TOYOTA KESTÄÄ!: Murtakaa myytti, jos pystytte!
-
- Viestit: 2154
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Pakko se oli nöyrtyä ja luovuttaa Toyota Carina E 2.0 TD -97 ja vasta 472tkm ajettuna afrikan purkurille . Parikuukautta sitten Tampereelta ajellessa ihmettelin kovaa sisämelua ja syykin selvisi vasta seuraavana maanantaina kun ei vkl keriinny. Suuren sisämelun aiheutti antautunut pyöränlaakeri joka oli sorvannut akselin pään niin ohkaaseksi ettei sitä enää kannattanut korjata. Ja jos sen olis koriannu niin lumipallo efekti olis ollu valamiina.. Joten Carinalle kiitos niistä 7vuodesta ja 200tkm kilometristä. Ikinä et jättänyt tielle jos ei hyytynyttä akkua lasketa (tankkaamaan kun pysähdyin mutta työntämällä käyntiin) ja ensimmäisessä katsastuksessa lauennutta syyläriä (jäätiin konttorille)..
Leikki ikä ---> koko ikä Ei riemulla rajaa ku takavedolla ajaas
2x Toyo
4x Toyo -EX
Can-Am -EX
MB -EX
Nissan -EX
VW -EX
2x Toyo
4x Toyo -EX
Can-Am -EX
MB -EX
Nissan -EX
VW -EX
Kolme tojotaa on talossa ollut. Aikanaan oli ST162 korinen celica ja kilometrejä taisi olla mittarissa vajaa 300tkm. Siitä ei muuta pahaa sanottavaa kuin että ruostui reippaanlaisesti.
Sitten oli vaimolla käytössä tämän vuosituhannen Toyota Yaris Verso 1.5 VVT-i koneella. Siitä meni muuttuvan venttiiliajoituksen rattaat vaihtokuntoon alle 70tkm kohdalla ja oli huoltopäällikön mukaan ihan normi juttu että ne vaihdetaan 60-90tkm välein... Sanomattakin selvää että se rottelo vaihtui heti pois.
Kolmantena oli vuosituhanteenvaihteen ln170 Hiluxi jossa kilsoja muistaakseni reilut 300tkm. Sekin oli kyllä hyvä peli, yhden takapyöränlaakerin jouduin vaihtamaan.
Tässä pari viikkoa sitten ajelin -97 reilu 200tkm ajetulla corolla farkulla pari päivää ja täytyy sanoa että oli kyllä ihan järkyttävä ajettava mutta niin yksinkertaista tekniikkaa kaikin tavoin että en ihmette vaikka kestäisi peltejä lukuunottamatta pitkään. Tuota corolla tutkiessa tuli kyllä mieleen miten suuret erot on eri hintaluokkaisten autojen rakenteissa ja ratkaisuissa. Itsehän ajelen työmatkan samanikäisellä yli puolimiljoonaa rullatulla 3B passatilla ja se jo tuntuu olevan ihan eri vuosikymmenen tekniikkaa verrattuna siihen samanvuotiseen corollaan...
Sitten oli vaimolla käytössä tämän vuosituhannen Toyota Yaris Verso 1.5 VVT-i koneella. Siitä meni muuttuvan venttiiliajoituksen rattaat vaihtokuntoon alle 70tkm kohdalla ja oli huoltopäällikön mukaan ihan normi juttu että ne vaihdetaan 60-90tkm välein... Sanomattakin selvää että se rottelo vaihtui heti pois.
Kolmantena oli vuosituhanteenvaihteen ln170 Hiluxi jossa kilsoja muistaakseni reilut 300tkm. Sekin oli kyllä hyvä peli, yhden takapyöränlaakerin jouduin vaihtamaan.
Tässä pari viikkoa sitten ajelin -97 reilu 200tkm ajetulla corolla farkulla pari päivää ja täytyy sanoa että oli kyllä ihan järkyttävä ajettava mutta niin yksinkertaista tekniikkaa kaikin tavoin että en ihmette vaikka kestäisi peltejä lukuunottamatta pitkään. Tuota corolla tutkiessa tuli kyllä mieleen miten suuret erot on eri hintaluokkaisten autojen rakenteissa ja ratkaisuissa. Itsehän ajelen työmatkan samanikäisellä yli puolimiljoonaa rullatulla 3B passatilla ja se jo tuntuu olevan ihan eri vuosikymmenen tekniikkaa verrattuna siihen samanvuotiseen corollaan...
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.
Reikä is my middle name
Reikä is my middle name
Suottapa rengille mitään muuta hankkiin kuin välttämättömän, hiace ajaa asiansa ja kuskikin pysyy hereillä jo ihan pelkästä ***utuksesta.
Halpa hinta ja kohtalainen luotettavuus lienee valtit. Tosin uuemmat viihtyy nekin pajalla vähän enempi.
Putiikkien omistajat sitten yleensä ajelee vitolla tai jollaan ihmiselle tehyllä.
EDIT: Allaolevaan vastaten, niin toiset löytää noista hyviä puoliakin, äkkipäätä miettien ei oikein tule mieleen mitään muuta kuin luotettavuus. Kaikki muut ominaisuudet käyttäjän vinkkelistä on huonommat kuin muissa. Tietysti ajaahan jotkut apinakiikku mallin hoodeella pitkiä matkoja ja tykkää. Ehkä jos on vaan riittävästi urheilumieltä niin se sitten on kivaa.
Halpa hinta ja kohtalainen luotettavuus lienee valtit. Tosin uuemmat viihtyy nekin pajalla vähän enempi.
Putiikkien omistajat sitten yleensä ajelee vitolla tai jollaan ihmiselle tehyllä.
EDIT: Allaolevaan vastaten, niin toiset löytää noista hyviä puoliakin, äkkipäätä miettien ei oikein tule mieleen mitään muuta kuin luotettavuus. Kaikki muut ominaisuudet käyttäjän vinkkelistä on huonommat kuin muissa. Tietysti ajaahan jotkut apinakiikku mallin hoodeella pitkiä matkoja ja tykkää. Ehkä jos on vaan riittävästi urheilumieltä niin se sitten on kivaa.
Viimeksi muokannut Mulqvist, 24.4.2015 22:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
En oo koskaan tajunnu hiasen morkkaamista mutta minä olenki tämmönen kyttyräselekä joka istuu missä vaan
Mulla oli Oulussa asuessani työautona -98 hiase millä päästelin esim Oulu - Inari väliä ja muutenkin pitkin lappia eikä tuottanu yhtään tuskaa ajella.. Moottorinakin oli huima 2.4 dieseli ilman turboa
https://www.youtube.com/watch?v=PxdM5XuunCI
Mulla oli Oulussa asuessani työautona -98 hiase millä päästelin esim Oulu - Inari väliä ja muutenkin pitkin lappia eikä tuottanu yhtään tuskaa ajella.. Moottorinakin oli huima 2.4 dieseli ilman turboa
https://www.youtube.com/watch?v=PxdM5XuunCI
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Tarina ei kerro ajettiinko Avensis pois tapahtumapaikalta.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015051 ... 8_uu.shtml
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015051 ... 8_uu.shtml
Tuttavan omistama/kuljettama auto, voin kertoa että ainakaa hän itse ei ajanut autoa pois paikalta..boogieman kirjoitti:Tarina ei kerro ajettiinko Avensis pois tapahtumapaikalta.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015051 ... 8_uu.shtml
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Ei kestä ei... heikoks on menneet
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1433211412476.html
ja
http://news.sky.com/story/1494560/briti ... rivers-car
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1433211412476.html
ja
http://news.sky.com/story/1494560/briti ... rivers-car
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1112
- Liittynyt: 26.10.2010 16:17
- Paikkakunta: sonkajärvi
Pitäis vissiin useammin avata corollan nokkapeltiä... Saranat meinaa jumittaa, vaihdoin ajovalopolttimon ja yritin sulkea pellin, vaikka otin "pönkän" pois niin pelti pysyi ylhäällä. Ruiskaus ceeärceetä ja taas toimii... Vuosihuolto tehty
...voi voi kuinka tuo vanha mercedes savuttaa ja kuljettajaa naurattaa niin että kärpäset lentää suuhun...
Mummi on kurvaillu 5v joka päivä tässä kylillä -97 "uus" koppasella 1.3:lla.
Takarummut kun tyhjentää pölystä aina ennen katsastusta ei muuta tarvi tehdä huollon lisäksi. Muuten ne ei mene läpi.
Kori täysin ruosteeton.
Pohjan takaosa on kyllä umpiruosteessa..Eikä ole suojattu. Tankin täyttöputki on vaihdettu. Ruostui puhki!
Ajettu tosin vasta n. 190tkm.
Takarummut kun tyhjentää pölystä aina ennen katsastusta ei muuta tarvi tehdä huollon lisäksi. Muuten ne ei mene läpi.
Kori täysin ruosteeton.
Pohjan takaosa on kyllä umpiruosteessa..Eikä ole suojattu. Tankin täyttöputki on vaihdettu. Ruostui puhki!
Ajettu tosin vasta n. 190tkm.
Tuttavan n vm 2010 (?) Anjoviksen kyytiin pääsin tuossa päivänä eräänä. On tuo kyllä niin tunkkaista kyytiä että huhhuh.
Joo, vetäähän se turbodieseli mukavasti ja joo onhan tuo aika käytännöllinen joka suhteessa. Ja ainettakaan ei kuulemma mene paljoa mitään, hetken kyseltyäni menee sitä kuitenkin sen verran etten ainakaan Volkkari- ja Cdi-miesten kesken kehuille itse alkaisi. Ajoltaan ei kovin mukava saati sitten vakaa ole, ihan samalta näytti ajaminen kuin -88 Corollan puikoissa olisi ollut. Rattia sai kuski pidellä koko ajan ja ainakin hantinpenkillä tuntui outoa ja epämääräistä luiruamista kun uraista kantatietä ajeltiin (ihan rajoitusten puitteissa, ehkä vähän allekin), olikohan narinanivel rikki? Jousitus oli juuri sellainen pompottava ja silti löysän tuntuinen kuin Tojotassa aina. Myös moottorin ja renkaiden äänet sekä etenkln tuulensuhinat on voimakkuudeltaan samaa luokkaa kuin Samarassa tai C-mallin Kadetissa. Satalankun tai väykyn dieselikone on tosin tyhjäkäynnillä sisätiloihin äänekkäämpi, mutta ajossa on OM suunnilleen 100% hiljaisempi.
No, kaikkeen varmaan tottuu. Tottuu Mersuunkin.
Joo, vetäähän se turbodieseli mukavasti ja joo onhan tuo aika käytännöllinen joka suhteessa. Ja ainettakaan ei kuulemma mene paljoa mitään, hetken kyseltyäni menee sitä kuitenkin sen verran etten ainakaan Volkkari- ja Cdi-miesten kesken kehuille itse alkaisi. Ajoltaan ei kovin mukava saati sitten vakaa ole, ihan samalta näytti ajaminen kuin -88 Corollan puikoissa olisi ollut. Rattia sai kuski pidellä koko ajan ja ainakin hantinpenkillä tuntui outoa ja epämääräistä luiruamista kun uraista kantatietä ajeltiin (ihan rajoitusten puitteissa, ehkä vähän allekin), olikohan narinanivel rikki? Jousitus oli juuri sellainen pompottava ja silti löysän tuntuinen kuin Tojotassa aina. Myös moottorin ja renkaiden äänet sekä etenkln tuulensuhinat on voimakkuudeltaan samaa luokkaa kuin Samarassa tai C-mallin Kadetissa. Satalankun tai väykyn dieselikone on tosin tyhjäkäynnillä sisätiloihin äänekkäämpi, mutta ajossa on OM suunnilleen 100% hiljaisempi.
No, kaikkeen varmaan tottuu. Tottuu Mersuunkin.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Uusin Toyota lehti ja sen erään artikkelin linkki.
https://youtu.be/gZXBq1Tt10s
"Kaarinalla" 680tkm.
https://youtu.be/gZXBq1Tt10s
"Kaarinalla" 680tkm.
-
- Viestit: 2154
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Vein rouvan auton huoltoon ja sain tilalle 10000km ajetun Yariksen. Voi helevata mikä rimpula, sitä piti oikiasti ajaa. Veteli sinne tänne koko aija. Muuten oli pieneksi autoksi hyvän tuntuune mutta se vetely ei innostanu ei yhtää.
Sain perheauton huollosta ja päätin ajaa suoraan konttorille. HYLÄTTY nasahti.. Vasemmalla puolella kääntölaakeri? WTF? Mikä? Muuten ei mitää.. Meinas ettei noita saa tarvikkeena, että menee marmorin puolelle
Sain perheauton huollosta ja päätin ajaa suoraan konttorille. HYLÄTTY nasahti.. Vasemmalla puolella kääntölaakeri? WTF? Mikä? Muuten ei mitää.. Meinas ettei noita saa tarvikkeena, että menee marmorin puolelle
Leikki ikä ---> koko ikä Ei riemulla rajaa ku takavedolla ajaas
2x Toyo
4x Toyo -EX
Can-Am -EX
MB -EX
Nissan -EX
VW -EX
2x Toyo
4x Toyo -EX
Can-Am -EX
MB -EX
Nissan -EX
VW -EX
Minä istuin ja nousin Anjoviksesta. Auris Hybridillä ajoin satoja kilsoja kunnes alkoi satamaan vettä. Ei se silti ihan hullu vaihtoehto olisi. Samaan hintaan vaan sattuu saamaan jo vanhan taksissa olleen S212 300 Hyrpiidin.... Eikö ookki vaikiaaBomber4 kirjoitti:Vissiin hyvä,kun omistaja istui autos koko nosturilla oloajan
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Nämä tuntuu pätevän vain niihin Toyotiin mitkä ovat teknisesti riittävän yksinkertaisia (lue ajastaan jäljessä). Ostin mielenkiinnosta keväällä Lexusksen nähdäkseni mitä se Toyota laatu on.korhora kirjoitti:Kuski kyllä kestää kun viat ei hermoja koettele. Totuushan on se ettei kyyti ole Saksalaisten veroista mutta eipä tarvi kyllä rassatakkaan eikä olla omaa hovi korjaajaa.. Ah niin ihanan tylsiä ja huomaamattomia mutta aina valmiina ajoon!!
Vikoja ei ole paljoa ollut, mutta on kuitenkin ollut. Ilmastoinnista molemmat auringon paisteen tunnistimet on menneet rikki tässä vuoden aikana. Yksi vakaajan koiranluu (155tkm kohdalla). Webastokin lopetti toimintansa pakkasten saapuessa.
Jos on alle -25 pakkasta niin ajella ei tarvitse, auto ei käynnisty edes apuvirralla. Kivaa
Ärsyttävintä on kuitenkin huono suunnittelu/viimeistely. Periaatteessa kaikki on ok mutta kun tarkemmin tutustuu niin suunnittelu on monessa asiassa kuin juosten kustu.
Esimerkkinä vakionopeussäädin. Vakkari on tarkka mutta viimeistelemätön. Jos ajat vakkari päällä ja sinun tarvitsee hidastaa on sinun otettava vakkari käsin pois päältä, muuten se unohtaa nopeuden. Eli esim jarrulla ei voi ottaa vakkaria pois menettämättä talletettua nopetta.
Jos otit käsin pois päältä ja haluat palauttaa (resume) aiemman nopeuden aiheuttaa se ensin voimakkaan nykäisyn ja vasta sitten vakkari alkaa toimimaan. Sama jos ohitat ja näpäytät vauhtia hidastaessasi vakkarin takaisin alkuperäiseen nopeuteen, pitää vakkarin ensin nykäistä terävästi vauhtia lisää ja sitten vasta ymmärtää hidastaa.
Eli, kytkennässä päälle ja pois puuttuu pehmennys kuten Saksalaisissa, kaikki toimii vain on/off periaatteella.
Monta muutakin asiaa on vastaavalla tavalla toteutettu, eli päällisin puolin asiat on ok mutta ajastaan huomaat että killisilmiltä ei ole liiennyt aikaa viimeistelyyn...