W212 start ja stop
W212 start ja stop
Mitenkäs 212 korin eemelistä, missä on start stop -toiminto. Saako sen ohjelmoitua pois päältä? Tarkoitan niin, että ei tarvitse aina painaa siitä napista kun on käynnistänyt auton? Auto on W212 250cdi 4matic -12.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Eikö kenelläkään ole tietoa? Mikäli joltain homma onnistuu, niin vaikka privaa tulemaan, että saadaan asia hoidettua.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Olikos nyt niin että zgw:lle ja cdi:lle piti koodaukset muuttaa, mutta xentryllä sitä ei voi tehdä.
Pitääpä huomenna kurkkia yhdestä autosta jos kerkiin.
Joku mainitsi kerran peräkontin jostain pikkuakun releestä, että sen poisto auttaisi, mutta ei se nyt oikeen oikea tapa ole.
Pitääpä huomenna kurkkia yhdestä autosta jos kerkiin.
Joku mainitsi kerran peräkontin jostain pikkuakun releestä, että sen poisto auttaisi, mutta ei se nyt oikeen oikea tapa ole.
Star tunaukset ja bitti tuikkaukset
YV:llä kii
YV:llä kii
Joo tuo pikkuakku juttu oli tiedossa, mutta sitä ei haluta käyttää. Olis hyvä jos saisit kurkattua tuon koodauksen, niin pitää sit viedä jollekin auto muutettavaksi.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Itse en kyllä osaa sanoa, koska tuo namiska tuli eemeliin. Täällä oleva potilas on -12 mallia.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
.
Saa poikkeen.
En ole kovin tarkkaan vielä kerinnyt aiheeseen tutustumaan, mutta näyttää äkkiä siltä, että ainakin joissain malleissa ei saa enää palautumaan, jos mieli myöhemmin muuttuu.
Ainoa keino saada toiminto silloin takaisin, on ensin lukea toimiva tilanne ecusta talteen, jotta sen voi myöhemmin kirjoittaa "päälle".
Toisissa ecuissa taas "normaali" vorhanden/nicht vorhanden - valikko.
Asia on kuitenkin hyvä sisäistää, ettei tule paha mieli myöhemmin.
Ja voin olla asiassa vielä väärässäkin, voi olla ettei kaikkiin ole poisto mahdollisuutta edes jätetty.
Työkalu on vielä liian uusi, olen vasta tasolla jossa asetuksia tuskaillaan kohdalleen ja hätä ja hyvä mieli on yhtä aikaa...
Periaatteessa kaikkien Delphiläisten ja edc-17 bossilaisten lähes kaikissa ohjainlaitteissa on koodausvalikot eri vaihtoehdoille, ohjaimissa on siis siirrytty "relebokseista tietokoneisiin" noin periaatteellisessa mielessä.
Ohjelmaa ei tartte vaihtaa, parametrit vaan muuttuu, mutta raudan muuttuessa voi ohjelmankin purkkiin vaihtaa.
V6/V8,ssa vielä jotain koodattavaa, vanhemmissa ei oikein mitään mahdollisuuksia, ohjaimet on "omatoimisia" tai "tyhmiä".
Alkupään cdi,ssä koodaaminen on koko ohjelman vaihtoa tyyliin onko ilmastointia tai vakkaria, vai ei, siinä ne vaihtoehdot.
Tämä on vähän oma maailmansa ja vaatii vähän tutustumista, kun auton saa kyllä helposti koodailtua sekaisinkin, työkalu kun tekee työtä käskettyä, eikä mikään herjaa ...
Staarissa on developer moodissakin valmiit ja toimivat ratkaisut, mutta tämä tekee, mitä hullua keksii vaan käskeä, käyttäjän pitää tietää, mikä voi toimia ja mikä ei.
Saa poikkeen.
En ole kovin tarkkaan vielä kerinnyt aiheeseen tutustumaan, mutta näyttää äkkiä siltä, että ainakin joissain malleissa ei saa enää palautumaan, jos mieli myöhemmin muuttuu.
Ainoa keino saada toiminto silloin takaisin, on ensin lukea toimiva tilanne ecusta talteen, jotta sen voi myöhemmin kirjoittaa "päälle".
Toisissa ecuissa taas "normaali" vorhanden/nicht vorhanden - valikko.
Asia on kuitenkin hyvä sisäistää, ettei tule paha mieli myöhemmin.
Ja voin olla asiassa vielä väärässäkin, voi olla ettei kaikkiin ole poisto mahdollisuutta edes jätetty.
Työkalu on vielä liian uusi, olen vasta tasolla jossa asetuksia tuskaillaan kohdalleen ja hätä ja hyvä mieli on yhtä aikaa...
Periaatteessa kaikkien Delphiläisten ja edc-17 bossilaisten lähes kaikissa ohjainlaitteissa on koodausvalikot eri vaihtoehdoille, ohjaimissa on siis siirrytty "relebokseista tietokoneisiin" noin periaatteellisessa mielessä.
Ohjelmaa ei tartte vaihtaa, parametrit vaan muuttuu, mutta raudan muuttuessa voi ohjelmankin purkkiin vaihtaa.
V6/V8,ssa vielä jotain koodattavaa, vanhemmissa ei oikein mitään mahdollisuuksia, ohjaimet on "omatoimisia" tai "tyhmiä".
Alkupään cdi,ssä koodaaminen on koko ohjelman vaihtoa tyyliin onko ilmastointia tai vakkaria, vai ei, siinä ne vaihtoehdot.
Tämä on vähän oma maailmansa ja vaatii vähän tutustumista, kun auton saa kyllä helposti koodailtua sekaisinkin, työkalu kun tekee työtä käskettyä, eikä mikään herjaa ...
Staarissa on developer moodissakin valmiit ja toimivat ratkaisut, mutta tämä tekee, mitä hullua keksii vaan käskeä, käyttäjän pitää tietää, mikä voi toimia ja mikä ei.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia
Täällä olisi sitten yksi potilas hoidettavaksi, mikäli tässä mallissa onnistuu poisto. Mikään kiire ei ole hommalla, odotellaan että tietoa kertyy lisää.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4303
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Ihan ok systeemi ja tuikun edelä mainitsemista
syistä tulee yleistyessään,
Lisäämään sen jälkien korjailu hommia paljon
Monissa paikoissa mistä kolvit, hiukan tietoa
ym tarvitava löytyy
syistä tulee yleistyessään,
Lisäämään sen jälkien korjailu hommia paljon
Monissa paikoissa mistä kolvit, hiukan tietoa
ym tarvitava löytyy
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4303
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
melko yksinkertaista, joku haluaa sen pois olkoon hänen syysnsä sille mikä tahansa ja joku sen sieltä saa pois niin ei kai siihen senkumpaa tarvita tai toiseen suuntaan
jokain tekee omaleen mitä haluaa
(mahdolisen hyödyn tai haitan voi jokainen omalla kohdallaan voi itse keksiä)
jokain tekee omaleen mitä haluaa

(mahdolisen hyödyn tai haitan voi jokainen omalla kohdallaan voi itse keksiä)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Liikennemerkkitunnistimen toimintaan saattajan kaupittelija myi activation keytä, jolla Start/Stopin saisi pois. Ja kuulemma saisi palautettua normaaliin toimintaan.
Aktivoinnin jälkeen ECO-napin saisi pois ja päälle pitämällä ECO-nappia pohjassa 6 sekuntia ja hätävilkut vilkahtaisivat.
1 vilkahdus = ECO on pois päältä ja sammuu viiden sekunnin päästä moottorin starttauksen jälkeen.
2 vilkahdusta = ECO on päällä ja toimii kuten tehdasasetuksena
Mielipiteitä?
Aktivoinnin jälkeen ECO-napin saisi pois ja päälle pitämällä ECO-nappia pohjassa 6 sekuntia ja hätävilkut vilkahtaisivat.
1 vilkahdus = ECO on pois päältä ja sammuu viiden sekunnin päästä moottorin starttauksen jälkeen.
2 vilkahdusta = ECO on päällä ja toimii kuten tehdasasetuksena
Mielipiteitä?
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4303
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Mielipiteitä mistätn62634 kirjoitti:Liikennemerkkitunnistimen toimintaan saattajan kaupittelija myi activation keytä, jolla Start/Stopin saisi pois. Ja kuulemma saisi palautettua normaaliin toimintaan.
Aktivoinnin jälkeen ECO-napin saisi pois ja päälle pitämällä ECO-nappia pohjassa 6 sekuntia ja hätävilkut vilkahtaisivat.
1 vilkahdus = ECO on pois päältä ja sammuu viiden sekunnin päästä moottorin starttauksen jälkeen.
2 vilkahdusta = ECO on päällä ja toimii kuten tehdasasetuksena
Mielipiteitä?
Noista vilkuteluista vaiko jostain muusta
Jos ilmoitaa että voi sen noin laitaa tommaan miksipä ei
Paitsi jos nuo vilkutelut häiritsee,
Tai jos epäilyttä että onnistuuko
(miksipä ei onnistuisi
jos kerran moista myy)
Niin kysyy vielä tarkoilla auton tiedoilla
(Boxsien numerot/ohjelmien numerot)
Että onnistuuko juuri tähän
(Tuo muutelun käytetty systeemihän ei ole mailmalla uusi)
Ja jos joku menee pieleen niin
Sittenhän tarvitsee vain jokusen uuden osan
(Kuten joskus käy kun jotain uusia juttuja vaikkapa
Vetojen lisäyksiä tms on kehitelty)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1945
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Tuo tn62634:n mainitsema ratkaisuhan perustuu CAN-väylän viestien kuunteluun ja muokkaamiseen tarvittaessa. Tässä nimenomaisessa funktiossa itse asiassa ei tarvitse normaalia CAN-liikennettä edes muokata vaan väylään asennettu purkki lisää käynnistyksen jälkeen automaattisesti viestin "ECO-off" ikään kuin ECO nappulaa olisi itse painettu.
Vilkuttelua ei häiritse kuin toimintamoodia muutettaessa (siis ECO-nappulan oletusasentoa startin jälkeen).
Ohjainlaitteiden päivitys syystä tai toisesta ei vaikuta lisäpurkin toimintaan (mistään ei voi olla täysin varma mutta käytännössä näin) kun CAN osoitteet ja viestirakenteet ei autossa vaihdu yksittäisen ohjainlaitteen ohjelmapäivityksessä tai vastaavassa muutostyössä.
Vähän kallis purkki vaan siihen että ei joka startin jälkeen tarvitse painaa kertaalleen sitä ECO-nappulaa. Kilpailevia purkkeja tulee varmasti pian samaan tapaan kuin noille Video In Motion purkeille ja hinta laskee kun rautakustannukset tuossa on olemattomat.
Omasta mielestäni se ECO Stop/Start saisi olla käytettävissä kuskin sitä halutessa mutta yhtä hyvin se voisi olla oletusarvoisesti pois päältä. Toisaalta jossain vaiheessa katsastusmiehelle voisi olla hyvä näyttää että nappi toimii suunnitellusti. Mistä sitä tietää milloin katsastuksessa aletaan vahtia päästöjuttuja tällä tasolla. Tämä mainittu purkki täyttää molemmat "toiveet".
Vilkuttelua ei häiritse kuin toimintamoodia muutettaessa (siis ECO-nappulan oletusasentoa startin jälkeen).
Ohjainlaitteiden päivitys syystä tai toisesta ei vaikuta lisäpurkin toimintaan (mistään ei voi olla täysin varma mutta käytännössä näin) kun CAN osoitteet ja viestirakenteet ei autossa vaihdu yksittäisen ohjainlaitteen ohjelmapäivityksessä tai vastaavassa muutostyössä.
Vähän kallis purkki vaan siihen että ei joka startin jälkeen tarvitse painaa kertaalleen sitä ECO-nappulaa. Kilpailevia purkkeja tulee varmasti pian samaan tapaan kuin noille Video In Motion purkeille ja hinta laskee kun rautakustannukset tuossa on olemattomat.
Omasta mielestäni se ECO Stop/Start saisi olla käytettävissä kuskin sitä halutessa mutta yhtä hyvin se voisi olla oletusarvoisesti pois päältä. Toisaalta jossain vaiheessa katsastusmiehelle voisi olla hyvä näyttää että nappi toimii suunnitellusti. Mistä sitä tietää milloin katsastuksessa aletaan vahtia päästöjuttuja tällä tasolla. Tämä mainittu purkki täyttää molemmat "toiveet".
Mikä rele pitäisi poistaa? Vaikuttaako muuhun auton toimintaan releen poisto?kumipää kirjoitti:Olikos nyt niin että zgw:lle ja cdi:lle piti koodaukset muuttaa, mutta xentryllä sitä ei voi tehdä.
Pitääpä huomenna kurkkia yhdestä autosta jos kerkiin.
Joku mainitsi kerran peräkontin jostain pikkuakun releestä, että sen poisto auttaisi, mutta ei se nyt oikeen oikea tapa ole.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4303
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Jos alkaa jotin pois nykimään niin yksi oli joku tuuliasin anturi,Rintteri kirjoitti:Mikä rele pitäisi poistaa? Vaikuttaako muuhun auton toimintaan releen poisto?kumipää kirjoitti:Olikos nyt niin että zgw:lle ja cdi:lle piti koodaukset muuttaa, mutta xentryllä sitä ei voi tehdä.
Pitääpä huomenna kurkkia yhdestä autosta jos kerkiin.
Joku mainitsi kerran peräkontin jostain pikkuakun releestä, että sen poisto auttaisi, mutta ei se nyt oikeen oikea tapa ole.
taisi myös olla että jos kuskin vyö/ovi ei ole kiinni
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Auton valmistaja joutuu jättämään Start-Stop toiminnon oletusarvoisesti päälle saadakseen hyödyntää sen tuoman kulutusedun normimittauksessa. Juuri normimittauksessa siitä on hyötyä, kun maantieajokin NEDC normin mukaan vaatii auton pysäyttämisen hetkeksi joka 7 km ajon jälkeen. Kaupunkiajosykli onkin sitten armeijasta tuttua, eli seisotaan odottamassa, kun mitään ei tapahdu.
Tuollaisessa ajosyklissä S-S pudottaa kulutuslukemia näkyvästi, ja tässä on syy siihen, miksi valmistajat sitä niin hanakasti asentavat.
Jos käyttäjä sen tahtoo pois eikä auto tuohon suostu, niin apu löytyy samasta suunnasta kuin lisävalokytkentäänkin. Tämä kontrolleri ei käsittääkseni riko autosta yhtään mitään, vaan ainoastaan käy painamassa kuljettajan puolesta Start-Stop nappulaa (tai siis antaa sitä vastaavan väyläkomennon) heti käynnistyksen jälkeen:
http://www.a-a.de/Cannect-Start-Stop-De ... anguage=de
Tuon kontrollerin sähkösyötölle asennetulla kytkimellä saisi varmaan valituksi onko S-S aina pois, vai kuljettajan komennossa normaaliin tapaan?
Tuollaisessa ajosyklissä S-S pudottaa kulutuslukemia näkyvästi, ja tässä on syy siihen, miksi valmistajat sitä niin hanakasti asentavat.
Jos käyttäjä sen tahtoo pois eikä auto tuohon suostu, niin apu löytyy samasta suunnasta kuin lisävalokytkentäänkin. Tämä kontrolleri ei käsittääkseni riko autosta yhtään mitään, vaan ainoastaan käy painamassa kuljettajan puolesta Start-Stop nappulaa (tai siis antaa sitä vastaavan väyläkomennon) heti käynnistyksen jälkeen:
http://www.a-a.de/Cannect-Start-Stop-De ... anguage=de
Tuon kontrollerin sähkösyötölle asennetulla kytkimellä saisi varmaan valituksi onko S-S aina pois, vai kuljettajan komennossa normaaliin tapaan?
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.