Koriliimat
Koriliimat
Tota, minkälaista liimaa olisi tarjolla peltien liimaamiseen?
Tarve liimata pari noin kämmenen kokoista palaa peltiä ja pitäis kuivua lujaksi vuorokaudessa ja sais pitää kuin tauti. Ilmarakoa peltien välillä 0-1mm eli saisi täyttääkkin hieman. Pakkastakin saisi kestää.
Sanotaan nyt ettei saisi kymppitolkulla liima kuitenkaan maksaa.
Olisiko tuollaista saatavilla normiliikkeistä kuten motonet, fixus jne???
Tarve liimata pari noin kämmenen kokoista palaa peltiä ja pitäis kuivua lujaksi vuorokaudessa ja sais pitää kuin tauti. Ilmarakoa peltien välillä 0-1mm eli saisi täyttääkkin hieman. Pakkastakin saisi kestää.
Sanotaan nyt ettei saisi kymppitolkulla liima kuitenkaan maksaa.
Olisiko tuollaista saatavilla normiliikkeistä kuten motonet, fixus jne???
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Mihinkään autoon en ole laittanut sikafleksiä.JiiTee_ kirjoitti:Mites ihan aito ja oikea sikaflex?
Millaisia liimoja käytetään kun auton osia liimataan tehtaassa tai korikorjaamossa?
Tämän pitää pysyä kiinni niin lujaa että kestää katsastusmiehen repiä sitä otsaverisuoni sentin pullollaan.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Autotehtaille kuulemma kelpaa.AK47 kirjoitti: Mihinkään autoon en ole laittanut sikafleksiä.
http://fin.sika.com/fi/solutions_produc ... 1sa02.html
No ei se tavan sikafleksiä näytä olevan. Kuivaa 80% lujuuteen 9 minuutissa.onre kirjoitti:Autotehtaille kuulemma kelpaa.AK47 kirjoitti: Mihinkään autoon en ole laittanut sikafleksiä.
http://fin.sika.com/fi/solutions_produc ... 1sa02.html
Tuollainen SikaFast-5211 näyttäisi olevan kelvollinen. 10MPa näyttäis kestävän eli monta kertaa lujempi kuin tuo wurtin tökötti.
Oisko vastaavaa vielä mitä sais vaikka motonetistä... jollain nimellä... tuskimpa niillä on tota 5211 hyllyssä...
Mutta eiköhän tähän jotain löydy... Katsellaan.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
http://tuotteet.etra.fi/fi/g2317657/sik ... -lasiliima
Mikä tahansa lasilima pitää ruostepaikkauksen pellit pohjassa kiinni ja kuivuu nopeasti. Tuota tack drivea saa myös motonetistä.
Mikä tahansa lasilima pitää ruostepaikkauksen pellit pohjassa kiinni ja kuivuu nopeasti. Tuota tack drivea saa myös motonetistä.
AMG special group supervisor & toolmaker.
Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Ei tuo oo ruostepaikkaus vaan pakuksirekisteröintipenkinkäännönestovarmistuslaitteen kiinnityspisteen lätkän liimaus. Ei viitsi hitsata tai porata kun siinä on jo edellinen omistaja yhden tankin puhkonut ja samalla tehnyt runkoon kananmunan kokoisen reijän kun oli vuotoa tilkitäkseen tunkenut sinne trasselia, vessapaperia ja käsipyyhkeitäRuntula kirjoitti:http://tuotteet.etra.fi/fi/g2317657/sik ... -lasiliima
Mikä tahansa lasilima pitää ruostepaikkauksen pellit pohjassa kiinni ja kuivuu nopeasti. Tuota tack drivea saa myös motonetistä.

No, kun on pinta-alaa niin liimakin varmaan pitää.
Pitääpä kuukalata nuita koriliimajutskia niin huomenna pääsis ostamaan sen ja keskiviikkona leimaa anelemaan.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Riittää täsmälleen se lujuus. Kuivumisaijaksi pitää riittää nyt vuorokausi ja mieluusti saa oilla käsittelyluja jo vartissa-puolessa tunnissa.Roisto kirjoitti:Eikös semmoisen lujuudeksi riitä, ettei katsastusingeniööri saa revittyä sitä irti?AK47 kirjoitti:Ei tuo oo ruostepaikkaus vaan pakuksirekisteröintipenkinkäännönestovarmistuslaitteen kiinnityspisteen lätkän liimaus.
t.
Risto
Tossa on neliösenttejä varmaan helposti 50+ mutta se että se pysyy nätisti kiinni normaalisti kokeilemalla ei riitä. Ne rupee varmaan sanomaan ettäö tuohan lähtee jos lattameisselin tai taltan hakkaa vasaralla väliin niin se irtoaa.
Niittaus ja hitsaus kuulema ei ole käsityökaluilla irroitettavissa.
Latta tulee kiinni kummastakin päästä 5mm pultilla joiden väliin hitsaan palasen jottei niitä voi käsityökalulla pyörittää mutta saa rälläkällä tai dremelillä poikki käsirarrun säätöä varten tarvittaessa. Hitsaamaan en runkopeltiin ala kun tankki 0mm päässä lähimmillään enkä mielellään niittaa reikiä peltiin jossa on maapallon päällystysaine - tiesuola alapuolella vastassa. .
Viime katsastuksessa inssi vänkäsi kaikessa vastaan. Sanoi että ei kelpaa kun penkit oli keskeltä kiinni ja nousivat reunoista 5-10 cm. Mutta ei sinne ihminen mahu väliin kyytiin silti nurkkiin. Ne väänteli ja repi ja selitti suu vaahdossa että ei saa käsityökaluilla kuten ruuvari, hylsyavain, avain tai vastaava olla irroitettavissa. lopuksi ei kelvannut edes että ruuvi lukitteella kiinni.... Piti sit sanoa että kysyppä trafilta että riittääkö toi nykyinen kiinnitys ( pop niitillä lukittu lätkä joka estää penkkien nostamisen) jossa penkki hajoaa jos väkisellä nostaa sen pystyyn. Ei sit enäöä jaksaneet lähes tunnin jälkeen tyypit päteä.
EDIT: semmoinen 150kg + kun kestää vetoa puolellaan niin ei tule semmoista suikkalakkia joka sen yhdellä kädellä siitä repii eikä kahdellakaan. Tai jos repii niin saa hyvän juutuupivideon.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Johan tuo kummalliselta toiminnalta konttorin päässä kuulostaa
muutoskatastukseen riitti poppareilla ku oli peltipannat kiinni, takakopin ja takajalkatilan koukkujen välillä, ekassa katsastuksen ku me irrotettuna akku/sulake/käsijarru askarteluiden vuoksi pyörittelin teipit että muka ovat kii, seuraavana vuonna ees vaivautunu ku ei kukaan koskaan ikänä oo jaksanu tarkistaa onko ne millään paikoillaan.

No, kyllähän meinasin sanoa että syytätkö että ajelisin pakuksi rekisteröityä ilman veronmaksua salaa. Sehän on kuin väittäisi rikolliseksi ilman todistusaineistoa. Vaativat Mäntsälän eräällä katsastusasemalla hitsaamista tai niittaamista kiinnitysraudalle. Kyseinen asema on paikka jossa mm eräs entinen seksuaalisesti poikkeava presitenttiehdokas katsastanut autoaan... Se kyllä jo kertoo tarpeeksi...sv22 kirjoitti:Johan tuo kummalliselta toiminnalta konttorin päässä kuulostaamuutoskatastukseen riitti poppareilla ku oli peltipannat kiinni, takakopin ja takajalkatilan koukkujen välillä, ekassa katsastuksen ku me irrotettuna akku/sulake/käsijarru askarteluiden vuoksi pyörittelin teipit että muka ovat kii, seuraavana vuonna ees vaivautunu ku ei kukaan koskaan ikänä oo jaksanu tarkistaa onko ne millään paikoillaan.
No, koska edellinen liimaus ei kestänyt laitoin popniitillä + reikänauhalla penkin kiinni käsijarrun säätömekanismin pulttiin ja se kyllä esti penkin kääntelyn vaikka repivät sitäkin.
Nyt on sitten liimattu penkkien yli menevän raudan kiinnityspelti ja lisäksi se edellinen popniittilukitus. Ei toisessa katsastuspaikassa sanottu mitään asiasta.
Käsijarrun saa säädettyä kun on porakone ja rälläkkä ja popniittipihdit ja mig/mag hitsi.
Koriliimaa en kerennyt hankkia tähän hätään. Liimasin akryyliepoksilla, Saa nähdä miten pysyy. Pinta-alaa on kyllä sen verran että pitäis olla suomenmestari painon nostossa jotta lähtee irti. Ennemmin repeää pellistä vetoniitatut mutterit irti.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.