ketjun kiristimen vaihto apuja?!
ketjun kiristimen vaihto apuja?!
Miten tuo jakoketjun kuskinpuolen laahain vaihetaan? Kuskin puolella ylempi laahain joka näkyy selvästi ku venakoppa on irti. Siittä lohkes parin sentin palanen ja tipahti koneen sisälle mutta tartteeko sitä kaivaa pois? Sitte löyty erikoisen näkönen pultti pohjapanssarin päältä josta ei oo hajuakaa mistä on enkä ite muista tuommosta irrottaneen.... Yritän laittaa kuvan siitä
Viimeksi muokannut Juukes, 16.1.2015 16:46. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Entisiä:
190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet
Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi
Harrasteet:
Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet
Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi
Harrasteet:
Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
Tuohon palasen kaivamiseen pois ja sen tarpeellisuuteen en ota kantaa mutta vaihto on yksinkertainen:
Venakoppa pois,kone pyörittää ykk kohtaan,ketjunkiristin pois,ketju nippusiteillä kiinni ketjupyörään,ketjupyörä nokasta irti. Sitte tarvii ottaa joko syyläri pois ja vetovasaralla ottaa siitä laahaimesta ne tapit irti missä 6mm kierre sisällä tai jos haluat säästyä syylärin irrotukselta niin joudut sopivasta holkista ja kierretangosta tekemään ulosvetimen. Puhdista kierteet tapeista ennen irrotusta ja käytä jotain vahvempaa kierretankoa ku mitä prismasta saa.
Venakoppa pois,kone pyörittää ykk kohtaan,ketjunkiristin pois,ketju nippusiteillä kiinni ketjupyörään,ketjupyörä nokasta irti. Sitte tarvii ottaa joko syyläri pois ja vetovasaralla ottaa siitä laahaimesta ne tapit irti missä 6mm kierre sisällä tai jos haluat säästyä syylärin irrotukselta niin joudut sopivasta holkista ja kierretangosta tekemään ulosvetimen. Puhdista kierteet tapeista ennen irrotusta ja käytä jotain vahvempaa kierretankoa ku mitä prismasta saa.
C250TDT -98
Pitäisikö nuo tapit lähtiä "kohtuu" vaivalla vai onko törmätty jumineisiin ja katkenneisiin tappeihin? Että onko tarpeen crc:llä liuotella päivää aikasemmin?
Tuo palanenhan on tosiaan muovia ja muovi rautaa vasten jää toki kakkoseksi mutta se ku sattuu sopivassa kulmassa sopivaan väliin niin minun tuurilla siinä ei hyvin käy
Pitänee raottaa tuota öljypohjaa sen verta että saa kätösen välliin ja yrittää kaivella sieltä ku näytti siltä että moinen temppu saattais onnistuakki.
Kiitos vastanneille!
Tuo palanenhan on tosiaan muovia ja muovi rautaa vasten jää toki kakkoseksi mutta se ku sattuu sopivassa kulmassa sopivaan väliin niin minun tuurilla siinä ei hyvin käy
Pitänee raottaa tuota öljypohjaa sen verta että saa kätösen välliin ja yrittää kaivella sieltä ku näytti siltä että moinen temppu saattais onnistuakki.
Kiitos vastanneille!
Entisiä:
190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet
Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi
Harrasteet:
Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet
Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi
Harrasteet:
Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
Nokkaa ku ajotetaan nii nokan merkit ku on kohikkain nii pitääkö kampiakselin merkki olla OT:n kohdalla?
Entisiä:
190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet
Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi
Harrasteet:
Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet
Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi
Harrasteet:
Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
Kyllä, ja alakerta oikealla kierroksella jos pumppu kiinni autossa
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Pumppu on kiinni joo. Oikealla kierroksellaki kaiketi ku ykkösen nokat sojottavat yläviistoon muistaakseni ja ku konetta pyöritin OT kohalle nii keveni just siinä kohalla. Jätin kuitenki homman kesken eilen että saan varmistuksen
Entisiä:
190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet
Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi
Harrasteet:
Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet
Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi
Harrasteet:
Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
No nyt on kaikki kohillaan. Ajoin auton pihalle ja jätin käymään nii jonku ajan päästä aika paha rolina kuuluu jakopäästä. Käytin venakopan irti eikä mitään ollu silminnähen irti. Jakoketju oli aikas löyhällä. Voiko tuo kiristin olla tiensä päässä?? Sillon ku otin irti sen ja pyörittelin käsissä ja painelin sitä mäntää nii tuntu se toimivan. Oisko tuo pitäny öljytä jotenki?
Entisiä:
190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet
Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi
Harrasteet:
Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet
Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi
Harrasteet:
Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
Ostin uuen kiristimen nii siinä tuntuu valmiiksi vastus ja on pussissa öljyjen seassa. Onko tuohon asennukseen liittyen jotaki mitä pitää tietää?
Entisiä:
190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet
Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi
Harrasteet:
Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet
Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi
Harrasteet:
Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
Nonii. Kaikki muuten kunnossa mutta pumopulta jako hypänny hampaan verran. Älkää kysykö miten onnistuin moisessa...
Entisiä:
190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet
Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi
Harrasteet:
Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet
Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi
Harrasteet:
Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
Tarkistettiin asia ja hampaan verran se on pielessä mitä ihimettä?? Muualtakin kuullu ettei voi pompata mutta näin se vaan on käyny. Emmie käsitä...
Entisiä:
190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet
Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi
Harrasteet:
Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet
Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi
Harrasteet:
Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
Noni ajatuksen kans ammattilainen katto nii ohan se kohallaan se pumppu... Vikaa aletaan ettiin sitte jostaki muualta. Nokkakin oli kohdallaan.
Tuossa kolmen maissa iltapäivällä tuli muuten uusi mersumieskin tähän maailmaan!
Tuossa kolmen maissa iltapäivällä tuli muuten uusi mersumieskin tähän maailmaan!
Entisiä:
190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet
Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi
Harrasteet:
Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet
Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi
Harrasteet:
Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967