Mikähän lie vaihteistossa mättää.
Mikähän lie vaihteistossa mättää.
Auto: E220cdi automaatti vuosimallia 2002.
Vaihdoin laatikkoon öljyt huuhtelemalla ja samalla vaihdoin kyb venttiilin, ennen vaihtoa laatikko pelasi muuten hyvin mutta nykytteli joillain kierrosalueilla.
Vaihdon jälkeen kun tuli pakkaset, laatikko rupesi oikkuilemaan niin että nykäisi vaihdon 2-3, ikään kuin luistaa aluksi ja sitten lukittee vaihteen yhtäkkiä silmään niin että tuntuu että niskat menee. Käytin autoa merkkiliikkeessä jossa poistivat puoli litraa öljyä laatikosta (eli siis siellä oli sitä liikaa).
Aluksi luulin että pakkasen takia nykäisee mutta nyt kun ilma alkanut lämmitä, laatikko oikkuilee vieläkin.. Välillä nykäisee niinkin että kun on kiihdyttämässä ja kierrokset noin 3500-4000 ja tasaisesti nousemassa, tuntuu yhtäkkiä semmonen nykäisy, niinku kytkis kytkimen yhtäkkiä kesken kaiken. Ja välillä niin että kun kiihdyttää sievästi niin vaihtaa vaihteen vähäniinkuin liian aikaisin tai laittaa liian ison vaihteen liian aikaisin, niinku manuaali autolla vaihtais suoraa yköseltä vitosen.
Ja kun kaasun päästää niin moottori jarruttaa kovemmin mitä ennen ja pienemmällekkin vaihtaa tökkäävästi.
Oisko liika öljy tehny tepposia?
Kyb venttiili viallinen minkä vaihdoin?
Toivottavasti jotai selkoa saatte mitä yritän selittää
Vaihdoin laatikkoon öljyt huuhtelemalla ja samalla vaihdoin kyb venttiilin, ennen vaihtoa laatikko pelasi muuten hyvin mutta nykytteli joillain kierrosalueilla.
Vaihdon jälkeen kun tuli pakkaset, laatikko rupesi oikkuilemaan niin että nykäisi vaihdon 2-3, ikään kuin luistaa aluksi ja sitten lukittee vaihteen yhtäkkiä silmään niin että tuntuu että niskat menee. Käytin autoa merkkiliikkeessä jossa poistivat puoli litraa öljyä laatikosta (eli siis siellä oli sitä liikaa).
Aluksi luulin että pakkasen takia nykäisee mutta nyt kun ilma alkanut lämmitä, laatikko oikkuilee vieläkin.. Välillä nykäisee niinkin että kun on kiihdyttämässä ja kierrokset noin 3500-4000 ja tasaisesti nousemassa, tuntuu yhtäkkiä semmonen nykäisy, niinku kytkis kytkimen yhtäkkiä kesken kaiken. Ja välillä niin että kun kiihdyttää sievästi niin vaihtaa vaihteen vähäniinkuin liian aikaisin tai laittaa liian ison vaihteen liian aikaisin, niinku manuaali autolla vaihtais suoraa yköseltä vitosen.
Ja kun kaasun päästää niin moottori jarruttaa kovemmin mitä ennen ja pienemmällekkin vaihtaa tökkäävästi.
Oisko liika öljy tehny tepposia?
Kyb venttiili viallinen minkä vaihdoin?
Toivottavasti jotai selkoa saatte mitä yritän selittää
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4290
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: Mikähän lie vaihteistossa mättää.
Yllä olevien lisäksisape kirjoitti:Auto: E220cdi automaatti vuosimallia 2002.
Vaihdoin laatikkoon öljyt huuhtelemalla ja samalla vaihdoin kyb venttiilin, ennen vaihtoa laatikko pelasi muuten hyvin mutta nykytteli joillain kierrosalueilla.
Vaihdon jälkeen kun tuli pakkaset, laatikko rupesi oikkuilemaan niin että nykäisi vaihdon 2-3, ikään kuin luistaa aluksi ja sitten lukittee vaihteen yhtäkkiä silmään niin että tuntuu että niskat menee. Käytin autoa merkkiliikkeessä jossa poistivat puoli litraa öljyä laatikosta (eli siis siellä oli sitä liikaa).
Aluksi luulin että pakkasen takia nykäisee mutta nyt kun ilma alkanut lämmitä, laatikko oikkuilee vieläkin.. Välillä nykäisee niinkin että kun on kiihdyttämässä ja kierrokset noin 3500-4000 ja tasaisesti nousemassa, tuntuu yhtäkkiä semmonen nykäisy, niinku kytkis kytkimen yhtäkkiä kesken kaiken. Ja välillä niin että kun kiihdyttää sievästi niin vaihtaa vaihteen vähäniinkuin liian aikaisin tai laittaa liian ison vaihteen liian aikaisin, niinku manuaali autolla vaihtais suoraa yköseltä vitosen.
Ja kun kaasun päästää niin moottori jarruttaa kovemmin mitä ennen ja pienemmällekkin vaihtaa tökkäävästi.
Oisko liika öljy tehny tepposia?
Kyb venttiili viallinen minkä vaihdoin?
Toivottavasti jotai selkoa saatte mitä yritän selittää
kiristyikä töpselinholkin pultti kunnolla(monesti hajoaa sen vasta"mutterin"kiinitys johdinlevystä avatessa)
ja kun öljyn tasoa on säädelty onhan se varmasti ollut sen 80c
jos ei(tai ei täyttä varmuuta) niin uudeleen tarkistus
sitä öljyn tasoa kun ovat merkki liikeessä tarkistaneet niin ':rihan on ollut siinä kohdin kytektynä autoon ja siinä samalla
vikakoodit tarkistettu ainkin laatikon kohdalta tai ko asikas valituksen(vaihteisto ei toimi kunnolla) kohdalla on homma jäänyt hiukan vaiheesen
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Onko tuo boxi samassa paikassa myös W211 E 200 cdi:ssä -03-04 ?Bomber4 kirjoitti:Vaihdoitko sähkötöpselin ?. Katoitko ettei öljyä ole laatikon ohjausboksissa ? Boksi on repsikan lattiassa. Noissa missään ei saa olla öljyä tai vuotoa
Mb E 200 CDI -04
" Siihen sammui Johtotähti, jätkä kävelemään lähti..."
" Siihen sammui Johtotähti, jätkä kävelemään lähti..."
No jatko kyssäri. Katselin edellisen omistajan huollon kuitteja ja laatikon öljyt vaihdettu n.30 000 km sitten, samalla läpimeno,suodatin + tiiviste. Ei kyllä kyb venttiiliä eikä sitä levyä.Mutta onko vaan irroitettu öljypohja eikä ainakaan huuhteluvaihtoa kun kuitin mukaan oljyä neljä litraa menny. Vai onko ollut niin hyvää vanha ettei enempää ole tarvinnut. Mutta riittääkö se siltikään ? Paikka ollut Lahdessa MBA-Autokorjaamo, jonkin tasoinen mersupaja. KL-Varaosan partneri huolto.
Mb E 200 CDI -04
" Siihen sammui Johtotähti, jätkä kävelemään lähti..."
" Siihen sammui Johtotähti, jätkä kävelemään lähti..."
En ole saanut vielä tätä auton täysin toimimaan laiskuuteni ja toisaalta myös senkin takia ettei tule käytettyä kyseistä autoa paljoa.
No, sähköboksi on putsattu, pieni määrä oli öljyä päässyt liittimiin ja virtapiirillekkin oli päässyt vähän öljyä.
Öljynmäärä tarkastettu starin ollessa kiinni koneessa eli sen pitäisi olla kunnossa.
Kyb-venttiili vaihdettu uudemman kerran, adaptiot nollattu heti vaihdon jälkeen ja käytiin tekemässä se adaptioajo, toimi 3-4päivää hyvin jonka jälkeen viat palasi.
Kyb-venttiilin vaihoin testatakseni sen että oliko noin vuosi sitte vaihdettu kyb viallinen ja valmiiksi. Eli kyb vaihdettu 2 kertaa tässä 1.5vuoden sisään.
Yksi aamu kun jouduin lähteä kylmällä autolla liikenteeseen, laatikko luisti todella paljon ja näytti että sillä ei pääse enää liikenteeseen. Annoin sitten auton olla vähän aikaa pysäyksissä D-päällä ja seisontajarru pohjassa nii sitten 15min päästä ku lähdin uudestaan, pelasi ihan hyvin.
Huonot, nykäisevät vaihdot kylmänä vielä vaivaavat.
Pitääkö tuo alkaa katteleen uutta hytrauliikka yksikköä vai mitä tälle pitäisi tehdä?
No, sähköboksi on putsattu, pieni määrä oli öljyä päässyt liittimiin ja virtapiirillekkin oli päässyt vähän öljyä.
Öljynmäärä tarkastettu starin ollessa kiinni koneessa eli sen pitäisi olla kunnossa.
Kyb-venttiili vaihdettu uudemman kerran, adaptiot nollattu heti vaihdon jälkeen ja käytiin tekemässä se adaptioajo, toimi 3-4päivää hyvin jonka jälkeen viat palasi.
Kyb-venttiilin vaihoin testatakseni sen että oliko noin vuosi sitte vaihdettu kyb viallinen ja valmiiksi. Eli kyb vaihdettu 2 kertaa tässä 1.5vuoden sisään.
Yksi aamu kun jouduin lähteä kylmällä autolla liikenteeseen, laatikko luisti todella paljon ja näytti että sillä ei pääse enää liikenteeseen. Annoin sitten auton olla vähän aikaa pysäyksissä D-päällä ja seisontajarru pohjassa nii sitten 15min päästä ku lähdin uudestaan, pelasi ihan hyvin.
Huonot, nykäisevät vaihdot kylmänä vielä vaivaavat.
Pitääkö tuo alkaa katteleen uutta hytrauliikka yksikköä vai mitä tälle pitäisi tehdä?