BMW näyttää mallia MB:lle dieselien kehityksessä

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

C250 CDI oli markkinoille tullessaan olevinaan kova sana 204-hevosvoimaisena; nyt ottaa Voorttikin jo 2-litraisesta 210hv:
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/Auto ... tehodiesel
Viimeksi muokannut Laaksonen, 18.10.2014 19:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuva
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1270
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Olihan se. Siitä vaan on jo 6 vuotta kun se kone esiteltiin. Sehän on pitkä aika.
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Taitavat kaikki nykyään keskittyä enemmän siihen että nykyisellä tehotasolla pysytään karsien kulutuksen puolelta kaikki mahdollinen poies.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

VW korottaa panoksia lupailemalla 270 hv versiota 2-litraisesta dieselistään:
http://www.auto-motor-und-sport.de/news ... 56029.html :shock:
Kuva
tuikku
Mersutohtori
Viestit: 317
Liittynyt: 04.11.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Hyvä litrateho dieseliin.
Kolmilitraisena samalla virillä neljäsataa heppaa, mikä vielä muutama vuosi sitten tuntui käsittämättömän kovalta saavutukselta.
... Ja on kait se sitä vieläkin, kun eipä tunnu tuo bemari pikku ahtimella haluavan millään sinne tehoa nostattaa ... :lol:
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Mersu on viime vuosina Formulahuumassaan viettänyt melkoista hiljaiseloa diesel-uutuuksien rintamalla (raskasta kalustoa lukuunottamatta). Tulevan E:n (W&S213) pitäisi uusien R6:ien myötä kuitenkin tuoda asiaan muutoksen:
Kuva
Kuva
koko lehti luettavissa tästä:
http://www.world-of-files.net/index.php ... 9fegj543l1
Kuva
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Nopeasti katottuna tuo uusi E-malli on sen näköinen että saatan jättää väliin ja kestotestaan W212:sta sen ajan että josko seuraaja olisi vähemmän ufon näköinen.

Tosin on näihin ennenkin silmä tottunut kun niitä alkaa tienpäällä näkymään :oops:
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Laaksonen kirjoitti:VW korottaa panoksia lupailemalla 270 hv versiota 2-litraisesta dieselistään:
http://www.auto-motor-und-sport.de/news ... 56029.html :shock:
juttua suomeksi:
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/volk ... -passatiin
Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Myös Audi pysyttelee kehityksen kärjessä tarjoamalla seuraavaan A4:een Passatin 240 hv 2-litraisen:
http://www.auto-motor-und-sport.de/bild ... how_item=2
Kuva
tuikku
Mersutohtori
Viestit: 317
Liittynyt: 04.11.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Oliskohan mersun OM651,ssä jokin tekninen juttu, jonka takia tehot on nyt "jäissä", normaalistihan nämä mersun kaksilitraiset on olleet siellä kehityksen kärjessä, kaikin tavoin.
Tilanne mersulla on pikkumoottorin suhteen sellainen, että OM651 on jo otettu varmaan kaikissa mahdollisissa malleissa, missä mahdollista, käyttöön, eikä päivitystä kuulu.
Tuplaturbo paketti on ollut jo kohta kymmenen vuotta sekin käytännössä muuttumattomana, sprintteristähän se sen tulo alkoi, ei mitään uutta täälläkään, samat jutut "yhden ahtimen malleissakin", vitosta "vähän paremman ahtimen" kehitys alkoi, alipaineesta vaan siirrytty sähköön.
Eipä siinä, hyvä moottori.
Toiset vaan menee vasemmalta ja oikealta ohi ...
En millään usko, että varmaan maailman paras tieto/taito on yht äkkiä jonnekkin hukattu ...
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

OM629-V8:n poistuttua tuotannosta, on Mersu pysytellyt ha-dieseleissään "turvallisesti" 300 hv:n alapuolella Audin & BMW:n jo hipoessa 400 hv:n maagista rajaa. Tuleva E (W213) tuo mukanaan uuden OM656-koodia tottelevan +300 hv-diesel R6:n, josta varmaankin nykyisen OM651:n tullessa elinkaarensa päähän "leikataan" uusi 4-sylinterinen diesel-kone 2-litraisena ja jonka huipputeho luultavasti oleilee jossain nykyisen OM642-V6:n tietämillä (+250 hv). :roll:
Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Jotkut muistavat ehkä tämän SLK:n 3-turboisen diesel-proton:
Kuva
http://www.auto123.com/en/news/2005-mer ... ncept-cars
nyt kuuluu Schnitzeriltä hurjia:
Kuva
http://www.worldcarfans.com/11503179069 ... -tri-turbo :shock:
Kuva
tuikku
Mersutohtori
Viestit: 317
Liittynyt: 04.11.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
No, se noin neljäsataa tuntuu paljolta - ja toisaalta sitähän se onkin.
Mutta mutta, kyllä se oikeasti vasta sillä riuhtoo juurikin noissa "parkkipaikka vauhdeissa", alle satasessa.
Reilummassa vauhdissakin tieten lähtee, mutta se on näillä nykyisillä jousituksilla semmoista vähän eleetöntä odottelua vaan.
Kunhan varoo kosteita kohtia ja semmoisia maalattuja viivahässäköitä, niistä se lähtee lapasesta helposti.
Mutta mukavahan se on, että dieseli on kelvannut ihan "oikeaan" urheiluautoon voimanlähteeksi ja jopa hintakin jo keksitty.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

408 hv (300 kW) and around 800 Nm:
http://www.worldcarfans.com/11507299723 ... o-debut-in
4 turbolla
Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Laaksonen kirjoitti:408 hv (300 kW) and around 800 Nm:
http://www.worldcarfans.com/11507299723 ... o-debut-in
4 turbolla
Juttua suomeksi:
http://www.tuulilasi.fi/uutiset/bmw-hur ... ja-ahdinta
Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

G-Power BMW 435d xDrive Biturbo-Diesel - 380 hv:
Kuva
http://www.auto-motor-und-sport.de/news ... 87656.html
Kuva
650000tuttavuus
Viestit: 2154
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

onko Bimareissa myös ilmajousitus vai mikä systeemi ? Pussitko paukkuu ?
Eilen aamulla vaan oli yks citymaasturin oloinen BMW niin allapäin, ettäh.
Keula lösötti kummaltakin puolen. Rikkoontunut kuulemma jokapäiväisessä ajossa tosikoloista soratietä pitkin.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

VW näyttää mallia MB:lle dieselien huijauksessa

VW:n dieselhuijaussakandaali on näköjään saanut jo oman, pitkän Wikipedia-artikkelinsa (ei vielä suomeksi):
https://en.wikipedia.org/wiki/Volkswage ... ns_scandal
Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Laaksonen kirjoitti:VW näyttää mallia MB:lle dieselien huijauksessa

VW:n dieselhuijaussakandaali on näköjään saanut jo oman, pitkän Wikipedia-artikkelinsa (ei vielä suomeksi):
https://en.wikipedia.org/wiki/Volkswage ... ns_scandal
VW ei aio anoa 2-litraiselle diselilleen ensi vuodeksi USAN ympäristöviraston hyväksyntää:
http://www.autonews.com/article/2015100 ... 16-diesels
Kuva
tuikku
Mersutohtori
Viestit: 317
Liittynyt: 04.11.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Mersun 420cdi antaa 400hv ja +900nm kaikki saastelaitteet vielä paikoillaan, kun oikein puristaa kaikki mehut irti.
Tämä tulee siis ihan "tavallisella" ahdintekniikalla.

Kun ahtimia lisätään sarjaan, saadaan enemmän ahtopainetta pienemmällä viiveellä. Suurempi ahtopaine tarkoittaa suuremman moottorin ilmamäärää pienemmässä moottorissa. Ja siis suurempaa tehoakin. Huono puoli tässä on se, että samalla tekniikka menee sekä käsitteellisesti, että toiminnallisesti ja mekaaniselta toteutukseltaan niin vaikeaksi ymmärtää, jotta olen ihan sataprosenttisen varma, että merkkiliikkeessäkin jää toimintahäiriöt korjaamatta.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Nelisylinteriset BMW TwinPower Turbo -dieselmoottorit.
85 kW (116 hv), 110 kW (150 hv), 140 kW (190 hv) ja 160 kW (218 hv)
http://www.bmw.fi/fi/fi/newvehicles/3se ... nderdiesel :shock:
Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

BMW lupaa pysyä dieseltekniikassa:
http://www.motor1.com/news/59433/bmw-bo ... el-engines
Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Jaguar nostanut 3-litraisen XJ-dieselin tehon 221 kW:hen (300 hv):
http://www.nettiauto.com/uudet-autot/jaguar/xj/114903
Kuva
tuikku
Mersutohtori
Viestit: 317
Liittynyt: 04.11.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja tuikku »

tuikku kirjoitti:.
Mersun 420cdi antaa 400hv ja +900nm kaikki saastelaitteet vielä paikoillaan, kun oikein puristaa kaikki mehut irti.
Tämä tulee siis ihan "tavallisella" ahdintekniikalla.

Kun ahtimia lisätään sarjaan, saadaan enemmän ahtopainetta pienemmällä viiveellä. Suurempi ahtopaine tarkoittaa suuremman moottorin ilmamäärää pienemmässä moottorissa. Ja siis suurempaa tehoakin. Huono puoli tässä on se, että samalla tekniikka menee sekä käsitteellisesti, että toiminnallisesti ja mekaaniselta toteutukseltaan niin vaikeaksi ymmärtää, jotta olen ihan sataprosenttisen varma, että merkkiliikkeessäkin jää toimintahäiriöt korjaamatta.
Kehitys kehittyy.
Viimmeisimmästä S420cdi,stä suodattimien poiston jälkeen noin 413/1000.
Softamuutoksella, esim katit vielä paikoillaan.
Vakio voimansiirtokin.

535d tuplaturbo bemarista paremman coolerin ja isomman ahtimen muokkauksen jälkeen noin 480/950.
Suodatin tästäkin poistettu, muuten pakoputki vakio.
Vakiotekniikalla lähti noin 420hv samasta autosta.
~400 tuhatta ajettu, eli ei aivan uusi enää, mersumaiset kilometrit ...
Voimansiirtoon teetätetty muutoksia Siekkisellä.

Puimuri vielä keulilla ....
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Mersun uutta rivi-6 dieseliä (OM656) odotellessa on BMW tuonut uuden 7:n myötä 6-sylinterisen B57:n korvaamaan N57:
https://de.wikipedia.org/wiki/BMW_B57 :roll:
Kuva
tuikku
Mersutohtori
Viestit: 317
Liittynyt: 04.11.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Puimuri 550d, farkku, noin 880/470
Kaikki saastelaitteet paikoillaan ja toiminnassa.


Kuva
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Aika paljon :shock:

Tarkemmin katsottuna, onko tuo ihan normaalia että moottorin ja takapyörien väliin hukkuu noin 70 kW?
tuikku
Mersutohtori
Viestit: 317
Liittynyt: 04.11.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Joo, hyvä huomio.
Enpäs hoksannut kirjoittaa että tuo oli nelikko ja automaatti, isot renkaat.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”