Vanne-topic (vapaa kaikille vanteille)
Mulla on ollut W202 kesävanteina kolme vuotta Barzettan vanteet. Kyllä ne hintansa haukkuu, toki ne ovat halvat ja läheltä tiiraillen myös näyttävät siltä. Kaukaa katsoen ihan hyvännäköiset, moni luullut ihan merkkivanteiksikin. Maalipinta tuntuu olevan heikko noissa, hiekkatietä kun tulee ajeltua jonkin verran, niin huomaa maalattujen kohtien samentuneen aika tavalla..
W213 E200d A Exclusive/Avantgarde -19
S204 C180T CDI Avantgarde -13
W124 E300D A -95
S204 C180T CDI Avantgarde -13
W124 E300D A -95
Itellä väyrysessä ollu Bazettan Granturismot pari kesää alla. Nuiden irrotettavien puolapintojen kaks pulttia on lähteny irti. Yhessä vanteessa on 10cm rivi painoja mutta muuten ovat olleet ihan hyvät vanteet. Keskilätkä ei eessä mahu olemaan paikollaan. Rasvakuppi senverta tullee ulos.NonSenCe kirjoitti:Barzetta vanteiden laatu. onko ihan "normaali" halpa vanne kestävyys mutta ei ihan kuraa?
oon harkinnut tuohon kesäjenkkiin ens vuodeksi uusia kiekkoja alle.. eli Barzetta America 17" (näyttävät vähän nostalgisilta viispuolasilta torq thrusteilta)
W202 220CDI -08 OM646
W124 OM 603 Rohjekti
W124 OM 603 Rohjekti
Ei oo vanteen vika se painokasa sitten välttämättä ollenkaa. Ja esim 10cm riviin 5g painoja ei paljoa ehi laittaa ees vaikka ois vanteessa vikaakin.Eeti kirjoitti:Itellä väyrysessä ollu Bazettan Granturismot pari kesää alla. Nuiden irrotettavien puolapintojen kaks pulttia on lähteny irti. Yhessä vanteessa on 10cm rivi painoja mutta muuten ovat olleet ihan hyvät vanteet. Keskilätkä ei eessä mahu olemaan paikollaan. Rasvakuppi senverta tullee ulos.NonSenCe kirjoitti:Barzetta vanteiden laatu. onko ihan "normaali" halpa vanne kestävyys mutta ei ihan kuraa?
oon harkinnut tuohon kesäjenkkiin ens vuodeksi uusia kiekkoja alle.. eli Barzetta America 17" (näyttävät vähän nostalgisilta viispuolasilta torq thrusteilta)
E46 330D & E46 328i
Minulla on kunnostuksen alla Lorinser RS 90 vanteet jotka on pinnaltaan juurikin tällaiset tehdas kiilloitetut ja ne on muuten tosi hyväkuntoiset mutta lakkapinnassa pientä hiertymä jälkeä. Mitä porukka on mieltä, et kannattaisiko lakkapinta vaan hioa hienolla paperilla kevyesti ja lakata nämä vaan uudelleen sillä lakkapinta ei ole puhki mistään eikä vanteet ole yhtään hapettuneet vaan ainoat vauriot on pientä naarmua lakkapinnoissa.
Minkälainen hiomapaperi olisi paras tällaiseen hommaan jossa olisi tarkoituksena saada uudelle lakkapinnalle tartuntaa..?
[/img]
Minkälainen hiomapaperi olisi paras tällaiseen hommaan jossa olisi tarkoituksena saada uudelle lakkapinnalle tartuntaa..?
[/img]
Sen mitä kuvasta voi päätellä niin lähtee koneellisesti kiillottamalla. Varsinkin jos on lakatut. Eli ihan samoin metodein ja työkaluin kuin maalipintaakin. Ei sen ihmeempää. Paria vaahtomuovilaikkaa, kiillotuskonetta ja paria eri tahnaa niin hyvä tulee.
Jos lipit on lakattomat niin niille onnistuu samoilla työkaluilla mutta metallitahnalla eli vaikkapa autosolia jos ei parempaa ole tarjolla.
Jos ei mielenkiintoa itsellä ole niin ota yhteyttä, meillä onnistuu Lahdessa vaikka odottaessa jos ei ole kiirus jatkaa matkaa. Puolessa päivässä keritään jo pitkälle puhtaiden vanteiden kanssa, jos puhdistaa tarvitsee niin päivän varaisin mielelläni. Jos on vielä pienempi kiirus niin saa ne majailla viikonlopunkin meidän hoivissa
Jos lipit on lakattomat niin niille onnistuu samoilla työkaluilla mutta metallitahnalla eli vaikkapa autosolia jos ei parempaa ole tarjolla.
Jos ei mielenkiintoa itsellä ole niin ota yhteyttä, meillä onnistuu Lahdessa vaikka odottaessa jos ei ole kiirus jatkaa matkaa. Puolessa päivässä keritään jo pitkälle puhtaiden vanteiden kanssa, jos puhdistaa tarvitsee niin päivän varaisin mielelläni. Jos on vielä pienempi kiirus niin saa ne majailla viikonlopunkin meidän hoivissa
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Mulla on BBS RS 18" steplipit Bemarissa.
Olen suunnitellut niille fiksausta jo jonkin aikaa.
Tarkoitus olisi purkaa vanteet ja lähettää kehät rimfixille
täryrummulla kiillotettavaksi, uusia pultit ja maalata keskiöt uudelleen.
Oisko keskiöt viisasta puhaltaa esim soodalla?
Tuleeko pinnasta päällemaalattava jo pelkällä soodapuhalluksella, vai vaatiiko vielä jotain hierontaa?
Eli pläni ois kiillotuttaa kehät, maalata keskiöt kullanväriin ja uusia
kirkkaat pultit ja punaiset BBS keskilätkät.
Hintaahan projektille tulee aika ällöttävästi mut se on no can do
Olen suunnitellut niille fiksausta jo jonkin aikaa.
Tarkoitus olisi purkaa vanteet ja lähettää kehät rimfixille
täryrummulla kiillotettavaksi, uusia pultit ja maalata keskiöt uudelleen.
Oisko keskiöt viisasta puhaltaa esim soodalla?
Tuleeko pinnasta päällemaalattava jo pelkällä soodapuhalluksella, vai vaatiiko vielä jotain hierontaa?
Eli pläni ois kiillotuttaa kehät, maalata keskiöt kullanväriin ja uusia
kirkkaat pultit ja punaiset BBS keskilätkät.
Hintaahan projektille tulee aika ällöttävästi mut se on no can do
BMW E31 V12
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Nyt tarjolla Carlssonin vanteiden lisäksi myös renkaita:
http://www.benzinsider.com/2014/11/19-i ... redestein/
http://www.benzinsider.com/2014/11/19-i ... redestein/
noniin nyt olis vähä lippaa yritetty hinkata kyllähän ne muuttuu kun vähä viittii nähdä vaivaa...jomppe87 kirjoitti:no niin vanne specialistit tälläset harvinaiset RIALIN 17" vanhukset löyty sattumalta! nämä olis tarkoitus nyt talven aikana kiillottaa ja kennot maaloittaa jossain...
elikkä mitä näille pitäis ensimmäisenä tehdä? millä puhaltaa? maalata? reunat kiillottaa?
ja sitten jos oikeen on virtaa kun nuo kennot on valmiit niin vois näistäkin lipat kiillottaa....
kun tuohon kesäjenkkiin pitäisi alkaa niitä vanteita ja renkaita osteleen.. taitaa vanteet tulla saman hintaiseksi "paikalliselta" yrittäjältä kuin vannetukusta (ne barzeta america 17", 8"leveet ja ET 0) mutta renkaissa näemmä säästäisi jos niitä netistä valmiiksi tilailee. (noin satanen säästyisi). niiden koko pitäisi tosiaan yrittää siis arvata oikein summanmutikassa ja mieluiten yhdellä kerralla.
mutta kun ei ole ihan sata varma että sopiiko ne halutut renkaat leveydeltään kunnolla tuonne eteen (235/45/17) tuolla ETllä ja haluaisin välttää kaikkia spacereita jne. (kokonaishalkaisijaltaan olisivat sopivasti hyvin lähellä nykyisiä, 225 leveenä versiona jo matalemmat, ja renkaan pitäisi tosiaan hieman täyttää sitä rengaskoteloa oikein että näyttäis kunnolliselta)
joten aattelin että sopiiko nuo 235/45/17 kooltaan tarvittaessa tähän mun mersu farkkuuni (w124)? eikai ne vielä liian leveet oo siihen takarenkaiksi esim kaarien puolesta. ei tarvisi palautella tai yrittää myydä eteenpäin tms niitä jos sovitettavissa käyttöön helposti toiseen autooni. (vanteetkin tietenkin sitten pitää mersuun ostaa uudet siinä tapauksessa, nyt siihen on vain 15 ja 16" versiot)
mutta kun ei ole ihan sata varma että sopiiko ne halutut renkaat leveydeltään kunnolla tuonne eteen (235/45/17) tuolla ETllä ja haluaisin välttää kaikkia spacereita jne. (kokonaishalkaisijaltaan olisivat sopivasti hyvin lähellä nykyisiä, 225 leveenä versiona jo matalemmat, ja renkaan pitäisi tosiaan hieman täyttää sitä rengaskoteloa oikein että näyttäis kunnolliselta)
joten aattelin että sopiiko nuo 235/45/17 kooltaan tarvittaessa tähän mun mersu farkkuuni (w124)? eikai ne vielä liian leveet oo siihen takarenkaiksi esim kaarien puolesta. ei tarvisi palautella tai yrittää myydä eteenpäin tms niitä jos sovitettavissa käyttöön helposti toiseen autooni. (vanteetkin tietenkin sitten pitää mersuun ostaa uudet siinä tapauksessa, nyt siihen on vain 15 ja 16" versiot)
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
..making sense, is NOT my priority..