Ohjaustehostimen pumppu? huutaa
Ohjaustehostimen pumppu? huutaa
Terve,
Ja taas tuli esille tämä kuumien ilmojen ongelma elikkä joku huutaa / vinkuu / visertää konehuoneessa. Talveksi oire hävisi mutta palasi eilen hellekelissä. Ei pitäisi ajella ikkunat auki – jäisi ainakin osa häiriöäänistä kuulumatta.
Vinkuna loppuu, kun ohjaus on "jännityksessä" elikkä ilmeisesti silloin pumppu ei ole vapaakierrolla vaan pumppaa ööliä simpukkaan. Pitänee kuunnella tarkemmin mutta pään tunkeminen kuumaan konehuoneeseen, jossa on pyöriviä esineitä vähän jänskättää.
Liekö noissa pumpuissa hirmuisesti eroa eri mallien välillä? Ainakin EPC:n mukaan samanikäisessä 200D:ssä pitäisi olla samalla numerolla oleva pumppu.
t.
Risto
Ja taas tuli esille tämä kuumien ilmojen ongelma elikkä joku huutaa / vinkuu / visertää konehuoneessa. Talveksi oire hävisi mutta palasi eilen hellekelissä. Ei pitäisi ajella ikkunat auki – jäisi ainakin osa häiriöäänistä kuulumatta.
Vinkuna loppuu, kun ohjaus on "jännityksessä" elikkä ilmeisesti silloin pumppu ei ole vapaakierrolla vaan pumppaa ööliä simpukkaan. Pitänee kuunnella tarkemmin mutta pään tunkeminen kuumaan konehuoneeseen, jossa on pyöriviä esineitä vähän jänskättää.
Liekö noissa pumpuissa hirmuisesti eroa eri mallien välillä? Ainakin EPC:n mukaan samanikäisessä 200D:ssä pitäisi olla samalla numerolla oleva pumppu.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
mäkin vaihdatin ton pumpun kun oli korvake mennyt rikki. alkuperänen oli 110 baarinen ja tilalle laitettu tais olla 65 baarinen. haittavaikutuksia ei ole paitsi jos vääntää nopeeta suunnasta toiseen niin lopussa on hieman raskaampi.
e30 320i -88
e89 3.0i -04
e91 335i -07
w176 180cdi -14
Ex S212 350cdi -10
Ex BMW 650i -06
Ex W203 220 cdi -02
Ex W201 2.6i -93
Ex W124 250D -90
e89 3.0i -04
e91 335i -07
w176 180cdi -14
Ex S212 350cdi -10
Ex BMW 650i -06
Ex W203 220 cdi -02
Ex W201 2.6i -93
Ex W124 250D -90
Tympeä lämmittää koko pumppua että saa juotettua yhden korvakkeen, voipi myös olla toimimatta lämmityksen jälkeen.Rässi66 kirjoitti:Olisko jottain alumiinivalua?
Mitenhän tuo Technoweldtoimisi?
I drive an Opel. What's your excuse?
-
- Viestit: 541
- Liittynyt: 02.6.2006 22:43
- Paikkakunta: 97940
Tuli tuossa mieleen, että ne 110bar on sitten harvassa, jos käytettyä etsii.
Kerran soittelin purkaamot läpi, 200 purkaamo, joista kahdessa olis ollut 110bar, onneksi loppujen lopuksi en ostanut, koska toimimattomuus ei ollut siinä.
Kerran soittelin purkaamot läpi, 200 purkaamo, joista kahdessa olis ollut 110bar, onneksi loppujen lopuksi en ostanut, koska toimimattomuus ei ollut siinä.
Näillä mennään.
BMW 330 D -03, 286hp/668nm
BMW 335i -07, 414hp/572nm
50 prossaa jostain on parempi, kuin 100 prossaa ei mistään....
BMW 330 D -03, 286hp/668nm
BMW 335i -07, 414hp/572nm
50 prossaa jostain on parempi, kuin 100 prossaa ei mistään....
Mulla huutaa tuo tehostajanpumppu kun kylmänä pistää käyntiin. Valitus loppuu minuutin-kahden aikana.
Hiljeneeköhän suodattimen vaihdolla? Eipä ole sitä vertaa jaksanut vaivata asialla päätä että olis sen vaihtanut.
Ei taida normi ajossa olla juurikaan eroa sillä että onko pumppu 65, 85 vai 110barin Ässässä on nyt muistaakseni tuo 85bar.
Niin ja minkäs takia noissa on erikokoisia hihnapyöriä? Mulla on nykyisessä koneessa vesipumpun ja ohjaustehostimen hihnapyörät tavallista pienempiä. Nuo pyörät on peräisin kakspuolikkaasta. Tehostimen pyörä on ollut ajatus vaihtaa normikokoon niin sen kierrokset hieman tippuis. Jos vain tuo lyhyen mallin remmin yltää paikoilleen.
Vesipumpun pyörästä ei ole haittaa vaikka onkin pienempi. Pyöriipähän lujempaa.
Hiljeneeköhän suodattimen vaihdolla? Eipä ole sitä vertaa jaksanut vaivata asialla päätä että olis sen vaihtanut.
Ei taida normi ajossa olla juurikaan eroa sillä että onko pumppu 65, 85 vai 110barin Ässässä on nyt muistaakseni tuo 85bar.
Niin ja minkäs takia noissa on erikokoisia hihnapyöriä? Mulla on nykyisessä koneessa vesipumpun ja ohjaustehostimen hihnapyörät tavallista pienempiä. Nuo pyörät on peräisin kakspuolikkaasta. Tehostimen pyörä on ollut ajatus vaihtaa normikokoon niin sen kierrokset hieman tippuis. Jos vain tuo lyhyen mallin remmin yltää paikoilleen.
Vesipumpun pyörästä ei ole haittaa vaikka onkin pienempi. Pyöriipähän lujempaa.
-
- Viestit: 541
- Liittynyt: 02.6.2006 22:43
- Paikkakunta: 97940
Kampiakselin pyörän kiila oli miljoonassa palasessa urassaan.Roisto kirjoitti:Terve
Mikä oli oire ja mistä vika löytyi?300 D farkku kirjoitti:onneksi loppujen lopuksi en ostanut, koska toimimattomuus ei ollut siinä.
t.
Risto
Eka luulin, että liian vähän nestettä, kun huutaa. Lisääminen auttoi vähäksi aikaa, mutta "vikinä" tuli takasin, yhdessä tiukassa mutkassa ja samalla lopetti toimintansa ja samalla koetaulussa paloi kaikki valot --> laturi ei lataa --> hihna luistaa.
Näillä mennään.
BMW 330 D -03, 286hp/668nm
BMW 335i -07, 414hp/572nm
50 prossaa jostain on parempi, kuin 100 prossaa ei mistään....
BMW 330 D -03, 286hp/668nm
BMW 335i -07, 414hp/572nm
50 prossaa jostain on parempi, kuin 100 prossaa ei mistään....