W211, 2008 sähkövikaa? *ratkaistu*
W211, 2008 sähkövikaa? *ratkaistu*
Hei,
Minulla on W211 - E220CDI, vm. 2008. Ongelmana on akun purkautuminen. Tällä hetkellä se purkaa n. 2A / H. Akku on uusi, joten akussa tuskin ongelma on. Olemme yrittänyt irroitella sulakkeita, yksitellen jotta vika löytyisi mutta vikaa ei ole vielä löydetty.
Luultavasti vika on ohjaamon sulakerasiassa (Sulakerasia purkaa virtaa, radio tai sähköiset ikkunannostimet).
Olisiko jollain ideoita, mistä lähteä jatkamaan vian etsintää? Yritin etsiä foorumilta samanlaisia ongelmia, mutten ainakaan äkkiseltään löytänyt.
Kiitos näin avustanne etukäteen!
Terveisin
Timo
Minulla on W211 - E220CDI, vm. 2008. Ongelmana on akun purkautuminen. Tällä hetkellä se purkaa n. 2A / H. Akku on uusi, joten akussa tuskin ongelma on. Olemme yrittänyt irroitella sulakkeita, yksitellen jotta vika löytyisi mutta vikaa ei ole vielä löydetty.
Luultavasti vika on ohjaamon sulakerasiassa (Sulakerasia purkaa virtaa, radio tai sähköiset ikkunannostimet).
Olisiko jollain ideoita, mistä lähteä jatkamaan vian etsintää? Yritin etsiä foorumilta samanlaisia ongelmia, mutten ainakaan äkkiseltään löytänyt.
Kiitos näin avustanne etukäteen!
Terveisin
Timo
Viimeksi muokannut mersuTimo, 03.1.2015 17:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- ydinvoimala
- Viestit: 20
- Liittynyt: 06.9.2014 23:21
Yksitellen olen kokeillut, mutta en ole kaikkia etu- ja takasamista kerralla. Pitää vissii kokeilla vielä tuota, jos auttaisi. Pitäiskö ohjaamon sulakerasiasta myös ottaa kaikki irti?dealer kirjoitti:Oletko irrotellut sulakkeet sekä etu- että taka-samista ? Olet odotellut puolisen tuntia ja edelleen purkaa vaikka ovet / luukkujen salvat kiinni-asennossa ja avaimet pois virtalukosta ?
Katsotaan, jos tämä auttaisi, kiitos avusta.
- Timo
Huom ! Muista merkitä huolella että saat samoille paikoille takaisin, vaikka hyvä valokuva auttaa. En kylläkään tarkoittanut että kaikki tarvitsisi olla yhtaikaa irti, mutta usein käy niin että sulakkeen paikalleen laittaminen aktivoi jonkin ohjainlaitteen ja taas saa odotella sen nukahtamista, eli mittaria pitää seurata tarkasti !
wiimax.fi
Joo, nyt kaikki sulakkeet on etu- ja takasamista irti, myös akusta on kenkä irti. Nyt odottelen + 30 min ja laitan akun takaisin kiinni ja amppeeriimittarin väliin, jotta takasin laittaessa nään alkaako purkaako vielä.dealer kirjoitti:Huom ! Muista merkitä huolella että saat samoille paikoille takaisin, vaikka hyvä valokuva auttaa. En kylläkään tarkoittanut että kaikki tarvitsisi olla yhtaikaa irti, mutta usein käy niin että sulakkeen paikalleen laittaminen aktivoi jonkin ohjainlaitteen ja taas saa odotella sen nukahtamista, eli mittaria pitää seurata tarkasti !
Tälläinen oli tulos, Etu- ja takasamissa sulakkeissa ei juurikaan isoa muutosta tapahdu. Mutta ohjaamon sulakerasian 28(Radio System)- ja 41(Saattovalot, keskuslukitus, ikkunannostimet ym.) sulakkeet nostavat virran purkausta 1.7 - 1.9 A.dealer kirjoitti:Akunkenkä pitäisi olla paikallaan nyt kun odottelet... on mahdollista rikkoa sähkölaitteita jos tekee jotain väärin, ole varovainen.
Toinen yllättävä oli kuinka paljon laturi lataa juuri ja juuri 14V tyhjäkäynnillä ja valot kaikki päällä, voisiko vika olla myös laturissa?
Mitähän voisi vielä kokeilla?
maucca kirjoitti:Oletko katsonut ettei ole rikki se keskikonsolin suoja jossa nelivilkun ja penkinlämppärien kytkimet?
Se joskus jää jurnuttaan sitä kiinni vaikka on kiinni.
Laturin lataus ok mulla on sedanissa 14.1V ja farkussa 13.9V
Autossani ei ole DC-vaihtajaa siinä kannen alla. Se on näytön yllä siis ei voi olla se kansi, starttivirta käy tosi alhaalla, kun käynnistää n. 9-9.5 V. Onkohan tämä normaalia, että käy noin alhaalla?
Vika löytyi vihdoin, se oli peräluukun sähköinen aukaisukytkin, joka jäi jumiin. Purin kytkimen ja puhdistin peräluukun sain purkaa ennenkuin kytkimen sai sieltä pois, mutta nyt toimii ja eikä pura akkua.
Kiitos kaikille jotka olivat hengessä mukana
Kiitos kaikille jotka olivat hengessä mukana
Viimeksi muokannut mersuTimo, 03.1.2015 12:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Terve,
Omankin auton kahva nimittäin jumittaa. Purkamista olen suunnitellut, kun pitäisi käyttää kilven alla oleva paneeli irti. Paneelin ja pellin väliin kertyy vettä, joska se sieni on tukossa. Samalla voisi tappaa kaksi pyytä yhdellä iskulla.
Oliko työläs homma?
t.
Risto
Mielenkiintoista. Onko sinulla vielä se "mekaanisen tuntuinen" avauskytkin / -vipu? Eli ei mikään nykytyylinen "mikrokytkin kumin sisällä"?mersuTimo kirjoitti:Vika löytyi, se oli peräluukun sähköinen aukaisukytkin joka jäi jumiin. Purin kytkimen ja puhdistin. peräluukun sain purkaa ennenkuin kytkimen sai sieltä pois, mutta nyt toimii ja eikä pura akkua.
Kiitos kaikille jotka olivat hengessä mukana
Omankin auton kahva nimittäin jumittaa. Purkamista olen suunnitellut, kun pitäisi käyttää kilven alla oleva paneeli irti. Paneelin ja pellin väliin kertyy vettä, joska se sieni on tukossa. Samalla voisi tappaa kaksi pyytä yhdellä iskulla.
Oliko työläs homma?
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Joo, itseasiassa se kytkin on mekaaninen, siinä on mikrokytkin joka ohjaa lukon aukaisu solenoidia.Roisto kirjoitti:Terve,Mielenkiintoista. Onko sinulla vielä se "mekaanisen tuntuinen" avauskytkin / -vipu? Eli ei mikään nykytyylinen "mikrokytkin kumin sisällä"?mersuTimo kirjoitti:Vika löytyi, se oli peräluukun sähköinen aukaisukytkin joka jäi jumiin. Purin kytkimen ja puhdistin. peräluukun sain purkaa ennenkuin kytkimen sai sieltä pois, mutta nyt toimii ja eikä pura akkua.
Kiitos kaikille jotka olivat hengessä mukana
Omankin auton kahva nimittäin jumittaa. Purkamista olen suunnitellut, kun pitäisi käyttää kilven alla oleva paneeli irti. Paneelin ja pellin väliin kertyy vettä, joska se sieni on tukossa. Samalla voisi tappaa kaksi pyytä yhdellä iskulla.
Oliko työläs homma?
t.
Risto
Purkamisesta sen verran, että tosiaan rekisterikilven alla oleva paneeli pitää irroittaa. Siinä on 3 ruuvvia ja kromisen listan alla on muovisia kiinnikkeitä, ruuvit ja kiinnikeet ensin irti ja sitten paneeli lähtee alaspäin vetämällä. Sen jälkeen pitää iroittaa takaluukkun sisusverhoilu ja sen jälkee saa aukasu kahvan irroitettua, siihen tulee yksi sähköliitin joka pitää irroittaa.
Työ vien noin pari tuntia. Samalla on helppo puhdistaa panelin ja pellin väliin jääneet liat ja kosteudet. Postin suodatinsienen kokonaan, koska isoimmat liat ei sitä läpäise.
Jos jäi jotain epäselväksi niin yritän selventää paremmin.
- T