W210 270CDI 6-vaihteisen manuaalin vaihteet hukassa
-
- Viestit: 1
- Liittynyt: 29.11.2014 13:54
W210 270CDI 6-vaihteisen manuaalin vaihteet hukassa
Mahtoiko alkaa manuaalilaatikon lähtölaskenta...
270CDI:n manuaalilaatikon (6-lovinen) vaihteet meni sekaisin ja pakkia ei enää löydy. Vapaa löytyy. Vaihdekeppi tuntuu varsin löysältä ja vaihteet eivät löydy enää oikeilta paikoilta. Mielestäni 1-2 vaihteetkaan ei löydy. Kokemuksia vastaavasta? Mikä vois olla vikana..?
270CDI:n manuaalilaatikon (6-lovinen) vaihteet meni sekaisin ja pakkia ei enää löydy. Vapaa löytyy. Vaihdekeppi tuntuu varsin löysältä ja vaihteet eivät löydy enää oikeilta paikoilta. Mielestäni 1-2 vaihteetkaan ei löydy. Kokemuksia vastaavasta? Mikä vois olla vikana..?
Taitaa olla niinkin veemäisesti et näihin ei saa käytännössä mitään vaihdettua erikseen. Alapuolella tangossa on molemmissa päissä puslat jotka kai sais jotenkin vaihdettua jos ois korvaava osa. Mutta suurin ongelma taitaa olla kepin juuressa oleva pallo joka välistyy, samaten ne urat joissa vaijeri kulkee.
Joo, tuo näyttää täysin erilaiselta kuin 5-lovisen laatikon siirtäjä. Siis ilmeiesesti 6-lovisesa on vain yksi tanko tuossa keskellä? Olisiko kelläänn valistuneita arvauksia, miksi se pakki ei mene päälle, vaan kakkonen? Kepin liikkeessä ei tunnu mitään erikoista. Avasin sitä yläkautta niin paljon kuin helpolla sain, mutta siellä ei näy mitään selvää vikaa.
Yritin etsiä 6-vaihteisen valitsimia käytettyinä, mutta jostain syystä kaikki myynnissä olevat ovat 5-vaihteiselle lootalle.
Yritin etsiä 6-vaihteisen valitsimia käytettyinä, mutta jostain syystä kaikki myynnissä olevat ovat 5-vaihteiselle lootalle.
Käytettynä tosiaan hankala löytää, uutena sit sen 500€ ku KL:ltä kysyin. Tai siis itseasiassa kysyin vaihdekeppiin uutta nuppia mut tulee ihan kaikki yhdessä paketissa. Ja tosiaan tällä oo mitään tekemistä 5-v lootan kanssa, tehty ei-huolto-ystävälliseksi.
Ootko jo kokeillu ränkätä sitä pakkilukko palikkaa? Nehän yleensä ensimmäisenä kuluu ja saattaa siirtyillä ettei jo siihen toppaa niin ettei pääse ihan tarpeeksi vasemmalle vaan livahtaa kakkoselle?
Ootko jo kokeillu ränkätä sitä pakkilukko palikkaa? Nehän yleensä ensimmäisenä kuluu ja saattaa siirtyillä ettei jo siihen toppaa niin ettei pääse ihan tarpeeksi vasemmalle vaan livahtaa kakkoselle?
Tuossa muutama kuva yläpuolelelta. Enismmäisessä kuvassa näkyy tuo pakin lukitussysteemi ja toisessa pakki on sitten päällä tai pitäisi olla. Näyttäisi kyllä, että tuo pelaa oikein ja ei mitään selvää vikaa ole. Kulumaa ja vanhaa likaista vaseliinia kylläkin. Erikoista tässä oli se, että koko homma alkoi täysin yllättäen.
Itsekään ton pidemmälle saanut purettua, mutta paikallisessa mersufirmassa sanoivat et siellä on semmonen häkkyrä (paremman sanan puuttees) jossa vaijeri siirtyy sit kepin mukaan urasta toiseen, se kuluu ajan kanssa. Niitäkään irrallisina taida saada
Olishan tuo kiva jos ois ees jollain tavalla napakka käyttää keppiä kun väljä ja veltto joka suuntaan.
Olishan tuo kiva jos ois ees jollain tavalla napakka käyttää keppiä kun väljä ja veltto joka suuntaan.
Btw, löysitkö nupin jostain?sv22 kirjoitti: Tai siis itseasiassa kysyin vaihdekeppiin uutta nuppia mut tulee ihan kaikki yhdessä paketissa.
Juuri katselin Ebaysta, sieltä saisi nuppeja pusseineen mutta sitten olisi sellaisia päällisiä nuppiin ilman itse nuppia. Myös näissä pussi kiinteästi ja hinnat noin 25e.
Koska en sitä kuitenkaan muistanut kertoa, niin auto johon kysyn apuja on W210.007 200 CDI -01