LöpöMittari näyttää väärin

Vastaa Viestiin
w203
Viestit: 57
Liittynyt: 02.12.2013 22:06

LöpöMittari näyttää väärin

Viesti Kirjoittaja w203 »

Onko korjattavissa muuten kuin vaihtamalla tankkiin 600e osia? Eli ongelmana on se että mittari näyttää väärin ja ei ota tankkia tyhjäksi => loppu löpö kesken ajon vaikka 1/4 tankki.. Kävi pajalla tankkasivat, ilmasivat ja kertoivat että ei siirrä löpöä toiselta puolelta toiselle ( aina jää siis 15-20litraa käyttämättä). 600e kuulosti kyllä aika hintavalta osien vaihdolta..oli mersun ammattilainenhuolto (ei veho).. Saisko ite tehtyy jotain tai tekiskö joku pientä korvausta vastaan luonnollisesti?

Kertoi mulle miten tuo mesen tankkihomma toimii jne

Kyseessä C270 -2002 w203
Hannu V.
Viestit: 143
Liittynyt: 02.10.2005 17:47
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Hannu V. »

Jos siellä on sähköinen tasauspumppu, niin voi sinne käytetynkin vaihtaa tai vaihdattaa. Olettasin, että sillain pääsee alle 6sadan.

Itsellä samaa vikaa.

Takapenkin alla on korkki, jonka alta het palajastuu tuo hökötys.
w203
Viestit: 57
Liittynyt: 02.12.2013 22:06

Viesti Kirjoittaja w203 »

onko tuon virallinennimi nyt sit tasauspumppu? vois jostain avk:lta kysellä noita.. onko paha vaihtaa ite?
osku1619
Viestit: 3
Liittynyt: 28.10.2013 16:27
Paikkakunta: pohjois-savo

Viesti Kirjoittaja osku1619 »

Samoja ongelmia myös täällä. Tankki ei tyjenny kokonaan, kuskin puolen allas aina täynnä..
HeikkiSa
Viestit: 53
Liittynyt: 06.9.2011 13:04

Viesti Kirjoittaja HeikkiSa »

Ei siellä ole mitään pumppua joka tasaa, vaan "alipaineella", jollain paineilmiöllä jonka nimeä en nyt muista pinnat tasaantuvat. Omasta oli putki poikki tuosta "ämpärin" kannesta kuskin puolelta. Kannattaa avata se ja tutkiskella, mutta muistaa että polttoainetta tulee reilusti yli jos kuskinpuolen tankki on täynnä.
® Mesen V8 Klubi
Hannu V.
Viestit: 143
Liittynyt: 02.10.2005 17:47
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Hannu V. »

No, katsomallahan se autokohtaisesti selviää, että onko vai ei.
Siellä joko on moottori tahi ei.
Varmaksi tiedän että joissain on, kun olen itse nähnyt.

Oskulla vaan outoa, kun kuskinpuoli täynnä ja silti
meno loppuu. Kuskinpuoleltahan se löpö koneeseen
lähtee.
Jos tasaus,oli sitten moottorilla tai venturiputkella, ei toimi,
niin kuskinpuolihan tyhjenee ja apparinpuoli ei.
HeikkiSa
Viestit: 53
Liittynyt: 06.9.2011 13:04

Viesti Kirjoittaja HeikkiSa »

2002 vuosimallin C32 vekottimessa lähtee apparin puolelta aine.
® Mesen V8 Klubi
Avatar
kaskuilija
Viestit: 10
Liittynyt: 02.1.2013 19:54
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Viesti Kirjoittaja kaskuilija »

Nostetaas tätäkin keskutelua..
Itsellä kanssa kyseinen ongelma että polttoaine loppuu kun mittari näyttää 1/4 osaa...Osaako joku tarkentaa vikaa tai laittaa linkkiä aiheeseen??
HeikkiSa
Viestit: 53
Liittynyt: 06.9.2011 13:04

Viesti Kirjoittaja HeikkiSa »

kaskuilija kirjoitti:Nostetaas tätäkin keskutelua..
Itsellä kanssa kyseinen ongelma että polttoaine loppuu kun mittari näyttää 1/4 osaa...Osaako joku tarkentaa vikaa tai laittaa linkkiä aiheeseen??
Onko siellä arvion mukaan n. 1/4 polttoainetta jäljellä, vai jumettaako mittari?
® Mesen V8 Klubi
Avatar
kaskuilija
Viestit: 10
Liittynyt: 02.1.2013 19:54
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Viesti Kirjoittaja kaskuilija »

Kyllä...Juurikin näyttää tuon hiukan alle 1/4osaa,ni meno loppuu..
MHe
Viestit: 1159
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

lontoon foorumeilta hakusanaksi 'saddle tank syndrome'....
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
Oikosulkumies
Viestit: 45
Liittynyt: 16.9.2014 19:33
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Oikosulkumies »

Mulle kerran höpistiin, että tuossa C:ssä on vikana joku polttoaineen tunnistin, eli siirtopumppu ei toimi enää ku on X-määrä tankinpohjalla ainetta. Tai jotain vastaavaa..

Uus paranneltu malli maksaa kuulemma useemman satasen, kyseinen kaveri vihjas että helpoimmalla pääsee ku pitää 5l löpöä kontissa varalta.
W203 200CDI

Väri väriin ja loput yhteen.
MHe
Viestit: 1159
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

Jos on se venturisiirtosydeemi niin tarttee riittävän paluuvirtauksen, tuolla viimeisimmissä viesteissä oli mainittu asiasta kun kp-pumpun paluuvirtaus ei riitä:
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... 2&start=30

Tuossa venturisysteemi, jossain mainittiin että dieselissä samanlainen vaikka nuo kuvat ovavtkin bensavehkeistä
http://www.mercedestechstore.com/pdfs/5 ... -01-01.pdf

näkyy tuon siirtopumpulliisenkin koteloimu olevan venturilla
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170, sedan, farmari, avo”