Auton pesu & vahaus ym.puunaus-topic.
Auton pesu & vahaus ym.puunaus-topic.
Elikkä sana on vapaa.Kuivaatko autosi miten pesun jälkeen;miten peset,millä
aineilla,vahausvinkit,imurointi ym.Antakaahan palaa!
Siirsin oikealle aihealueelle, antakeehan palaa / Ari66
aineilla,vahausvinkit,imurointi ym.Antakaahan palaa!
Siirsin oikealle aihealueelle, antakeehan palaa / Ari66
- PM
- Gourmet-ässä
- Viestit: 563
- Liittynyt: 30.9.2005 13:25
- Paikkakunta: Tammelantorilta Tapolan kuuma-sian-verimakkara-kojusta 1134m linnuntietä koilliseen
- Viesti:
Pesen viikon parin välein, en jaksa kuivata ruoskaa (semmonen silikoniblade olis varmaan hyvä kuivaukseen), omin käsin onneen letkun kera, Korrekin autopesua keltasesta pullosta, vahaukseen Autoglymiä helpon työstön takia (kesto nolla, sais melkein kuukauden välein hieroa), imuroin aina kun huvittaa (Lavor markä/kuivaimuri, poistaa vahingot ja isommat sattumat) ja vetelen joskus Turtlen kiiltävää tököttiä sinne sun tänne. Amazonin hoito on sitten tarkkaa ku täin nainti, mutta eipä sitäkään tarvi usein hieroa kun tänä kesänä tuli ajettua alle 10 kertaa vain kauniilla ilmoilla.
Tein viime kesänä ässään melkoisen perustavaa laatua olevan maalipinnan kunnostuksen. Ne joilla on tummalla metallihohtovärillä varusteltu auto, voivat unohtaa lukeneensa seuraavan. Vaaleissa väreissä (minulla hopean harmaa) tämä pelittää hyvin, tummiin sävyihin jää lakkaan hankausjälkeä näkyviin, vrt. trombi.
Pesu wurthin (en osaa edelleenkään kaivaa sitä natsi-yytä opastuksesta huolimatta) pinelinellä, huolellinen kuivaus=10km lenkki 180-200km/h mittarissa. Vesi lähtee listojen ja tiivisteiden välistä häiriköimästä vahausta.
Pikimällien ja muiden roiskeiden poisto bensarätillä hankaamalla, tämän jälkeen perusteellinen ja pikkutarkka kuuraus turtlewaxin kliinerillä. Se vihollismerkin keltaisessa pullossa oleva lakkatuho on liian karkeaa lakkapinnoille. Toiminee sekin hyvin esim. haalistuneen punaisen Ladan hankauksessa...
Kiillotus, tämän jälkeen pintaan pari kerrosta Turtlewaxin ptfe:tä. Työläs, ei paras mahdollinen kiilto, mutta kestää parhaiten tarjolla olevista vahoista mekaanista hankausta=pesua.
Parin viikon kuluttua uusintakäsittely, sen jälkeen auto onkin valmis vahattavaksi näillä hyväkiiltoisilla pikavahoilla.
Kestää ja kiiltää.
Pesu wurthin (en osaa edelleenkään kaivaa sitä natsi-yytä opastuksesta huolimatta) pinelinellä, huolellinen kuivaus=10km lenkki 180-200km/h mittarissa. Vesi lähtee listojen ja tiivisteiden välistä häiriköimästä vahausta.
Pikimällien ja muiden roiskeiden poisto bensarätillä hankaamalla, tämän jälkeen perusteellinen ja pikkutarkka kuuraus turtlewaxin kliinerillä. Se vihollismerkin keltaisessa pullossa oleva lakkatuho on liian karkeaa lakkapinnoille. Toiminee sekin hyvin esim. haalistuneen punaisen Ladan hankauksessa...
Kiillotus, tämän jälkeen pintaan pari kerrosta Turtlewaxin ptfe:tä. Työläs, ei paras mahdollinen kiilto, mutta kestää parhaiten tarjolla olevista vahoista mekaanista hankausta=pesua.
Parin viikon kuluttua uusintakäsittely, sen jälkeen auto onkin valmis vahattavaksi näillä hyväkiiltoisilla pikavahoilla.
Kestää ja kiiltää.
Auton pesu.
- Painepesurilla enimmät liat pois, EI kovaa painetta.
- Pesu sienellä (varottava hiekkaa!) ylhäältä alaspäin,
ämpärissä pesuvesi jossa pesuainetta, joskus Pineline, joskus Glym, "Autovahashampoo", nyt ostin jotain Orangea.
- Huuhtelu painepesurilla
- Kuivaus Kent silikonilastalla ja synteettisellä "säämiskällä" jota tarvitaan peileihin, listojen vieriin ym.
- Jos sää ja aika sallii, Glymiä tai Nielseniä pintaan.
Helppokäyttöistä hyväkiiltoista laatuvahaa - vahaamiseen ei saa mennä aikaa kauaa, muuten tulee vahattua liian harvoin.
- Talveksi erittäin hyvä vaha om HVM käyttämä Turtlewax, pysyi Volvossa koko talven pesut.
Mikäli talvella on mahdollisuus vahata auto ainakin kertaalleen eikä sitä pestä ihan vähän väliä kannattaa käyttää Glymiä tai Nielseniä tms..
- Painepesurilla enimmät liat pois, EI kovaa painetta.
- Pesu sienellä (varottava hiekkaa!) ylhäältä alaspäin,
ämpärissä pesuvesi jossa pesuainetta, joskus Pineline, joskus Glym, "Autovahashampoo", nyt ostin jotain Orangea.
- Huuhtelu painepesurilla
- Kuivaus Kent silikonilastalla ja synteettisellä "säämiskällä" jota tarvitaan peileihin, listojen vieriin ym.
- Jos sää ja aika sallii, Glymiä tai Nielseniä pintaan.
Helppokäyttöistä hyväkiiltoista laatuvahaa - vahaamiseen ei saa mennä aikaa kauaa, muuten tulee vahattua liian harvoin.
- Talveksi erittäin hyvä vaha om HVM käyttämä Turtlewax, pysyi Volvossa koko talven pesut.
Mikäli talvella on mahdollisuus vahata auto ainakin kertaalleen eikä sitä pestä ihan vähän väliä kannattaa käyttää Glymiä tai Nielseniä tms..
wiimax.fi
Samoillalinjoilla liikutaan tiilerin kanssa.Pesuaineitten/vahojen merkit vähän erit mutta kuitenkin..kuivaukseen löytyy myös täältä samanmerkkinen kuivain,Kärkkäiseltä ostettu
Nuo noin normaalitoimenpiteinä.Haalistunut ja naaruinen maalipinta vaatiikin sitten tehokkaammat keinot..Tahnaa ja myllytysvekotinta joutui TE:n ehostukseen keväällä käyttämään
Nuo noin normaalitoimenpiteinä.Haalistunut ja naaruinen maalipinta vaatiikin sitten tehokkaammat keinot..Tahnaa ja myllytysvekotinta joutui TE:n ehostukseen keväällä käyttämään
Pesuaineen levittämiseen Bilteman muutaman litran painesumutinpulloa, aineina joku autoshampoo tai wurstin pineline.
Huuhtelu runsaalla vedellä
Kuivaamiseen viledaa ja Bilteman säämiskä/mikrokuitusientä
Vahaus tätänykyä Sonaxin kakkosella ja ykkösellä, kiillotus turtlen nukkaamattomalla kiillotuspaperilla ja loppukiillotus mikrokuituliinalla
Alaosan (siis muovikyljet) olen jättänyt vahaamatta nyt kun pitää hieman paikkamaalailla
Pesu ja puunaus on rentouttavaa
Huuhtelu runsaalla vedellä
Kuivaamiseen viledaa ja Bilteman säämiskä/mikrokuitusientä
Vahaus tätänykyä Sonaxin kakkosella ja ykkösellä, kiillotus turtlen nukkaamattomalla kiillotuspaperilla ja loppukiillotus mikrokuituliinalla
Alaosan (siis muovikyljet) olen jättänyt vahaamatta nyt kun pitää hieman paikkamaalailla
Pesu ja puunaus on rentouttavaa
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Vesiletkulla huuhtelulla aloitetaan,huuhdellan koko auto kunnolla pyöränkoteloita myöden kaikki irtolika pois.
Sitten Prestan Ultra Violet wash&wax pesuainetta ½ desiä 10L vettä.
Pesu ylhäältä alas sienellä,välillä huuhdellaan jos näyttää siltä että pesuaine kuivahtaa...Kaikki pestään ovenvälejä myöden,hankalimmat paikat jonne ei sienellä pääse,pestään pehmeällä maalisudilla ja tarvittaessa käytän vanupuikkoja pieniin koloihin/rakoihin .
Kun auto on pesty,kuivataan enimmät vedet Hydra Flexi Blade 3:lla ja loput Kungs aidolla säämiskällä.
2 viikon välein pesun jälkeen levitän Prestan FastWaxin koko autoon ja sitten vain kevyt pyyhintä ja homma on valmis .
Sitten Prestan Ultra Violet wash&wax pesuainetta ½ desiä 10L vettä.
Pesu ylhäältä alas sienellä,välillä huuhdellaan jos näyttää siltä että pesuaine kuivahtaa...Kaikki pestään ovenvälejä myöden,hankalimmat paikat jonne ei sienellä pääse,pestään pehmeällä maalisudilla ja tarvittaessa käytän vanupuikkoja pieniin koloihin/rakoihin .
Kun auto on pesty,kuivataan enimmät vedet Hydra Flexi Blade 3:lla ja loput Kungs aidolla säämiskällä.
2 viikon välein pesun jälkeen levitän Prestan FastWaxin koko autoon ja sitten vain kevyt pyyhintä ja homma on valmis .
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
jätin ne korvapuikot ja hammasharjan tahalleen mainitsematta - voivat pitää hullunaEzKo kirjoitti:Vesiletkulla huuhtelulla aloitetaan,huuhdellan koko auto kunnolla pyöränkoteloita myöden kaikki irtolika pois.
Sitten Prestan Ultra Violet wash&wax pesuainetta ½ desiä 10L vettä.
Pesu ylhäältä alas sienellä,välillä huuhdellaan jos näyttää siltä että pesuaine kuivahtaa...Kaikki pestään ovenvälejä myöden,hankalimmat paikat jonne ei sienellä pääse,pestään pehmeällä maalisudilla ja tarvittaessa käytän vanupuikkoja pieniin koloihin/rakoihin .
Kun auto on pesty,kuivataan enimmät vedet Hydra Flexi Blade 3:lla ja loput Kungs aidolla säämiskällä.
2 viikon välein pesun jälkeen levitän Prestan FastWaxin koko autoon ja sitten vain kevyt pyyhintä ja homma on valmis .
...tai siis varmaan pitävätkin
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Ensin huuhdellaan vesiletkuun kiinnitetyllä pesuharjalla. Tarvittaessa sumutellaan liuotinta kylkeen ja paskaisimpiin kohtiin ja huuhdellaan auto. Sitten lorautetaan sankoon jotakin halapakaupasta ostettua törkyä, tällä kertaa näyttää olevan Piilteeman tuote. Ensin sumutetaan vanteisiin niihin tarkoitettua pesuainetta, sitten jynssätään sienellä auto ylhäältä alas ja lopetetaan vanteisiin. Sitten käytetään lasinpyyhkijöitä päällä ettei lasiin tule valumisjälkiä. Haluttaessa voidaan auto myös kuivata hurrauttamalla sopivaksi katsomaansa vauhtia lenkki moottoritiellä.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
No näin kesäisin tulee lähinnä pestyä auto seuraavasti;
-huuhtelu letkulla.
-Pesuainetta (tällä hetkellä mänössä AMWayn-tuote) 10:nen litran sankoon.
-Pesu sienellä.
-Huuhtelu.
-Kuivaus säämiskällä.
Hätä-tapauksissa auto voidaan myös vain huuhtoa kevyesti painepesurilla. Pesuria tulee muutenkin käytettyä lähinnä pyörien/koteloiden pössyyttämiseen. Tosin tällä hetkellä pesuri on rikki ja raktorikin pitäisi pestä. Olen odottana korjaus-vinkkejä, mutta niitä ei ole vielä ilmestynyt tuonne tekemääni topikkiin. Täytynee avata laite "kylmiltään", ja katsoa sitten uudestaan.
Talvisin tulee sitten pestyä autoa hyvälaatuisella letkuun liitettävällä pesuharjalla. Tämä siitä syystä että talvisin pesen autoa tallissani, joka sijaihtee omakotitalon alakerrassa ja näin ollen huomattava sumutus&vesi pössyyttely ei ole mielekästä.
Ja autohan siis pestään aina kun se on likainen ja pesu mahdollista, eli yleensä 1-3:n päivän välein.
-huuhtelu letkulla.
-Pesuainetta (tällä hetkellä mänössä AMWayn-tuote) 10:nen litran sankoon.
-Pesu sienellä.
-Huuhtelu.
-Kuivaus säämiskällä.
Hätä-tapauksissa auto voidaan myös vain huuhtoa kevyesti painepesurilla. Pesuria tulee muutenkin käytettyä lähinnä pyörien/koteloiden pössyyttämiseen. Tosin tällä hetkellä pesuri on rikki ja raktorikin pitäisi pestä. Olen odottana korjaus-vinkkejä, mutta niitä ei ole vielä ilmestynyt tuonne tekemääni topikkiin. Täytynee avata laite "kylmiltään", ja katsoa sitten uudestaan.
Talvisin tulee sitten pestyä autoa hyvälaatuisella letkuun liitettävällä pesuharjalla. Tämä siitä syystä että talvisin pesen autoa tallissani, joka sijaihtee omakotitalon alakerrassa ja näin ollen huomattava sumutus&vesi pössyyttely ei ole mielekästä.
Ja autohan siis pestään aina kun se on likainen ja pesu mahdollista, eli yleensä 1-3:n päivän välein.
BMW 318d -09
Voi minua kuinka saatoinkaan unohtaa mainita hammasharjan sitähän mie kans käytän lähinnä konehuoneen hinkkauksessa,saa tosi ahtaat välit pestyä kunnolla.dry kirjoitti:jätin ne korvapuikot ja hammasharjan tahalleen mainitsematta - voivat pitää hullunaEzKo kirjoitti:Vesiletkulla huuhtelulla aloitetaan,huuhdellan koko auto kunnolla pyöränkoteloita myöden kaikki irtolika pois.
Sitten Prestan Ultra Violet wash&wax pesuainetta ½ desiä 10L vettä.
Pesu ylhäältä alas sienellä,välillä huuhdellaan jos näyttää siltä että pesuaine kuivahtaa...Kaikki pestään ovenvälejä myöden,hankalimmat paikat jonne ei sienellä pääse,pestään pehmeällä maalisudilla ja tarvittaessa käytän vanupuikkoja pieniin koloihin/rakoihin .
Kun auto on pesty,kuivataan enimmät vedet Hydra Flexi Blade 3:lla ja loput Kungs aidolla säämiskällä.
2 viikon välein pesun jälkeen levitän Prestan FastWaxin koko autoon ja sitten vain kevyt pyyhintä ja homma on valmis .
...tai siis varmaan pitävätkin
Hyvä dry kun muistutit .
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
saishan siinä sisäpesun samallaPadova Star kirjoitti:Ei viitti ottaa takasivulasia irti ennen pesua anteeni on siinä.Harju kirjoitti:ruuvataan anteeni irtiruuvataan anteeni kiinniPadova Star kirjoitti:Ostetaan poletti kassalta ajetaan halliin kuunnellaan vähänaikaa radiota ajetaan hallista ulos
täydensin vähän
Postissa tuli näytepullo tätä:
"DRI WASH´n GUARD® Classic
Puhdistaa auton maalipinnat ilman vettä - NAARMUTTAMATTA.
Dri Wash´n Guard Car puhdistaa, kiillottaa ja suojaa autot, kuorma-autot, veneet, asuntovaunut, lentokoneet - kaikki kovat pinnat - ilman vettä.
Ainutlaatuisen PolyGuard-3 -kaavan ansiosta voit sumuttaa Dri Wash´n Guard:ia suoraan likaiselle pinnalle, pyyhkiä lian froteeliinalla ja kiillottaa jäljellä oleva suojaava kalvo toisella liinalla. DWG jättäää pinnalle erittäin kiiltävän ja hyvin suojaavan vahamaisen kiillon! Dri Wash´n Guard ei sisällä silikonia, teflonia tai mitään muutakaan maalipinnalle haitallisia aineita. Sen käyttö on helppoa, ja sillä aikaansaa erittäin hyvän suojakäsittelyn pinnoille. "
Tiedän, että aine kuulostaa yhtä järkevältä kuin se, että tietokoneongelmiin auttaa voikukka tyynyn alla. Pitää ihan pikku piruuttaan kokeilla jossain välissä. Näytepullo on 30ml, joten mitään isoa alaa tuolla ei käsitellä...
"DRI WASH´n GUARD® Classic
Puhdistaa auton maalipinnat ilman vettä - NAARMUTTAMATTA.
Dri Wash´n Guard Car puhdistaa, kiillottaa ja suojaa autot, kuorma-autot, veneet, asuntovaunut, lentokoneet - kaikki kovat pinnat - ilman vettä.
Ainutlaatuisen PolyGuard-3 -kaavan ansiosta voit sumuttaa Dri Wash´n Guard:ia suoraan likaiselle pinnalle, pyyhkiä lian froteeliinalla ja kiillottaa jäljellä oleva suojaava kalvo toisella liinalla. DWG jättäää pinnalle erittäin kiiltävän ja hyvin suojaavan vahamaisen kiillon! Dri Wash´n Guard ei sisällä silikonia, teflonia tai mitään muutakaan maalipinnalle haitallisia aineita. Sen käyttö on helppoa, ja sillä aikaansaa erittäin hyvän suojakäsittelyn pinnoille. "
Tiedän, että aine kuulostaa yhtä järkevältä kuin se, että tietokoneongelmiin auttaa voikukka tyynyn alla. Pitää ihan pikku piruuttaan kokeilla jossain välissä. Näytepullo on 30ml, joten mitään isoa alaa tuolla ei käsitellä...
Jaa että rapaiset ja hiekkaiset kyljet voi puhdistaa kuivalla liinalla ilman vaaraa naarmuista? No jopa on ihmeaine. Lukeeko pullossa mitään siitä että sen katseleminen laihduttaa viikossa 40kg? Sopisi hyvin tuoteen kuvaukseen. No muutama maininta epämääräisistä instituuteista ja professoreista tuossa saisi vielä lisäksi olla, kenties jokin tilastokin.
Tähän topiciin on hyvä heittää "väite", että kesällä paahtavassa auringonpaisteessa paraskaan vaha ei kestä auton pinnassa kuin noin 1.5 kk, auringon "voima" on muuttunut viimeisten 10-20 vuoden aikana uskomattomattoman paljon näillä leveyksilläkin.
Talvella suolaisetkaan kelit ei kuluta niin paljon ja niin nopeasti vahaa pois, jos pesee autoa säännöllisesti 1-2 kertaa viikossa "pehmeällä vahapitoisella" pesuaineella.
Itse vahaan autoja kuukauden välein, ja hommaa piisaa, olen tehnyt asiasta myös aivan selkeitä havaintoja, joten tätä väitettä en aivan tyhjän päälle heitä
Mutta kommentoikaa jos siltä tuntuu, ruostumista ja haalistumista ei tässä ole vertailtu koska yksi tykkää äidistä ja toinen tyttärestä, molempi parempi
Talvella suolaisetkaan kelit ei kuluta niin paljon ja niin nopeasti vahaa pois, jos pesee autoa säännöllisesti 1-2 kertaa viikossa "pehmeällä vahapitoisella" pesuaineella.
Itse vahaan autoja kuukauden välein, ja hommaa piisaa, olen tehnyt asiasta myös aivan selkeitä havaintoja, joten tätä väitettä en aivan tyhjän päälle heitä
Mutta kommentoikaa jos siltä tuntuu, ruostumista ja haalistumista ei tässä ole vertailtu koska yksi tykkää äidistä ja toinen tyttärestä, molempi parempi
Mersuja
Samat havainnot kuin BENZO on tehty täälläkin, aurinko tosiaankin ilmeisesti kärventää tehokkaasti vahaa. Tai mitä UV-säteilyä se nyt onkaan... Voin olla toki harhainenkin, (ja erittäin suurella varmuudella olenkin ) mutta vaha ei kestä enää nykyään niin pitkään auton pinnassa kuin Kekkosen aikaan.
Mutta muuttuneet on vahatkin. Kekkosen aikaan autot hangattiin "kenkälankilla" jonka levittämiseen kului suunnilleen kesäloman verran. Jokin minussa luulee että isotöinen vaha oli kestävämpi kuin nämä vesiplöröt joilla nykyisin autoja voidellaan.
Kuluttaahan se toisaalta tämä jatkuva pesukin vahaa, mutta silti...
Mutta muuttuneet on vahatkin. Kekkosen aikaan autot hangattiin "kenkälankilla" jonka levittämiseen kului suunnilleen kesäloman verran. Jokin minussa luulee että isotöinen vaha oli kestävämpi kuin nämä vesiplöröt joilla nykyisin autoja voidellaan.
Kuluttaahan se toisaalta tämä jatkuva pesukin vahaa, mutta silti...
- cdi
- Filosofian insinööri
- Viestit: 2334
- Liittynyt: 04.5.2006 23:09
- Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä
Pesijöitä vapaana ei tarvi kun käskeä.
http://a.oneofthelads.com/carwash.php
http://a.oneofthelads.com/carwash.php
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
Simoniz tuntuu auton pinnassa tiukasti viihtyvän. Tämän aksiooman julkilausumiseen olen päätynyt siitä syystä, että auton vahaamínen on kerta kerralta helppotöisempää. Koskahan tarvii 124 muutoskatsastaa kasvaneiden ulkomittojen vuoksi?
Ei tullut Kekkosen aikaan autoja vielä minun toimestani vahailtua, mutta ei kait tuo ihan huonokaan tuote ole jos vieläkin sitä myydään.
Ei tullut Kekkosen aikaan autoja vielä minun toimestani vahailtua, mutta ei kait tuo ihan huonokaan tuote ole jos vieläkin sitä myydään.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Känsät käsiin, turhaanko??
Nyt on nimimerkin JuMu S suojissa värjöttelevä miespolo tunnon tuskien vallassa...
Eilen tuli illan ratoksi pestyä ja vahattua varatyömatkaruoskan vastuullista virkaa jo reilun puolen vuoden ajan hoitanut Ford.
Vaan kun oli Simonizit hinkattu pintaan, niin Esteri raotti takapuoltansa siinä määrin, että hikiselle hinkkaajalle iski pelko vahakerroksen pitävyydestä.
Kaatosateelta tuntuvan kuuron alkuun ei ollut tosiaankaan ollut ehtinyt kulua montaakaan minuuttia työn valmistumisesta. Nyt pelottaa, että valuiko tuntien raskas työ kirjaimellisesti tomuna maahan?
Eilen tuli illan ratoksi pestyä ja vahattua varatyömatkaruoskan vastuullista virkaa jo reilun puolen vuoden ajan hoitanut Ford.
Vaan kun oli Simonizit hinkattu pintaan, niin Esteri raotti takapuoltansa siinä määrin, että hikiselle hinkkaajalle iski pelko vahakerroksen pitävyydestä.
Kaatosateelta tuntuvan kuuron alkuun ei ollut tosiaankaan ollut ehtinyt kulua montaakaan minuuttia työn valmistumisesta. Nyt pelottaa, että valuiko tuntien raskas työ kirjaimellisesti tomuna maahan?
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Mese.fin virallinen Simoniz -asiamies nimeltä Camargue puuttuu vahakeskusteluun:
Ensimmäisellä kerralla peltipurkki-Simonizilla vahaaminen ja kiillottaminen kestävät tuntikausia. Seuraavat kerrat ovat helpompia, koska keltainen Simo ei sisällä hiovia aineita. Jos maalipinta on mattainen, laikkuinen tai muuten fiksausta kaipaava, on jokin kliinerin kaltainen parasta pyöräyttää pintaan.
Simolla ei itse maalipintaa voi uudistaa, se on "vain" vaha, kuten termi kuuluu.
Sateen - ja säänkesto on Simoniz -miehen pienin ongelma. Vaha on erittäin kestävää.
Kun on ranteet kaarella hinkannut autoa tuntikausia, on taipuvainen ajattelemaan, että tämä vaha kestää, kun työmääräkin on näin suuri.
Simon kohdalla tämä pitää paikkansa. Kuten sanottu, seuraavat kerrat ovat paljon helpompia.
Ensimmäisellä kerralla peltipurkki-Simonizilla vahaaminen ja kiillottaminen kestävät tuntikausia. Seuraavat kerrat ovat helpompia, koska keltainen Simo ei sisällä hiovia aineita. Jos maalipinta on mattainen, laikkuinen tai muuten fiksausta kaipaava, on jokin kliinerin kaltainen parasta pyöräyttää pintaan.
Simolla ei itse maalipintaa voi uudistaa, se on "vain" vaha, kuten termi kuuluu.
Sateen - ja säänkesto on Simoniz -miehen pienin ongelma. Vaha on erittäin kestävää.
Kun on ranteet kaarella hinkannut autoa tuntikausia, on taipuvainen ajattelemaan, että tämä vaha kestää, kun työmääräkin on näin suuri.
Simon kohdalla tämä pitää paikkansa. Kuten sanottu, seuraavat kerrat ovat paljon helpompia.
Olen täysin samaa mieltä, simonzin kenkälankkia kun iskee pintaan niin se kestää jopa kuukausia.Camargue kirjoitti:Mese.fin virallinen Simoniz -asiamies nimeltä Camargue puuttuu vahakeskusteluun:
Ensimmäisellä kerralla peltipurkki-Simonizilla vahaaminen ja kiillottaminen kestävät tuntikausia. Seuraavat kerrat ovat helpompia, koska keltainen Simo ei sisällä hiovia aineita. Jos maalipinta on mattainen, laikkuinen tai muuten fiksausta kaipaava, on jokin kliinerin kaltainen parasta pyöräyttää pintaan.
Simolla ei itse maalipintaa voi uudistaa, se on "vain" vaha, kuten termi kuuluu.
Sateen - ja säänkesto on Simoniz -miehen pienin ongelma. Vaha on erittäin kestävää.
Kun on ranteet kaarella hinkannut autoa tuntikausia, on taipuvainen ajattelemaan, että tämä vaha kestää, kun työmääräkin on näin suuri.
Simon kohdalla tämä pitää paikkansa. Kuten sanottu, seuraavat kerrat ovat paljon helpompia.
Aina iskeny vähintään pari kertaa vuodessa simonzit ja aina myllytetyile pinnoille et on hyvä suoja.
Eikä se loppujenlopuksi ole raskas töinen jos lukee ohjeet ja menee sen mukaan.
Eli näin teen itse:
1) reilusti vahaa kohtalaisen isolle pinnalle kostealla sienellä (turtlen sieni)
2) nopeasti puhtaalla liinalla vahat pois pinnoilta (tämä vaihe tärkein, muuten on tuskainen työ edessä)
3) puhtaalla liinalla loputkin vahat pois
4) puhtaalla liinalla kevyt kiillotus
5) lopuksi puhtaalla liinalla lopullinen kiillotus
Olen täysin samaa mieltä, simonzin kenkälankkia kun iskee pintaan niin se kestää jopa kuukausia.Camargue kirjoitti:Mese.fin virallinen Simoniz -asiamies nimeltä Camargue puuttuu vahakeskusteluun:
Ensimmäisellä kerralla peltipurkki-Simonizilla vahaaminen ja kiillottaminen kestävät tuntikausia. Seuraavat kerrat ovat helpompia, koska keltainen Simo ei sisällä hiovia aineita. Jos maalipinta on mattainen, laikkuinen tai muuten fiksausta kaipaava, on jokin kliinerin kaltainen parasta pyöräyttää pintaan.
Simolla ei itse maalipintaa voi uudistaa, se on "vain" vaha, kuten termi kuuluu.
Sateen - ja säänkesto on Simoniz -miehen pienin ongelma. Vaha on erittäin kestävää.
Kun on ranteet kaarella hinkannut autoa tuntikausia, on taipuvainen ajattelemaan, että tämä vaha kestää, kun työmääräkin on näin suuri.
Simon kohdalla tämä pitää paikkansa. Kuten sanottu, seuraavat kerrat ovat paljon helpompia.
Aina iskeny vähintään pari kertaa vuodessa simonzit ja aina myllytetyile pinnoille et on hyvä suoja.
Eikä se loppujenlopuksi ole raskas töinen jos lukee ohjeet ja menee sen mukaan.
Eli näin teen itse:
1) reilusti vahaa kohtalaisen isolle pinnalle kostealla sienellä (turtlen sieni)
2) nopeasti puhtaalla liinalla vahat pois pinnoilta (tämä vaihe tärkein, muuten on tuskainen työ edessä)
3) puhtaalla liinalla loputkin vahat pois
4) puhtaalla liinalla kevyt kiillotus
5) lopuksi puhtaalla liinalla lopullinen kiillotus
Siistiä autoa ei siis synny ilman kovaa vahaustyötä.
Pari kertaa tein kesällä niin, että pesun, vahauksen ja kiillotuksen jälkeen pysäköin auton illalla pihalle hivenen vinottain. Auton avaimet pistin keittiön naulaan. Avasin konjakkipullon, pistin pihavalon päälle ja ihailin autoa konjakkilasin ääressä parisen tuntia. Jos ihmetyttää, niin mielestäni oikea Ässämies ei kysele syytä moiseen auton palvontaan W 126 on niin upean näköinen auto, että siinä silmä lepää pitkään. Kyllä säihkysäärisiä naisiakin jaksaa katsella vaikka kuinka, mutta ne tuppaavat kävelemään ohi. Ässän kun pysäköi pihaan niin siinähän pysyy.
Pari kertaa tein kesällä niin, että pesun, vahauksen ja kiillotuksen jälkeen pysäköin auton illalla pihalle hivenen vinottain. Auton avaimet pistin keittiön naulaan. Avasin konjakkipullon, pistin pihavalon päälle ja ihailin autoa konjakkilasin ääressä parisen tuntia. Jos ihmetyttää, niin mielestäni oikea Ässämies ei kysele syytä moiseen auton palvontaan W 126 on niin upean näköinen auto, että siinä silmä lepää pitkään. Kyllä säihkysäärisiä naisiakin jaksaa katsella vaikka kuinka, mutta ne tuppaavat kävelemään ohi. Ässän kun pysäköi pihaan niin siinähän pysyy.
Nyt kun talvi on tulossa niin täytyy ruveta Turtlaamaan autoo eli, HVM:kin suosima PTFE vejetään pintaan vähintäänkin 2 kertaa.
Tuo vaha toimii talvivahauksessa erinomaisesti ilmeisesti teflonin ansiosta, kertaakaan ei tarttunu suolat pintaan koko talven aikaan
Tuo vaha toimii talvivahauksessa erinomaisesti ilmeisesti teflonin ansiosta, kertaakaan ei tarttunu suolat pintaan koko talven aikaan
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi