7-vaihteinen nykii
.
Ei kannata uskoa kaikkeen, mitä netistä löytää.
Eiköhän tuo ole tarkoitettu vähän niin kuin mainokseksi.
Mahtoikohan tapahtua mitään - ignition vas yläkulmassa voisi merkitä vaikkapa simulaatiota.
SCN-koodauksella käsittääkseni tarkoitetaan netin kautta = valmistajan serveriltä tapahtuvaa koodausta. (ON-Line)
Offline taas sitä että jollain salasanageneraattorilla tai valmistajalta saadun tunnuksen syöttämisen jälkeen uusi tiedosto ladataan niistä, mitä staarin sen hetkisistä kansioista löytyy.
Ei kannata uskoa kaikkeen, mitä netistä löytää.
Eiköhän tuo ole tarkoitettu vähän niin kuin mainokseksi.
Mahtoikohan tapahtua mitään - ignition vas yläkulmassa voisi merkitä vaikkapa simulaatiota.
SCN-koodauksella käsittääkseni tarkoitetaan netin kautta = valmistajan serveriltä tapahtuvaa koodausta. (ON-Line)
Offline taas sitä että jollain salasanageneraattorilla tai valmistajalta saadun tunnuksen syöttämisen jälkeen uusi tiedosto ladataan niistä, mitä staarin sen hetkisistä kansioista löytyy.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Mie tykkään ku ykkönen on alhaalla. Jotenki äkäsempi silleen. Kaksoiskytkennällä sitte kakkosta ja kesyttömät hevoset valloilleen. Kolmonenhan menee jo siltään tarjoamalla kun on suora vaihde.
Laatikossa ei oo sähköö kun ei oo ees peruutusvaloa. Pakkivalokytkin tuli vasta seuraavaan malliin. Tuskin tuo toimi, muttei tehny vikatilaakaan.
Dieselmoottorikaan ei muuten tarvitse sähköä mihinkään, mielellään se sitä kyllä tekee.
OT, täysin, mutta pidetäänpä mielessä perustekniikka, ei luovuta perusmukavuuksista mukavuuselektroniikan ehdoilla.
Laatikossa ei oo sähköö kun ei oo ees peruutusvaloa. Pakkivalokytkin tuli vasta seuraavaan malliin. Tuskin tuo toimi, muttei tehny vikatilaakaan.
Dieselmoottorikaan ei muuten tarvitse sähköä mihinkään, mielellään se sitä kyllä tekee.
OT, täysin, mutta pidetäänpä mielessä perustekniikka, ei luovuta perusmukavuuksista mukavuuselektroniikan ehdoilla.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
näinhän se vähän on mutta täältä netistä sitä tietoa tulee yleensä haettuatuikku kirjoitti:.
Ei kannata uskoa kaikkeen, mitä netistä löytää.
onko se sitten näin ettei kotona kannata osia vaihtaa tuohon laatikkoon?
esimerkiksi ebaysta tai jostain löytyisi uusi johdinlevy ehjine antureineen,
kotona pulttaisi sen paikalleen,
pitääkö siinä sitten soittaa hinuri että pääsee tietokoneeseen kiinni veholle?
liikkuuko auto mihinkään? kai se sentään käyntiin lähtee?
S204 200CDI A -14
ex.
S203 200CDI A -05
S211 320CDI 4Matic -06
W164 280CDI A -06
S204 200CDI A -08
W211 200CDI A -03
W210 200CDI -00
W124 200D -90
ex.
S203 200CDI A -05
S211 320CDI 4Matic -06
W164 280CDI A -06
S204 200CDI A -08
W211 200CDI A -03
W210 200CDI -00
W124 200D -90
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Jep oli vika sitten itse laatikossa tai koneistossa niinTSA211 kirjoitti:Ei ole varmistettu, en tiedä miten tuon saisi varmistettua.E: ja onhan se nyt varmistettu että vaiva johtuu siitä yksiköstä
eikä muualta laatikosta
Yhtenä vaihtoehtona voi olla mekaaninen vika B1 -jarrussa.
Mikäli joku pystyy auttamaan varmistamaan jomman kumman vian niin ottakaa yhteyttä YV:llä.
Mikäli heitän kolikolla kumpaa vikaa aletaan korjaamaan, niin vikaan menee varmasti. Molemmat remontit (yksikkö + B1 jarru) taitaa olla n. 2k€/kpl, joten jos voi toisen välttää niin mielelläni välttäisin.
---
hintaa tulee helposti viasta riipuen sen 2500-3000€
viimeksi kun 7v laatikon korjailin niin tuli hintaa 2800€+ turha paperisaaste... %
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
ihme hommaa.. onkohan tuohon järkevää syytäCDI203 kirjoitti:ja jos se on käytetty ehjä osa niin vehossa eivät sitä koodaa
no kerkesinpä kysellä tyhmiä(asennushintoja osineen) veholta
johdinlevy 1920 tai kokoventtiilipöytä 2900
..elämä on
S204 200CDI A -14
ex.
S203 200CDI A -05
S211 320CDI 4Matic -06
W164 280CDI A -06
S204 200CDI A -08
W211 200CDI A -03
W210 200CDI -00
W124 200D -90
ex.
S203 200CDI A -05
S211 320CDI 4Matic -06
W164 280CDI A -06
S204 200CDI A -08
W211 200CDI A -03
W210 200CDI -00
W124 200D -90
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Sama "järkevä" syy kuin esim Virtalukon/ECU:un kohdillaskibe kirjoitti:ihme hommaa.. onkohan tuohon järkevää syytäCDI203 kirjoitti:ja jos se on käytetty ehjä osa niin vehossa eivät sitä koodaa
no kerkesinpä kysellä tyhmiä(asennushintoja osineen) veholta
johdinlevy 1920 tai kokoventtiilipöytä 2900
..elämä on
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Bisnes... jep ensin pelotellaan ihmisä että autot varastettaanRoisto kirjoitti:Bisnes. Saadaan myytyä enemmän uusia osia ja sidottua asiakkaat tiukemmin valmistajan liekaan.CDI203 kirjoitti:Sama "järkevä" syy kuin esim Virtalukon/ECU:un kohdilla
t.
Risto
ja sitten kaikki osata liitettän sillä varjolla auton identiteetin ja varkauden/ajon estoon(mikä on yleensä sitä vain omistajalle... parhaimillankin vain hymyilyttä niitä jotka haluavat omin luvin ajelulle,
hyvänä esimerkkinen lähi aikoina luvatomille teille lähteneet x sarjan
bimerit)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ei ole pakko viedä merkkikorjaamolle, vaihto online-koodauksineen onnistuu virallisen Starin omaavilla riippumattomilla korjaamoilla.
Esimerkiksi
www.huoltokeskuslintonen.fi
www.mbkoskinen.fi
Esimerkiksi
www.huoltokeskuslintonen.fi
www.mbkoskinen.fi
Voidaanko esim yllämainituilla korjaamoilla koodata autoon käytetty hydrauliyksikkö, johdinlevy tai romikselta raahattu vaihtolaatikko?dealer kirjoitti:Ei ole pakko viedä merkkikorjaamolle, vaihto online-koodauksineen onnistuu virallisen Starin omaavilla riippumattomilla korjaamoilla.
Esimerkiksi
www.huoltokeskuslintonen.fi
www.mbkoskinen.fi
E: ja pitääkö vaihdettava hydrauliyksikkö olla tässä tapauksessa numerolla A2202702706?
---
.
Kyllä sieltä staarin developer valikoista muistaakseni löytyy ecu reset.
Sitten uuden prosedyyri siihen päälle.
Jos dealeri tai Lucky Dog ei löydä, niin ottaa vaan yhteyttä.
Edit:
No enpä nyt taas ollenkaan ajatellut, mistä oikeastaan oli puhe.
No, kaikkea kokoonpanotietoakin voi käsittääkseni kirjoittaa uusiksi, komennot löytyy samasta paikasta.
Euro 3 ja 4 autoissa kaikenlaiset koodailut on vielä suht. vapaata ja pitäisi pikkuisen parannetulla staarilla onnistua - ja onnistuukin.
Euro 5 ja siitä eteenpäin, autojen päästöihin vaikuttavien moottorin- ja vaihteiston ohjainten versionkoodailu onkin sitten jo hankalampi juttu.
Ne on suojattu.
Kyllä sieltä staarin developer valikoista muistaakseni löytyy ecu reset.
Sitten uuden prosedyyri siihen päälle.
Jos dealeri tai Lucky Dog ei löydä, niin ottaa vaan yhteyttä.
Edit:
No enpä nyt taas ollenkaan ajatellut, mistä oikeastaan oli puhe.
No, kaikkea kokoonpanotietoakin voi käsittääkseni kirjoittaa uusiksi, komennot löytyy samasta paikasta.
Euro 3 ja 4 autoissa kaikenlaiset koodailut on vielä suht. vapaata ja pitäisi pikkuisen parannetulla staarilla onnistua - ja onnistuukin.
Euro 5 ja siitä eteenpäin, autojen päästöihin vaikuttavien moottorin- ja vaihteiston ohjainten versionkoodailu onkin sitten jo hankalampi juttu.
Ne on suojattu.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia
Paljonkos tuollaiset 7 vaihteiset laatikot maksavat korjattuina? ns vaihtolaatikot esim saksasta? Onko kukaan kysynyt? Ainakin tuo Herrmans niitäkin korjailee
http://www.goherrmanns.de/live/Mercedes ... riebe.aspx
ebayssa on kanssa aika hyvin tarjontaa.
http://www.ebay.de/itm/722-904-7G-Troni ... 7637&rt=nc
Miten sen korjatun laatikon ohjausboksi toimii yhteen oman auton kanssa vai tuleeko niissä mukana toisen auton ohjausboksi. Sehän täytyy ilmeisesti myös ainakin SCN koodata? Koodauttaa siis jossakin paikassa missä on on-line staar.
http://www.goherrmanns.de/live/Mercedes ... riebe.aspx
ebayssa on kanssa aika hyvin tarjontaa.
http://www.ebay.de/itm/722-904-7G-Troni ... 7637&rt=nc
Miten sen korjatun laatikon ohjausboksi toimii yhteen oman auton kanssa vai tuleeko niissä mukana toisen auton ohjausboksi. Sehän täytyy ilmeisesti myös ainakin SCN koodata? Koodauttaa siis jossakin paikassa missä on on-line staar.
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Tuon videon mukaan jos mennään, niin periaatteessa käytetyn istuttaminen
pitäisi onnistu.
EHS numeron vaihto, offline coding developer "starilla" ja lopuksi SCN -online
ohjelmointi, tässä kohtaa pitää olla se ihan oikea Star.
Käytetyn asentamisesta ei ole kokemusta, uusia osia olemme vaihdelleet.
Tuossa on nyt yksi 7G jota ei kannata korjata, katotaan nyt miten sen kanssa menetellään.
Pyör. nop yksikköä herjaa, aski muutenkin rikki eli jos tulee käytetty, niin sittempä se nähdään tai sitten huitastaan kokonaan uusi paketti.
Asia vielä ns. vaiheessa
pitäisi onnistu.
EHS numeron vaihto, offline coding developer "starilla" ja lopuksi SCN -online
ohjelmointi, tässä kohtaa pitää olla se ihan oikea Star.
Käytetyn asentamisesta ei ole kokemusta, uusia osia olemme vaihdelleet.
Tuossa on nyt yksi 7G jota ei kannata korjata, katotaan nyt miten sen kanssa menetellään.
Pyör. nop yksikköä herjaa, aski muutenkin rikki eli jos tulee käytetty, niin sittempä se nähdään tai sitten huitastaan kokonaan uusi paketti.
Asia vielä ns. vaiheessa
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Vika on säilynyt samanlaisena muutamia kymmeniä tuhansia kilometrejä ja ketjussa mainittu vaihteistokorjaaja oli sitä mieltä ettei vika olisi vaihteiston B1 jarrussa vaan "ehkä ohjauspuolella" ja että "ehkä jostain tulee virheellinen ohjaus".
Ajoittain vaihteisto toimii oikein, mutta useimmiten (90%) kakkonen luistaa.
Löytyykö forumilta joku joka pystyy tutkimaan hydrauliyksikön, josko se on ehjä, korjattavissa tai vaihdettava uuteen, tai olisiko vain HY:n solenoidit vaihtokunnossa?
Ajoittain vaihteisto toimii oikein, mutta useimmiten (90%) kakkonen luistaa.
Löytyykö forumilta joku joka pystyy tutkimaan hydrauliyksikön, josko se on ehjä, korjattavissa tai vaihdettava uuteen, tai olisiko vain HY:n solenoidit vaihtokunnossa?
---