti pois.

Kolmantena oli vuosituhanteenvaihteen ln170 Hiluxi jossa kilsoja muistaakseni reilut 300tkm. Sekin oli kyllä hyvä peli, yhden takapyöränlaakerin jouduin vaihtamaan.

Tässä pari viikkoa sitten ajelin -97 reilu 200tkm ajetulla corolla farkulla pari päivää ja täytyy sanoa että oli kyllä ihan järkyttävä ajettava mutta niin yksinkertaista tekniikkaa kaikin tavoin että en ihmette vaikka kestäisi peltejä lukuunottamatta pitkään. Tuota corolla tutkiessa tuli kyllä mieleen miten suuret erot on eri hintaluokkaisten autojen rakenteissa ja ratkaisuissa. Itsehän ajelen työmatkan samanikäisellä yli puolimiljoonaa rullatulla 3B passatilla ja se jo tuntuu olevan ihan eri vuosikymmenen tekniikkaa verrattuna siihen samanvuotiseen corollaan...
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.

Reikä is my middle name
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

Ajelin tuossa vm. 2011 Hiacella hieman. Ohjaamossa ei ollut oikeastaan mitään, mikä olisi viitannut siihen että alla on 2000-luvulla valmistettu auto.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29281
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Hiace kyllä järkyttää kun sellaisen puikkoihin hyppää saman ikäluokan mersun, opelin, nissanin, renaultin ... jälkeen.
Työkaluksihan nuo kuitenkin tehdään niin voisi edes hieman suunnitella äänieristystä ym.
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Suottapa rengille mitään muuta hankkiin kuin välttämättömän, hiace ajaa asiansa ja kuskikin pysyy hereillä jo ihan pelkästä ***utuksesta. :happy:
Halpa hinta ja kohtalainen luotettavuus lienee valtit. Tosin uuemmat viihtyy nekin pajalla vähän enempi.

Putiikkien omistajat sitten yleensä ajelee vitolla tai jollaan ihmiselle tehyllä.

EDIT: Allaolevaan vastaten, niin toiset löytää noista hyviä puoliakin, äkkipäätä miettien ei oikein tule mieleen mitään muuta kuin luotettavuus. Kaikki muut ominaisuudet käyttäjän vinkkelistä on huonommat kuin muissa. Tietysti ajaahan jotkut apinakiikku mallin hoodeella pitkiä matkoja ja tykkää. Ehkä jos on vaan riittävästi urheilumieltä niin se sitten on kivaa.
Viimeksi muokannut Mulqvist, 24.4.2015 22:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
Lerssinen
Puimanajo-Keijo
Viestit: 2421
Liittynyt: 12.3.2007 17:58
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Lerssinen »

En oo koskaan tajunnu hiasen morkkaamista mutta minä olenki tämmönen kyttyräselekä joka istuu missä vaan :D

Mulla oli Oulussa asuessani työautona -98 hiase millä päästelin esim Oulu - Inari väliä ja muutenkin pitkin lappia eikä tuottanu yhtään tuskaa ajella.. Moottorinakin oli huima 2.4 dieseli ilman turboa :D

https://www.youtube.com/watch?v=PxdM5XuunCI
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
boogieman
aktiivimeseläinen
Viestit: 1500
Liittynyt: 08.11.2005 11:56
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja boogieman »

Tarina ei kerro ajettiinko Avensis pois tapahtumapaikalta.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015051 ... 8_uu.shtml
Kuva
Avatar
Magge--
Viestit: 647
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

boogieman kirjoitti:Tarina ei kerro ajettiinko Avensis pois tapahtumapaikalta.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015051 ... 8_uu.shtml
Kuva
Tuttavan omistama/kuljettama auto, voin kertoa että ainakaa hän itse ei ajanut autoa pois paikalta..
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
boogieman
aktiivimeseläinen
Viestit: 1500
Liittynyt: 08.11.2005 11:56
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja boogieman »

man 12-224
aktiivimeseläinen
Viestit: 1112
Liittynyt: 26.10.2010 16:17
Paikkakunta: sonkajärvi

Viesti Kirjoittaja man 12-224 »

Pitäis vissiin useammin avata corollan nokkapeltiä... Saranat meinaa jumittaa, vaihdoin ajovalopolttimon ja yritin sulkea pellin, vaikka otin "pönkän" pois niin pelti pysyi ylhäällä. Ruiskaus ceeärceetä ja taas toimii... Vuosihuolto tehty :wink:
...voi voi kuinka tuo vanha mercedes savuttaa ja kuljettajaa naurattaa niin että kärpäset lentää suuhun...
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

90 tonnia ajetusta RAV4:stä takaiskarit paskana :x
Mersun iskareilla pääsee 5x pidemmälle.

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Dixon
aktiivimeseläinen
Viestit: 1136
Liittynyt: 18.12.2011 13:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Kerran joutu ajjaan 450tkm ajetun korollan ilman kytkintä kotia. Vaijeri sano heihei. :o Ite tolla ajanu komiasti yli 120tkm ja yli 7v ollu käyttiksenä, kunnes mersu vei voiton.
E46 330D & E46 328i
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Uskomattoman viattomia autoja jos jaksaa peltirummun sisällä viihtyä :pappa:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
Dixon
aktiivimeseläinen
Viestit: 1136
Liittynyt: 18.12.2011 13:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Tekniikka pellaa vaa kori lahoaa kässii aina. Ja on surkeita ajo ominaisuuksiltaan.
E46 330D & E46 328i
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1270
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Mummi on kurvaillu 5v joka päivä tässä kylillä -97 "uus" koppasella 1.3:lla.
Takarummut kun tyhjentää pölystä aina ennen katsastusta ei muuta tarvi tehdä huollon lisäksi. Muuten ne ei mene läpi.

Kori täysin ruosteeton. :idea:

Pohjan takaosa on kyllä umpiruosteessa..Eikä ole suojattu. Tankin täyttöputki on vaihdettu. Ruostui puhki!
Ajettu tosin vasta n. 190tkm.
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3648
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Tuttavan n vm 2010 (?) Anjoviksen kyytiin pääsin tuossa päivänä eräänä. On tuo kyllä niin tunkkaista kyytiä että huhhuh.

Joo, vetäähän se turbodieseli mukavasti ja joo onhan tuo aika käytännöllinen joka suhteessa. Ja ainettakaan ei kuulemma mene paljoa mitään, hetken kyseltyäni menee sitä kuitenkin sen verran etten ainakaan Volkkari- ja Cdi-miesten kesken kehuille itse alkaisi. Ajoltaan ei kovin mukava saati sitten vakaa ole, ihan samalta näytti ajaminen kuin -88 Corollan puikoissa olisi ollut. Rattia sai kuski pidellä koko ajan ja ainakin hantinpenkillä tuntui outoa ja epämääräistä luiruamista kun uraista kantatietä ajeltiin (ihan rajoitusten puitteissa, ehkä vähän allekin), olikohan narinanivel rikki? :shock: Jousitus oli juuri sellainen pompottava ja silti löysän tuntuinen kuin Tojotassa aina. Myös moottorin ja renkaiden äänet sekä etenkln tuulensuhinat on voimakkuudeltaan samaa luokkaa kuin Samarassa tai C-mallin Kadetissa. Satalankun tai väykyn dieselikone on tosin tyhjäkäynnillä sisätiloihin äänekkäämpi, mutta ajossa on OM suunnilleen 100% hiljaisempi. :roll:

No, kaikkeen varmaan tottuu. Tottuu Mersuunkin.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10753
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Uusin Toyota lehti ja sen erään artikkelin linkki.
https://youtu.be/gZXBq1Tt10s
"Kaarinalla" 680tkm.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Pappi kirjoitti:"Kaarinalla" 680tkm.
Tuossa pitää olla jo TOSI kestävä kuskikin :lol:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
korhora
Viestit: 147
Liittynyt: 15.10.2006 20:49

Viesti Kirjoittaja korhora »

Kuski kyllä kestää kun viat ei hermoja koettele. Totuushan on se ettei kyyti ole Saksalaisten veroista mutta eipä tarvi kyllä rassatakkaan eikä olla omaa hovi korjaajaa.. Ah niin ihanan tylsiä ja huomaamattomia mutta aina valmiina ajoon!! :D :D :D
boogieman
aktiivimeseläinen
Viestit: 1500
Liittynyt: 08.11.2005 11:56
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja boogieman »

Kyllä tojotismi tappaa kuljettajan sisältäpäin niin että jäljellä ei ole kuin kuoret. Ja hirmuinen kasa rahaa, kun ei näitä tosiaan tarvitse kuin tankata (ja välillä vähän hitsata että kestää ikutekniikka ajossa mukana).
650000tuttavuus
Viestit: 2154
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Niin paukahti meilläkin Toyota / MB suhde tasapeliin 3 - 3
Pitäis löytää vielä jostakin ehjähkö 124 300D jotta valta pysyis miesväellä :lol:
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Avatar
MattiS
Viestit: 524
Liittynyt: 22.10.2007 10:28
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja MattiS »

Vein rouvan auton huoltoon ja sain tilalle 10000km ajetun Yariksen. Voi helevata mikä rimpula, sitä piti oikiasti ajaa. Veteli sinne tänne koko aija. Muuten oli pieneksi autoksi hyvän tuntuune mutta se vetely ei innostanu ei yhtää.

Sain perheauton huollosta ja päätin ajaa suoraan konttorille. HYLÄTTY nasahti.. Vasemmalla puolella kääntölaakeri? :shock: :?: WTF? Mikä? Muuten ei mitää.. Meinas ettei noita saa tarvikkeena, että menee marmorin puolelle :oops:
Leikki ikä ---> koko ikä Ei riemulla rajaa ku takavedolla ajaas

2x Toyo
4x Toyo -EX
Can-Am -EX
MB -EX
Nissan -EX
VW -EX
Avatar
Bomber4
aktiivimeseläinen
Viestit: 2348
Liittynyt: 23.9.2007 3:08
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Rontti satkun ajettuun gorilla mansikan versoon tein täydellisen jarruremontin,on muutes helppo ja nopee tehdä. Muuten en osaa sanoo autosta mitään. Vissiin hyvä,kun omistaja istui autos koko nosturilla oloajan :D
Star
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Bomber4 kirjoitti:Vissiin hyvä,kun omistaja istui autos koko nosturilla oloajan :D
Minä istuin ja nousin Anjoviksesta. Auris Hybridillä ajoin satoja kilsoja kunnes alkoi satamaan vettä. Ei se silti ihan hullu vaihtoehto olisi. Samaan hintaan vaan sattuu saamaan jo vanhan taksissa olleen S212 300 Hyrpiidin.... Eikö ookki vaikiaa :lol:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Catiska
Viestit: 62
Liittynyt: 21.2.2007 22:41
Paikkakunta: Suur-Joutseno

Viesti Kirjoittaja Catiska »

korhora kirjoitti:Kuski kyllä kestää kun viat ei hermoja koettele. Totuushan on se ettei kyyti ole Saksalaisten veroista mutta eipä tarvi kyllä rassatakkaan eikä olla omaa hovi korjaajaa.. Ah niin ihanan tylsiä ja huomaamattomia mutta aina valmiina ajoon!! :D :D :D
Nämä tuntuu pätevän vain niihin Toyotiin mitkä ovat teknisesti riittävän yksinkertaisia (lue ajastaan jäljessä). Ostin mielenkiinnosta keväällä Lexusksen nähdäkseni mitä se Toyota laatu on.

Vikoja ei ole paljoa ollut, mutta on kuitenkin ollut. Ilmastoinnista molemmat auringon paisteen tunnistimet on menneet rikki tässä vuoden aikana. Yksi vakaajan koiranluu (155tkm kohdalla). Webastokin lopetti toimintansa pakkasten saapuessa.

Jos on alle -25 pakkasta niin ajella ei tarvitse, auto ei käynnisty edes apuvirralla. Kivaa :D

Ärsyttävintä on kuitenkin huono suunnittelu/viimeistely. Periaatteessa kaikki on ok mutta kun tarkemmin tutustuu niin suunnittelu on monessa asiassa kuin juosten kustu.
Esimerkkinä vakionopeussäädin. Vakkari on tarkka mutta viimeistelemätön. Jos ajat vakkari päällä ja sinun tarvitsee hidastaa on sinun otettava vakkari käsin pois päältä, muuten se unohtaa nopeuden. Eli esim jarrulla ei voi ottaa vakkaria pois menettämättä talletettua nopetta.
Jos otit käsin pois päältä ja haluat palauttaa (resume) aiemman nopeuden aiheuttaa se ensin voimakkaan nykäisyn ja vasta sitten vakkari alkaa toimimaan. Sama jos ohitat ja näpäytät vauhtia hidastaessasi vakkarin takaisin alkuperäiseen nopeuteen, pitää vakkarin ensin nykäistä terävästi vauhtia lisää ja sitten vasta ymmärtää hidastaa.

Eli, kytkennässä päälle ja pois puuttuu pehmennys kuten Saksalaisissa, kaikki toimii vain on/off periaatteella.

Monta muutakin asiaa on vastaavalla tavalla toteutettu, eli päällisin puolin asiat on ok mutta ajastaan huomaat että killisilmiltä ei ole liiennyt aikaa viimeistelyyn...
boogieman
aktiivimeseläinen
Viestit: 1500
Liittynyt: 08.11.2005 11:56
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja boogieman »

Catiska kirjoitti:Ostin mielenkiinnosta keväällä Lexusksen nähdäkseni mitä se Toyota laatu on.
Minkävuotinen ja -mallinen kiesi sulla on?
Catiska
Viestit: 62
Liittynyt: 21.2.2007 22:41
Paikkakunta: Suur-Joutseno

Viesti Kirjoittaja Catiska »

-08 IS 220d
boogieman
aktiivimeseläinen
Viestit: 1500
Liittynyt: 08.11.2005 11:56
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja boogieman »

Catiska kirjoitti:-08 IS 220d
D-4D ei mitenkään hyvän koneen maineessa ole ollut. Siinä kai se vikaan on mennyt - olisi pitänyt valita bensa :)
Catiska
Viestit: 62
Liittynyt: 21.2.2007 22:41
Paikkakunta: Suur-Joutseno

Viesti Kirjoittaja Catiska »

Ei se bensakone muita ongelmia korjaa mitä tuossa on kasapäin. Olisi pitänyt valita Saksalainen...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”