Mikä aiheuttaa levyn kulumista?
Mikä aiheuttaa levyn kulumista?
Kuskin takalevy mennyt tuohon kuntoon noin 1600km ajolla, edellinen oli samanlainen, tosin paljon pahempi. Tuo ilmeisesti sama syy miksi puolitoista vuotta samaa ihme jumputusta autosta selvitelty vian löytymättä.
Satula puoltoista vuotta vanha, kunnolla kiristelty paikoilleen, kumit ehjät ja männät liikkuu kevyesti.
Sen verran joo tarkennusta et elekää napaa kattoko, kitkapinta menny ko ajassa.
Edit:
65km alla ollut, kuvassa ei ihan niin paha mut selvästi alkanut kulumaan
Edit:
65km alla ollut, kuvassa ei ihan niin paha mut selvästi alkanut kulumaan
Viimeksi muokannut sv22, 01.12.2014 19:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Melekeen tekis miäli väittää notta takajarrut makaa päällä kuitenkin! Letku paisunut sisältä umpeen ei pääse paine pois heti ja laahaa aina hetken jarrutuksen jälkeen. Tai joku muu hämminki järjestelmässä jättää painetta jarrutuksen jälkeen, jos kerran satulat varmasti kunnossa, kun en oikein osaisi kuvitella noin huonoja jarrupalojakaan olevan myynnissä, että tuollaista jälkeä saisi aikaiseksi
Viimeksi muokannut piippu, 01.12.2014 19:23. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
"se matalampi puoli alas eteen"
siis mitä tällä tarkoitetaan?
männätkö on epäsymmetriset
oon mimä nähnyt kerran viivästyneen palojen vaihdon koko pala oli kulunut pois rautaa myöden ja sylinterin pää vastasi jarrupalan virkaa
pysähtyyhän se silläkin tosin tässä oli käyny niin että sylinteri oli leikannu levyn kahteen osaan
siis mitä tällä tarkoitetaan?
männätkö on epäsymmetriset
oon mimä nähnyt kerran viivästyneen palojen vaihdon koko pala oli kulunut pois rautaa myöden ja sylinterin pää vastasi jarrupalan virkaa
pysähtyyhän se silläkin tosin tässä oli käyny niin että sylinteri oli leikannu levyn kahteen osaan
Viimeksi muokannut xr, 01.12.2014 20:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Männän asennolla on tosiaan merkitystä ja kyllähän se kunnossa ollessaan pyörähtää meleko herkästi "kuopassaan", toki suojakumin joutuu ottaa paikoiltaan ettei puno! Alas eteen ei aukea ihan täälläkään, mutta onko suunta lähellä totuutta jos männän viistetty puoli olisi ottamassa vastaan levyn pyörimissuuntaa?
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Letkusta ei toki osaa sanoa, piankos sen vielä vaihtas, mut en het sitäkään uskos, nesteitä vaihellessa nätisti meni läpi ja jos ei päästäis takasi nii männät vois vastustaa enemmän, saa sormin painettua. Muttapa kuulin eräältä tuntemattomaksi jääneeltä Ceen omistajalta et abs tms piirissä oli jotain joka * nokassa piti nollata, aiheutti jotain epämäärästä vaivaa.piippu kirjoitti:Melekeen tekis miäli väittää notta takajarrut makaa päällä kuitenkin! Letku paisunut sisältä umpeen
Ajossahan tuo tuntuu koko ajan, jarruttaessa nypyttää ihan tolkuttomasti muttei polkimeen tunnu. Aika vahvasti jarruongelmalta vaikuttaa (nim. just kuskin olkavarren ja navan turhaan vaihtaneena ulkona pimeessä pakkasessa) ja tuo on ainoa nurkka missä levy kulunut oudosti.
ei kai siihen kukaan ole vaihtanut väärän puolista sylinteriä
onko ilmaus ruuvit samalla korkeudella molemmin puolin
onkos palojen alla peltilevyjä kuva
http://www.ebay.de/itm/MERCEDES-C-KLASS ... 43d3307988
onko ilmaus ruuvit samalla korkeudella molemmin puolin
onkos palojen alla peltilevyjä kuva
http://www.ebay.de/itm/MERCEDES-C-KLASS ... 43d3307988
Tuollasia osia siellä ei ole Ei tosin oo toisellakaan puolella eikä siellä mitään murhetta ole. Siellä on vaan ne palojen muotoset pellin palat, vielä männän ja palan välissä.
Korkeudesta mee sanomaan mut kylläse ylöspäin osoittaa, se ilmausruuvi.
Huomenna ton sais ajeltua testeriin jonka pitäis näyttää jarrujen soikeus, tiiä edesauttaako se ku levy kyl on suora.
Korkeudesta mee sanomaan mut kylläse ylöspäin osoittaa, se ilmausruuvi.
Huomenna ton sais ajeltua testeriin jonka pitäis näyttää jarrujen soikeus, tiiä edesauttaako se ku levy kyl on suora.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
kerran tullut saman tapainen vasataan
mikä loppui lakerin vaihtoon,
mitään normaalia laakeri vikaan viittaava metliä/välystä ei ollut
jumputti jarrutaessa ja levy/palat kului miten sattuu
mikä loppui lakerin vaihtoon,
mitään normaalia laakeri vikaan viittaava metliä/välystä ei ollut
jumputti jarrutaessa ja levy/palat kului miten sattuu
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Periaatteessa sopis, mut 3000tkm sitte (29.10) laakerit taakse vaihdettu, aloin epäilemään navan kieroutta ku ei muuttunu yhtään parempaan ja vähä olevinansa pystyheittoa, joten eilen/ tänään vaihtu olkavarsi,laakeri,napa, ei muuttunu mihinkään. Taustalla tosin myös kuskin takakoiranluun vaihdon jälkeen tapahtunut muutos, ajossa entisensä mutta jarruttaessa tuleva nypytys paheni.
Aiemminkin jo laittanut, mutta edellinen levy tämän näköinen, mennyt suht pahaan kuntoon toissa kesän jälkeen, mutta samantyylistä siinäkin
Aiemminkin jo laittanut, mutta edellinen levy tämän näköinen, mennyt suht pahaan kuntoon toissa kesän jälkeen, mutta samantyylistä siinäkin
Tänään reippaammin kokeilin jarrutella, vauhdilla ei periaattees merkitystä, vaikka erityisesti pienillä nopeuksilla tuntee että menee sykäyksittäin, niinku yhessä kohassa levyä nyppäys. Suuremmissa vauhdeissa vaan ravistelee pahemmin ja epämääräsemmin niinku voi arvata. Etutukivarret vaihtu kokonaisuutena vuos sitten, eipä sekään tuntunut vaikuttavan.
Vikavaloja ei tule, eikä silloin * nokas herjannu, mutta voisko viallinen abs anturi tehdä tuollaista, tai muu vika abs/esp puolella? Jos tuo nurkka jatkuvasti jarruttelis itekseen?
Niin joo, tuosta kun perän nostaa niin ei siinä kohin mitään ahistusta pyörimisessä, jos ahistais paineen paluussa nii luulis et siinä tuntuis jos jää jumittamaan.
Vikavaloja ei tule, eikä silloin * nokas herjannu, mutta voisko viallinen abs anturi tehdä tuollaista, tai muu vika abs/esp puolella? Jos tuo nurkka jatkuvasti jarruttelis itekseen?
Niin joo, tuosta kun perän nostaa niin ei siinä kohin mitään ahistusta pyörimisessä, jos ahistais paineen paluussa nii luulis et siinä tuntuis jos jää jumittamaan.
Vielä 200km uudella levyllä ei ole kertonut mitään mutta männät on siinä oikeassa 20 astetta asennossa (en nyt kuvaa löytäny, mutta toinen asia mitä opin tuolla), soikeustesti osoitti taakse alle 20% molemmille puolille, molemmin puolin suht symmetriset, jarruvoimat suht tasaset.
Ilmaamaan en ehtinyt, jos sen lähipäivinä. Uus jarruletku taakse tuli haettua odotukselle, samalla niitä xr:n kysymiä levyjä tiedustelin KL:n tiskiltä, ei kuulemma ole saatavilla.
Nosturilla siinä eilen käytin, ilmassa pyöritellen ei missään tunnu mitään mutta pelkästään siinä ryömintävauhdissa hallin läpi tuntuu. Taas vaihteeksi purkailin takajarrut, ei vaatinu herkistelyä ku sormin painu pohjaan.
Pari huomiota kuitenkin, takasi ajellessa ravisti pahemmin ku koskaan. Ja semmonen tosi jännä juttu, hätäpäissään ku lähti nosturilta, en muistanu pumppailla jarrua. Mitenkäs tämä vaikutti? No ei sit yhtään mitenkään, ei tuntunu poljin pehmeältä tai ollu jarruvoimissa puutteen tunnetta vaikka molemmat takasatulat pohjassa. Ennen ajoon lähtöä sitten toki pumppailin minkä ehin ja matkalla pariin kertaan risteyksissä jäin pumppaamaan.
Ilmaamaan en ehtinyt, jos sen lähipäivinä. Uus jarruletku taakse tuli haettua odotukselle, samalla niitä xr:n kysymiä levyjä tiedustelin KL:n tiskiltä, ei kuulemma ole saatavilla.
Nosturilla siinä eilen käytin, ilmassa pyöritellen ei missään tunnu mitään mutta pelkästään siinä ryömintävauhdissa hallin läpi tuntuu. Taas vaihteeksi purkailin takajarrut, ei vaatinu herkistelyä ku sormin painu pohjaan.
Pari huomiota kuitenkin, takasi ajellessa ravisti pahemmin ku koskaan. Ja semmonen tosi jännä juttu, hätäpäissään ku lähti nosturilta, en muistanu pumppailla jarrua. Mitenkäs tämä vaikutti? No ei sit yhtään mitenkään, ei tuntunu poljin pehmeältä tai ollu jarruvoimissa puutteen tunnetta vaikka molemmat takasatulat pohjassa. Ennen ajoon lähtöä sitten toki pumppailin minkä ehin ja matkalla pariin kertaan risteyksissä jäin pumppaamaan.
Eipä tohon voi muuta sanoa kun että katselee että palat mahtuu liikkumaan satulassa hyvin, itellä joskus w202:ssa takajarrussa oli satula ja palassa oleva pelti ottaneet toisiinsa kiinni kun ruoste kasvattanut mittoja. Sama että ne palan asemassaan pitävät tapit suoria ja puhtaita.
Enempi tuo vaikuttais että käytön puutetta syystä tai toisesta. Mäntä ja/tai pala ei vain suostu liikkumaan nätisti jostain syystä. Mäntähän tuossa on hyväkuntoisen näköinen.
Jos vielä kerran vaihtais vielä nesteet/ilmailisi?
Pala kuvassa näyttää siltä että jotain ylimääräistä kitkapinnassa, ofroad toimintaa ja pientä soraa päässyt väliin?
Minkä merkkiset palat? Jos laittais marmoritiskin palat tai ainakin laadukkaat?
Enempi tuo vaikuttais että käytön puutetta syystä tai toisesta. Mäntä ja/tai pala ei vain suostu liikkumaan nätisti jostain syystä. Mäntähän tuossa on hyväkuntoisen näköinen.
Jos vielä kerran vaihtais vielä nesteet/ilmailisi?
Pala kuvassa näyttää siltä että jotain ylimääräistä kitkapinnassa, ofroad toimintaa ja pientä soraa päässyt väliin?
Minkä merkkiset palat? Jos laittais marmoritiskin palat tai ainakin laadukkaat?
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Ilmailu tarkoitus vielä suorittaa jahka kelit sallis ulkona puuhailun. Tuota absin ilmajuttua kans epäilly, kertaakaan nesteet ei oo tosin päässy laskemaan niin paljon et olis mahdollista, mut mistäs tietää. Olikos tässä et pitää * tms nokassa tehä, jotta saa jotain läppiä/venttiileitä auki?
Palat ja levyt zimmermania kooällästä, kesällä vaihtelin nesteet, boschin dot 4HP (vai 4.1, miten ne ny meni, oikee kuitenki). Tosin tällä tiet on mitä on, varsin mettäteillä vasiten ajellu. Viimeisimmässä kuvassa oleva levy oli se joka puolisentoista vuotta ollut alla. Ja toinen puolihan oli ihan siisti.
Parin viikon sisään availlu molemmin puolin useaan kertaan, puunaillu, herkistelly ja tehny kaikkee, uudet tapit laiteltu ja silleen, ei palojen liikkeessä satulan sisällä mitään moitetta, mutta eipähän tuota oikein saa kokeiltua miten männät liikkuu poljinta painellessa, muuten kuin et ulospäin ne tulee.
Palat ja levyt zimmermania kooällästä, kesällä vaihtelin nesteet, boschin dot 4HP (vai 4.1, miten ne ny meni, oikee kuitenki). Tosin tällä tiet on mitä on, varsin mettäteillä vasiten ajellu. Viimeisimmässä kuvassa oleva levy oli se joka puolisentoista vuotta ollut alla. Ja toinen puolihan oli ihan siisti.
Parin viikon sisään availlu molemmin puolin useaan kertaan, puunaillu, herkistelly ja tehny kaikkee, uudet tapit laiteltu ja silleen, ei palojen liikkeessä satulan sisällä mitään moitetta, mutta eipähän tuota oikein saa kokeiltua miten männät liikkuu poljinta painellessa, muuten kuin et ulospäin ne tulee.