Alabaman sarvikuono eli Höömyn w163
Pistin ilmaa kummeihin vaihteen vuoksi ja tulin siinä samalla katsoneeksi renkaita sillä silmällä. Eivät ole aivan toivottoman vanhat, MUTTA nastat ovat kuluneet niin, että piikit ovat käytännössä aivan tasassa nastan rungon kanssa. Eli kumit on sitten vissiin kitkarenkaat käytännön pidon puolesta.
Tätä se tekee paljaat asfaltit ja painava auto.
Tätä se tekee paljaat asfaltit ja painava auto.
Rouvahan oikein pelästy hoitamattomilla tiellä ja näillä kumeilla. Auraamattomille ja paljon ajetulla tiellä syntyy kovaa jäätä uran viereen ja osittain urallekin. Kapealla kadulla piti sitten väistää parkkeerattua pakua ja sen seurauksena Mölli lähti jään reunasta menemään ympäri ja ämpäri katua. Lapsetkin huusivat takapenkillä. Takaisin tultiin kuulemma melko paljon hiljempaa vauhtia.
Pääsivät kuitenkin ehjänä perille. En tullut kitkarengasuskovaiseksi tästäkään.
Pääsivät kuitenkin ehjänä perille. En tullut kitkarengasuskovaiseksi tästäkään.
Mölli on taas katsastettu. Hoidan homman nykyään niin, että auto menee AD Havukaiselle, joka tarkistelee vehkeen ja käyttää sen konttorilla. Tällä menetelmällä on uusintakäynnit vältetty ja ikuiset huomautuksetkin saatu paperista pois.
Nyt oli sellainen tapaus, että yksi tukivarsi taakse vaihdettiin ja viime vuonna katsastukseen uusitut raidetangon päät. Viimemainitut menivät AD:n takuuseen, kun olivat jo nyt paskana. Mikä parasta takuu kattoi myös työt ja tarpeellisen nelipyöräsuuntauksen.
Tämä mielestäni on aika vastuullista pajatoimintaa.
Nyt oli sellainen tapaus, että yksi tukivarsi taakse vaihdettiin ja viime vuonna katsastukseen uusitut raidetangon päät. Viimemainitut menivät AD:n takuuseen, kun olivat jo nyt paskana. Mikä parasta takuu kattoi myös työt ja tarpeellisen nelipyöräsuuntauksen.
Tämä mielestäni on aika vastuullista pajatoimintaa.
Eipä juuri muuta voi sanoa. Alkuperäiset kestää vissiin 100 tkm, mutta varaosat ei oikein mitään. Jonkun verran siinä lienee valmistajienkin ansiota, kun autot ovat painavia ja silti koitetaan tehdä kevyitä alustoja, että olisi "ajo-ominaisuuksia".
Ihan kohtuutonta on, että jokaiseen katsastukseen tehdään alustaremontti, vaikka kilometrejä tulee alle 10 tkm/v.
Ihan kohtuutonta on, että jokaiseen katsastukseen tehdään alustaremontti, vaikka kilometrejä tulee alle 10 tkm/v.
kai olette vaatinut alle vuoden vanhoja alustan osia takuuseen?mulle tehtiin 211 seen aika mittava alustaremontti noin vuosi sitten,katsastuksessa löytyi vaihdetuista nivelistä 3kpl välyksiä ja korjaamo hoiti itse kaikki kustannukset.itse en edes olis älynny kysyä moista,vaan liikkeestä soitettiin asian tiimoilta.kaikilla vara osilla on takuu.ei pelkästään merkkiliikkeestä ostetuilla.Kun tarpeeksi moni uusittaa osansa takuuseen ni paskatoimittajat jää nopeasti pois.erimerkkiset nivelet mullekki laitettiin..pikkusen yli 13000 tuli nivelille vaihtoväliä,jotku vaihtaa öljytki harvemmin..
W163 400CDI
Näin mulle tääl oulunpään paakkarilla sanottiin,ku kerroin liikkeen laittaneen takuuseen niveliä.sanoivat et heiltä ostetuissa osissa on sama takuu kun esim tässä lorjaamossa jo´ssa laiskuuttani alustan laitatin.nivelissä on vuoden takuu,joissakin enemmän.
kysys joskus ku olet ostamassa jotain vara osaa,millainen takuu osalla on.siinä kohdin kaupan käyntiä,myönnetään helpommin takuuvastuu,ku jälkikäteen.tietysti niillä on oltava joku takuu.
kysys joskus ku olet ostamassa jotain vara osaa,millainen takuu osalla on.siinä kohdin kaupan käyntiä,myönnetään helpommin takuuvastuu,ku jälkikäteen.tietysti niillä on oltava joku takuu.
W163 400CDI
Mökkireissulla piti lisätä öljyä koneeseen. Näkyy edelleen kuluttavan öljyä vajaan litran 10 000 km kohden. Tuolla tasolla öljynkulutus lienee ollut koko ajan. Sitä tosin meni enemmän silloin, kun kone vuosi öljyä ulospäin.
Melkoisen töhnän peitossa on öljykorkki, kun enimmikseen ajetaan lyhyttä pätkää.
Melkoisen töhnän peitossa on öljykorkki, kun enimmikseen ajetaan lyhyttä pätkää.
Onpas tullut taas kokemusta ihmisluonnosta jo muutamassa päivässä. Pistin ilmoitukseen, että vaihdossa voin ottaa jonkun pikkuauton. Ensimmäiseksi tarjottiin Jaggea kolmen litran koneella. Toiseksi tarjottiin asuntovaunua.
Kolmanneksi lappeenrantalainen pizzeriayrittäjä halusi vaihtaa Möllin automaattivaihteiseen Corolla Versoon bensakoneella. Tarjous vaikutti liiankin hyvältä ja kaveri oli todella innokas ajamaan Kouvolaan tekemään vaihtoa vaikka samantien. Auto onkin Trafin tietojen mukaan ajokiellossa maksamattomien verojen vuoksi.
Tässähän tulee vielä viisaustieteen tohtoriksi tämän myynnin kanssa.
Kolmanneksi lappeenrantalainen pizzeriayrittäjä halusi vaihtaa Möllin automaattivaihteiseen Corolla Versoon bensakoneella. Tarjous vaikutti liiankin hyvältä ja kaveri oli todella innokas ajamaan Kouvolaan tekemään vaihtoa vaikka samantien. Auto onkin Trafin tietojen mukaan ajokiellossa maksamattomien verojen vuoksi.
Tässähän tulee vielä viisaustieteen tohtoriksi tämän myynnin kanssa.
Tämä keksintö lähti neljän ja puolen vuoden palvelun jälkeen eteenpäin. Hyvät kokemukset jäi sillä tavalla, että auto varsin luotettava ja käytössä mukava ja toimiva. Viime lopuksi käyttökustannuksista tuli taakka. Kulutua ei vielä sinänsä olisi ollut niiti, mutta sihen kertautuvat vakutusmaksut ja käytömaksut alkoivat olla liikaa.
Auton huoltokaan ei toki ollut edullista, mutta sillä sentään oli kiinnekohta käyttöön. Arvonalenema oli tässäkin aika merkittävä ja ymmärrettävä juttu, koska se alkoi olla jo historiallinen monelta kantilta. 17 vuotiaana se on kuitenki edellen täysin toimintakunnossa vaikakin ruma ja monella tapaa hankala uusiin vehkeisiin verattuna. Toivottavasti se palvelee vielä nätisti jotakuta veturina tai muusa itsellen sopivassa käytössä. Metsään se alkaisi olla hyvä, koska teknikka pelaa hyvin ja pintaa ei enää tarvitse sääliä.
Uusi Mersu saa oman topikkinsa kunhan kerkiän, mutta sekin kertoo tämän hyvästä palvelusta, että korvaajaksi ei vakavasti edes harkittu muuta kuin bensalla kulkevaa Mersua. Jos nyt kaikki pitävät B sarjalaista Mersuna.
Auton huoltokaan ei toki ollut edullista, mutta sillä sentään oli kiinnekohta käyttöön. Arvonalenema oli tässäkin aika merkittävä ja ymmärrettävä juttu, koska se alkoi olla jo historiallinen monelta kantilta. 17 vuotiaana se on kuitenki edellen täysin toimintakunnossa vaikakin ruma ja monella tapaa hankala uusiin vehkeisiin verattuna. Toivottavasti se palvelee vielä nätisti jotakuta veturina tai muusa itsellen sopivassa käytössä. Metsään se alkaisi olla hyvä, koska teknikka pelaa hyvin ja pintaa ei enää tarvitse sääliä.
Uusi Mersu saa oman topikkinsa kunhan kerkiän, mutta sekin kertoo tämän hyvästä palvelusta, että korvaajaksi ei vakavasti edes harkittu muuta kuin bensalla kulkevaa Mersua. Jos nyt kaikki pitävät B sarjalaista Mersuna.