Voimansiirto ääntää
Voimansiirto ääntää
Auto 200d vm.85 ajettu vajaat 500tkm
-vaihdoin autoon tänään apusimpukan korjaussarjan, ohjausiskarin ja tehostajan öljyt ja suodattimen, ajoin noin 20km kunnes huomasin että noin 40km/h vauhdissa alustasta tulee ääntä, mitä ilmeisemmin voimansiirrosta. Ääni tuntuu häviävän kun lähtee kiihdyttämään ja ääni kuuluu vain vapaalla/kytkin pohjassa. Mitään ääntä ei kuulu yli 40-50km/h eikä alle 40km/h
Perästä vuotaa kardaanin stefa, jonka takia öljyvajausta yleensä noin 2dl, onko se niin paljon että pääsis hajottamaan perän?... Mikäs tuossa on öljytilavuus?
Ääni ei ole korkea, vaan pikemminkin sellainen kuin joku laahaisi jotain vasten, ja ääni ei ole tasaista vaan se ikäänkuin pomppii se ääni, melko nopeasti. Hankala selittää... ikäänkuin samaan tahtiin "pomppisi" tuo äänen kovuus kun voisi kuvitella että kuinka lujaa se kardaani pyörii siellä 40kn/h vauhdissa
Pikkuhiljaa rupee meneen hermot kun jatkuvasti joku vika. Noh, ohjaus sentään parani osien vaihdon myötä....
-vaihdoin autoon tänään apusimpukan korjaussarjan, ohjausiskarin ja tehostajan öljyt ja suodattimen, ajoin noin 20km kunnes huomasin että noin 40km/h vauhdissa alustasta tulee ääntä, mitä ilmeisemmin voimansiirrosta. Ääni tuntuu häviävän kun lähtee kiihdyttämään ja ääni kuuluu vain vapaalla/kytkin pohjassa. Mitään ääntä ei kuulu yli 40-50km/h eikä alle 40km/h
Perästä vuotaa kardaanin stefa, jonka takia öljyvajausta yleensä noin 2dl, onko se niin paljon että pääsis hajottamaan perän?... Mikäs tuossa on öljytilavuus?
Ääni ei ole korkea, vaan pikemminkin sellainen kuin joku laahaisi jotain vasten, ja ääni ei ole tasaista vaan se ikäänkuin pomppii se ääni, melko nopeasti. Hankala selittää... ikäänkuin samaan tahtiin "pomppisi" tuo äänen kovuus kun voisi kuvitella että kuinka lujaa se kardaani pyörii siellä 40kn/h vauhdissa
Pikkuhiljaa rupee meneen hermot kun jatkuvasti joku vika. Noh, ohjaus sentään parani osien vaihdon myötä....
Jos tuo homma johtaa siihen että pitää perä vaihtaa niin onko mitenkään mahdollista saada asd perä tuonne? Ei sen lukon tarvitse siis toimia tai mitään, poistaisi koko homman vaan käytöstä. Tuollainen perä vaan olisi ehkä saatavilla, vai onko se ihan erikokonen ja eri välityksillä, kardaanin kiinnityksillä tms? Vai toimiiko se ollenkaan ellei kytke noita lukkoperän osia sinne autoon niin kuin ne normaalisti olisivat?
Ensimmäinen operaatio, mikä kannattaa tehdä on perän huohottimen aukaisu
Sijaitsee murikan yläpuolella. Sen saa auki kun sopivan kiintoavaimen taivuttaa sopivaan kulmaan sieltä takakehdon välistä. Avainväliä en suoralta kädeltä muista, mutta varmaan tähän joku sen kertoo.
Todennäköisesti vähenee, tai jopa loppuu öljyvuoto siltä stefalta.
Öljytilavuus perälle on 1,1l.
Tuosta äänestä en osaa sanoa mitään, muuta kuin että neljänkympin vauhdissa kardaani pyörii kyllä jo sellaista nopeutta, että äänentaajuus on hyvinkin korkea.
Ennemminkin lähtisin hakemaan syyllistä jarrukilpi/Käsijarrun osat/vetoakselit/jarrulevyt alueelta
Sijaitsee murikan yläpuolella. Sen saa auki kun sopivan kiintoavaimen taivuttaa sopivaan kulmaan sieltä takakehdon välistä. Avainväliä en suoralta kädeltä muista, mutta varmaan tähän joku sen kertoo.
Todennäköisesti vähenee, tai jopa loppuu öljyvuoto siltä stefalta.
Öljytilavuus perälle on 1,1l.
Tuosta äänestä en osaa sanoa mitään, muuta kuin että neljänkympin vauhdissa kardaani pyörii kyllä jo sellaista nopeutta, että äänentaajuus on hyvinkin korkea.
Ennemminkin lähtisin hakemaan syyllistä jarrukilpi/Käsijarrun osat/vetoakselit/jarrulevyt alueelta
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
käsijarrua en ole käyttänyt viimeiseen 2kk
siitä se tuskin johtuu, MUTTA kiiiiitos kovasti kun mainitsit tuon jarrukilven!
Tuli samantien mieleen että minähän apusimpukan pulttia kiriessäni taisin muuten auton alla ollessani ottaa jalalla tukea oikean eturenkaan sisäpuolelta jostakin eikä missään nimessä ole mahdotonta etteikö sinne jarrukilpeen olis kenkä osunut! (nyt vaan toivotaan että päästään äänestä eroon kilventaittamisella eikä peränvaihdolla)
NIIIN ja ediittiä vielä senverran että meinasin tuosta äänestä sanoakin että se ääni pomppii vähän samaa tahtia kuin kiero jarrulevy jarrutettaessa, ja tuosta minun autosta on nimenomaan oikea etulevy vähän kiero, sitä ei juuri edes ajaessa tunne mutta pyörää pyörittäessä tuntee sen kierouden kun jarrulevy hieman hankaa palaa vasten tietyssä kohdassa. Melkeen tekisi mieli mennä vääntämään tuota jarrulevyä samantien ja testilenkille, mutta kellokin rupeaa olemaan jo yli 3 yöllä niin jos sitä menis ensin nukkumaan, ilmotellaan sitten huomenissa miten kävi (ja lisätään samalla sitä peräöljyä ja vaihdetaan jopa huohotin jos jaksaapi)
Jostain sieltä etunurkasta se ääni tuntui tulevan mutta tiedän tuon perän öljyvuodon niin meinasin jos se nyt kumminkin sieltä tulis.... ja tuon huohottimen paineilmalla aukasin kesällä, tuntui ainakin sillon että aukes, ei viitsinyt uuttakaan ostaa kun maksoi jotakin 25e kl varaosissa.. Ja huohotin oli siis irti autosta, en paineistanut koko perää puhaltamalla sinne sisälle
Ja ihan normaalilla kiintoavaimella sen sai sieltä helposti pois, ei ehkä tilavin paikka mutta kuitenkin.
Tekisipä mieli vielä kokeilla kyllä uudella huohottimella.... kehtasko sitä hakea uuden oikeen kaupasta. Kanta asiakas olen kyllä paikallisessa kl varaosissa, viime viikonloppuna hain öljynvaihtokamat, eilen ohjausiskarin, tänään apusimpukan, jos sitä huomenna hakee vielä huohottimen niin rupeavat ihmettelemään että miksen kaikkea kerralla hae
Kerran kesällä se yksi myyjäkin rupes nauramaan kun ovesta pamahdin liikkeeseen jo varmaan viidettä päivää peräkkäin... jota ennen olin liikkeessä käynyt 2 viikon sisään ainakin 3 kertaa
siitä se tuskin johtuu, MUTTA kiiiiitos kovasti kun mainitsit tuon jarrukilven!
Tuli samantien mieleen että minähän apusimpukan pulttia kiriessäni taisin muuten auton alla ollessani ottaa jalalla tukea oikean eturenkaan sisäpuolelta jostakin eikä missään nimessä ole mahdotonta etteikö sinne jarrukilpeen olis kenkä osunut! (nyt vaan toivotaan että päästään äänestä eroon kilventaittamisella eikä peränvaihdolla)
NIIIN ja ediittiä vielä senverran että meinasin tuosta äänestä sanoakin että se ääni pomppii vähän samaa tahtia kuin kiero jarrulevy jarrutettaessa, ja tuosta minun autosta on nimenomaan oikea etulevy vähän kiero, sitä ei juuri edes ajaessa tunne mutta pyörää pyörittäessä tuntee sen kierouden kun jarrulevy hieman hankaa palaa vasten tietyssä kohdassa. Melkeen tekisi mieli mennä vääntämään tuota jarrulevyä samantien ja testilenkille, mutta kellokin rupeaa olemaan jo yli 3 yöllä niin jos sitä menis ensin nukkumaan, ilmotellaan sitten huomenissa miten kävi (ja lisätään samalla sitä peräöljyä ja vaihdetaan jopa huohotin jos jaksaapi)
Jostain sieltä etunurkasta se ääni tuntui tulevan mutta tiedän tuon perän öljyvuodon niin meinasin jos se nyt kumminkin sieltä tulis.... ja tuon huohottimen paineilmalla aukasin kesällä, tuntui ainakin sillon että aukes, ei viitsinyt uuttakaan ostaa kun maksoi jotakin 25e kl varaosissa.. Ja huohotin oli siis irti autosta, en paineistanut koko perää puhaltamalla sinne sisälle
Ja ihan normaalilla kiintoavaimella sen sai sieltä helposti pois, ei ehkä tilavin paikka mutta kuitenkin.
Tekisipä mieli vielä kokeilla kyllä uudella huohottimella.... kehtasko sitä hakea uuden oikeen kaupasta. Kanta asiakas olen kyllä paikallisessa kl varaosissa, viime viikonloppuna hain öljynvaihtokamat, eilen ohjausiskarin, tänään apusimpukan, jos sitä huomenna hakee vielä huohottimen niin rupeavat ihmettelemään että miksen kaikkea kerralla hae
Kerran kesällä se yksi myyjäkin rupes nauramaan kun ovesta pamahdin liikkeeseen jo varmaan viidettä päivää peräkkäin... jota ennen olin liikkeessä käynyt 2 viikon sisään ainakin 3 kertaa
Jos se laahaava ääni tuntuu tulevan edestä, ja on luonteeltaan vähän samanlainen ku vetelis pahvilaatikkoa pitkin kuivaa ja puhdasta laattiaa, ni ekana kattoisin just ne etupään jarrukilvet, sitte kardaanin nivelet ja kiinnityksen, vasta sitten.....ja varsinkin jos ei leimalle ole kiirettä...ni ne käsijarruhilppeet, toimiiko se ollenskaan
Se laahaava ääni kun voi tulla jostakin muualtakin, kuten takaoven tiivisteen kautta, voi siellä pakoputkikin aavistuksen naputtaa, tai voihan se olla että jompikumpi etulaakeri alkaa olemaan väsy ja vaihdon tarpeessa.
Se kun pitäis kuulla että vois pohtia mistä se ääni tuloo, tosin ne etulaakerit ei ääntele kun hetken, voi se laakeri hajota ilman ääntäkin, niinko mulla kävi, onneks oli 22 metriä matkaa pihaan kun päätti mennä palasiks, kurvissa hajos ilmoittamatta ja meinas mennä mersu kuskeineen talon seinään, vasaralla hakkasin muutamia kertoja jotta pääsin KAUHEAN kirskunnan kera pihaan, eipä ollu ulommaisesta laakerista jälellä kun 2 pientä palasta, niistä näki että on laakerin kehä hajonnu ja kuulat hioutunu kiiltäviks hiekkasen rasvan kera.
Takapään laakerit kun alkaa olemaan tiensä päässä niin selkeästi kuuluu urinaa, ei murinaa vaan urinaa ja matalaa jurrjurrjurr ääntä, jos taas pultit ottaa kiinni käsijarrukenkiien jousiin on ääni sellanen ihmeellinen klikplingkraah klikpilignkraah ja hetken kuluttua on ääni kraahkilik ja sen kyllä kuulee, kun jossakin vaiheessa alkaa hyin korkealla äänellä kirskumaan.
Kardaanin kannattimen hajotessa on ääni kova ja hakkaava, voi kyllä ola että ei juurikaan ääntele, mutta kolahtaa kovasti ja yli satasen vauhdissa sen kyllä huomaa jos se kannatin on rikki, ei kannata kokeilla sellasta...jos ei halua jälkikasvuvärkeistään kikkelikokkelia ja ettiä hampaan paikkoja/tekareita lattialta
Se käsijarru on kyllä sellanen että sitä kannattaa käytellä, se kun jumiutuu eikä toimi sitten leimalla niinko heidän mielestä kuuluis
Se laahaava ääni kun voi tulla jostakin muualtakin, kuten takaoven tiivisteen kautta, voi siellä pakoputkikin aavistuksen naputtaa, tai voihan se olla että jompikumpi etulaakeri alkaa olemaan väsy ja vaihdon tarpeessa.
Se kun pitäis kuulla että vois pohtia mistä se ääni tuloo, tosin ne etulaakerit ei ääntele kun hetken, voi se laakeri hajota ilman ääntäkin, niinko mulla kävi, onneks oli 22 metriä matkaa pihaan kun päätti mennä palasiks, kurvissa hajos ilmoittamatta ja meinas mennä mersu kuskeineen talon seinään, vasaralla hakkasin muutamia kertoja jotta pääsin KAUHEAN kirskunnan kera pihaan, eipä ollu ulommaisesta laakerista jälellä kun 2 pientä palasta, niistä näki että on laakerin kehä hajonnu ja kuulat hioutunu kiiltäviks hiekkasen rasvan kera.
Takapään laakerit kun alkaa olemaan tiensä päässä niin selkeästi kuuluu urinaa, ei murinaa vaan urinaa ja matalaa jurrjurrjurr ääntä, jos taas pultit ottaa kiinni käsijarrukenkiien jousiin on ääni sellanen ihmeellinen klikplingkraah klikpilignkraah ja hetken kuluttua on ääni kraahkilik ja sen kyllä kuulee, kun jossakin vaiheessa alkaa hyin korkealla äänellä kirskumaan.
Kardaanin kannattimen hajotessa on ääni kova ja hakkaava, voi kyllä ola että ei juurikaan ääntele, mutta kolahtaa kovasti ja yli satasen vauhdissa sen kyllä huomaa jos se kannatin on rikki, ei kannata kokeilla sellasta...jos ei halua jälkikasvuvärkeistään kikkelikokkelia ja ettiä hampaan paikkoja/tekareita lattialta
Se käsijarru on kyllä sellanen että sitä kannattaa käytellä, se kun jumiutuu eikä toimi sitten leimalla niinko heidän mielestä kuuluis
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Pitäisihän tuota käsijarrua käytellä mutta kun jatkuvasti on vesikelejä ja sitten taas yöllä pakkasta niin kai sitä luulee että se jäätyy ja nyt en ole hetkeen sitä käyttänyt niin mieluummin käyttelee sitä sitten kun alkaa plussa kelit taas:)
Kyllä se aina on jarrudynolla näyttänyt todella tasaiselta ja hyvältä eikä ole kyllä jumittanut ikinä, jos sitä töissä ajais jokupäivä jarrudynolla ja kokeilis että millasta lukemaa se sieltä näyttää: D...
Etupyörien laakerit on kunnossa, perään lisäsin öljyä noin 2,5 desiä eli eipä tuollainen vajaus sitä vielä varmaankaan voi edes hajottaa. Kävin myös hakemassa ihan uuden huohottimen joten se ei ainakaan enään ole syypää jos öljyä häviää. Samalla väänsin jarrukilpeä poispäin levystä ja ei enään kuulunut ääniä mistään kun kävin ajamassa:)
Myöskin pakoputki on uudenveroinen kaikinpuolin, se kun rakennettiin uusiksi viime kesä kun päätti takavaimentaja tipahtaa kesken kaiken:D
Kyllä se aina on jarrudynolla näyttänyt todella tasaiselta ja hyvältä eikä ole kyllä jumittanut ikinä, jos sitä töissä ajais jokupäivä jarrudynolla ja kokeilis että millasta lukemaa se sieltä näyttää: D...
Etupyörien laakerit on kunnossa, perään lisäsin öljyä noin 2,5 desiä eli eipä tuollainen vajaus sitä vielä varmaankaan voi edes hajottaa. Kävin myös hakemassa ihan uuden huohottimen joten se ei ainakaan enään ole syypää jos öljyä häviää. Samalla väänsin jarrukilpeä poispäin levystä ja ei enään kuulunut ääniä mistään kun kävin ajamassa:)
Myöskin pakoputki on uudenveroinen kaikinpuolin, se kun rakennettiin uusiksi viime kesä kun päätti takavaimentaja tipahtaa kesken kaiken:D
Nii, kyllähän se pitää se kässäri, jos hilppeet on kunnossa, se auton keskellä oleva "säädin" eräänlainen "keinu" josta lähtee takapäähän vaijerit, se tuppaa ruostumaan ja sen jälkeen ottaakin kässäri epätasaisesti, ei paljoa mutta just sen verran että saattaa huomautus tulla.
Se osa kun sijaitsee aika ilkeässä paikassa, sorapihamekaanikkoa ajatellen, suurinpiirtein ihan keskellä autoa, kardaanin yläpuolella, kahdessa on ollu vielä pakoputken suoja siinä eessä ja muutenkin aika ahdas paikka säätämistä ajatellen, tästä nykyisestä en oo VIELÄ sitä alkanu säätelemään, kun aatoksena oli lykätä sinne uutta osaa, ihan vaan sen takia kun näkyy laatikossa olevan
Mulla ole yhdessäkään mersussa käsijarru jäätyny, korkeintaan se vaijeri joka tulee polkimelta sinne keskelle, mutta sekin meni hyhmään kun oli suojakuori rikki yhdestä kohtaa, ja nyt kun on automaatti ni aika nopiaan on oppinu sen että aina kun ulostautuu mersusta ni polkasee sen alas, ei ainakaan jumiudu käytön puutteeseen
Se osa kun sijaitsee aika ilkeässä paikassa, sorapihamekaanikkoa ajatellen, suurinpiirtein ihan keskellä autoa, kardaanin yläpuolella, kahdessa on ollu vielä pakoputken suoja siinä eessä ja muutenkin aika ahdas paikka säätämistä ajatellen, tästä nykyisestä en oo VIELÄ sitä alkanu säätelemään, kun aatoksena oli lykätä sinne uutta osaa, ihan vaan sen takia kun näkyy laatikossa olevan
Mulla ole yhdessäkään mersussa käsijarru jäätyny, korkeintaan se vaijeri joka tulee polkimelta sinne keskelle, mutta sekin meni hyhmään kun oli suojakuori rikki yhdestä kohtaa, ja nyt kun on automaatti ni aika nopiaan on oppinu sen että aina kun ulostautuu mersusta ni polkasee sen alas, ei ainakaan jumiudu käytön puutteeseen
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Voisihan tuota käytellä tästä lähtien. Ainakin kerran päivässä pistää päälle ja ottaa pois.
Eipä sitä tarvitse päälle jättää, saman asianhan ajaa se että käyttää sitä pari kertaakin päivässä ja vaikka silloin tällöin esim kerran kuukaudessa voi muutaman metrin ajaa käsijarru päällä että lähtee ruosteet jarrurummun pinnasta pois.
Ja pihallahan näitä periaatteessa joutuu tekemään, vielä kun talvella joutuu tekemään niin on oikein kivaa siellä maassa makoilla auton alla.
Töihin ei saa jäädä omaa autoa tekemään kuin yhden päivän viikossa ja ei sitä silloinkaan saa koko yötä siellä olla että ei siinä varmaan kerkee muuta kuin öljyt vaihtamaan ja jotain muuta pientä remppaa.
Jotain ajosiltasysteemiä voisi joskus suunnitella, eipä noi nosturitkaan maksa sinänsä hirveästi, jonkun vajaat 2000e?
Onko jollain laittaa kuvaa tuosta keinusta? En ole joutunut itse sellasta sinne vaihtamaan mutta jossain olen nähnyt ehkä. Tuleeko polkimen vaijeri keinun päähän ja sitten se on nivelöity sinne koriin kiinnikkeeseen johonkin. Onko ne pyörille menevät vaijerit siinä jossain keinun keskellä kiinni?
Mikä noissa siis on vikana, keinu ruostuu nivelestään kiinni koriin? En nyt oikein muista tuota millanen systeemi on. En muista onko siellä mitään lämpöpeltiä mutta olisihan tuonne hyvä pistää jotain vaseliinia suojaamaan.
Eipä sitä tarvitse päälle jättää, saman asianhan ajaa se että käyttää sitä pari kertaakin päivässä ja vaikka silloin tällöin esim kerran kuukaudessa voi muutaman metrin ajaa käsijarru päällä että lähtee ruosteet jarrurummun pinnasta pois.
Ja pihallahan näitä periaatteessa joutuu tekemään, vielä kun talvella joutuu tekemään niin on oikein kivaa siellä maassa makoilla auton alla.
Töihin ei saa jäädä omaa autoa tekemään kuin yhden päivän viikossa ja ei sitä silloinkaan saa koko yötä siellä olla että ei siinä varmaan kerkee muuta kuin öljyt vaihtamaan ja jotain muuta pientä remppaa.
Jotain ajosiltasysteemiä voisi joskus suunnitella, eipä noi nosturitkaan maksa sinänsä hirveästi, jonkun vajaat 2000e?
Onko jollain laittaa kuvaa tuosta keinusta? En ole joutunut itse sellasta sinne vaihtamaan mutta jossain olen nähnyt ehkä. Tuleeko polkimen vaijeri keinun päähän ja sitten se on nivelöity sinne koriin kiinnikkeeseen johonkin. Onko ne pyörille menevät vaijerit siinä jossain keinun keskellä kiinni?
Mikä noissa siis on vikana, keinu ruostuu nivelestään kiinni koriin? En nyt oikein muista tuota millanen systeemi on. En muista onko siellä mitään lämpöpeltiä mutta olisihan tuonne hyvä pistää jotain vaseliinia suojaamaan.
Sellasta kysyn vielä kun vaihdoin apusimpukkaan tuon korjaussarjan niin käskettiin täällä vetää pultti todella piukalle (150nm)
Mietin vaan kun metrin varrella vedin sen sellaseen ''reiluun'' momenttiin, tunkilla ahtaat tilat tehdä niin sitten loppukiristyksen tein sellaisen 3/4 kierroksen verran jalalla työntäen jatkovartta.
Tuli vaan mieleen että voiko tollanen liian piukkaan kiritty pultti rasittua ajossa jotenkin että menee poikki?
Vai onko sellasta venyvää tavaraa että joustaa sen verran.
Momenttiavainta en omista ja kädellä sen sai varmaan 100nm tuon piukemmalle ei saa kun rupeaa itte liukumaan lattiaa pisin tunkilla tehtäessä kun avaimesta työntää kiinnipäin.
Näytti siltä että varmaan se pultti painaa sen kumipuslan sinne putken sisälle jonka takia vaaditaan suuri momentti.
Vai kumpi hajoo ensin, kierre sileäksi vai pultti venahtaa pitkäksi ja menee ajossa poikki rasituksesta, tosin, tuleeko tuolle pultille mitään sen suurempaa rasitusta edes...
Kestää ne m10(?) raidepäiden pultitkin.
Mietin vaan kun metrin varrella vedin sen sellaseen ''reiluun'' momenttiin, tunkilla ahtaat tilat tehdä niin sitten loppukiristyksen tein sellaisen 3/4 kierroksen verran jalalla työntäen jatkovartta.
Tuli vaan mieleen että voiko tollanen liian piukkaan kiritty pultti rasittua ajossa jotenkin että menee poikki?
Vai onko sellasta venyvää tavaraa että joustaa sen verran.
Momenttiavainta en omista ja kädellä sen sai varmaan 100nm tuon piukemmalle ei saa kun rupeaa itte liukumaan lattiaa pisin tunkilla tehtäessä kun avaimesta työntää kiinnipäin.
Näytti siltä että varmaan se pultti painaa sen kumipuslan sinne putken sisälle jonka takia vaaditaan suuri momentti.
Vai kumpi hajoo ensin, kierre sileäksi vai pultti venahtaa pitkäksi ja menee ajossa poikki rasituksesta, tosin, tuleeko tuolle pultille mitään sen suurempaa rasitusta edes...
Kestää ne m10(?) raidepäiden pultitkin.
http://www.mese.fi/mekka/index.php?titl ... ruremontti
http://i200.photobucket.com/albums/aa18 ... ijarru.jpg
Tuosta nyt jotakin näkee.
http://i200.photobucket.com/albums/aa18 ... ijarru.jpg
Tuosta nyt jotakin näkee.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ei viitsinyt uutta aihetta alkaa kirjottamaan niin laitetaan tänne nyt, ongelmakin on edelleen sama, tosin ääni on erilainen.
Eli tuo vanha ääni saatiin lähtemään pois, mutta nyt olisi uusi kummallinen ääni voimansiirrossa.
Ääni kuuluu vain 30-50km/h vauhdissa
Ääni tulee voimansiirrosta, ääni kovenee jos laittaa vaihteen vapaalle ja rullailee noin 50km/h. Jos laittaa vaihteen päälle ja kaasun pohjaan, ääni häviää. Vaikkei siis nopeus kerkeä nousemaan vielä yhtään. Ääni kuuluu myös vaikka vaan hölläisi kaasusta ja menisi tasaista vauhtia, mutta silloin kun voimansiirrossa on veto päällä niin ääni pienenee huomattavasti tai poistuu kokonaan.
Ääni ei ole erityisen häiritsevä eikä kovaääninen, melkein taas kuulostaa siltä kuin joku paikka jossain, laakeri tai nivel olisi kuiva, ja kaasua painettaessa nivelestä tms laakerista lähtis löysät pois ja ääni häviäisi.
Aluksi autossa ei ollut mitään ongelmaa, mutta auton seisottua noin 2 viikkoa, ääni ilmestyi, ja oli huomattava. Ajoin sillä sitten hieman yli 50km/h ja ääni hävisi. Ääni tuli aina takaisin siinä 50 vauhdissa. Nyt kun autolla on taas aktiivisesti ajettu ja pitkiä matkoja, ääni on pienentynyt, mutta se tuntuu pysyvän ennallaan nyt vaikka ajaisikin koko ajan enemmän.
Eli tuo vanha ääni saatiin lähtemään pois, mutta nyt olisi uusi kummallinen ääni voimansiirrossa.
Ääni kuuluu vain 30-50km/h vauhdissa
Ääni tulee voimansiirrosta, ääni kovenee jos laittaa vaihteen vapaalle ja rullailee noin 50km/h. Jos laittaa vaihteen päälle ja kaasun pohjaan, ääni häviää. Vaikkei siis nopeus kerkeä nousemaan vielä yhtään. Ääni kuuluu myös vaikka vaan hölläisi kaasusta ja menisi tasaista vauhtia, mutta silloin kun voimansiirrossa on veto päällä niin ääni pienenee huomattavasti tai poistuu kokonaan.
Ääni ei ole erityisen häiritsevä eikä kovaääninen, melkein taas kuulostaa siltä kuin joku paikka jossain, laakeri tai nivel olisi kuiva, ja kaasua painettaessa nivelestä tms laakerista lähtis löysät pois ja ääni häviäisi.
Aluksi autossa ei ollut mitään ongelmaa, mutta auton seisottua noin 2 viikkoa, ääni ilmestyi, ja oli huomattava. Ajoin sillä sitten hieman yli 50km/h ja ääni hävisi. Ääni tuli aina takaisin siinä 50 vauhdissa. Nyt kun autolla on taas aktiivisesti ajettu ja pitkiä matkoja, ääni on pienentynyt, mutta se tuntuu pysyvän ennallaan nyt vaikka ajaisikin koko ajan enemmän.
-
- Viestit: 2154
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Entäs tämä
Jurina kuuluu voimakkaammin hitaammin ajettaessa 60... 70
110 jo hiljaisempi, vai jääkö ääni jo siinä vauhdissa jälkeen (vrt äänennopeus) ääni myös ilman vetoa.
Kyseessä Tenava 190 D
Laukeeko kohta ja auttaako sahajauhojen lisäys perään
Öljyä lisäsin äskettäin.
Löytyykö joltakin edullista apua korvien säästämiseksi ?
Muuten helkkarin mukava ajettava, nyt isoilla takarenkuilla, mutta kuulosuojaimet vaatii jos laitan Möhkön maaliremonttiin.
Helkkarin halpa 300D vara-autox edelleen haussa, muttei farkku mielellään
Jurina kuuluu voimakkaammin hitaammin ajettaessa 60... 70
110 jo hiljaisempi, vai jääkö ääni jo siinä vauhdissa jälkeen (vrt äänennopeus) ääni myös ilman vetoa.
Kyseessä Tenava 190 D
Laukeeko kohta ja auttaako sahajauhojen lisäys perään
Öljyä lisäsin äskettäin.
Löytyykö joltakin edullista apua korvien säästämiseksi ?
Muuten helkkarin mukava ajettava, nyt isoilla takarenkuilla, mutta kuulosuojaimet vaatii jos laitan Möhkön maaliremonttiin.
Helkkarin halpa 300D vara-autox edelleen haussa, muttei farkku mielellään
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
-
- Viestit: 28
- Liittynyt: 16.4.2015 10:33
- Paikkakunta: W124