Öljyvuotoa V6 CDI, kaikenlaista keskustelua om642:sta
Mb w164 280cdi kauppoja hierottu ja kyseisllä kulkineella matkaa taitettu 124000km ja kuutisen vuotta on ikää. Tuolla toisaalla "vinkattiin" tätä keskustelu säijettä ja täytyy lausua kiitoksen sanat. Olisi muuten menty pahasti vipuun. Toi auto josta kauppaa hierottiin, niin sitten tiesin mennä kurkkimaan öljykorkista taskulampun kera ja yllätys yllätys, kiristimen öljyreikä näkyy kokonaan ja matkaa taitettu mittarin mukaan 124000km ja kyseessä vieläpä ns. suomi-auto. Mikä on raatilaisten mielipide, että kannattaako ko. pelistä jatkaa enää kaupan hierontaa, että onko autossa jotakin hämärää jos noilla kilsoilla ketju jo entinen?. Autoliike lupaisi kyllä laittaa jakopään uusiksi ja samalla tehdä vaihteiston huollon kun sekin on pian rästissä, kun ainokaisen kerran tehty 74000km kohdalla. Huoltokirjakin autossa oli ja noin 30000km välein oli öljyjä vaihdeltu moottoriin. Toki on meillä vielä hinnastakin eri näkemys.
Tää tais olla tuo meidän Mölli. Tosiaan oli aika hilkulla että ois saatu tehdä vähän isompaakin remonttia. Nyt uskaltaa kyllä huoletta taas päästellä menemään. Tarkastakaapa myös huohotin separaattorin kalvo samalla kun tukitte tällaisen kurahaaramoottorin vuotavia imu ja huohotin putkia.Aki P kirjoitti:Eilettäin 300tkm ajettu Ml ja ketju venynyt parisen senttiä. Kiristimen mäntä purkautu käsiin kun asentaja alkoi vaihtamaan. Ajoitus heitti noin 20astetta.
Alkoi olemaan ajankohtaista vaihto....
Asentaja huomasi tuon vian. Ostin Veholta uuden huohottimen tatin joka oli täydellinen paketti uusineen tiivisteineen ja putkineen. Oli muuten hiukan paranneltu versio tuosta alkuperäisestä.
Parkkilalle iso kiitos kaikinpuolin hyvästä palvelusta!
Näinhän se oli vaan empä viiti täällä huudella kelle mitäki tehtiin.... saa sitte ite ilmiantaa ihtensä jos haluaa.Arde kirjoitti:Tää tais olla tuo meidän Mölli. Tosiaan oli aika hilkulla että ois saatu tehdä vähän isompaakin remonttia. Nyt uskaltaa kyllä huoletta taas päästellä menemään. Tarkastakaapa myös huohotin separaattorin kalvo samalla kun tukitte tällaisen kurahaaramoottorin vuotavia imu ja huohotin putkia.Aki P kirjoitti:Eilettäin 300tkm ajettu Ml ja ketju venynyt parisen senttiä. Kiristimen mäntä purkautu käsiin kun asentaja alkoi vaihtamaan. Ajoitus heitti noin 20astetta.
Alkoi olemaan ajankohtaista vaihto....
Asentaja huomasi tuon vian. Ostin Veholta uuden huohottimen tatin joka oli täydellinen paketti uusineen tiivisteineen ja putkineen. Oli muuten hiukan paranneltu versio tuosta alkuperäisestä.
Parkkilalle iso kiitos kaikinpuolin hyvästä palvelusta!
Olepas hyvä vaan ja passaa tulla toistekin
Olikohan kysymykseni tyhmä kun ei yhtään mitään kommentia tullut? No itse asiaa pohdittuani tulin tulokseen, että skipataan. On jotenkin hämärää jos jakopää noilla kilsoilla entinen.-velmu- kirjoitti:Mb w164 280cdi kauppoja hierottu ja kyseisllä kulkineella matkaa taitettu 124000km ja kuutisen vuotta on ikää. Tuolla toisaalla "vinkattiin" tätä keskustelu säijettä ja täytyy lausua kiitoksen sanat. Olisi muuten menty pahasti vipuun. Toi auto josta kauppaa hierottiin, niin sitten tiesin mennä kurkkimaan öljykorkista taskulampun kera ja yllätys yllätys, kiristimen öljyreikä näkyy kokonaan ja matkaa taitettu mittarin mukaan 124000km ja kyseessä vieläpä ns. suomi-auto. Mikä on raatilaisten mielipide, että kannattaako ko. pelistä jatkaa enää kaupan hierontaa, että onko autossa jotakin hämärää jos noilla kilsoilla ketju jo entinen?. Autoliike lupaisi kyllä laittaa jakopään uusiksi ja samalla tehdä vaihteiston huollon kun sekin on pian rästissä, kun ainokaisen kerran tehty 74000km kohdalla. Huoltokirjakin autossa oli ja noin 30000km välein oli öljyjä vaihdeltu moottoriin. Toki on meillä vielä hinnastakin eri näkemys.
Jakoketjun venymästä on näissä hankala päätellä kilometrejä, vaikka kyllähän tuo tietysti oudolta kuulostaa että vähän yli sadantuhannen niinkin paljon kiristin ulkona.
Jos auto on -09 niin mahdollisesti sähköisellä huoltokirjalla ja siitä tai testerillä voi hieman tutkia matkamittarilukeman todenperäisyyttä.
Jos auto on -09 niin mahdollisesti sähköisellä huoltokirjalla ja siitä tai testerillä voi hieman tutkia matkamittarilukeman todenperäisyyttä.
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
W212 350 CDI ei, niin kauheesti menny ja lämmönvaihtimen tiivisteet vuotaa huolella.
Rinkula tiivisteet vaihtaneet väriä, mitkä tuli nyt Saksasta, punasesta purppuraan.
Jotain muutosta ilmeisesti tehty, koska noilla väreillä on ongelma tapauksissa
merkitystä. Paranneltu versio yleensä eri värinen kuin eka yritys
Rinkula tiivisteet vaihtaneet väriä, mitkä tuli nyt Saksasta, punasesta purppuraan.
Jotain muutosta ilmeisesti tehty, koska noilla väreillä on ongelma tapauksissa
merkitystä. Paranneltu versio yleensä eri värinen kuin eka yritys
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
mitenkäs tämän moottorin turbo ja sen ahtopaineensäädin?
onko näissä eroja?
kun olen kuullut ja lukenut ettei tätä säädintä saa ostettua erikseen.
ebayta kun selaa niin säätimiä löytyy.
http://www.ebay.de/itm/Turbolader-Steue ... 3ce8b69a82
tämänkin linkin takaa kerrotaan tiettyihin malleihin passaavan.
jos omaa tötteröä miettii nii säädin passaa w164 320cdi.. miksei kävisi 280cdi?
onko näissä eroja?
kun olen kuullut ja lukenut ettei tätä säädintä saa ostettua erikseen.
ebayta kun selaa niin säätimiä löytyy.
http://www.ebay.de/itm/Turbolader-Steue ... 3ce8b69a82
tämänkin linkin takaa kerrotaan tiettyihin malleihin passaavan.
jos omaa tötteröä miettii nii säädin passaa w164 320cdi.. miksei kävisi 280cdi?
S204 200CDI A -14
ex.
S203 200CDI A -05
S211 320CDI 4Matic -06
W164 280CDI A -06
S204 200CDI A -08
W211 200CDI A -03
W210 200CDI -00
W124 200D -90
ex.
S203 200CDI A -05
S211 320CDI 4Matic -06
W164 280CDI A -06
S204 200CDI A -08
W211 200CDI A -03
W210 200CDI -00
W124 200D -90
tarkoitin näiden v6:n turbojen säätimien eroavaisuuksia
kun tuota ebayn tarjontaa tutkii nii tietty säädin sopii
esim
w211 280cdi ja 320cdi
w164 320cdi
W251 280cdi ja 320cdi
jne.
miksi tuo w164 280cdi puuttuu? eli meikäläisen kottero
mikä tuossa on erilaista?
kun tuota ebayn tarjontaa tutkii nii tietty säädin sopii
esim
w211 280cdi ja 320cdi
w164 320cdi
W251 280cdi ja 320cdi
jne.
miksi tuo w164 280cdi puuttuu? eli meikäläisen kottero
mikä tuossa on erilaista?
S204 200CDI A -14
ex.
S203 200CDI A -05
S211 320CDI 4Matic -06
W164 280CDI A -06
S204 200CDI A -08
W211 200CDI A -03
W210 200CDI -00
W124 200D -90
ex.
S203 200CDI A -05
S211 320CDI 4Matic -06
W164 280CDI A -06
S204 200CDI A -08
W211 200CDI A -03
W210 200CDI -00
W124 200D -90
ei siinä mitään erilaista ooskibe kirjoitti:tarkoitin näiden v6:n turbojen säätimien eroavaisuuksia
kun tuota ebayn tarjontaa tutkii nii tietty säädin sopii
esim
w211 280cdi ja 320cdi
w164 320cdi
W251 280cdi ja 320cdi
jne.
miksi tuo w164 280cdi puuttuu? eli meikäläisen kottero
mikä tuossa on erilaista?
280 on vaan harvinainen niin ei ole listattu
Itse itseäni lainaten. Kolmisen vuotta sitten tämä oli kauheaa ja hirveää ja kaikkea siltä väliltä.Aki P kirjoitti:Eli vanha laki on voimassa: "kaikista autoista tulee ooppeleita ku aikansa ajaa.Easy Rider kirjoitti:Ooppelin (B-Omega) kutosvinkkeliin saa tehä samaa remonttia.
Tuli muuten mieleen että kun täältä netistä imuroidaan kaikki tieto ja sitten ihmetellään miten paskoja nämä on kuten CDI koneet yleisesti silloin ku kaikki ajo korkeintaan 124:lla kymmenisen vuotta sitten ja cdi oli outo lintu, eikä sillä tehny mitään. Nyt on kaikki naama nojessa kaikin mahdollisin kotikonstein katkomassa hehkuja ja repimässä suuttimia ylös eikä se ole mikään ongelma.
Eli tämäkin on vain suht harvoin sattuva yksittäistapaus kuten muutkin ylempänä mainitut vaivat. Näitä 642 koneita kun on jokunen valmistettu ja myyty. Mutta on hyvä tietää näistä ominaisuuksista.
Nyt kun 642:t ovat vanhentuneet ja toimintamallit vakioituneet+ tietotaito lisinyt niin alkaa tuntumaan "viimeiseltä kunnon moottorilta" tämä
Kohta haukutaan ja on jo haukuttu 651:t pystyyn kuin pahasia ovat. Muutamassa alkupään vehkeessä on ketju katkennu ja alakertoja leiponu jumiin yms..
Kaverille -12 mallin w212 johon pyörähti juuri 500tkm tauluun. Nyt pitäis jo eka alapallo vaihtaa alustan puolesta Veho vaihto vesipumpun takuuseen 480tkm kohdalla ja tarkastivat jakoketjun/ kiristimen
Kyllä ne on paskoja nuo 651:set tuossa oli yks bussi sprintteri eikä kestäny kun 700tkm moottori. On sitte toinen pakettimallikin jolla menty 1 000 000km ja kyllä seki kohta hajuaa.Aki P kirjoitti:
Kohta haukutaan ja on jo haukuttu 651:t pystyyn kuin pahasia ovat. Muutamassa alkupään vehkeessä on ketju katkennu ja alakertoja leiponu jumiin yms..
Kaverille -12 mallin w212 johon pyörähti juuri 500tkm tauluun. Nyt pitäis jo eka alapallo vaihtaa alustan puolesta Veho vaihto vesipumpun takuuseen 480tkm kohdalla ja tarkastivat jakoketjun/ kiristimen
Ei ole oikein heikkoja perusmoottorin osalta olleet pitkään aikaan mersut
OM642 on omat pikku murheet, samoin OM651, vaan ne on usein sellaisia juttuja että ei kilometrit vaikuta.
Vika tulee kunon tullakseen mutta kilometrejä kertyy tarvittaessa vaikka kuinka mahdottomasti ilman että mikään paikka hajoaisi perusteellisesti. Ei kansivaivoja, ei kannentiivistevaivoja.
OM642 on omat pikku murheet, samoin OM651, vaan ne on usein sellaisia juttuja että ei kilometrit vaikuta.
Vika tulee kunon tullakseen mutta kilometrejä kertyy tarvittaessa vaikka kuinka mahdottomasti ilman että mikään paikka hajoaisi perusteellisesti. Ei kansivaivoja, ei kannentiivistevaivoja.
wiimax.fi
Aika yksilöllistä on tämän koneen isohkoon purku-urakointiin johdattelevat lauhdutinvuodotkin. Omassani, hieman päälle varttimillin menneessä, ei ollut vuotanut lainkaan. Mikä sitten syynä huono onnisempien kohdalla, beats me.
Sitä en huomannut aiemmin topikkeja selatessani, että onko joku avannut jakopään ja ketjun venymän saloja. Tarkoitan, että säätyykö ennakko sähkömekaanisesti tiettyyn rajaan saakka vai kuinka paljon ketju saa venähtää ennen käyntiä huonontavia vaikutteita?
Sitä en huomannut aiemmin topikkeja selatessani, että onko joku avannut jakopään ja ketjun venymän saloja. Tarkoitan, että säätyykö ennakko sähkömekaanisesti tiettyyn rajaan saakka vai kuinka paljon ketju saa venähtää ennen käyntiä huonontavia vaikutteita?
NesteMy Best or Nothing
Ainakin yhdessä noin 2,5cm venyneessä ketjussa heitti ennakot pari kymmentä astetta. Kävi liiankin "pehmeästi" sitten kun ketjun romina rauhottui startissa.
Vuodot ovat todella yksilökohtaisia. Osalla ajetaan yli 500tkm kevyesti eikä mitään ongelmaa ja toiset alkaa vuotamaan reilussa 200tkm:ssa. Eipä noita niin tarkkaa taulukkoa ole tehty
Vuodot ovat todella yksilökohtaisia. Osalla ajetaan yli 500tkm kevyesti eikä mitään ongelmaa ja toiset alkaa vuotamaan reilussa 200tkm:ssa. Eipä noita niin tarkkaa taulukkoa ole tehty
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
En noista moottoreista mitään tiedä mutta sen kuitenkin että ruiskutus on sähköisesti ohjattu ja ajoitus tulee CPS-anturilta. Eli ruiskutuksen ajoitukseen ketju ei vaikuta kuten ehkä joillakin vanhoilla mekaanisilla pumpuilla mutta ei kai venttiilien ajoituksetkaan ihan kauheasti saa olla pielessä.APL kirjoitti:Moi, eli onko tuossa ruiskuennakkoa korjaavaa säätöä vai onko pienikin venymä = väärä syöttöaika / vellikello