Letkutermostaatti (Niksi-Mese testaa!)
Letkutermostaatti (Niksi-Mese testaa!)
Eikä rönttä lämpene? tarviiko karvalakkia koko matkan Hangosta Nuorgamiin? Mittarissa juuri ja juuri 60c? EI hätää!
Monessa eri topicissa asiaa puidaan, ja kun kikka on lostavaksi todettu, niin näin se siis toimi:
Ota ylävesiletku irti termostaattikotelosta, työnnä termostaatti letkuun perä edellä. Työnnä letku takaisin paikoilleen niin että anturi menee kotelon sisään ja nauti lämpimästä kyyistä!
Kuvissa M111 moottori, mutta toimii kaikissa samalla tavalla.
Monessa eri topicissa asiaa puidaan, ja kun kikka on lostavaksi todettu, niin näin se siis toimi:
Ota ylävesiletku irti termostaattikotelosta, työnnä termostaatti letkuun perä edellä. Työnnä letku takaisin paikoilleen niin että anturi menee kotelon sisään ja nauti lämpimästä kyyistä!
Kuvissa M111 moottori, mutta toimii kaikissa samalla tavalla.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Tuosta piti kyselläkin,kun siitä jossain oli juttua.mulla c200 cdi vaihdettu molemmat termarit juuri,mutta ei tuo häävi ole.hyvä kun nyt näki oikeen kuvan kanssa.olikos tää jonkun renun termari vai?
3*chevy van
mersut:
w124 300e aut.-86 EX
w202 220d aut.-96 EX
w202 250td aut.-97 EX
w124 300e aut-85 `amg´ pojan kanssa EX
s210 320cdi aut EX
W203 200cdi aut-02,ex by los termitos
w202 180 aut-94 ex
BMW e39 530 tdsa-98 ex
S210 320cdi aut.01
mersut:
w124 300e aut.-86 EX
w202 220d aut.-96 EX
w202 250td aut.-97 EX
w124 300e aut-85 `amg´ pojan kanssa EX
s210 320cdi aut EX
W203 200cdi aut-02,ex by los termitos
w202 180 aut-94 ex
BMW e39 530 tdsa-98 ex
S210 320cdi aut.01
- Pakardinen
- metusalem
- Viestit: 909
- Liittynyt: 08.11.2011 22:36
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Olikos sulla pikkutermari / sen letkut tukittu? Kenno tukohdissa tai likainen? Ei se nyt voi pelkästä mootorista olla jos muilla 4-sylinteriset jaksaa lämmetä...?Pakardinen kirjoitti:Kylläkyllä, palelee vieläkin. Vaikka tuon letkutermarin laitoinkin. Kirottu olkoon 4-sylinterinen CDI -moottori.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
M111 onkin vain kuvituskuva Kuvanottohetkellä ei ollut saatavilla muita moottoreita.
Renault eli Volvo B14 motonet tuote 30-6017 (kryptonite muisti postata sen omaan topiciinsa)
Renault eli Volvo B14 motonet tuote 30-6017 (kryptonite muisti postata sen omaan topiciinsa)
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Ei kuitenkaan ala ahistaan nesteen kiertoa?tuli vaan mieleen ku mulla nyt uus se iso termari?Kyllä se nyt vähän paremmin lämpiää kun on molemmat vaihdettu,turhaa varmaan ostin sen pienen,ois vaan laittanu letkut yhteen sieltä edestä ja nakannu kuikkaa sillä pikku "syylärilla"..
3*chevy van
mersut:
w124 300e aut.-86 EX
w202 220d aut.-96 EX
w202 250td aut.-97 EX
w124 300e aut-85 `amg´ pojan kanssa EX
s210 320cdi aut EX
W203 200cdi aut-02,ex by los termitos
w202 180 aut-94 ex
BMW e39 530 tdsa-98 ex
S210 320cdi aut.01
mersut:
w124 300e aut.-86 EX
w202 220d aut.-96 EX
w202 250td aut.-97 EX
w124 300e aut-85 `amg´ pojan kanssa EX
s210 320cdi aut EX
W203 200cdi aut-02,ex by los termitos
w202 180 aut-94 ex
BMW e39 530 tdsa-98 ex
S210 320cdi aut.01
Jos laittaa letkut yhteen ei lämpiä edes kesä kelillä. Ne letkut pitää tulpata.Cee220 kirjoitti:Ei kuitenkaan ala ahistaan nesteen kiertoa?tuli vaan mieleen ku mulla nyt uus se iso termari?Kyllä se nyt vähän paremmin lämpiää kun on molemmat vaihdettu,turhaa varmaan ostin sen pienen,ois vaan laittanu letkut yhteen sieltä edestä ja nakannu kuikkaa sillä pikku "syylärilla"..
No niin tietenkin,tulpata!tänä aamuna -8,5 melkein 80 lämmöt kun oli ajettu 31km,josta mutkasta mäkistä osuutta n.10 km.eipä silti vielä kylmempi oli edellinen:s210 320 cdi...
3*chevy van
mersut:
w124 300e aut.-86 EX
w202 220d aut.-96 EX
w202 250td aut.-97 EX
w124 300e aut-85 `amg´ pojan kanssa EX
s210 320cdi aut EX
W203 200cdi aut-02,ex by los termitos
w202 180 aut-94 ex
BMW e39 530 tdsa-98 ex
S210 320cdi aut.01
mersut:
w124 300e aut.-86 EX
w202 220d aut.-96 EX
w202 250td aut.-97 EX
w124 300e aut-85 `amg´ pojan kanssa EX
s210 320cdi aut EX
W203 200cdi aut-02,ex by los termitos
w202 180 aut-94 ex
BMW e39 530 tdsa-98 ex
S210 320cdi aut.01
Eipä se pienen termarin nestekierto juurikaan moottoria jäähdytä kun sieltä ottaa sen kennon pois välistä.jukkis. kirjoitti:Jos laittaa letkut yhteen ei lämpiä edes kesä kelillä. Ne letkut pitää tulpata.Cee220 kirjoitti:Ei kuitenkaan ala ahistaan nesteen kiertoa?tuli vaan mieleen ku mulla nyt uus se iso termari?Kyllä se nyt vähän paremmin lämpiää kun on molemmat vaihdettu,turhaa varmaan ostin sen pienen,ois vaan laittanu letkut yhteen sieltä edestä ja nakannu kuikkaa sillä pikku "syylärilla"..
Toki paremmin lämpenee kun tukkii koko kierron mutta sitten jää joissakin malleissa oleva polttoaineen lämmönvaihdin pois käytöstä.
pitää kyllä sanoa etten ole näillä -20c pakkasilla kokeillut. tuossa marraskuussa yhen tuttavan autoon vaa yhdistettiin päät kun oli -5 ja alko heti lämpenemään hyvin.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Toimiskohan tuommonen diisseli satalankussa
Vois toisaalta koittaa, ei se oletettavasti haittaakaan tee....vai tekeekö
Ei sillä että tarvittisin, mutta kun ei oo kivoja nämä pakkaset, tykkään sitäpaitti lämmöstä...tai mun ja varsinkin vaimon selkä tykkää, kylmästä ei niinkään ne hermot tykkää.
Vois toisaalta koittaa, ei se oletettavasti haittaakaan tee....vai tekeekö
Ei sillä että tarvittisin, mutta kun ei oo kivoja nämä pakkaset, tykkään sitäpaitti lämmöstä...tai mun ja varsinkin vaimon selkä tykkää, kylmästä ei niinkään ne hermot tykkää.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Vaihda mieluummin lankkuun ehjä termari vakiopaikalle niin rupeaa tarkenemaan.
250D ja -35 pakkasta , keulassa ei pahveja tms.
Muutaman vuoden vanha orggistermari paikallaan. Ja tarkenee vaikka on farkkupaku eli lämmitettävää ilmatilaa riittää.
250D ja -35 pakkasta , keulassa ei pahveja tms.
Muutaman vuoden vanha orggistermari paikallaan. Ja tarkenee vaikka on farkkupaku eli lämmitettävää ilmatilaa riittää.
MB S124 300 -92 Farkkupakutiisselilintta
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
Tämä kiinnostais minuakindealer kirjoitti:Kun asennetaan cdi-väyryseen tai prefacelift W203:een letkutermostaatti niin millaisen ajomatkan jälkeen moottorin lämmöt on normaalissa parinkympin pakkasessa ?
Riittääkö 10 kilometriä vai joutuuko ajamaan pidemmästi ?
Kiinnostaa tietää saadaanko orkkistermariin verraten jotain olennaista eroa ?
3*chevy van
mersut:
w124 300e aut.-86 EX
w202 220d aut.-96 EX
w202 250td aut.-97 EX
w124 300e aut-85 `amg´ pojan kanssa EX
s210 320cdi aut EX
W203 200cdi aut-02,ex by los termitos
w202 180 aut-94 ex
BMW e39 530 tdsa-98 ex
S210 320cdi aut.01
mersut:
w124 300e aut.-86 EX
w202 220d aut.-96 EX
w202 250td aut.-97 EX
w124 300e aut-85 `amg´ pojan kanssa EX
s210 320cdi aut EX
W203 200cdi aut-02,ex by los termitos
w202 180 aut-94 ex
BMW e39 530 tdsa-98 ex
S210 320cdi aut.01
Minun työmatka oli 8-9km w202 ja Sprinter om611 lämpenee kumpikin nyt 80:een tuolla matkalla kun on näytä normaali talven pakkasia. Ei siis eroa mitenkään uuteen alkuperäiseen verrattuna., kyseessä on muut seikat:
- hinta on murto-osan
5min työaika ensikertalaisena
Meisseli riittää
Kestoikä moninkertaistuu
Viimeksi muokannut Sergey, 24.1.2015 11:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Hannulla 1 pytty vähemmänHannu.H kirjoitti:Vaihda mieluummin lankkuun ehjä termari vakiopaikalle niin rupeaa tarkenemaan.
250D ja -35 pakkasta , keulassa ei pahveja tms.
Muutaman vuoden vanha orggistermari paikallaan. Ja tarkenee vaikka on farkkupaku eli lämmitettävää ilmatilaa riittää.
Sinänäsä tarvii nykyistä nopiammin lämmetä, mutta vois koittaa vaikuttaako se letkulämppäri yhtään mitään, lämmöt kuitenkin ihan rajojen sisällä, välillä pitää säätää lämpöjä poiskin.
Toisaalta kyllä se 250d nopiammin lämpes kun tämä nykyinen 300d, mutta ei oikein voi verrata kun 300:nen on isompi jo kooltaan ja vesitilaa enempi, ei kesälläkään liikaa lämpene, niin mitä se letkussa oleva termari kesällä tekis lämpöjen kanssa, nouseeko koneen lämmöt asteen pari vai ei
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Olen aiheeseen liittyvistä kirjoituksista käsittänyt väärin, eli luulin että letkutermari olisi ratkaisu siihen etteivät tietyt cdi-koneiset lämpene juurikaan lyhyessä ajossa. Sanoisin että jotkut ovat näin suoraan väittäneetkin ainakin mersuforumin puolella.
Kyse on sitten kuitenkin rikkinäisen termostaatin aiheuttaman korjaustarpeen kulujen ja vaivannäön minimoimisesta, johon "letkutermari-niksi" onkin mitä mainioin
Kyse on sitten kuitenkin rikkinäisen termostaatin aiheuttaman korjaustarpeen kulujen ja vaivannäön minimoimisesta, johon "letkutermari-niksi" onkin mitä mainioin
Onko joku asia mikä erityisesti paskoo noita termareita, kun perhepiirissä on ollut useita CDI mersuja ja kerran yhteen on ollut tarpeellista vaihtaa alkuperäinen termari? Huvittavaa oli tuota termaria tilatessa kun kahdessa merkkiliikkeessä sanottiin 60C olevan oikea käyntilämpötila CDI:lle ja hyvä että suostuivat termaria edes myymään kun jänkättiin vaan vastaan ettei se mitään auta. Sama juttu myös huollossa, mihin isäukko vei termarin vaihdettavaksi: "voidaan vaihtaa mutta ei ne lämmöt siitä nouse"
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Joo,samoin olen minäkin ymmärtänyt..säästän siis tuon 7 ruplaa ja käytän sen karvareuhkan ostoondealer kirjoitti:Olen aiheeseen liittyvistä kirjoituksista käsittänyt väärin, eli luulin että letkutermari olisi ratkaisu siihen etteivät tietyt cdi-koneiset lämpene juurikaan lyhyessä ajossa. Sanoisin että jotkut ovat näin suoraan väittäneetkin ainakin mersuforumin puolella.
Kyse on sitten kuitenkin rikkinäisen termostaatin aiheuttaman korjaustarpeen kulujen ja vaivannäön minimoimisesta, johon "letkutermari-niksi" onkin mitä mainioin
3*chevy van
mersut:
w124 300e aut.-86 EX
w202 220d aut.-96 EX
w202 250td aut.-97 EX
w124 300e aut-85 `amg´ pojan kanssa EX
s210 320cdi aut EX
W203 200cdi aut-02,ex by los termitos
w202 180 aut-94 ex
BMW e39 530 tdsa-98 ex
S210 320cdi aut.01
mersut:
w124 300e aut.-86 EX
w202 220d aut.-96 EX
w202 250td aut.-97 EX
w124 300e aut-85 `amg´ pojan kanssa EX
s210 320cdi aut EX
W203 200cdi aut-02,ex by los termitos
w202 180 aut-94 ex
BMW e39 530 tdsa-98 ex
S210 320cdi aut.01
Orkkisosana on asennettu Behriä, keskimäärin ne kestävät ainakin kolmisen vuotta. Joitain menee takuuseen ja tällä viikolla eräs asiakas toi kokeillun termarin takaisin kertoen että ei lämmöt nousseet.
Letkutermarin "moninkertaisesta kestoiästä" voisi tietysti kysyä kauanko ne sitten ovat kestäneet, 10 vuotta olisi moninkertainen verrattuna vaikkapa 3 vuoteen
Letkutermarin "moninkertaisesta kestoiästä" voisi tietysti kysyä kauanko ne sitten ovat kestäneet, 10 vuotta olisi moninkertainen verrattuna vaikkapa 3 vuoteen