ketjun kiristimen vaihto apuja?!

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Juukes
aktiivimeseläinen
Viestit: 1068
Liittynyt: 05.11.2010 10:06
Paikkakunta: Rovaniemi

ketjun kiristimen vaihto apuja?!

Viesti Kirjoittaja Juukes »

Miten tuo jakoketjun kuskinpuolen laahain vaihetaan? Kuskin puolella ylempi laahain joka näkyy selvästi ku venakoppa on irti. Siittä lohkes parin sentin palanen ja tipahti koneen sisälle mutta tartteeko sitä kaivaa pois? Sitte löyty erikoisen näkönen pultti pohjapanssarin päältä josta ei oo hajuakaa mistä on enkä ite muista tuommosta irrottaneen.... Yritän laittaa kuvan siitä
Viimeksi muokannut Juukes, 16.1.2015 16:46. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Entisiä:

190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet

Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi

Harrasteet:

Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Naama irti niin sitten on helppo vaihtaa :shock:
Juukes
aktiivimeseläinen
Viestit: 1068
Liittynyt: 05.11.2010 10:06
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Juukes »

Naama? Tämmönen pultti sieltä löyty. Näyttäs että on katkennu päästä. Kuva
Entisiä:

190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet

Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi

Harrasteet:

Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Juukes kirjoitti:Naama?
Jakokoppaa tarkoittanee jäsen jolle.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
orsii-
Viestit: 958
Liittynyt: 19.10.2010 19:21
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja orsii- »

Tuohon palasen kaivamiseen pois ja sen tarpeellisuuteen en ota kantaa mutta vaihto on yksinkertainen:
Venakoppa pois,kone pyörittää ykk kohtaan,ketjunkiristin pois,ketju nippusiteillä kiinni ketjupyörään,ketjupyörä nokasta irti. Sitte tarvii ottaa joko syyläri pois ja vetovasaralla ottaa siitä laahaimesta ne tapit irti missä 6mm kierre sisällä tai jos haluat säästyä syylärin irrotukselta niin joudut sopivasta holkista ja kierretangosta tekemään ulosvetimen. Puhdista kierteet tapeista ennen irrotusta ja käytä jotain vahvempaa kierretankoa ku mitä prismasta saa.
C250TDT -98
Juukes
aktiivimeseläinen
Viestit: 1068
Liittynyt: 05.11.2010 10:06
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Juukes »

Pitäisikö nuo tapit lähtiä "kohtuu" vaivalla vai onko törmätty jumineisiin ja katkenneisiin tappeihin? Että onko tarpeen crc:llä liuotella päivää aikasemmin?

Tuo palanenhan on tosiaan muovia ja muovi rautaa vasten jää toki kakkoseksi mutta se ku sattuu sopivassa kulmassa sopivaan väliin niin minun tuurilla siinä ei hyvin käy :D

Pitänee raottaa tuota öljypohjaa sen verta että saa kätösen välliin ja yrittää kaivella sieltä ku näytti siltä että moinen temppu saattais onnistuakki.

Kiitos vastanneille!
Entisiä:

190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet

Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi

Harrasteet:

Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
Juukes
aktiivimeseläinen
Viestit: 1068
Liittynyt: 05.11.2010 10:06
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Juukes »

Nokkaa ku ajotetaan nii nokan merkit ku on kohikkain nii pitääkö kampiakselin merkki olla OT:n kohdalla?
Entisiä:

190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet

Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi

Harrasteet:

Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Kyllä, ja alakerta oikealla kierroksella jos pumppu kiinni autossa
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Juukes
aktiivimeseläinen
Viestit: 1068
Liittynyt: 05.11.2010 10:06
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Juukes »

Pumppu on kiinni joo. Oikealla kierroksellaki kaiketi ku ykkösen nokat sojottavat yläviistoon muistaakseni ja ku konetta pyöritin OT kohalle nii keveni just siinä kohalla. Jätin kuitenki homman kesken eilen että saan varmistuksen
Entisiä:

190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet

Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi

Harrasteet:

Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
Juukes
aktiivimeseläinen
Viestit: 1068
Liittynyt: 05.11.2010 10:06
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Juukes »

No nyt on kaikki kohillaan. Ajoin auton pihalle ja jätin käymään nii jonku ajan päästä aika paha rolina kuuluu jakopäästä. Käytin venakopan irti eikä mitään ollu silminnähen irti. Jakoketju oli aikas löyhällä. Voiko tuo kiristin olla tiensä päässä?? Sillon ku otin irti sen ja pyörittelin käsissä ja painelin sitä mäntää nii tuntu se toimivan. Oisko tuo pitäny öljytä jotenki?
Entisiä:

190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet

Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi

Harrasteet:

Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
94zip
linttauttaja
Viestit: 971
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Upota kiristin öljyyn ja painele mäntää sisään niin kauan että alkaa tuntumaan selvä vastus.
250D -92
190D 2.2turbo
Juukes
aktiivimeseläinen
Viestit: 1068
Liittynyt: 05.11.2010 10:06
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Juukes »

Entä ku paikalleen laittaa nii pitääkö painaa voimalla kierre sisään vai...?
Entisiä:

190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet

Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi

Harrasteet:

Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
Juukes
aktiivimeseläinen
Viestit: 1068
Liittynyt: 05.11.2010 10:06
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Juukes »

Ostin uuen kiristimen nii siinä tuntuu valmiiksi vastus ja on pussissa öljyjen seassa. Onko tuohon asennukseen liittyen jotaki mitä pitää tietää?
Entisiä:

190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet

Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi

Harrasteet:

Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
Juukes
aktiivimeseläinen
Viestit: 1068
Liittynyt: 05.11.2010 10:06
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Juukes »

Nonii. Kaikki muuten kunnossa mutta pumopulta jako hypänny hampaan verran. Älkää kysykö miten onnistuin moisessa... :D
Entisiä:

190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet

Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi

Harrasteet:

Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29289
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei onnistu mitenkään ellei ole moottorissa jotain rikki :roll:
orsii kirjoitti:...ketju nippusiteillä kiinni ketjupyörään
Eäh, ottaa pois haittaamasta niin helpompaa :D
wiimax.fi
Juukes
aktiivimeseläinen
Viestit: 1068
Liittynyt: 05.11.2010 10:06
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Juukes »

Jako on pompannu hampaalla. Muuten on paikat ehjänä
Entisiä:

190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet

Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi

Harrasteet:

Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29289
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kylläkyllä, eli jako EI pomppaa yhtään vaikka tipauttaa ketjun nokkapyörältä alas, paitsi jos on moottorin sisältä haitat rikki.
wiimax.fi
Juukes
aktiivimeseläinen
Viestit: 1068
Liittynyt: 05.11.2010 10:06
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Juukes »

Tarkistettiin asia ja hampaan verran se on pielessä mitä ihimettä?? :D Muualtakin kuullu ettei voi pompata mutta näin se vaan on käyny. Emmie käsitä...
Entisiä:

190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet

Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi

Harrasteet:

Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
Juukes
aktiivimeseläinen
Viestit: 1068
Liittynyt: 05.11.2010 10:06
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Juukes »

Noni ajatuksen kans ammattilainen katto nii ohan se kohallaan se pumppu... Vikaa aletaan ettiin sitte jostaki muualta. Nokkakin oli kohdallaan.

Tuossa kolmen maissa iltapäivällä tuli muuten uusi mersumieskin tähän maailmaan! :)
Entisiä:

190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet

Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi

Harrasteet:

Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29289
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Onnittelut !
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”