Citikka kuume
Citikka kuume
Teini-ikäisenä yhden kaverin faijalla oli rakennusliike, paljon käteistä ja Citroen DS 5. Siitä jäi pysyvä muisto, koska se auto oli koko kylän hienoin pirssi ja tavattoman mukava matkustaa. Siihen aikaan (1970-luku) se oli myös kylän autoista parhaiten kulkeva. Tuosta ajasta on jäänyt takaraivoon kuva isoista Sitikoista, kuten DS, CX ja XM, varsin makeina kulkineina, tietystä epäluotettavuudesta huolimatta.
Taas on joutunut ihmettelemään talon autopolitiikkaa öljyn hinnan laskun ja vakuutusten hinnan nousun myötä ja esille tulikin taas ajatus Isosta Kissasta. Autojuttuja lukiessa kävi selväksi, että edelleen kaasu-nestejousitettua C 5 kulkee hiljaisen ja mukavan auton maineessa. Laadunkin uskotaan parantuneen vuoden 2008 jälkeen.
Nettiauto kertoo, että liikkeestäkin saa reilusti alle 100 tkm ajetun nelivuotiaan C 5 farkun tomaatilla ja bensakoneella saman ikäisen B Mersun hinnalla. Onkos kenelläkään omakohtaista kokemusta uudemmista C 5 - Citikoista? Tosin tämä tauti taitaa olla kestävää laatua, kun se kummittelee 40 vuoden takaa.
Taas on joutunut ihmettelemään talon autopolitiikkaa öljyn hinnan laskun ja vakuutusten hinnan nousun myötä ja esille tulikin taas ajatus Isosta Kissasta. Autojuttuja lukiessa kävi selväksi, että edelleen kaasu-nestejousitettua C 5 kulkee hiljaisen ja mukavan auton maineessa. Laadunkin uskotaan parantuneen vuoden 2008 jälkeen.
Nettiauto kertoo, että liikkeestäkin saa reilusti alle 100 tkm ajetun nelivuotiaan C 5 farkun tomaatilla ja bensakoneella saman ikäisen B Mersun hinnalla. Onkos kenelläkään omakohtaista kokemusta uudemmista C 5 - Citikoista? Tosin tämä tauti taitaa olla kestävää laatua, kun se kummittelee 40 vuoden takaa.
Re: Citikka kuume
Sitikkakuume, kuulostaa vakavalta. Suosittelisin kyllä menemään pian lääkäriin.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Siellähän pitäisi ravata alinomaa, jos jokaisesta tällaisesta vaivasta mentäisiin sinne. Ison nelivetolaatikon vakuutusmaksut alkavat olla aika isoja, kun kilometrejä tulee alle 10 tuhatta vuodessa. Eikä ne muutkaan kiinteät kustannukset kovin pieniä ole, kun keulassa on historiallinen bensamylly.
Saisiko siihen Mölliin vaihdettua 2,3 litraisen kompressorimyllyn? Vaikuttaisiko se vakuutusmaksuihin? Konehan on ainakin CLK:ssa samassa laatikossa kuin Möllissä.
Saisiko siihen Mölliin vaihdettua 2,3 litraisen kompressorimyllyn? Vaikuttaisiko se vakuutusmaksuihin? Konehan on ainakin CLK:ssa samassa laatikossa kuin Möllissä.
Re: Citikka kuume
Jos tässä nyt paljastan näitä syvimpiä mietteitä....niin olen katsellut koko tämän vuoden juuri näitä +2010 vuoden C5 farkku sitikoita Haaveena löytää uudempi, mutta suht edullinen kulkuneuvo, joka pystyisi haastaa 12v vanhan ässämersun kyydiltään ja kuljetuskapasiteetiltaan. C6:nen olisi varmasti meleko mukava pirssi tälle jatkuvalle 350km siirtymälle ansiosta toiseen, muttakun pitäisi saada tavaraakin liikkumaan samalla ja noista kun ei farkkua löydy, niin katse kääntyy väkisin tuohon C5:seen Eli kokemukset kiinnostaa täälläkin....ja nimenomaan kyseisestä mallista, eikä mitään muisteluja wanhoista ranskalaisista, eikä mitään tiukkaa faktaa tyyliin "kaverin kummin kaimalla oli tommonen ja ihan paska" kommenttejaHöömy kirjoitti:Autojuttuja lukiessa kävi selväksi, että edelleen kaasu-nestejousitettua C 5 kulkee hiljaisen ja mukavan auton maineessa. Laadunkin uskotaan parantuneen vuoden 2008 jälkeen.
Nettiauto kertoo, että liikkeestäkin saa reilusti alle 100 tkm ajetun nelivuotiaan C 5 farkun tomaatilla ja bensakoneella saman ikäisen B Mersun hinnalla. Onkos kenelläkään omakohtaista kokemusta uudemmista C 5 - Citikoista? Tosin tämä tauti taitaa olla kestävää laatua, kun se kummittelee 40 vuoden takaa.
Kokemusta on näistä muistakin yleisesti paskoiksi autoiksi haukutuista kulkineista...mm. -97 Chrysler Grand Voyager 3.3 V6 Limitedistä ja rehellisesti sanottuna oli yksi parhaista autoistani ja vieläkin harmittaa siitä luopuminen, mutta ihan tuollaiselle autolle nyt ei enää ollut tarvetta....
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Teininä kanssa eräällä sukulaismiehellä oli DS ja CX, oli ne vaan hienoja pirssejä ja kyyti oli komiata. Nykyisethän on niihin verrattuna tylsiä ja tavanomaisia, paitsi se C6 on kyllä tyylikäs peli.
Vaikka C5 on täysin eri auto niin sanon kuitenkin että mersun jälkeen nyt reilut 2,5 vuotta PSA:n tuotteella liikkuneena ettei nämä nyt mitenkään mahottoman vikaherkiltä vaikuta, huono maine pitää käytetyn hinnat alhaalla joka on ostajalle etu.
Vaikka C5 on täysin eri auto niin sanon kuitenkin että mersun jälkeen nyt reilut 2,5 vuotta PSA:n tuotteella liikkuneena ettei nämä nyt mitenkään mahottoman vikaherkiltä vaikuta, huono maine pitää käytetyn hinnat alhaalla joka on ostajalle etu.
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
C5 kaasunestejousituksella tarjosi taannoin mukavan kyydin. Suosittelen koeajamaan. Tuo viimeisin korimalli on omalla erikoisella tavallaan hieno.
Avarakatseisuus on ihan hyvästä.
Jos ns hyde jousitus peloittaa niin C5 löytyy myös perinteisillä rautajousilla, mutta meneekö siinä sitten Citikan sielu...
Onnea kaupoille. Mielenkiinnolla seuraan miten topic etenee.
Ei ole mitään syytä lähteä lääkäriin.
Avarakatseisuus on ihan hyvästä.
Jos ns hyde jousitus peloittaa niin C5 löytyy myös perinteisillä rautajousilla, mutta meneekö siinä sitten Citikan sielu...
Onnea kaupoille. Mielenkiinnolla seuraan miten topic etenee.
Ei ole mitään syytä lähteä lääkäriin.
Joulun tienoilla ajelin hieman -11 mallin C5:lla. Mahtava kyyti, hyvin potkua HDI moottorilla, jostain ihmeen syystä siinä yksilössä manuaalilaatikko pilaamassa kokonaisuutta.
Hyvin voisi ajatella itsekin ajelevansa, kunhan joku muu ja jonkun muun lompakko vastaisi mahdollisista korjauksista. Ei, en tiedä mitä saattaisi vikaantua - ennakkoluuloja vaan.
Hyvin voisi ajatella itsekin ajelevansa, kunhan joku muu ja jonkun muun lompakko vastaisi mahdollisista korjauksista. Ei, en tiedä mitä saattaisi vikaantua - ennakkoluuloja vaan.
wiimax.fi
Päivätyössä tullut seurattua niin jokaisen takuuiän ylittäneen sitikan kustannusarvio on heittäny häränpyllyä kun työn edetessäon tullu vastaan ylläripylläreitä. Omistajat tosin näyttävät tietävän asian kun ei tunnu suuremmin hetkauttavan
Omistaminenhan vaatii tiettyä suuripiirteisyyttä...jokaisesta kojelaudassa palavasta merkki/varoitusvalosta ei kannata suuremmin stressata, sammuu ennemmin tai myöhemmin ja jos ei sammu niin ainakin lampun hehku toimii
Samoin 2 metrin säteellä ei autosta ei tule korkata mitään nestemäistä virvoketta tai sähkövika on taattu
Rivien välistä "ehkä" ymmärrettävissä että itse jättäisin väliin mutta makunsa kullakin. Jälleenmyyntiarvo ja citroen ovat sitten vastakohtia toisillensa.
Pelottavasti tosin vaikuttaa että ainoat uudemmat merkit (tehdastakuu mennyt jo umpeen) jotka uskaltaisi tänäpäivänä ostaa olisi Ford tai Opel
Omistaminenhan vaatii tiettyä suuripiirteisyyttä...jokaisesta kojelaudassa palavasta merkki/varoitusvalosta ei kannata suuremmin stressata, sammuu ennemmin tai myöhemmin ja jos ei sammu niin ainakin lampun hehku toimii
Samoin 2 metrin säteellä ei autosta ei tule korkata mitään nestemäistä virvoketta tai sähkövika on taattu
Rivien välistä "ehkä" ymmärrettävissä että itse jättäisin väliin mutta makunsa kullakin. Jälleenmyyntiarvo ja citroen ovat sitten vastakohtia toisillensa.
Pelottavasti tosin vaikuttaa että ainoat uudemmat merkit (tehdastakuu mennyt jo umpeen) jotka uskaltaisi tänäpäivänä ostaa olisi Ford tai Opel
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Menee.Pappi kirjoitti:Jos ns hyde jousitus peloittaa niin C5 löytyy myös perinteisillä rautajousilla, mutta meneekö siinä sitten Citikan sielu...
Rautajousinen Citroen on kuin nelisylinterinen BMW. Sedan Volvo. Etuvetoinen Audi. Bensa-Mersu. Ihan kiva, mutta jotain puuttuu.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
No, tossahan asian laita on valaistunut kätevästi muillekkin.Easy Rider kirjoitti:
Kai tuo on sitä siedätyshoitoa. Edelleenkin ehdotan ranskalaisen auton herättäessä omistushaluja käymään lääkärissä ja kertomaan yksityiskohtaisesti asiasta, taudin oireiluhan voi johtua ties mistä vakavastakin asiasta.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Taitaa olla enempi kyse siitä luulosairaudesta. Niinhän se piti olla tuo grand voyagerkin kaikkien kokemuksien ja kaikenmaailman katsastustilastojen mukaan maailman huonoin ja epäluotettavin auto, mutta jostainsyystä omalla kohdallani se oli noin 5 omistusvuoteni aikana parhain auto mitä minulla on ikinä ollut....ja muut auto on pääasiassa mersujaAK47 kirjoitti:
No, tossahan asian laita on valaistunut kätevästi muillekkin.
Kai tuo on sitä siedätyshoitoa. Edelleenkin ehdotan ranskalaisen auton herättäessä omistushaluja käymään lääkärissä ja kertomaan yksityiskohtaisesti asiasta, taudin oireiluhan voi johtua ties mistä vakavastakin asiasta.
Samoin noihin sähkövikoihin.....joo oli joskus huonoja, mutta sanoisin että samaa paskaa eri paketissa nykyään merkistä katsomatta, ei ne ainakaan mersut ja bemarit ole niitä pikkuvikaisimpia, vaikka moni koittaa keinolla millä hyvänsä peitellä uuden loistoauton vikoja ja olla "hys hys" ettei vaan muut saa tietää
Ruosteenestoa työkseen tekevä tuttu tuossa kans hymyili miten omistajan avoimuus muuttuu sitämukaa mitä kalliimpi peli alla....kalliissa ei ole ikinä koskaan mitään, mutta "tavis" autoilla ajavat kertoo suoraan mitä on ollut ja mitä ei Yksi mersukuskikin oli suuttunut, kun tuonut autoaan 3v tarkastuskäynnille suojauksen osalta ja kehui ylpeänä miten hemmetin hyvä auto on ollut, kun ei koko aikana yhtään mitään vikaa, eikä mitään ole vaihdettu.....mutta sitten tulikin tiukka paikka autoa hakiessa, kun tuttu oli ohimennen kysyny niistä kaikista uusista tukivarsista ja tangoista mitä autoon oli edellisen käsittelyn jälkeen ilmestynyt (hän siis oli massannut kaikki tukivarret yms. alustasta, mutta nyt uusintakäynnillä suurin osa oli vaihtunut täysin puhtaisiin ja uutuuttaan kiiltäviin)
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Sitikoiden metkut kun tietää niin mikäs niillä ajaessa, yks tuttu on sitikkafriikki ja nopiasti kyllä osaa uudemmankin sitikan metkut keksiä.
Tuossa yks tuttu ostin kanssa C5:n, akku zippas kerrasta kun kävi kaupassa, ja olikin käyntiin saamista sitte uudella akulla, oli vissiin pytyt bensaa "täynnä"...
Tuossa yks tuttu ostin kanssa C5:n, akku zippas kerrasta kun kävi kaupassa, ja olikin käyntiin saamista sitte uudella akulla, oli vissiin pytyt bensaa "täynnä"...
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Ennakkoluulo ei oikein häviä muutakuin itte kokeilemalla. Varmasti niin on ollut että citikat ja muut ranskikset olivat 80- luvulla paljonkin vikaisempia kuin mersut mutta maailma muuttuu. C5:sen sisarmalli pösön 508 pärjäsi aika hyvin tuoreessa vikavertailussa, toki eihän nuo kaikkea kerro.
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288742004179.html
Ps, sitikassa on kait 3 vuoden takuu, kannattaako sen umpeudutta rutista ettei takuu päde?
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288742004179.html
Ps, sitikassa on kait 3 vuoden takuu, kannattaako sen umpeudutta rutista ettei takuu päde?
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Voi olla joillakin luulotautia - vaarana on vain että tauti pahenee jos ei hoijeta tai rokoteta etukäteen.piippu kirjoitti:Taitaa olla enempi kyse siitä luulosairaudesta. Niinhän se piti olla tuo grand voyagerkin kaikkien kokemuksien ja kaikenmaailman katsastustilastojen mukaan maailman huonoin ja epäluotettavin auto, mutta jostainsyystä omalla kohdallani se oli noin 5 omistusvuoteni aikana parhain auto mitä minulla on ikinä ollut....ja muut auto on pääasiassa mersujaAK47 kirjoitti:
No, tossahan asian laita on valaistunut kätevästi muillekkin.
Kai tuo on sitä siedätyshoitoa. Edelleenkin ehdotan ranskalaisen auton herättäessä omistushaluja käymään lääkärissä ja kertomaan yksityiskohtaisesti asiasta, taudin oireiluhan voi johtua ties mistä vakavastakin asiasta.
Samoin noihin sähkövikoihin.....joo oli joskus huonoja, mutta sanoisin että samaa paskaa eri paketissa nykyään merkistä katsomatta, ei ne ainakaan mersut ja bemarit ole niitä pikkuvikaisimpia, vaikka moni koittaa keinolla millä hyvänsä peitellä uuden loistoauton vikoja ja olla "hys hys" ettei vaan muut saa tietää
Ruosteenestoa työkseen tekevä tuttu tuossa kans hymyili miten omistajan avoimuus muuttuu sitämukaa mitä kalliimpi peli alla....kalliissa ei ole ikinä koskaan mitään, mutta "tavis" autoilla ajavat kertoo suoraan mitä on ollut ja mitä ei Yksi mersukuskikin oli suuttunut, kun tuonut autoaan 3v tarkastuskäynnille suojauksen osalta ja kehui ylpeänä miten hemmetin hyvä auto on ollut, kun ei koko aikana yhtään mitään vikaa, eikä mitään ole vaihdettu.....mutta sitten tulikin tiukka paikka autoa hakiessa, kun tuttu oli ohimennen kysyny niistä kaikista uusista tukivarsista ja tangoista mitä autoon oli edellisen käsittelyn jälkeen ilmestynyt (hän siis oli massannut kaikki tukivarret yms. alustasta, mutta nyt uusintakäynnillä suurin osa oli vaihtunut täysin puhtaisiin ja uutuuttaan kiiltäviin)
Itse en ole ikinä peitellyt minkään tuotteen huonoja ominaisuuksia, en mersujen enkä ranskanpottujen. Isäukolla on ranskiksiin vahva usko vaikka yhdestä (muistaakseni renaultin 19 vai oliko 21) lähti koko etunapa ripustuksesta irti ja rengas taittui auton alle 90 astetta, vasta 5 minuuttia aiemmin oli ollut vauhtia 100kmh ja vahinko sattui onneksi alle 40kmh vauhdissa.
Sähkövikoja ollu nuissa ja kaikenmaailman hydraulinostinten jumitusta, huoltohinnat kauhistuttavia... Varaosien kirjavuus ärsyttää, saman vuosimallin autossa saattanut olla puolenkymmentä erilaista varaosaa, runkonumeron perusteella sit niitä metsästellä... Samapa tuo mulle kun ei ole tarve niitä ite rassata juurikaan. Joululomalla sai kyllä ihmetellä että ompa kätevä toi akun kiinnitys (ihan hanurista) ranskanpotussa ja ettei merkkihuollossa osattu edes valoja suunnata kun tuli huomautus katsurilta vaikka valot muka säädettiin tunti aiemmin.
Ranskalaiset edelleen grillijonosta ja autot autokaupasta, vaikka jube tais just mainita että oli auton ostanu postijonossa...
Itse ostan ennemmin vanhaa saksalaista mersua kuin uutta ranskanpottua käytetystä ranskiksesta nyt puhumattakaan.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
AK47, niin tuohan on sinun mielipide. Tarkastellaan asiaa avoimin mielin toisesta vinkkelistä. Enkä sano että tämäkään on oikein, se vain on toinen näkökulma joka ei yhtään väärempi kuin sinunkaan.
Ranskalaisista ja mersuista kun oli puhe, se niissä vain erona että se uudehko ranskalainen on hankintahinnaltaan halvempi kun loppuunajettu mersu ja luultavasti vika-alttius samaa luokkaa. Sitten kun lasketaan kassaan ne ostovaiheessa jääneet lantit ja mukavempi kyyti niin taitaa patonki haukkua hintansa takasin. Tietysti myydessä niistä ei kummosesti saa mutta sen nyt ostovaiheessa on jo hyväksynyt.
Ei pidä olla ahdasmielinen, avoin mieli tekee kaikesta helpompaa.
Ei kerta h**oksi tee.
Ranskalaisista ja mersuista kun oli puhe, se niissä vain erona että se uudehko ranskalainen on hankintahinnaltaan halvempi kun loppuunajettu mersu ja luultavasti vika-alttius samaa luokkaa. Sitten kun lasketaan kassaan ne ostovaiheessa jääneet lantit ja mukavempi kyyti niin taitaa patonki haukkua hintansa takasin. Tietysti myydessä niistä ei kummosesti saa mutta sen nyt ostovaiheessa on jo hyväksynyt.
Ei pidä olla ahdasmielinen, avoin mieli tekee kaikesta helpompaa.
Ei kerta h**oksi tee.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Alussa unohdin mainita, että toisen pojan kummisedällä oli C5 farkku, mutta ensimmäistä korimallia. Siinä ei tainnut hänellä olla mitään suurta vikaa, mutta ajovalopolttimoita se kulutti ja kerran taisi lämpömittarin anturi antautua pakkasella. Jälkimmäinen oli hankala vika, kun automatiikka alkoi työntää kylmää sisään auton luullessa helteen iskeneen.
Myyntimies kun on, kilometrejä tuli rajusti ja siitäkin jäi sellainen mieliala, että ne ovat mainettaan parempia.
Myyntimies kun on, kilometrejä tuli rajusti ja siitäkin jäi sellainen mieliala, että ne ovat mainettaan parempia.
No, aikamoinen ranskanpottu saa olla jos pesee hinta/laatu suhteessa tuommoisen loppuun ajetun W220 S600 53tkm laitoksen. Tai sitten on joku käyttänyt jotain tajunnan laajentajaa yliannoksen.Mulqvist kirjoitti:AK47, niin tuohan on sinun mielipide. Tarkastellaan asiaa avoimin mielin toisesta vinkkelistä. Enkä sano että tämäkään on oikein, se vain on toinen näkökulma joka ei yhtään väärempi kuin sinunkaan.
Ranskalaisista ja mersuista kun oli puhe, se niissä vain erona että se uudehko ranskalainen on hankintahinnaltaan halvempi kun loppuunajettu mersu ja luultavasti vika-alttius samaa luokkaa. Sitten kun lasketaan kassaan ne ostovaiheessa jääneet lantit ja mukavempi kyyti niin taitaa patonki haukkua hintansa takasin. Tietysti myydessä niistä ei kummosesti saa mutta sen nyt ostovaiheessa on jo hyväksynyt.
Ei pidä olla ahdasmielinen, avoin mieli tekee kaikesta helpompaa.
Ei kerta h**oksi tee.
Oon ranskanpotuilla ajanu ja yksikään ei ole luonut omistushaluja, päinvastoin.
Ranskalaiset on rakentaneet ydinaseen, saavat tavaraa kiertoradalle (melkein aina).... On siellä osaamista. Mutta autoteollisuus.... Tosin kinkit ja muut hihulit tekee samat temput.
Auto edustaa minulle konetta. Sen pitää olla suunniteltu ja rakennettu asianmukaisesti. Mistään taiteellisuudesta, homoudesta tai viherpiipertämisestä ei tule kuin miinuspisteitä.
Auton hankinnassa autoverotus ja tuloverotus suomessa sisältää jo tarpeeksi lottoamista. En kaipaa sitä enää varaosatiskillä enkä huollossa ja kaikkein vähiten tien päällä.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Tietysti jos nyt haluaa väkisin vääntää asian katolleen onnistuu sekin, +20tkm ajavalle tuskin on W220 600 vaihtoehto, tai sitten on tosiaan käytetty jotain tajuntaa laajentavaa tai rahapussissa rutkasti löysää. Jolloin voi kyseenalaistaa koko W220 hankinnan tuoreemman sijasta.AK47 kirjoitti:No, aikamoinen ranskanpottu saa olla jos pesee hinta/laatu suhteessa tuommoisen loppuun ajetun W220 S600 53tkm laitoksen.
Jos miettii ~2010 ikäsiä niin jos vaihtoehtona on 400tkm ajettu C-sarjalainen tai alle 200tkm ajettu C5, niin kumpihan mahtaa olla matka-ajossa viihtyisämpi ympäristö. E-sarjalaisia ei noissa hintaluokissa juurikaan vielä ole joten ne voidaan jättää pois.
Mutta ei siinä, kaikilla on omat päähänpinttymänsä.
Olet vain kovin ehdoton mielipiteissäsi, koitin rakentavassa hengessä tuoda vaihtoehtoista näkökulmaa asiaan.
Mutta turhapa tästä on vääntää, ei o uutta C5:sta eikä mersua, eikä kyllä varaakaan moisiin.
Bemarilla joutuu köyhä ajaan ku ei o varaa pitää autoa pajalla koko ajan.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Oli jo Renapultti 19:seen kahta valmistajaa takajarruille ja toiselta kahta halkaisijaa. Runkonumerosta ei ollut osviittaa osia hakiessa. Talbotiin piti valita painelaakeri kytkimeen viidestä mallista jne...Maikki kirjoitti:Todella loogista ranskalaiselta insinööriltä että esim 1.6 bensa-xsaraan on 7 erilaista etupyöränlaakeria ja 4 erilaista etupalaa.
Onneksi sitikan ja pösön varaosaohjelmat on suhteellisen selkeitä. Renun ohjelma taasen on yhtä surkea tekele kuin mersunkin
Ostetaan osat mistä milloinkin saa, tai jos tarjontaa on niin halvimmalla.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Ehkä ne ranskalaiset autot on vähän kuin homoliitot, jos ei niistä tykkää niin ei kannata sellaisiin sitten itte ryhtyä se kannattaako noista tai mistään muustakaan asiasta huudella negatiivisia sivusta on sitten aina makuasia.
Myönnän että jos samaan rahaan kuin oman ranskiksen olis saanut samanikäisen S600 samoilla metreillä niin olisin ottanut sen ässä ja huolehtinut sen huolto- ja käyttökuluista vasta myöhemmin. Suomen hinnoissa eroa oli kuitenkin varmaan se joku 100 000€.
Myönnän että jos samaan rahaan kuin oman ranskiksen olis saanut samanikäisen S600 samoilla metreillä niin olisin ottanut sen ässä ja huolehtinut sen huolto- ja käyttökuluista vasta myöhemmin. Suomen hinnoissa eroa oli kuitenkin varmaan se joku 100 000€.
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
No jåå....jos tässä viitataan edes ohuesti tuohon minun aiempaan heittoon, niin tottahan minä sen S600 diesel farmarin otan, kun vain löytyy....sillä 2010-11 C5:sen hinnalla Siis itse tarvitsen tällähetkellä kuljetuskapasiteettia, mitä W220:stä ei löydy, mutta sisätilat pitää olla lähellä totuttua, eli ässää ja mielellään vielä paremmat penkit, kyydin pehmeydestä nyt puhumattakaan, niin saa vinkataAK47 kirjoitti: No, aikamoinen ranskanpottu saa olla jos pesee hinta/laatu suhteessa tuommoisen loppuun ajetun W220 S600 53tkm laitoksen. Tai sitten on joku käyttänyt jotain tajunnan laajentajaa yliannoksen.
Noista nykyajan isommista citikoista vaan kuulunut niinpaljon hyvääkin kommenttia, että en enää karsasta yhtään (toki sitä pitää päästä ensitilassa itse kokemaan) mutta niitä wanhoja en huolisi edes romunkeräykseen lisäpainoksi
Ja kyllä se osaa vastustaa mersussakin esim. jarrupalojen kanssa....tuohon W638 vitoon (joka ollut uudesta asti) tahtoo tulla edelleen otettua ne saa*anan väärät palat aina mukaan, vaikka kuinka muka muistan että boschin jarrut siinä on (jarrunestesäiliössä lukee niin ) vaikka ATEn kamppeet onkin pyörissä, ja kyllähän osaa aina ärsyttää, mutta näillä mennään ja siperia opettaa kunnes itse tajutaan kirjata ylös mikä osa passaa omaan kulkuneuvoon
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Muutaku ostaa vaan sen Citikan! Sittenhän sen näkee, kuinka vihreää nurmi on aidan toisella puolella. Arki ja maanantai tulee kaikkien autojen kanssa.
Itse testaisin muitakin vaihtoehtoja. Yks kaveri maksoi osan poikansa Alfa 156:sta ja se on ollut 2.0 TS koneella ihan kelpo hankinta vaikka moni pitäis hullun hommana.
Itse testaisin muitakin vaihtoehtoja. Yks kaveri maksoi osan poikansa Alfa 156:sta ja se on ollut 2.0 TS koneella ihan kelpo hankinta vaikka moni pitäis hullun hommana.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
Pistin kokeeksi Nettiautoon hakuehdoiksi C 5 tai MB, farmari, automaatti, bensakone, max. metrit 100 000 ja hintahaarukka 17-20 k€. Tuloksena oli 12 autoa, joista yksi Mersu. Se yksilö oli vuoden 1999 Väykky. Siinä ei ilmoituksen mukaan ole huoltokirjaa. Vanhin Citikka oli vuodelta 2010.
Hintaeroista tai muiden speksien tuomista tuloksista aiheutuu tällaisia asetelmia. Mersuissa tuppaa olemaan melkoiset hinnat ja bensakoneet ovat farkuissa harvassa ihan ymmärrettävistä syistä.
Muoks. puute listassa.
Hintaeroista tai muiden speksien tuomista tuloksista aiheutuu tällaisia asetelmia. Mersuissa tuppaa olemaan melkoiset hinnat ja bensakoneet ovat farkuissa harvassa ihan ymmärrettävistä syistä.
Muoks. puute listassa.
No, höh.
Ostin X7 C5:n ja parempi kyyti kuin II 5:ssa, farkkuja molemmat. On tilaa ja varusteita.
Mulla nuo mökki- ja työmatkat on vähintään +400km suuntaansa, niin ei tarvi miettiä millä ajaa, yhden pysähdyksen taktiikalla menee - perillä eka pysähdys Ei tarvi miettiä otanko tuon C-mesen perseen alle...
Vanhan C5:n annoin vaimolle, niin pääsee sekin työmaalle - mese kun on seisonut syksystä lähtien - se kun ei lähe käyntiin
Jos mesen C-mallin vanhemman ja tuon uudemman koppasen kustannuksia vertaa C5:een, niin citikka pesee 100-0, lisäksi vielä toimivatkin
Ei muuta kuin rohkeasti kokeilemaan - sillä se selviää paremmin kuin esson baarin jutuilla.
Ostin X7 C5:n ja parempi kyyti kuin II 5:ssa, farkkuja molemmat. On tilaa ja varusteita.
Mulla nuo mökki- ja työmatkat on vähintään +400km suuntaansa, niin ei tarvi miettiä millä ajaa, yhden pysähdyksen taktiikalla menee - perillä eka pysähdys Ei tarvi miettiä otanko tuon C-mesen perseen alle...
Vanhan C5:n annoin vaimolle, niin pääsee sekin työmaalle - mese kun on seisonut syksystä lähtien - se kun ei lähe käyntiin
Jos mesen C-mallin vanhemman ja tuon uudemman koppasen kustannuksia vertaa C5:een, niin citikka pesee 100-0, lisäksi vielä toimivatkin
Ei muuta kuin rohkeasti kokeilemaan - sillä se selviää paremmin kuin esson baarin jutuilla.
W168 Evolution (mun), S212 (vaimon)
ittel ei oo ku koeajokokemusta ja taksin takapenkillä istumista C5 mutta Xantialla ajoin 150tkm taksia, ja siinä ei koskaan ollut kyllä mitään varsinaista vikaa.
Hintalaatu on erinomainen ja kyyti on erityisen mukavaa. C5 citikka vai W220 mersu? Citikka tietysti.
Hintalaatu on erinomainen ja kyyti on erityisen mukavaa. C5 citikka vai W220 mersu? Citikka tietysti.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.