W211 SRS-ongelmaa pukkaa...
W211 SRS-ongelmaa pukkaa...
Moro.. Potilaana w211 280cdi 2004
SRS "restraint system defective, visit workshop" herjan kanssa tässä painitaan.
Vika ilmaantu ensimmäistä kertaa pari viikkoa sitten, vikakoodit luettiin ja kuitattiin. Seuraavanlaisia koodeja tarjosi:
- 9025 Component B48 (front passenger seat occupied and child seat recognition) is defective
- 9103 The resistance value in the ignition circuit containing component R12/13 (Driver airbag ignition squib 1) is too high. Observe te TIPS documents for symptom diagnosis during warranty and goodwill work
9025 viittaa matkustajan penkin istuintunnistimeen tms., mutta en saa koppia tuosta jälkimmäisestä. Mihin tarkalleen ottaen tuo 9103 viittaa? Resistanssista siinä puhutaan ja että se on liian korkea, mutta konkreettinen vaivanpaikka voisi olla missä?
Viat olivat poissa useamman päivän, kunnes SRS-valo taas hypähti eräänä päivänä ruutuun. Tuolloin kun vikakoodit nollattiin, niin
tarjosi ainoastaan tuota 9103:sta.
Toisen nollauskerran jälkeen meni taas useampi päivä, että SRS-valo syttyi.
Nyt pitäisi taasen nollata koodit ja katsoa, että kumpaa se herjaa. Epäilen vahvasti, että taasen 9103:sta.
Oletetaan nyt, että se tuo 9103 on kohdillaan.. Mikä lääkkeeksi? Arvaamalla en rupea vaihtamaan eri bokseja
ja bägejä.. Onko valistunutta tietoutta? Missä tuon saisi tässä Tampereen seutuvilla parhaiten ja helpoiten kuntoon?
SRS "restraint system defective, visit workshop" herjan kanssa tässä painitaan.
Vika ilmaantu ensimmäistä kertaa pari viikkoa sitten, vikakoodit luettiin ja kuitattiin. Seuraavanlaisia koodeja tarjosi:
- 9025 Component B48 (front passenger seat occupied and child seat recognition) is defective
- 9103 The resistance value in the ignition circuit containing component R12/13 (Driver airbag ignition squib 1) is too high. Observe te TIPS documents for symptom diagnosis during warranty and goodwill work
9025 viittaa matkustajan penkin istuintunnistimeen tms., mutta en saa koppia tuosta jälkimmäisestä. Mihin tarkalleen ottaen tuo 9103 viittaa? Resistanssista siinä puhutaan ja että se on liian korkea, mutta konkreettinen vaivanpaikka voisi olla missä?
Viat olivat poissa useamman päivän, kunnes SRS-valo taas hypähti eräänä päivänä ruutuun. Tuolloin kun vikakoodit nollattiin, niin
tarjosi ainoastaan tuota 9103:sta.
Toisen nollauskerran jälkeen meni taas useampi päivä, että SRS-valo syttyi.
Nyt pitäisi taasen nollata koodit ja katsoa, että kumpaa se herjaa. Epäilen vahvasti, että taasen 9103:sta.
Oletetaan nyt, että se tuo 9103 on kohdillaan.. Mikä lääkkeeksi? Arvaamalla en rupea vaihtamaan eri bokseja
ja bägejä.. Onko valistunutta tietoutta? Missä tuon saisi tässä Tampereen seutuvilla parhaiten ja helpoiten kuntoon?
® Mesen linttaklubi
- Tyytyväisyys on kehityksen loppu ja rappeutumisen alku
- Tyytyväisyys on kehityksen loppu ja rappeutumisen alku
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: W211 SRS-ongelmaa pukkaa...
*:rihan ilmoitaa suoraan tarkistus paikattupru kirjoitti:Moro.. Potilaana w211 280cdi 2004
SRS "restraint system defective, visit workshop" herjan kanssa tässä painitaan.
Vika ilmaantu ensimmäistä kertaa pari viikkoa sitten, vikakoodit luettiin ja kuitattiin. Seuraavanlaisia koodeja tarjosi:
- 9025 Component B48 (front passenger seat occupied and child seat recognition) is defective
- 9103 The resistance value in the ignition circuit containing component R12/13 (Driver airbag ignition squib 1) is too high. Observe te TIPS documents for symptom diagnosis during warranty and goodwill work
9025 viittaa matkustajan penkin istuintunnistimeen tms., mutta en saa koppia tuosta jälkimmäisestä. Mihin tarkalleen ottaen tuo 9103 viittaa? Resistanssista siinä puhutaan ja että se on liian korkea, mutta konkreettinen vaivanpaikka voisi olla missä?
Viat olivat poissa useamman päivän, kunnes SRS-valo taas hypähti eräänä päivänä ruutuun. Tuolloin kun vikakoodit nollattiin, niin
tarjosi ainoastaan tuota 9103:sta.
Toisen nollauskerran jälkeen meni taas useampi päivä, että SRS-valo syttyi.
Nyt pitäisi taasen nollata koodit ja katsoa, että kumpaa se herjaa. Epäilen vahvasti, että taasen 9103:sta.
Oletetaan nyt, että se tuo 9103 on kohdillaan.. Mikä lääkkeeksi? Arvaamalla en rupea vaihtamaan eri bokseja
ja bägejä.. Onko valistunutta tietoutta? Missä tuon saisi tässä Tampereen seutuvilla parhaiten ja helpoiten kuntoon?
ratissa olevaan ilmapussin liitin
mutta usein se ratin spiraali
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Re: W211 SRS-ongelmaa pukkaa...
Ilmapussin liitin missä kohtaa?CDI203 kirjoitti:*:rihan ilmoitaa suoraan tarkistus paikattupru kirjoitti:Moro.. Potilaana w211 280cdi 2004
SRS "restraint system defective, visit workshop" herjan kanssa tässä painitaan.
Vika ilmaantu ensimmäistä kertaa pari viikkoa sitten, vikakoodit luettiin ja kuitattiin. Seuraavanlaisia koodeja tarjosi:
- 9025 Component B48 (front passenger seat occupied and child seat recognition) is defective
- 9103 The resistance value in the ignition circuit containing component R12/13 (Driver airbag ignition squib 1) is too high. Observe te TIPS documents for symptom diagnosis during warranty and goodwill work
9025 viittaa matkustajan penkin istuintunnistimeen tms., mutta en saa koppia tuosta jälkimmäisestä. Mihin tarkalleen ottaen tuo 9103 viittaa? Resistanssista siinä puhutaan ja että se on liian korkea, mutta konkreettinen vaivanpaikka voisi olla missä?
Viat olivat poissa useamman päivän, kunnes SRS-valo taas hypähti eräänä päivänä ruutuun. Tuolloin kun vikakoodit nollattiin, niin
tarjosi ainoastaan tuota 9103:sta.
Toisen nollauskerran jälkeen meni taas useampi päivä, että SRS-valo syttyi.
Nyt pitäisi taasen nollata koodit ja katsoa, että kumpaa se herjaa. Epäilen vahvasti, että taasen 9103:sta.
Oletetaan nyt, että se tuo 9103 on kohdillaan.. Mikä lääkkeeksi? Arvaamalla en rupea vaihtamaan eri bokseja
ja bägejä.. Onko valistunutta tietoutta? Missä tuon saisi tässä Tampereen seutuvilla parhaiten ja helpoiten kuntoon?
ratissa olevaan ilmapussin liitin
mutta usein se ratin spiraali
Spiraalia jos herjaa, niin onko muuta keinoa kuin vaihtaa koko kierukka uuteen?
® Mesen linttaklubi
- Tyytyväisyys on kehityksen loppu ja rappeutumisen alku
- Tyytyväisyys on kehityksen loppu ja rappeutumisen alku
Ei, kun testerillä vikakoodeittain edetään ja tehdään tarkistukset sen mukaan. Tarvittaessa toisaalta kuvat ellei ole liittimestä tietoa.Oisko kuitenkaan mahdollista saada niitä kuvia tänne?
Tänään tarkistelin / puhdistelin thoraxbagin liittimet eräästä Vianosta. Suoraan vikakoodista eteenpäin niin löytyi selkeät kuvat.
wiimax.fi
Tiedät korjaamoiden jonot ja ennenkaikkea hinnat tällaisissa.. Ei tässä ketään syytellä, kukin tekee minkä parhaaksi näkee..dealer kirjoitti:Ilman muuta oma laite ellei voi korjaamolla käyttää.
Ei ole ainakaan minulle mitenkään mahdollista jonkin tietyn vikakoodin tarkastuskohteita kaivella testeristä ja liittää niitä tänne.
Pitää naapurifoorumin starilaisilta kysellä, josko kerkiäisivät auttelemaan..
® Mesen linttaklubi
- Tyytyväisyys on kehityksen loppu ja rappeutumisen alku
- Tyytyväisyys on kehityksen loppu ja rappeutumisen alku
Jonot on varmaan jotain muutamasta päivästä kahteen viikkoon paikasta riippuen, onneksi vika ei ole kiireellisimpiä korjattavia.
Hinnat tiedän ja voin kertoakin; em. Vianon korjaus vikatesteineen maksoi noin 70 euroa.
Jos vika vielä ilmaantuu niin se ei ollut kyseisissä liittimissä, tilataan ja vaihdetaan bagi jonka hinta alun toista sataa. En katsonut WISistä millainen homma on vaihtaa.
Mahdollisesti tui kuntoon koska oli puhetta että asiakas soittaa heti jos valo syttyy eikä ole soittanut, ja vikakoodi oli aiemmin tullut käytännöllisesti katsoen joka käynnistyksessä.
Ei syyttelemisestä puhettakaan, kerroin vaan ettei ole ihan naps ja kops kaivella tietyn vikakoodin osalta tarkistuskohteita julki. Toivotaan että löytyy joku joka saa vian korjattua, tai ainakin paikallistettua.
Hinnat tiedän ja voin kertoakin; em. Vianon korjaus vikatesteineen maksoi noin 70 euroa.
Jos vika vielä ilmaantuu niin se ei ollut kyseisissä liittimissä, tilataan ja vaihdetaan bagi jonka hinta alun toista sataa. En katsonut WISistä millainen homma on vaihtaa.
Mahdollisesti tui kuntoon koska oli puhetta että asiakas soittaa heti jos valo syttyy eikä ole soittanut, ja vikakoodi oli aiemmin tullut käytännöllisesti katsoen joka käynnistyksessä.
Ei syyttelemisestä puhettakaan, kerroin vaan ettei ole ihan naps ja kops kaivella tietyn vikakoodin osalta tarkistuskohteita julki. Toivotaan että löytyy joku joka saa vian korjattua, tai ainakin paikallistettua.
wiimax.fi
Kiitos vielä!
Täytyy paneutua asiaan..
Mutta onko nyt niin, että kun tuo vikakoodi on ns päällä eli valo palaa, niin turvatyynyt eivät laukea mahdollisessa törmäyksessä? Sinällään piinallinen vaiva, kun voi olla koodauksen jälkeen monta päivää pois ja sitten vika käy ns. hetkellisesti päällä ja kun on tällainen turvallisuusvika, niin vaatii aina uuden koodauksen.. Hyvä tietysti sinänsä noinpäin
Täytyy paneutua asiaan..
Mutta onko nyt niin, että kun tuo vikakoodi on ns päällä eli valo palaa, niin turvatyynyt eivät laukea mahdollisessa törmäyksessä? Sinällään piinallinen vaiva, kun voi olla koodauksen jälkeen monta päivää pois ja sitten vika käy ns. hetkellisesti päällä ja kun on tällainen turvallisuusvika, niin vaatii aina uuden koodauksen.. Hyvä tietysti sinänsä noinpäin
® Mesen linttaklubi
- Tyytyväisyys on kehityksen loppu ja rappeutumisen alku
- Tyytyväisyys on kehityksen loppu ja rappeutumisen alku
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Jos vika on talentuneen niin ja valo palaa pokstupru kirjoitti:Kiitos vielä!
Täytyy paneutua asiaan..
Mutta onko nyt niin, että kun tuo vikakoodi on ns päällä eli valo palaa, niin turvatyynyt eivät laukea mahdollisessa törmäyksessä? Sinällään piinallinen vaiva, kun voi olla koodauksen jälkeen monta päivää pois ja sitten vika käy ns. hetkellisesti päällä ja kun on tällainen turvallisuusvika, niin vaatii aina uuden koodauksen.. Hyvä tietysti sinänsä noinpäin
samoin vaikka yksi ilmapussi ei sais virtaa niin muut poks
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
valon palaminen ei automaattisesti tarkoita ettikö se toimisi kolaritilanteessatupru kirjoitti:Kiitos vielä!
Täytyy paneutua asiaan..
Mutta onko nyt niin, että kun tuo vikakoodi on ns päällä eli valo palaa, niin turvatyynyt eivät laukea mahdollisessa törmäyksessä? Sinällään piinallinen vaiva, kun voi olla koodauksen jälkeen monta päivää pois ja sitten vika käy ns. hetkellisesti päällä ja kun on tällainen turvallisuusvika, niin vaatii aina uuden koodauksen.. Hyvä tietysti sinänsä noinpäin
jos sattuu juuri silloin olevan sähköisesti kunnossa vaikka valo palaakin