7-vaihteinen nykii
7-vaihteinen nykii
Auto on -05 S211 280cdi 7-vaihteisella automaatilla, mittarissa n.215tkm.
Ongelmana on kakkosvaihteella osakaasulla kiihdyttäessä (~2000-2600 rpm) laatikko aluksi luistaa ja sitten nykäisee. Tuntuu kuin turbiini lukittuisi viiveellä. Muut vaihdot ylöspäin on ok. Hiljempaa kiihdyttäessä tai lapa lattiassa ei nykäise.
Alaspäin vaihtaessa ykköselle kylmänä töksähtää, muuten alaspäin vaihdot on ihan ok, varsinkin lämpimänä.
Laatikon öljyt ja KYB on vaihdettu 5tkm sitten, vaihdolla ei ollut vaikutusta vikaan. Starilla ei löydy vikakoodeja laatikkoon liittyen.
Olisikohan adaptaatioiden nollaamisesta tai uudelleen opettamisesta apua vai mitä kannattaisi kokeilla seuraavaksi?
---
Ongelmana on kakkosvaihteella osakaasulla kiihdyttäessä (~2000-2600 rpm) laatikko aluksi luistaa ja sitten nykäisee. Tuntuu kuin turbiini lukittuisi viiveellä. Muut vaihdot ylöspäin on ok. Hiljempaa kiihdyttäessä tai lapa lattiassa ei nykäise.
Alaspäin vaihtaessa ykköselle kylmänä töksähtää, muuten alaspäin vaihdot on ihan ok, varsinkin lämpimänä.
Laatikon öljyt ja KYB on vaihdettu 5tkm sitten, vaihdolla ei ollut vaikutusta vikaan. Starilla ei löydy vikakoodeja laatikkoon liittyen.
Olisikohan adaptaatioiden nollaamisesta tai uudelleen opettamisesta apua vai mitä kannattaisi kokeilla seuraavaksi?
---
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: 7-vaihteinen nykii
Ihan ensimäisenä varmistta että öljyn taso on varmasti oikea,TSA211 kirjoitti:Auto on -05 S211 280cdi 7-vaihteisella automaatilla, mittarissa n.215tkm.
Ongelmana on kakkosvaihteella osakaasulla kiihdyttäessä (~2000-2600 rpm) laatikko aluksi luistaa ja sitten nykäisee. Tuntuu kuin turbiini lukittuisi viiveellä. Muut vaihdot ylöspäin on ok. Hiljempaa kiihdyttäessä tai lapa lattiassa ei nykäise.
Alaspäin vaihtaessa ykköselle kylmänä töksähtää, muuten alaspäin vaihdot on ihan ok, varsinkin lämpimänä.
Laatikon öljyt ja KYB on vaihdettu 5tkm sitten, vaihdolla ei ollut vaikutusta vikaan. Starilla ei löydy vikakoodeja laatikkoon liittyen.
Olisikohan adaptaatioiden nollaamisesta tai uudelleen opettamisesta apua vai mitä kannattaisi kokeilla seuraavaksi?
---
monesti on ollut niin että se ei sitä ole
ja katsoa *:rila onko mitään talentunut/mitä näytää tapahtuvan
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Re: 7-vaihteinen nykii
Oireet on ihan samat kuin mun ML:ssä. Tolleen sitä on nyt ajeltu viimeiset 40tkm. Adaptoitiin kerran, merkittävästi parempi tuli mutta ei noi featuret poistuneet. Seuraavassa huollossa on öljyjen vaihto. Samalla näkee tuleeko öljyn mukana mitään sinne kuulumatonta ulos ja että vaikuttaako mitenkään.TSA211 kirjoitti:Auto on -05 S211 280cdi 7-vaihteisella automaatilla, mittarissa n.215tkm.
Ongelmana on kakkosvaihteella osakaasulla kiihdyttäessä (~2000-2600 rpm) laatikko aluksi luistaa ja sitten nykäisee. Tuntuu kuin turbiini lukittuisi viiveellä. Muut vaihdot ylöspäin on ok. Hiljempaa kiihdyttäessä tai lapa lattiassa ei nykäise.
Alaspäin vaihtaessa ykköselle kylmänä töksähtää, muuten alaspäin vaihdot on ihan ok, varsinkin lämpimänä.
Laatikon öljyt ja KYB on vaihdettu 5tkm sitten, vaihdolla ei ollut vaikutusta vikaan. Starilla ei löydy vikakoodeja laatikkoon liittyen.
Olisikohan adaptaatioiden nollaamisesta tai uudelleen opettamisesta apua vai mitä kannattaisi kokeilla seuraavaksi?
---
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.
/Change is only constant
/Change is only constant
Ei näe starilla eikä millään mittatikulla. Muistaakseni jotain semmonen setti että siellä on jokin ylivuotoputki mistä se vuotaa yli ja siitä tietää paljonko öljyä laitetaan. Mittaus lämpötila kai pitää olla oikein.TSA211 kirjoitti:Mulla on Star lainassa mutta kokemusta ohjelmasta kovin vähän, näkeekö laatikon öljynpinnan tason ja öljynlämpötilan starista suoraan jotenkin?
Eli, tarkempia toimintaohjeita tuohon?
---
Siis tämmönen systeemi:
http://mbworld.org/forums/attachments/c ... evel-1.jpg
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.
/Change is only constant
/Change is only constant
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
viewtopic.php?t=24386&highlight=TSA211 kirjoitti:Mulla on Star lainassa mutta kokemusta ohjelmasta kovin vähän, näkeekö laatikon öljynpinnan tason ja öljynlämpötilan starista suoraan jotenkin?
Eli, tarkempia toimintaohjeita tuohon?
---
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Turbiinilukon adaption nollaus paransi vähän, pitää vielä kokeilla tuota uudelleen opettamista.
Joitakin vihjeitä ja yleistä asiaa löytyy mm. tuolta:
http://www.askatech.com/AskATechLive/fo ... shx?a=4552
---
Joitakin vihjeitä ja yleistä asiaa löytyy mm. tuolta:
http://www.askatech.com/AskATechLive/fo ... shx?a=4552
---
Mulla tekee tuota kans. Vaiva on ollut ostosta asti, silloin mittarissa 154tkm, nyt 210tkm ja samanlaisena on toiminta pysynyt. Öljyt on vaihdettu kertaalleen heti oston jälkeen ja kohta alkaisi olemaan aika uuden vaihdon.
Lieneekö tuo sitten turbiinivika vai jumittava kyb-venttiili. Auto on softattu ja 3. vaihteelta ylöspäin turbiinilukon toimintaa kiristetty. Ainoa havaittava luisto tulee tosiaan 2. vaihteen osakaasukiihdytyksessä. Isommilla vaihteilla ei luistele ja vaihtaa napakasti.
Vikakoodia antaa turbiinin lukituskytkimen liian suuresta kitkavoimasta. Autoon on nyt hommattuna isompi billet-ahdin, iso cooleri ja pakoputkisto, eiköhän tuo viimeistään noiden jälkeen näytä tapansa. Joutuuko vielä turbiinin vahvistushommiin...
Lieneekö tuo sitten turbiinivika vai jumittava kyb-venttiili. Auto on softattu ja 3. vaihteelta ylöspäin turbiinilukon toimintaa kiristetty. Ainoa havaittava luisto tulee tosiaan 2. vaihteen osakaasukiihdytyksessä. Isommilla vaihteilla ei luistele ja vaihtaa napakasti.
Vikakoodia antaa turbiinin lukituskytkimen liian suuresta kitkavoimasta. Autoon on nyt hommattuna isompi billet-ahdin, iso cooleri ja pakoputkisto, eiköhän tuo viimeistään noiden jälkeen näytä tapansa. Joutuuko vielä turbiinin vahvistushommiin...
V**** S60 Bi-fuel -07
W460 300GD -81
W460 300GD -81
.
Jos vaiva toistuisi joka kerran samana kaikilla vaihteilla, voisi vian kuvitella olevan turbiinissa, tai kyb venttiilissä.
Jos vaiva liittyy tiettyyn vaihteeseen ja tiettyyn tilanteeseen, viittaa vaiva mielestäni mieluummin sen vaihteen solenoidiin.
Kakkosta käytetään paljon.
Noin yleisesti, turbiinivika "nypyttää" koko ajan sopivalla rasituksella.
aina kun rikkonaiset kohdat on kahdakkain turbiinin sisällä, nytkähtää, kun veto loppuu.
Jos vaiva toistuisi joka kerran samana kaikilla vaihteilla, voisi vian kuvitella olevan turbiinissa, tai kyb venttiilissä.
Jos vaiva liittyy tiettyyn vaihteeseen ja tiettyyn tilanteeseen, viittaa vaiva mielestäni mieluummin sen vaihteen solenoidiin.
Kakkosta käytetään paljon.
Noin yleisesti, turbiinivika "nypyttää" koko ajan sopivalla rasituksella.
aina kun rikkonaiset kohdat on kahdakkain turbiinin sisällä, nytkähtää, kun veto loppuu.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia
Tarkoitatko kakkosvaihteen solenoidilla tuota B1:n solenoidia (Y3/8y5)?tuikku kirjoitti:.
Jos vaiva toistuisi joka kerran samana kaikilla vaihteilla, voisi vian kuvitella olevan turbiinissa, tai kyb venttiilissä.
Jos vaiva liittyy tiettyyn vaihteeseen ja tiettyyn tilanteeseen, viittaa vaiva mielestäni mieluummin sen vaihteen solenoidiin.
Kakkosta käytetään paljon.
Noin yleisesti, turbiinivika "nypyttää" koko ajan sopivalla rasituksella.
aina kun rikkonaiset kohdat on kahdakkain turbiinin sisällä, nytkähtää, kun veto loppuu.
Tuo ilmeisesti avautuu jousivoimalla (eli on auki jännitteettömänä), jos jousi on kuollut niin se voisi aiheuttaa solenoidin takeltelua(?).
http://www.mercedestechstore.com/pdfs/
tuolta file: 286_722.9/286 HO 722.9 062504.pdf
Lisäinfona vielä, jos vaihteisto vaihtaa kiihdytystilanteessa pienemmälle eli ensin kolmoselta kakkoselle, ei nykäisyä tule kakkosella.
Jos kiihdyttää ykköseltä kakkoselle, nykäisy tulee juuri ennen kuin vaihtaa kolmosta.
Auto ei nypytä, vain yksi ylimääräinen nykäisy kakkosvaihteella osakaasukiihdytyksessä n.2000-2600 alueella.
Miten nuo kytkentäpaineen mittausarvokäyrät näkee starilla ja olisiko niistä hyötyä vian selvittelyssä?
---
Viimeksi muokannut TSA211, 28.1.2015 17:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Linkki jonnekin ulkomaisele sivulle ei toiminut niin tuossa toimiva
viewtopic.php?t=24386&postdays=0&postorder=asc&start=30
jos vain yhdessä vaihdossa sen tekee niin ei turbinissa
viewtopic.php?t=24386&postdays=0&postorder=asc&start=30
jos vain yhdessä vaihdossa sen tekee niin ei turbinissa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Valitettavasti ei taida löytyä ihan joka pitäjästä eikä edes läänistäTSA211 kirjoitti:Näyttää siltä että tämän kuntoonsaattamiseksi tarvitaan ammattiapua, löytyykö satakunnan suunnalta? Tarvittaessa kärry kulkee muuallekin.
Ehdotuksia voi laittaa myös yv:llä.
---
Repcon niin tulee kuntoo
E: tosin maksanee jotain
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Katsoin adaptiotiedoista vaihtojen täyttöaikoja ja muissa täyttöajat oli välillä -3...+4 (suurin osa -1,5...+1,5) , mutta B1 jarrulla -7 ja -11 välillä. Tuossa (1-2) vaihdossa kaikki kolme arvoa oli -11. Voisikohan vika olla mekaanisella puolella B1 jarrussa?
Hydrauliyksikköä ei ilmeisesti ole tarvikemarkkinoilla ja joidenkin tietojen mukaan ylikokoventtiileitäkään ei tuohon ole saatavilla, joten ei taida olla korjattavissa, mikäli vika on siinä.(?)
Pystyykö tuota hydrauliyksikköä testauttamaan jossain?
---
Hydrauliyksikköä ei ilmeisesti ole tarvikemarkkinoilla ja joidenkin tietojen mukaan ylikokoventtiileitäkään ei tuohon ole saatavilla, joten ei taida olla korjattavissa, mikäli vika on siinä.(?)
Pystyykö tuota hydrauliyksikköä testauttamaan jossain?
---
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Em. asia riippuu tyystin autossa olevan EHS :n numerosta saako tuon johdinlevynmarkoala kirjoitti:Yhden tapauksen tiedän missä johdinlevyn vaihto ei onnistunut koska tehdas ei jostain syystä halunnut antaa koodata uutta johdinlevyä autoon online koodauksena. Saivat sitten myytyä uuden hydrauliyksikön.
erikseen vai ei. Näitä tapauksia on meilläkin ollut useita ja silloin se on uusi EHS
hommattava. Kallishan se on
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Tarkoitus olisi hankkia täydellinen hydrauliyksikkö johdinlevyineen ja muine oheishärpäkkeineen.
Saako tuon koodattua toimivaksi jos ylläolevan kuvan MB-osanumero on sama, mutta EHS-osanumero eri?
Missä tuon koodauksen saisi teetettyä, pitääkö mennä merkkihuoltoon vai onnistuuko starilla?
E: Onko tuo 033 545 73 32 johdinlevyn numero ja 220 270 27 06 koko yksikön numero, vai kuinka tuota pitäisi tulkita?
---
Saako tuon koodattua toimivaksi jos ylläolevan kuvan MB-osanumero on sama, mutta EHS-osanumero eri?
Missä tuon koodauksen saisi teetettyä, pitääkö mennä merkkihuoltoon vai onnistuuko starilla?
E: Onko tuo 033 545 73 32 johdinlevyn numero ja 220 270 27 06 koko yksikön numero, vai kuinka tuota pitäisi tulkita?
---
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Johdinlevyssä on ohjainlaite mukana ja se on koodattu kyseiseen autoon.
Koodauksen muuttaminen käytettyyn ei Starilla onnistu. Uuden koodaaminen vaatii
virallisen Starin sekä lisenssit online koodaukseen
Tuollaiset välineet löytyvät esim. meidän korjaamolta.
Koodauksen muuttaminen käytettyyn ei Starilla onnistu. Uuden koodaaminen vaatii
virallisen Starin sekä lisenssit online koodaukseen
Tuollaiset välineet löytyvät esim. meidän korjaamolta.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Ymmärsinkö oikein että uuden hydrauliyksikön joutuu koodaamaan autoon jokatapauksessa, joten mikä tahansa seiskavaihteisen hydrauliyksikkö käy vaikka itse venttiiliryhmän osanumero ei täsmääkään?Lucky-Dog kirjoitti:Johdinlevyssä on ohjainlaite mukana ja se on koodattu kyseiseen autoon.
Koodauksen muuttaminen käytettyyn ei Starilla onnistu. Uuden koodaaminen vaatii
virallisen Starin sekä lisenssit online koodaukseen
Tuollaiset välineet löytyvät esim. meidän korjaamolta.
Voiko autoon koodata esim. EHS:n numerolla 220 277 16 01 jos vanha on ollut 220 270 27 06? Molemmissa on sama ohjainlaitteen numero (033 545 73 32).
---
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
No sehän on(melko kallis) toki suhteelista...TSA211 kirjoitti:Se on jo soittokierroksella käynyt selväksi ettei tästä satasilla selvitä, mutta mitä tarkoitat "melko kalliilla yksiköllä"?
Entä mitä tuolla 550Nm?
Auto on vakio (440Nm muistaakseni) joten tuo lienee ok?
---
mutta tuskin kuitenkaan yli 2500€ +tarvikeet+työt
osan hintahan selviä helposti soittokierros vehoon ja kl varosaan
niin saa melkoisella varmuudella max hinnan selville
sitten voi alkaa selvitelemään halvempia vaihtoehtoja jos tuntuuvat
kalliilta
E: ja onhan se nyt varmistettu että vaiva johtuu siitä yksiköstä
eikä muualta laatikosta
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
mitä tämä tuossa tekee?
eikös se offline tilassa uuden modulin/johdinlevyn sinne ohjelmoi?
vai olenko väärässä?
https://www.youtube.com/watch?v=p76Hu_PU0-8
eikös se offline tilassa uuden modulin/johdinlevyn sinne ohjelmoi?
vai olenko väärässä?
https://www.youtube.com/watch?v=p76Hu_PU0-8
S204 200CDI A -14
ex.
S203 200CDI A -05
S211 320CDI 4Matic -06
W164 280CDI A -06
S204 200CDI A -08
W211 200CDI A -03
W210 200CDI -00
W124 200D -90
ex.
S203 200CDI A -05
S211 320CDI 4Matic -06
W164 280CDI A -06
S204 200CDI A -08
W211 200CDI A -03
W210 200CDI -00
W124 200D -90
Ei ole varmistettu, en tiedä miten tuon saisi varmistettua.E: ja onhan se nyt varmistettu että vaiva johtuu siitä yksiköstä
eikä muualta laatikosta
Yhtenä vaihtoehtona voi olla mekaaninen vika B1 -jarrussa.
Mikäli joku pystyy auttamaan varmistamaan jomman kumman vian niin ottakaa yhteyttä YV:llä.
Mikäli heitän kolikolla kumpaa vikaa aletaan korjaamaan, niin vikaan menee varmasti. Molemmat remontit (yksikkö + B1 jarru) taitaa olla n. 2k€/kpl, joten jos voi toisen välttää niin mielelläni välttäisin.
---
Viimeksi muokannut TSA211, 23.2.2015 17:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
SCN koodaus tuossakin lopuksi tehdään.skibe kirjoitti:mitä tämä tuossa tekee?
eikös se offline tilassa uuden modulin/johdinlevyn sinne ohjelmoi?
vai olenko väärässä?
https://www.youtube.com/watch?v=p76Hu_PU0-8
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi