S211 slaavikyykkäsi

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
Vastaa Viestiin
Jasper Newton
Viestit: 52
Liittynyt: 13.12.2014 13:35
Paikkakunta: Itä-Suomi

S211 slaavikyykkäsi

Viesti Kirjoittaja Jasper Newton »

Hyvää iltaa arvon meseläiset, lähes uunituore mesen omistaja esittäytyy :wink:

Eli onkelma(otsikossa mainittu -04 S211 E270) on seuraavanlainen:

Ostin auton tuossa loka-marraskuun vaihteessa ja muutaman päivän jälkeen auto kyykkäsi ensimmäisen kerran. No korjaamolla korjattiin rikkinäinen letku. Nyt sitten perjantaina auto kyykkäsi uudelleen ja annoin auton sitten pari päivää seistä. Sunnuntaina kokeilin ja auto perä nousikin normikorkeuteen lyhyen ajon jälkeen. kunnes sitten lähdin liikkeelle niin noin 50 metrin jälkeen vilkkui taas taulussa. Tänään auto meni sitten Hartikaiselle huoltoon ja siellä korjattiin rikkinäinen letku hintaan 250e. No, ei muuta kuin joulureissua suunnittelemaan, kun taas peräkin toimii. Ajoin korjaamolta kotiin ja pakattiin perheen tavarat sisään. Käynnistettiin auto ja 20 metriä päästiin eteenpäin, kun taas oli perse kentässä...

Noh auto meni nyt Hartikaiselle joulun viettoon, siirrettiin tavarat carinaan ja ajettiin 400km matka ongelmitta.. :roll:

Mutta mikä mahtaisi olla vikana? Ilmapussit on molemmat uusittu kaksi vuotta sitten, kompuraa ei ole vaihdettu, joten itse epäilisin sitä? Takaiskuja epäili korjaamolla. Ittellä menee vaan hermot :twisted: Maanantaina alkavat liikkeessä taas sitten arvailla vikaa ja sitten katellaan taas kuittia hymyssä suin. :D
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29284
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Mahdollisesti kompura, ei jaksa enää kehittää tarpeeksi painetta. Starilla saa näppärästi testettua toiminnan.
Jasper Newton
Viestit: 52
Liittynyt: 13.12.2014 13:35
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Jasper Newton »

Käytti kai ne sitä starin nokassa, siitäkin piti 60€ maksaa.. Sanottiin vaan että kaikki toimii.. En tiiä laittasko teräsjouset tilaukseen amerikan maalta..
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Voisko tässä olla samanlainen vika mikä oli itsella E61 530dA. Siinä oli kanssa pussit takana. Aluksi meni letku poikki ja pääs sieltä paineet pihalle ja perä välillä roikkui alhaalla. Letku korjattiin ja auto pelas ok. Myöhemmin alkoi taas samat ongelmat ja kompura alkoi olla tiensä päässä ja samoin takaiskut. Olisi silloin pitänyt samalla vaihtaa takaisku ja kuivata kompurasta ne pavut mitkä kerää kosteutta. Letku kun meni rikki ja sijaitsi sopivasti pyöräkotelossa, niin kaikki paska pääs sieltä järjestelmään sisälle.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1937
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

Voiko tuo kuvattu tapahtuma johtua varsinaisesti kompressorista jos auto ensin nousee ylös ja heti ajoon lähdössä tipahtaa. Paineita on silloin saatu riittävästi eikä ajossa sen enempää tarvita.

211:ssähän on vielä takapusseissa solenoidiventtiilit eli auton noustua ylös, letkuissa ei tarvitse olla painetta auton ylhäällä pitämiseen.

Olisi hyvä tietää kuinka kauan aikaa meni auton käynnistymisestä perän nostoon ja liikkeelle lähdön jälkeiseen tipahtamiseen. Jos oli lyhyehkö viive niin kompura saattoi pumppailla koko ajan ja kytkeytyi aikakatkaisusta pois siinä kohtaa kun perä putosi.

Jos taas kompressori perän noston jälkeen lakkasi pumppaamasta niin minusta nuo bemarilta kateudessa kopioidut ongelmat kuulostaisivat todennäköiseltä. Kosteus saa ne uudetkin venttiilit äkkiä oireilemaan. Voi olla pelkästään kompressorin yhteydessä oleva paineen laskuun käytetty venttiili (vai olisko dealer tarkoittanut kompuralla kompurakokonaisuutta johon kuuluu paineenalennusventtiili).

Voihan se kompressorikin olla finaalissa mutta veikkaisin sitä paineenalennusventtiiliä. Jos takapää laskee kerralla molemmilta puolilta niin molempien jousien venttiilin pitäisi oikkuilla samalla kertaa. Jos paineenalennusventtiili jää auki niin auton yrittäessä pientä tasonkorjausta putoaakin koko takapää.
Jasper Newton
Viestit: 52
Liittynyt: 13.12.2014 13:35
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Jasper Newton »

Kävihän se tuo kosteuden vaikutuskin mielessä, että saattaa varmasti olla osatekijänä tässä. Nyt vain tuli mieleen sellanen asia, että nyt kun viimesimmän kerran se tuon perän löi kenttään(eli käynnistin auton ja ajoin tuon 20-30m, jonka jälkeen kyykkäs) niin kompuralta ei kyllä ääntä kuulunut lainkaan? Myös auton uudelleen käynnistyksen jälkeen oli hiljaista.

Silloin sunnuntaina, kun auto ekan kerran nosti perän pystyyn meni aikaa noin 10-15min, jonka jälkeen kuin taikaiskusta tipautti kenttään.
Jasper Newton
Viestit: 52
Liittynyt: 13.12.2014 13:35
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Jasper Newton »

Mitäs luulette pitäisikö näiden vikojen mennä vielä autoliikkeen piikkiin.. Tietysti auto on vanha mutta kuitenkin.. auto on mulla nyt seitsemän viikkoa ollut ja ton takapään kanssa on ollut aika reilusti ongelia. Katotaanko noi sitten vaan kuluviin osiin kuuluvaksi.. Sen takia vaan kyselen kun en liikkeestä juuri oo autoja ostellu.. Että mitä se liikkeen takuu kattaa.
Jasper Newton
Viestit: 52
Liittynyt: 13.12.2014 13:35
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Jasper Newton »

Okei, auto on takaisin pihassa. Vasen pussi meni vaihtoon venttiilivian vuoksi hintaan 950€.. Eli yhteensä letkunkorjauksen kanssa rahaa kului 1100€. Perä on kyllä komeasti pystyssä, jopa ylempänä kuin ennen? N. 20km kerkesin kaupungin ympäristössä pyöriä niin TAAS yli VISIT WORKSHOP ruutuun.. Mietinettä voiko v*ttu olla todellista :evil: eli mikä nyt taas?


Ajoin nyt auton tuohon parkkiin ja annan olla siinä nyt rauhasa... Ja ajelen carinalla..
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1937
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

Jasper Newton kirjoitti:Okei, auto on takaisin pihassa. Vasen pussi meni vaihtoon venttiilivian vuoksi hintaan 950€.. Eli yhteensä letkunkorjauksen kanssa rahaa kului 1100€. Perä on kyllä komeasti pystyssä, jopa ylempänä kuin ennen? N. 20km kerkesin kaupungin ympäristössä pyöriä niin TAAS yli VISIT WORKSHOP ruutuun.. Mietinettä voiko v*ttu olla todellista :evil: eli mikä nyt taas?


Ajoin nyt auton tuohon parkkiin ja annan olla siinä nyt rauhasa... Ja ajelen carinalla..
Sillä aikaa kun ajelet Carinalla ne vaihtavat toisenkin jousen venttiilivian takia ja vähän myöhemmin sen kompressorin?

Jos eivät tasonsäätöanturiin kajonneet eikä kalibrointia uusineet niin ihan samalla tasolle sen auton pitää nousta vanhoilla ja uusilla jousilla.
Jasper Newton
Viestit: 52
Liittynyt: 13.12.2014 13:35
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Jasper Newton »

Päivitetäänpäs tätäkin tarinaa. Eli auton perä on pääosin pysynyt pystyssä. Parkissa hienostikin. Ajon aikana korkeussuunnassa vaihtelua on ollut enemmänkin :?: Esimerkiksi eilen kotiin saavuttaessa parkkeerauksen yhteydessä päätti laskea perän melko alhaalle. Käytin autoa sitten käynnissä ja hienosti nousi ylös taas ja pysyy. Tullut mieleen, että voiko viallinen tasonsäätöanturi aiheuttaa tommosta seilaamista? Kattellaanpa miten nämä kiristyvät pakkaset nyt vaikuttaa. Ainakin tuntuu, että huonoiten pelaa silloin, kun lämpötila seilaa tuossa nollan tuntumassa. :idea:
204
Viestit: 662
Liittynyt: 19.4.2008 19:40

Viesti Kirjoittaja 204 »

Jos ostit liikkeestä on 6 kk kuluttajasuoja takuu,jollen ole aivan väärässä.
Möivät selväsi viallisen auton.
:evil:
204
Viestit: 662
Liittynyt: 19.4.2008 19:40

Viesti Kirjoittaja 204 »

650000tuttavuus
Viestit: 2154
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Onko kaikissa 211:ssa -06 ja nuoremmissa ilmaiskarit ?
Meinaan lähinnä porrasperäisiä.
Mistä maallikko tietää alle katsomatta kummat on ? ellei joku kulma jo rötköta tantereessa :lol:
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Avatar
epk
Herrastuunari
Viestit: 2488
Liittynyt: 07.11.2005 0:07
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

jos kuvan namiskuukkelit löytyy niin sitten on sedanissa airmatic eli ilmat joka nurkassa.

Kuva
650000tuttavuus
Viestit: 2154
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Kiitti !

Sitä kun ei ole päässyt käymään nuinkaan tuoreen ( 10 v) mersun kyydissä koskaan, niin on kuin se iät ja ajat ajellut rekkakuski silmälasit laitettuaan :
" Hyvänen aika täältähän löytyykin jos jonkinlaista lamppua ja härpäkettä "
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
204
Viestit: 662
Liittynyt: 19.4.2008 19:40

Viesti Kirjoittaja 204 »

epk kirjoitti:jos kuvan namiskuukkelit löytyy niin sitten on sedanissa airmatic eli ilmat joka nurkassa.

Kuva
Kuvan mukaista varustusta tulee vältää viimeiseen hengen veton saakka. :supersad: :supersad: :supersad: :supersad:
Jasper Newton
Viestit: 52
Liittynyt: 13.12.2014 13:35
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Jasper Newton »

Päivitetäänpäs tätäkin välillä, kun nyt on päästy ongelmitta puolisen vuotta. Nyt on parina päivänä ilmestyny ruutuun taas rakas tuttu Visit Workshop-teksti. Heti kun auton sammuttaa niin ilmoitus poistuu eikä tule heti takaisin päälle. Eilen esimerkiksi vian tullessa näyttöön sammutin auton, jolloin ilmoitus poistui ja ajoin 450km kotiin ilman mitään herjauksia..

Straarihan se helpoin ois, mutta arvuutellaan nyt täälä ensin. On se 30-60€ rahaa kuitenkin, mitä tuohon staariin joutuu uhuraamaan.

ELI: oisko se nyt sen kompuran vaihon paikka sit? Tämmöstä oon aatellu ku se ilimeisesti alakuperäne on.

Vaihdon ei pitäs olla ihimehomma rähmäkäpälällekään?

Saksan mies myis aika halavalla näitä "melkein uusia"

http://www.ebay.de/itm/Mercedes-W211-E2 ... 3aa922375d

Vai riittäskö huolto ja puhistus?

-EDIT-

Ainii, menihän mulla toissa viikolla eestä jousiki poikki, mutta tuli vaihto nii halavaksi ettei jaksanu mainita (153e)
8)
S211 E270CDI -04
Jasper Newton
Viestit: 52
Liittynyt: 13.12.2014 13:35
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Jasper Newton »

Nyt taas ei ole herjaillut mitään, joten enpä ole asian eteen mitään tehnyt. Hyvin näkyy pelaavan (kop kop..)
S211 E270CDI -04
Avatar
tenutähti
Viestit: 155
Liittynyt: 31.12.2005 16:17
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja tenutähti »

Jos et vielä ole vaihtanut, niin vaihda kompuran imuletkuun suodatin ja kompressoriin korjaussarja.
Tuomonen http://landyair.com/products/wabco-air- ... -seal-kit/

Imusuodatin vaikka KL:stä.

Kompuralle purku, puhdistus ja kasaus uusilla osilla. Jos ei vielä ole aivan loppu niin käyttöikää tulee varmasti lisää ja ainakin kosteuden ja pölyn ym. pääsy ilmajärjestelmään vähenee.

Hintaa koko hommalle alle 50e ja onnistuu helposti itse tehden.
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680 -79

Eihän se haittaa jos lapsi on isänsä näköinen kunhan on muuten terve!
Jasper Newton
Viestit: 52
Liittynyt: 13.12.2014 13:35
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Jasper Newton »

Tilasin tenutähti tuon korjaussarjan, kiitos vinkistä. Ei tuosta huollosta varmasti haittaa ole ensi syksyä ajatellen. :)
S211 E270CDI -04
Jasper Newton
Viestit: 52
Liittynyt: 13.12.2014 13:35
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Jasper Newton »

Korjaussetti vaihettu ja olihan papanat märkiä :shock: tuo suodatin jäi vaihtamatta, pitänee sekin hakea vielä
S211 E270CDI -04
204
Viestit: 662
Liittynyt: 19.4.2008 19:40

Viesti Kirjoittaja 204 »

Kyllä se syksyllä tekijäänsä kiittää. :shock:
Jasper Newton
Viestit: 52
Liittynyt: 13.12.2014 13:35
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Jasper Newton »

Jatketaanpa tarinaa. Eli viimeaikoina Visit workshop-ilmoitus on ilmennyt säännöllisen epäsäännöllisesti. Perä ei ole mennyt kenttään, mutta auto ei tunnu osaavan aina säätää itseään oikeaan korkeuteen. Eli parkissa saattaa olla normikorkeudella.ja sitten ovea aukaistessa suhauttaa perän liian alas. Yleensä herjoja on ilmennyt, kun ulkolämpötila on noussut 20 asteeseen :oops: Merkkiliikkeessä nyt sitten kertoivat starin ilmoittaneen, että vasemmalle puolelle menevissä johdoissa on liian isot ohm-arvot, eli johdotuksissa vikaa? Johdot menee viikon päästä vaihtoon.
S211 E270CDI -04
Jasper Newton
Viestit: 52
Liittynyt: 13.12.2014 13:35
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Jasper Newton »

Koputetaan puuta, mutta.. johtosarja vaihdettiin perjantaina ja nyt alustavasti vaikuttaisi perä pelaavan niinkuin sen kuuluu. Jospa ei tarttis näiden murheiden kanssa taas hetkeen päätään vaivata :roll:
S211 E270CDI -04
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 alusta”