CDI suuttimien eroista

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

CDI suuttimien eroista

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Mitäs eroa noissa suuttimissa on? Esim:

611 070 05 87
611 070 13 87
611 070 16 87

Mitä tapahtuu jos laitan yhden eri numeroisen mitä muut ovat? Voiko niin edes tehdä?
Viimeksi muokannut Sergey, 27.1.2015 2:28. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

nooh, laitoin 16 numeroisen tilalle 13 suuttimen ja autohan pellaa iha nätisti 8) kiitos MikaT henkisestä tuesta irkin välityksellä.

Oli ohivuotoa niin että 100ml purkki täyttyi 40 sekunnissa, kun muista suuttimista tuli 10-15ml max.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7199
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Joo ei se ole niin nöpönnuukaa noitten kans. :lol:
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Pieniä ruiskutus määrä eroja, siis uutena. Käytettyinä ne voi olla mitä tahansa ni sama väliä kunhan on ehjät.
JiiTee
Viestit: 648
Liittynyt: 03.11.2011 20:38
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja JiiTee »

Mitenkäs paljon noissa sarjoissa saa olla heittoa?
Pelaako suutin ja piuha kiinni tyylillä ristiin kaikki vaikkapa 611 sarjalaiset?
® Mesen linttaklubi

w203 x2, w638 x2 + muuta romua
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7199
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kaippa se samalle hehtaarille sattuu kun katsoo sen verta että kolme ensimmäistä numeroa on samat.

Esim 611......
Tai 613......

Vaikka robitecin sivuilta voi sitten katsella tarkemmin vastaavuuksia.
http://www.robi-tec.de/

Valitsee vasemmalta suutinnumeron jota hakee niin sieltä avautuvasta ikkunasta näkee sitten vastaavuuksia.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4304
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

EPC on myös hyvä noihin osanumero vertailuihin,

Suutimen kohdilla kun sinne laitaa jotain muuta kuin sopivan
Niin sen jälkeen ei kannatta kulutuksia miettiä eikä korjausarvoja
Ihmetellä(paitsi pahimillaan korjauksen kustannus arviota)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Epc:stä on hyvä varmistaa soveltuvuus, en omaan autoon laittaisi väärää suutinta.


0587 on käytetty w202, w210, vito, 99 vuoteen saakka toiminee kaikissa.

1387 on uudemmissa moottoreissa, sillekin oli joku korvaava tuote muttei 16, olisko ollut 17.

1687 on sitten vaihtokelpoinen 14 alkuisen kanssa.

Teoriassa siis ei mikään ole toistensa kanssa vaihtokelpoisia mutta käytännössä käyvät ristiin.

Itseä tosin häiritsee "väärät" suuttimet niin etten saisi yöllä unta jos oma auto olisi kyseessä :lol:
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7199
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Tietääkö kukaan onko noissa suuttimissa ruiskutuskulmissa eroja?
Tuskin.
JiiTee
Viestit: 648
Liittynyt: 03.11.2011 20:38
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja JiiTee »

jolle kirjoitti:Itseä tosin häiritsee "väärät" suuttimet niin etten saisi yöllä unta jos oma auto olisi kyseessä :lol:
Miksi? Eli mitä eroa näillä on käytännössä?
® Mesen linttaklubi

w203 x2, w638 x2 + muuta romua
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Mun ymmärtääkseni ruiskutusmäärät eroaa eri numeroisten suuttimien välillä. Yleensähän suuttimien "koko" kasvaa mallisarjan loppua kohden.

Ohjelma on tehty tietyille suuttimille, jos paikalle laitetaan eri määrän ruiskuttavat suuttimet niin onko toiminta pitkällä aikavälillä enää luotettavaa? Puhumattakaan että esim 2 suutinta on eri paria kuin toiset 2 tai 4 ?

Korjausarvoista näkee jotain mutta minkälaisessa balanssissa ruiskutus on esim reippaammilla kierroksilla?

Loppuun vielä ettei minulla ole mitään todellista tietoa miten suuria eroja eri suuttimien kesken on, sen osaavat kertoa ne jotka ovat ohjelmien ja suuttimien sisuskalujen kanssa pelanneet.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

no näkeehä sen milleistä paljon sinne pyydetään ja paljon menee? Mun vaivaisilla taidoilla en mene kylölä vannomaan mutta minusta ei ollu määrissä eroa.

ja muistakaa sit että mun jutut on vähintäänkin kyseenalaisia koska en tiä näistä viel mittää 8)
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7199
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Eikös tuo korjausarvo juurikin kerro että paljonko tietokone korjaa kunkin sylinterin ruiskutusmäärää jotta kone käy tasaisesti?

Mitään ruiskutuskulmia tms, ohjelma ei voi korjailla.
Avatar
pp d
Dieselspesialisti
Viestit: 2340
Liittynyt: 25.11.2005 16:10
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pp d »

Varovasti kuistelen että kulmissa on eroja, eipä ole justiisa kotona kärkiä että vois tarkistaa.
No Merc at the moment
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Jonon jatkeeksi ohivuotomittaus video :) eli 45 sekunnissa kakkonen työnsi purkin täyteen kun muissa jäi 10-20% välille.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=7vNEUoqmt6k[/youtube]
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4304
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Mika.T kirjoitti:Eikös tuo korjausarvo juurikin kerro että paljonko tietokone korjaa kunkin sylinterin ruiskutusmäärää jotta kone käy tasaisesti?

Mitään ruiskutuskulmia tms, ohjelma ei voi korjailla.
Niin
sen sinne tietokonella
(ohjelamassa) olevan suutimen
kohdalla,
sen jälkeen kunn sinne on vaihdeltu joku sinne kuulumaton suutin niin kyllä korjaille edellen ja koitaa tasotaa käyntiä mutta niitä lukemia on turha katsella tai voi niitä katsella mutta eivät kerro enään mitään todelista(ja laskenalisiahan ne on muutenkin)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
pp d
Dieselspesialisti
Viestit: 2340
Liittynyt: 25.11.2005 16:10
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pp d »

Eikä korjausarvo välttämättä kerro suuttimen kunnosta/viasta.
No Merc at the moment
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”