Sprinterin kansi vaihdettu, muut korjailut jatkuu...
Hehe, ehjä tiiviste ja koneistettu kansi paikallaan. Meni vaan pultti poikki nokka-akselin pukista... Masennus iski, jospa huomenna jatkus...
Projekti kuvia: http://kuningas.pic.fi/kuvat/MB+W639+11 ... in+huolto/
Projekti kuvia: http://kuningas.pic.fi/kuvat/MB+W639+11 ... in+huolto/
Siististi olet purkanut.
Miksi jako on pielessä, onko kuva kasausvaiheesta:
http://kuningas.pic.fi/kuvat/MB+W639+11 ... 185346.jpg
Ja taas kerran; älkää vaikeuttako kansiremontteja kiinnittämällä nokkapyörä nippusiteillä ketjuun. Turhaa hommaa.
Miten (miksi) pultti katkesi ?
Momentti on 9 Nm.
Edit; pakosarjan voi jättää kanteen kiinni. Pakosarjan ja ahtimen väliset 3 ruuvia vaan irti, ja tietysti ahtimen öljynpaineputki.
Miksi jako on pielessä, onko kuva kasausvaiheesta:
http://kuningas.pic.fi/kuvat/MB+W639+11 ... 185346.jpg
Ja taas kerran; älkää vaikeuttako kansiremontteja kiinnittämällä nokkapyörä nippusiteillä ketjuun. Turhaa hommaa.
Miten (miksi) pultti katkesi ?
Momentti on 9 Nm.
Edit; pakosarjan voi jättää kanteen kiinni. Pakosarjan ja ahtimen väliset 3 ruuvia vaan irti, ja tietysti ahtimen öljynpaineputki.
Viimeksi muokannut dealer, 21.1.2015 19:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
wiimax.fi
Tuo kuva on kyllä ennen purkua???
Ekakertalaisella saa olla vielä nippuside
Ekakertalaisella saa olla vielä nippuside

Viimeksi muokannut kuningas, 21.1.2015 20:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Oliko nuo merkit kuitenkin kohdillaan:
http://kuningas.pic.fi/kuvat/MB+W639+11 ... 181944.jpg
http://kuningas.pic.fi/kuvat/MB+W639+11 ... 181944.jpg
Kuningas, tulee muistoja mieleen kuvistasi. Rauhallisesti vaan asia kerrallaan niin ei tule virheitä.
Päivitystä omiin murheisiin...
Palailin lomilta, ja heti mielessä auto... pakko saada kuntoon ennen kuin hommat voi jatkua.
Viime viikonloppuna purkasin sitten ylä osasta imusarjojen yläosan ja kannen suojan (muovi), jota en kyllä taida laittaa enään paikalleen. Nyt noin 40 tuhatta ajettu kansirempan jälkeen ja suuttimet näyttivät kuivilta ja en löytänyt "pikeä".
Mutta tuo sammumisen aiheuttaja?
Availin kaikki suuttimien plugit ja laitoin takaisin tarkistelin myös muuta silmämääräisesti, ei mitään näkyvää, pientä "kosteutta railiputken kohdilla josta pa-putki menee sisään (ja jossa pa-liitin laitettu nippusiteellä). Ajattelin kuitenkin kokeilla näillä, koska pa putken vaihtaminen vaatisi syylärin purkamisen.
Kasailin kaikki takas, ja koe ajolle...
Pari päivää meni hyvin lyhyitä matkoja ajellessa, ei mitään ongelmaa, mutta sitten taas yksi päivä, ajosta sammui.
Aina kun näin tapahtuu ei tunnu olevan mitään systemaattista kaavaa, lämpötila yleensä ollut lähellä 50 astettta, ei ole ikinä sammunut kovassa vauhdissa, eikä myöskään tyhjäkäynnillä. Aina kun sammuu lähtee heti uudestaan käyntiin, mutta saattaa tehdä peräkkäin heti 2-3 kertaa saman kunnes taas mennään ja uusiutuu seuraavana tai sitä seuraavana päivänä.
Noilla tiedoilla vinkkiä??? JA ei siis vikakoodia, voisiko star nähdä?
Seuraavalla viestillä viimeisin yritys!
Päivitystä omiin murheisiin...
Palailin lomilta, ja heti mielessä auto... pakko saada kuntoon ennen kuin hommat voi jatkua.
Viime viikonloppuna purkasin sitten ylä osasta imusarjojen yläosan ja kannen suojan (muovi), jota en kyllä taida laittaa enään paikalleen. Nyt noin 40 tuhatta ajettu kansirempan jälkeen ja suuttimet näyttivät kuivilta ja en löytänyt "pikeä".
Mutta tuo sammumisen aiheuttaja?
Availin kaikki suuttimien plugit ja laitoin takaisin tarkistelin myös muuta silmämääräisesti, ei mitään näkyvää, pientä "kosteutta railiputken kohdilla josta pa-putki menee sisään (ja jossa pa-liitin laitettu nippusiteellä). Ajattelin kuitenkin kokeilla näillä, koska pa putken vaihtaminen vaatisi syylärin purkamisen.
Kasailin kaikki takas, ja koe ajolle...
Pari päivää meni hyvin lyhyitä matkoja ajellessa, ei mitään ongelmaa, mutta sitten taas yksi päivä, ajosta sammui.
Aina kun näin tapahtuu ei tunnu olevan mitään systemaattista kaavaa, lämpötila yleensä ollut lähellä 50 astettta, ei ole ikinä sammunut kovassa vauhdissa, eikä myöskään tyhjäkäynnillä. Aina kun sammuu lähtee heti uudestaan käyntiin, mutta saattaa tehdä peräkkäin heti 2-3 kertaa saman kunnes taas mennään ja uusiutuu seuraavana tai sitä seuraavana päivänä.
Noilla tiedoilla vinkkiä??? JA ei siis vikakoodia, voisiko star nähdä?
Seuraavalla viestillä viimeisin yritys!
Eli nyt eilen päätin tehdä suuremman urakan, vaihtaa ne pa-putket vihdoin jotka ovat vuoden jo kulkeneet takaboxissa odottamassa.
Pääsin tutun korjaamolle vaihtamaan ne, Kiitokset.
Purkasin yläosaston ja syylärin myös, puskurin, eti säleikön ja ropelin, niin alkoi näkymään paikat missä pa-putki liittyy pumppuun (alempi musta).
Vaihtelin letkut ja ei siinä ollut mitään ihmeellistä.
Korjaamokaveri lupasi tulla katsomaan hihnan rullat, kun valittelin, että jossain ääntää (aika kovaa meteliä) joku rulla, kunhan olisin purkanut siihen pisteeseen asti.
Nyt kun pa-putket oli laitettu, otin vielä hihnan pois ja kaveri tuli pyörittelemään rullia. Ja jippii, sieltä löytyi uusi vika. Laturin hihnapyörä viallinen. Kyllä ne tietäjät tietää, itseltä olisi moinen vika jäänyt huomaamatta moneen kertaan...
Kaiken lisäksi hihnapyörä oli niin jumissa laturissa, että meni nyt koko laturi vaihtoon samalla, mutta tällä purkamisella olikin ihan viisasta vaihtaa.
Laittelin kaikki takaisin, ilmasin pa-putket jossain välissä myös, tarkistelin vuotoja, laitoin nesteet takaisin ynnämuuta pientä...
Ja käyntiin...
Onko se edes käynnissä????
Oli niin hiljaiset äänet mersussa ettei ikinä ole ollutkaan, luulin tosissaan että jossain vikaa ja kohta sammuu....
Pääsin tutun korjaamolle vaihtamaan ne, Kiitokset.
Purkasin yläosaston ja syylärin myös, puskurin, eti säleikön ja ropelin, niin alkoi näkymään paikat missä pa-putki liittyy pumppuun (alempi musta).
Vaihtelin letkut ja ei siinä ollut mitään ihmeellistä.
Korjaamokaveri lupasi tulla katsomaan hihnan rullat, kun valittelin, että jossain ääntää (aika kovaa meteliä) joku rulla, kunhan olisin purkanut siihen pisteeseen asti.
Nyt kun pa-putket oli laitettu, otin vielä hihnan pois ja kaveri tuli pyörittelemään rullia. Ja jippii, sieltä löytyi uusi vika. Laturin hihnapyörä viallinen. Kyllä ne tietäjät tietää, itseltä olisi moinen vika jäänyt huomaamatta moneen kertaan...
Kaiken lisäksi hihnapyörä oli niin jumissa laturissa, että meni nyt koko laturi vaihtoon samalla, mutta tällä purkamisella olikin ihan viisasta vaihtaa.
Laittelin kaikki takaisin, ilmasin pa-putket jossain välissä myös, tarkistelin vuotoja, laitoin nesteet takaisin ynnämuuta pientä...
Ja käyntiin...
Onko se edes käynnissä????
Oli niin hiljaiset äänet mersussa ettei ikinä ole ollutkaan, luulin tosissaan että jossain vikaa ja kohta sammuu....
Ei oli se käynnissä. Käytin tyhjäkäynnillä aika pitkään annoin tasaantua yms. Ajelin myöhemmin kotiin ja nautin kyydistä.
Tänään aamulla kävin heittämässä reilun 10 kilometrin lenkin ja taas.
Sammui ajosta aika hiljaisessa vauhdissa. edc valo, ja uudelleen käyntiin taas virtojen poiskäytön jälkeen, muutama metri ja taas hyytyi, vielä kerran sama juttu, jonka jälkeen ajoin 10 kilometriä kotiin normaalisti ilma vikaa.
Nyt vinkkejä, mitä tutkimaan seuraavaksi.
Listaa mikä voisi aiheuttaa vian, ja ei pysyvää koodia?
Itse ajattelin kokeilla vielä suodattimen vaihtoa, vaikkakin vaihdettu vuosi sitten (40 000km).
Tänään aamulla kävin heittämässä reilun 10 kilometrin lenkin ja taas.
Sammui ajosta aika hiljaisessa vauhdissa. edc valo, ja uudelleen käyntiin taas virtojen poiskäytön jälkeen, muutama metri ja taas hyytyi, vielä kerran sama juttu, jonka jälkeen ajoin 10 kilometriä kotiin normaalisti ilma vikaa.
Nyt vinkkejä, mitä tutkimaan seuraavaksi.
Listaa mikä voisi aiheuttaa vian, ja ei pysyvää koodia?
Itse ajattelin kokeilla vielä suodattimen vaihtoa, vaikkakin vaihdettu vuosi sitten (40 000km).
Vähän outoa on ellei mitään vikakoodia jää muistiin. Pysyvähän koodi ei ole kun auto sentään toimiikin.
Polttoaineen paineen loppuminen jättää vikakoodin jne.
Parissa Sprinterissä on ollut ratin alla olevan sulakerasian liepeillä huonoa kosketusta ja siitä sammuminen, jos pätkäisee virrat moottorinohjaukselta niin voi olla ettei jää vikakoodia.
En nyt lukenut viestiketjua mitä on tehty, mutta ka-asentotunnistin oli varmaan vaihdettu ?
Polttoaineen paineen loppuminen jättää vikakoodin jne.
Parissa Sprinterissä on ollut ratin alla olevan sulakerasian liepeillä huonoa kosketusta ja siitä sammuminen, jos pätkäisee virrat moottorinohjaukselta niin voi olla ettei jää vikakoodia.
En nyt lukenut viestiketjua mitä on tehty, mutta ka-asentotunnistin oli varmaan vaihdettu ?
wiimax.fi
ka-tunnistinta ei ole vaihdettu, oliko tuo siinä päällä suuttimien vieressä olevan plugin alla. Vaihdettavissa päältä käsin?dealer kirjoitti:Vähän outoa on ellei mitään vikakoodia jää muistiin. Pysyvähän koodi ei ole kun auto sentään toimiikin.
Polttoaineen paineen loppuminen jättää vikakoodin jne.
Parissa Sprinterissä on ollut ratin alla olevan sulakerasian liepeillä huonoa kosketusta ja siitä sammuminen, jos pätkäisee virrat moottorinohjaukselta niin voi olla ettei jää vikakoodia.
En nyt lukenut viestiketjua mitä on tehty, mutta ka-asentotunnistin oli varmaan vaihdettu ?
Jos on virroista, voiko palaa edc valo?
tätä aluksi epäilinkin, ja minulla jo ekan rempan jälkeen varmistettu nippusiteilläonre kirjoitti:CDI:n suuttimen liittimen kosketushäiriö ei jätä koodia ja kone sammuu ajosta kylmiltään. Omasta oli aikanaan liittimen lukitus rikki, varmistin nippusiteellä.

Lähtikö sulla aina käyntiin heti uudestaan, vai jäikö kylmäks?
Tän illan googletusten tuloksena listasin vähän vaivoja jotka sopii kuvioon:
(SAA ARVAILLA JA VEIKATA) satunnainen järjestys
1. Tankin mittari
2. Pa-määränsäädin
3. Suodatin
4. Rail-paineen säädin
5. Suutin/suuttimet (vaikkakin juuri uusittu/korjattu 1200€)
6. Ka-tunnistin
7. Piuha tai plugi kosketushäiriö
8. Ilmaa vielä putkien vaihdon jälkeen ( ei ilmaantunut vielä kunnolla)
9. Ilmaa jostain muusta paikasta vuotamalla
10. Ecu
11. Joku muu
Itse veikkaan ja toivon nro: 3. pa-suodatinta (jolla siis menty noin 40 000km) reilun vuoden vanha.
Veikkauksia saa perustella.
(SAA ARVAILLA JA VEIKATA) satunnainen järjestys
1. Tankin mittari
2. Pa-määränsäädin
3. Suodatin
4. Rail-paineen säädin
5. Suutin/suuttimet (vaikkakin juuri uusittu/korjattu 1200€)
6. Ka-tunnistin
7. Piuha tai plugi kosketushäiriö
8. Ilmaa vielä putkien vaihdon jälkeen ( ei ilmaantunut vielä kunnolla)
9. Ilmaa jostain muusta paikasta vuotamalla
10. Ecu
11. Joku muu
Itse veikkaan ja toivon nro: 3. pa-suodatinta (jolla siis menty noin 40 000km) reilun vuoden vanha.
Veikkauksia saa perustella.
Kokeile vaihtaa, niissä on ollut vikoja. Startin vieressä. En osaa sanoa valosta varmaksi.janiperho kirjoitti:ka-tunnistinta ei ole vaihdettu, oliko tuo siinä päällä suuttimien vieressä olevan plugin alla. Vaihdettavissa päältä käsin?dealer kirjoitti:Vähän outoa on ellei mitään vikakoodia jää muistiin. Pysyvähän koodi ei ole kun auto sentään toimiikin.
Polttoaineen paineen loppuminen jättää vikakoodin jne.
Parissa Sprinterissä on ollut ratin alla olevan sulakerasian liepeillä huonoa kosketusta ja siitä sammuminen, jos pätkäisee virrat moottorinohjaukselta niin voi olla ettei jää vikakoodia.
En nyt lukenut viestiketjua mitä on tehty, mutta ka-asentotunnistin oli varmaan vaihdettu ?
Jos on virroista, voiko palaa edc valo?
Polttoaineen ilmaongelmat eivät nyt sammumista aiheuta kun vikakoodia ei tule. Jos railpaine tipahtaa se näkyy vikamuistissa.
wiimax.fi
tässä taas aikaa on kulunut.
viime visan jälkeen, kun mietin mikä oli vikana sammuiluun tein siis seuraavat toimenpiteet:
-pa-suodatin vaihtoon
-vaihdoin ne vaihtamatta jääneet pa-putket
-laturikin meni samalla uusiksi, kun oli hihnapyörä jumissa, ja ei saanut ehjänä hihnapyörää irti
-ilmaus
näiden jälkeen siis peliitänyt hyvin.
viime visan jälkeen, kun mietin mikä oli vikana sammuiluun tein siis seuraavat toimenpiteet:
-pa-suodatin vaihtoon
-vaihdoin ne vaihtamatta jääneet pa-putket
-laturikin meni samalla uusiksi, kun oli hihnapyörä jumissa, ja ei saanut ehjänä hihnapyörää irti
-ilmaus
näiden jälkeen siis peliitänyt hyvin.
Katsastus meni taas läpi hyvin, kaikki kolme kertaa kun olen katsastanut tän sprintterin on mennyt kehujen kanssa läpi.
MUTTA yks ääni on vielä häirinnyt (on se kummitellut jo siellä pidempään, mutta nyt voimistunut hiukan) vaikea selittää, mutta kuulostaa siltä kun joku natisee jossain, metalli metallia vasten, liittyy voiman siirtoon, koska muuttuu kaasupolkimen liikkeistä jonkun verran vaikkakin kun vaihdissa päästää kaasun pois kuuluu siltikin. No tätä mietin pitkään ja yritin paikallistaa, muutei se ajaessa ole oikein onnistunut.
No nyt viime katsuri mainitsi ohimennen, että kardaanin tukilaakerissa on väljää, niin ajattelin, että sehän voisi olla äänen syy.
Onko paha vaihtaa sprinteriin??
MUTTA yks ääni on vielä häirinnyt (on se kummitellut jo siellä pidempään, mutta nyt voimistunut hiukan) vaikea selittää, mutta kuulostaa siltä kun joku natisee jossain, metalli metallia vasten, liittyy voiman siirtoon, koska muuttuu kaasupolkimen liikkeistä jonkun verran vaikkakin kun vaihdissa päästää kaasun pois kuuluu siltikin. No tätä mietin pitkään ja yritin paikallistaa, muutei se ajaessa ole oikein onnistunut.
No nyt viime katsuri mainitsi ohimennen, että kardaanin tukilaakerissa on väljää, niin ajattelin, että sehän voisi olla äänen syy.
Onko paha vaihtaa sprinteriin??