Airmaticin takaiskari (kolahdus takaa)
Airmaticin takaiskari (kolahdus takaa)
Moro,
Onko kukaan vaihtanut Airmaticciin takaiskareita? Oliko syynä outo kolahtelu, kun rengas tipahtaa alaspäin esim. hidastetöyssyn yli ajaessa? Juutuubissa joku hemmo kertoili, että saattaisi iskari olla tiensä päässä. Itselläkin oli kolahtavan eli kuskin puolen iskari kerännyt päällensä melkoisen öljy/pölykerroksen. Pitäisi varmaan joskus käyttää irti ja tarkistaa, onko siinä jotain väljää.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=EJ1PCyH1C2A[/youtube]
t.
Risto
Onko kukaan vaihtanut Airmaticciin takaiskareita? Oliko syynä outo kolahtelu, kun rengas tipahtaa alaspäin esim. hidastetöyssyn yli ajaessa? Juutuubissa joku hemmo kertoili, että saattaisi iskari olla tiensä päässä. Itselläkin oli kolahtavan eli kuskin puolen iskari kerännyt päällensä melkoisen öljy/pölykerroksen. Pitäisi varmaan joskus käyttää irti ja tarkistaa, onko siinä jotain väljää.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=EJ1PCyH1C2A[/youtube]
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Itse en ole kokeillut mutta pirssi on minun aikanani käynyt kerran katsastuksessa, kerran suuntauksessa ja kerran muuten vaan mersupajalla alustan tarkastuksessa ja koko tuon ajan on ko. kolahdus kuulunut. Myös edellisen omistajan toimesta on alustaa tarkasteltu ja ääntä etsitty. Iskaria ei tietääkseni ole vielä irrotettu ja testattu.hotari kirjoitti:ootko kokeillut narinaa
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Kiitoksia vinkistä. Kohta on katsastuksen aika – pitää katsoa silmä kovana iskaritestiä, josko vasen puoli oisi heikompi.maucca kirjoitti:Mulla on farkku airmaticilla kolissut takapäästä kaksi kertaa. Kummallakin kerralla iskari sökö.
Todennäköisesti se iskari on loppu jos on öljyinen, testaamalla selviää ja on helppo irroittaa.
wissin mukaan ei tarvitse vaihtaa pareittain.
Joo. WIS tosiaan sanoo, ettei ole pakko vaihtaa pareittain. Kuitenkin suosittelevat, jos niillä on ajettu yli 150 tkm.
Tuossa on tuntunut perä jotenkin omituiselta, jos kovemmin kiihdyttää vähän epätasaisella, kuten oululaisella noppakiveyksellä. Iskari voisi senkin selittää.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
En lähtis ihan suoriltaan sitä iskaria mestaamaan....minulla on nimittäin tuossa ässässä kolissut oikealta takaa jo helmikuusta 2010, eikä kukaan ole löytänyt syytä, eikä iskari ole lopussa vieläkään Mutta tämä kolina esiintyy vain talvella....nimismiehen kiharalla ja just reippaasti hidasteiden yli ajettua!?
Tolppaa ei ole kyllä käytetty irti kertaakaan, enkä siksi tiedä minkälainen se kiinnitys on yläpäässä, mutta jotenkin ainakin minulla tuntuu tulevan senverran ylhäältä kolina, että sanoisin välyksen löytyvän tolpan yläpään kiinnityksestä?
Tolppaa ei ole kyllä käytetty irti kertaakaan, enkä siksi tiedä minkälainen se kiinnitys on yläpäässä, mutta jotenkin ainakin minulla tuntuu tulevan senverran ylhäältä kolina, että sanoisin välyksen löytyvän tolpan yläpään kiinnityksestä?
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Ässän iskarin päässä jos on airmatik niin on perinteinen narinahela jonka saa vaihettuupiippu kirjoitti:En lähtis ihan suoriltaan sitä iskaria mestaamaan....minulla on nimittäin tuossa ässässä kolissut oikealta takaa jo helmikuusta 2010, eikä kukaan ole löytänyt syytä, eikä iskari ole lopussa vieläkään Mutta tämä kolina esiintyy vain talvella....nimismiehen kiharalla ja just reippaasti hidasteiden yli ajettua!?
Tolppaa ei ole kyllä käytetty irti kertaakaan, enkä siksi tiedä minkälainen se kiinnitys on yläpäässä, mutta jotenkin ainakin minulla tuntuu tulevan senverran ylhäältä kolina, että sanoisin välyksen löytyvän tolpan yläpään kiinnityksestä?
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
-
- Viestit: 59
- Liittynyt: 13.9.2012 12:13
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Messersmith kirjoitti:Kopaus kuuluu takapäästä pienissä montuissa, ja esim. risteyksen yli kiihdytettäessä uran kohdalla. Joskus tuntuu kuin olisi pullo joka pyörii takaluukkua vasten. Kopaus on pieni mutta kuuluu harmillisesti. Onko muilla vastaavaa? En tiedä tuliko tarpeeksi selkeästi selitettyä Ai niin, auto on E200 cdi -09 s211
Mullakin kuuluu vielä tuo kopaus, en saanut kommentteja silloin kun kyselin.hotari kirjoitti:Ässän iskarin päässä jos on airmatik niin on perinteinen narinahela jonka saa vaihettuupiippu kirjoitti:En lähtis ihan suoriltaan sitä iskaria mestaamaan....minulla on nimittäin tuossa ässässä kolissut oikealta takaa jo helmikuusta 2010, eikä kukaan ole löytänyt syytä, eikä iskari ole lopussa vieläkään Mutta tämä kolina esiintyy vain talvella....nimismiehen kiharalla ja just reippaasti hidasteiden yli ajettua!?
Tolppaa ei ole kyllä käytetty irti kertaakaan, enkä siksi tiedä minkälainen se kiinnitys on yläpäässä, mutta jotenkin ainakin minulla tuntuu tulevan senverran ylhäältä kolina, että sanoisin välyksen löytyvän tolpan yläpään kiinnityksestä?
Olisko narinoissa ja iskareissa se vika. Autosta noustessa kuuluu tosiaan kyllä narinaa, takapäästä, ei etupenkin paikkeilta
Moro,
Pistetäänpä tännekin väliaikatietoja / loppuraporttia. Iskarin vaihdolla ainakin tämä kolina loppui.
t.
Risto
Pistetäänpä tännekin väliaikatietoja / loppuraporttia. Iskarin vaihdolla ainakin tämä kolina loppui.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Hommasin aikoinaan ässään uudet ilmajouset joka nurkkaan ja koska ne oli kiinalainen tehnyt, oli takajousien alapäässä olevat narinanivelet niin huonot, että vaihdoin ennen asennusta sinne uudet nivelet. Ensiasennusnivelissä oli siis ainakin millin klappi.
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
Kyllähän maailmaan kaikkea mahtuu. Tämä oli Bilsteinin tekemä. Ilmeisesti samalta linjalta pukkaa Mersullekin menevää kamaa, koska johdossa oli painettuna tähti ja 211:n varaosanumero.ram kirjoitti:Hommasin aikoinaan ässään uudet ilmajouset joka nurkkaan ja koska ne oli kiinalainen tehnyt, oli takajousien alapäässä olevat narinanivelet niin huonot, että vaihdoin ennen asennusta sinne uudet nivelet. Ensiasennusnivelissä oli siis ainakin millin klappi.
211:n iskareissa on ihan tavallisen kuminivelet. Vissiin ajatelleet, että kuminen riittää, koska kuorman kantaa erillinen jousi.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
näitä W211 ja W220 jousitus hommia ei kannattas sekotella samassa topikissa kun ne on aikalailla erilaisista osista kasattuna.
Toinen puhuu toisesta ja toinen toisesta. Mitään selvää ei saa.
Takanahan 211:ssä on ihan perinteisesti erilliset iskari ja jousipussi.
Ässässä ne on rakennettu samaan pakettiin.
Toinen puhuu toisesta ja toinen toisesta. Mitään selvää ei saa.
Takanahan 211:ssä on ihan perinteisesti erilliset iskari ja jousipussi.
Ässässä ne on rakennettu samaan pakettiin.
Miten on 211 mallissa tehty airmatikki ?
Olen itse nähnyt vain 211 koppia, joissa takapää ilmajousitettu ja niissä on ilmajousi ja iskunvaimennin erikseen. Onko airmatikkimallissa takapää kuitenkin edellä kuvatulla tavalla toteutettu ja entäpä etupää ?
Olen itse nähnyt vain 211 koppia, joissa takapää ilmajousitettu ja niissä on ilmajousi ja iskunvaimennin erikseen. Onko airmatikkimallissa takapää kuitenkin edellä kuvatulla tavalla toteutettu ja entäpä etupää ?
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho