290td vikatila
290td vikatila
antakaa anteeksi, en jaksanu alkaa etsimään oikeeta lankaa tälle, mutta kuten otsikko kertoo, ko kone ei ota kuin sen 3k kierroksia... millä se menee ohi??? egr tukittu, joku v****n valopää laittanu vapaavirtaussuodattimen... eli voimat tarvis löytää!!?!?!?!?
Auto on vikatilassa jos ei kierrä kuin 3k, testerin nokkaan niin näkee missä vika. joskus semmosta kuullut että nuo vaparisuodattimet syö nopeasti ilmamassamittarin, eipä siihen varmuutta saa ennen kun vikakoodit lukee
toisena tulee mieleen jakajapumppu, vuoto yleensä ilmaisee itsensä naftan hajuna konehuoneessa ja huonona käynnistymisenä (ainakin itsellä).

toisena tulee mieleen jakajapumppu, vuoto yleensä ilmaisee itsensä naftan hajuna konehuoneessa ja huonona käynnistymisenä (ainakin itsellä).
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Vanhemmissa usein onnistuu, uudemmissa tulee aina vikatila.dealer kirjoitti:Starilla selviää, mutta tässäkään mallissa ei pelkkä vikakoodi kerro tarkkaa paikkaa mistä korjata. Usein koodina 1470 jolloin voi olla hukkaportin ohjaus, egr ohjaus, alipainevuoto jne...
Onnistuukohan EGR tukkiminen ilman vikatilaa 290:ssakaan ?
Aika usein vikatilan aiheuttaja on egr tai ilmamäärämittari. Jos egr lyö tukkoon niin saa taistella vikatilojen kanssa.
Jos taas egr antaa olla auki niin pitemmän päälle siitäkin tulee ongelmia. Yhdessä 300 tkm ajetussa oli sellainen ominaisuus että maantieajossa alkoi menemään vikatilaan, vaihdettu egr mötikkää, egr letkua tukittu, ei apua.
Vikakoodin takaa kun katsoi tilannetta missä auto meni vikatilaan niin suht reippailla kierroksilla ahtopaine 0,1 maantieajossa, Egr toimii sillloin ns täysillä ja osa ilmasta tulee egr kautta --> egr putki pakosarjasta auki ja 30mm reiästä on enää noin 3mm auki, loppu on muuraantunut umpeen.
Egr:n saisi noista(kin) kaikista poistaa, siitä ei ole kuin haittaa
-
- Viestit: 320
- Liittynyt: 29.12.2011 10:24
- Paikkakunta: Vesilahti
Mersun omalla Star diagnoosilaitteella. Tiedän yhden 209 td:n oli avarimalli, ja olikohan ikäluokkaa 98, niin ei kestänyt tulpata EGR:ää, vikatilaan meni, jollei toki ohjelmallisesti poista. Oma 220D kesti tulppauksen, ilman ongelmia. Mut useimmin ilmamäärämittarilliset herkemmin vikatilan ottaa jos egr:n tulppaa ilman poistoa ohjelmasta.
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
Itellä kesäbiili 290dt vm96 alkuvuojen malli niin ei kärsi tulpata milläänlailla
Ei kylläkään mene vikatilaan vaan lopettaa ahtamasta,
uudelleenkäynnistys ja taas mennään
Pitää keväällä poistattaa ohjelmasta koko egr, oli imusarja meinaan 360tkm jälkeen semmosessa möhnässä
hyvä että ilima läpi kuluki, paskanen homma puhistaa

Ei kylläkään mene vikatilaan vaan lopettaa ahtamasta,
uudelleenkäynnistys ja taas mennään

Pitää keväällä poistattaa ohjelmasta koko egr, oli imusarja meinaan 360tkm jälkeen semmosessa möhnässä
hyvä että ilima läpi kuluki, paskanen homma puhistaa
