BMW näyttää mallia MB:lle dieselien kehityksessä
C250 CDI oli markkinoille tullessaan olevinaan kova sana 204-hevosvoimaisena; nyt ottaa Voorttikin jo 2-litraisesta 210hv:
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/Auto ... tehodiesel
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/Auto ... tehodiesel
Viimeksi muokannut Laaksonen, 18.10.2014 19:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Taitavat kaikki nykyään keskittyä enemmän siihen että nykyisellä tehotasolla pysytään karsien kulutuksen puolelta kaikki mahdollinen poies.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Mazda näyttää osaamistaan:
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/mazd ... eusennatys
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/mazd ... eusennatys
VW korottaa panoksia lupailemalla 270 hv versiota 2-litraisesta dieselistään:
http://www.auto-motor-und-sport.de/news ... 56029.html
http://www.auto-motor-und-sport.de/news ... 56029.html
.
Hyvä litrateho dieseliin.
Kolmilitraisena samalla virillä neljäsataa heppaa, mikä vielä muutama vuosi sitten tuntui käsittämättömän kovalta saavutukselta.
... Ja on kait se sitä vieläkin, kun eipä tunnu tuo bemari pikku ahtimella haluavan millään sinne tehoa nostattaa ...
Hyvä litrateho dieseliin.
Kolmilitraisena samalla virillä neljäsataa heppaa, mikä vielä muutama vuosi sitten tuntui käsittämättömän kovalta saavutukselta.
... Ja on kait se sitä vieläkin, kun eipä tunnu tuo bemari pikku ahtimella haluavan millään sinne tehoa nostattaa ...
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia
Mersu on viime vuosina Formulahuumassaan viettänyt melkoista hiljaiseloa diesel-uutuuksien rintamalla (raskasta kalustoa lukuunottamatta). Tulevan E:n (W&S213) pitäisi uusien R6:ien myötä kuitenkin tuoda asiaan muutoksen:
koko lehti luettavissa tästä:
http://www.world-of-files.net/index.php ... 9fegj543l1
koko lehti luettavissa tästä:
http://www.world-of-files.net/index.php ... 9fegj543l1
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
juttua suomeksi:Laaksonen kirjoitti:VW korottaa panoksia lupailemalla 270 hv versiota 2-litraisesta dieselistään:
http://www.auto-motor-und-sport.de/news ... 56029.html
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/volk ... -passatiin
Myös Audi pysyttelee kehityksen kärjessä tarjoamalla seuraavaan A4:een Passatin 240 hv 2-litraisen:
http://www.auto-motor-und-sport.de/bild ... how_item=2
http://www.auto-motor-und-sport.de/bild ... how_item=2
.
Oliskohan mersun OM651,ssä jokin tekninen juttu, jonka takia tehot on nyt "jäissä", normaalistihan nämä mersun kaksilitraiset on olleet siellä kehityksen kärjessä, kaikin tavoin.
Tilanne mersulla on pikkumoottorin suhteen sellainen, että OM651 on jo otettu varmaan kaikissa mahdollisissa malleissa, missä mahdollista, käyttöön, eikä päivitystä kuulu.
Tuplaturbo paketti on ollut jo kohta kymmenen vuotta sekin käytännössä muuttumattomana, sprintteristähän se sen tulo alkoi, ei mitään uutta täälläkään, samat jutut "yhden ahtimen malleissakin", vitosta "vähän paremman ahtimen" kehitys alkoi, alipaineesta vaan siirrytty sähköön.
Eipä siinä, hyvä moottori.
Toiset vaan menee vasemmalta ja oikealta ohi ...
En millään usko, että varmaan maailman paras tieto/taito on yht äkkiä jonnekkin hukattu ...
Oliskohan mersun OM651,ssä jokin tekninen juttu, jonka takia tehot on nyt "jäissä", normaalistihan nämä mersun kaksilitraiset on olleet siellä kehityksen kärjessä, kaikin tavoin.
Tilanne mersulla on pikkumoottorin suhteen sellainen, että OM651 on jo otettu varmaan kaikissa mahdollisissa malleissa, missä mahdollista, käyttöön, eikä päivitystä kuulu.
Tuplaturbo paketti on ollut jo kohta kymmenen vuotta sekin käytännössä muuttumattomana, sprintteristähän se sen tulo alkoi, ei mitään uutta täälläkään, samat jutut "yhden ahtimen malleissakin", vitosta "vähän paremman ahtimen" kehitys alkoi, alipaineesta vaan siirrytty sähköön.
Eipä siinä, hyvä moottori.
Toiset vaan menee vasemmalta ja oikealta ohi ...
En millään usko, että varmaan maailman paras tieto/taito on yht äkkiä jonnekkin hukattu ...
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia
OM629-V8:n poistuttua tuotannosta, on Mersu pysytellyt ha-dieseleissään "turvallisesti" 300 hv:n alapuolella Audin & BMW:n jo hipoessa 400 hv:n maagista rajaa. Tuleva E (W213) tuo mukanaan uuden OM656-koodia tottelevan +300 hv-diesel R6:n, josta varmaankin nykyisen OM651:n tullessa elinkaarensa päähän "leikataan" uusi 4-sylinterinen diesel-kone 2-litraisena ja jonka huipputeho luultavasti oleilee jossain nykyisen OM642-V6:n tietämillä (+250 hv).
Hondalta 1,6 ltr 160 hv:
http://www.worldcarfans.com/11501248781 ... and-9-seed
http://www.worldcarfans.com/11501248781 ... and-9-seed
Jotkut muistavat ehkä tämän SLK:n 3-turboisen diesel-proton:
http://www.auto123.com/en/news/2005-mer ... ncept-cars
nyt kuuluu Schnitzeriltä hurjia:
http://www.worldcarfans.com/11503179069 ... -tri-turbo
http://www.auto123.com/en/news/2005-mer ... ncept-cars
nyt kuuluu Schnitzeriltä hurjia:
http://www.worldcarfans.com/11503179069 ... -tri-turbo
.
No, se noin neljäsataa tuntuu paljolta - ja toisaalta sitähän se onkin.
Mutta mutta, kyllä se oikeasti vasta sillä riuhtoo juurikin noissa "parkkipaikka vauhdeissa", alle satasessa.
Reilummassa vauhdissakin tieten lähtee, mutta se on näillä nykyisillä jousituksilla semmoista vähän eleetöntä odottelua vaan.
Kunhan varoo kosteita kohtia ja semmoisia maalattuja viivahässäköitä, niistä se lähtee lapasesta helposti.
Mutta mukavahan se on, että dieseli on kelvannut ihan "oikeaan" urheiluautoon voimanlähteeksi ja jopa hintakin jo keksitty.
No, se noin neljäsataa tuntuu paljolta - ja toisaalta sitähän se onkin.
Mutta mutta, kyllä se oikeasti vasta sillä riuhtoo juurikin noissa "parkkipaikka vauhdeissa", alle satasessa.
Reilummassa vauhdissakin tieten lähtee, mutta se on näillä nykyisillä jousituksilla semmoista vähän eleetöntä odottelua vaan.
Kunhan varoo kosteita kohtia ja semmoisia maalattuja viivahässäköitä, niistä se lähtee lapasesta helposti.
Mutta mukavahan se on, että dieseli on kelvannut ihan "oikeaan" urheiluautoon voimanlähteeksi ja jopa hintakin jo keksitty.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia
408 hv (300 kW) and around 800 Nm:
http://www.worldcarfans.com/11507299723 ... o-debut-in
4 turbolla
http://www.worldcarfans.com/11507299723 ... o-debut-in
4 turbolla
Juttua suomeksi:Laaksonen kirjoitti:408 hv (300 kW) and around 800 Nm:
http://www.worldcarfans.com/11507299723 ... o-debut-in
4 turbolla
http://www.tuulilasi.fi/uutiset/bmw-hur ... ja-ahdinta
G-Power BMW 435d xDrive Biturbo-Diesel - 380 hv:
http://www.auto-motor-und-sport.de/news ... 87656.html
http://www.auto-motor-und-sport.de/news ... 87656.html
-
- Viestit: 2154
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
onko Bimareissa myös ilmajousitus vai mikä systeemi ? Pussitko paukkuu ?
Eilen aamulla vaan oli yks citymaasturin oloinen BMW niin allapäin, ettäh.
Keula lösötti kummaltakin puolen. Rikkoontunut kuulemma jokapäiväisessä ajossa tosikoloista soratietä pitkin.
Eilen aamulla vaan oli yks citymaasturin oloinen BMW niin allapäin, ettäh.
Keula lösötti kummaltakin puolen. Rikkoontunut kuulemma jokapäiväisessä ajossa tosikoloista soratietä pitkin.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
VW näyttää mallia MB:lle dieselien huijauksessa
VW:n dieselhuijaussakandaali on näköjään saanut jo oman, pitkän Wikipedia-artikkelinsa (ei vielä suomeksi):
https://en.wikipedia.org/wiki/Volkswage ... ns_scandal
VW:n dieselhuijaussakandaali on näköjään saanut jo oman, pitkän Wikipedia-artikkelinsa (ei vielä suomeksi):
https://en.wikipedia.org/wiki/Volkswage ... ns_scandal
VW ei aio anoa 2-litraiselle diselilleen ensi vuodeksi USAN ympäristöviraston hyväksyntää:Laaksonen kirjoitti:VW näyttää mallia MB:lle dieselien huijauksessa
VW:n dieselhuijaussakandaali on näköjään saanut jo oman, pitkän Wikipedia-artikkelinsa (ei vielä suomeksi):
https://en.wikipedia.org/wiki/Volkswage ... ns_scandal
http://www.autonews.com/article/2015100 ... 16-diesels
.
Mersun 420cdi antaa 400hv ja +900nm kaikki saastelaitteet vielä paikoillaan, kun oikein puristaa kaikki mehut irti.
Tämä tulee siis ihan "tavallisella" ahdintekniikalla.
Kun ahtimia lisätään sarjaan, saadaan enemmän ahtopainetta pienemmällä viiveellä. Suurempi ahtopaine tarkoittaa suuremman moottorin ilmamäärää pienemmässä moottorissa. Ja siis suurempaa tehoakin. Huono puoli tässä on se, että samalla tekniikka menee sekä käsitteellisesti, että toiminnallisesti ja mekaaniselta toteutukseltaan niin vaikeaksi ymmärtää, jotta olen ihan sataprosenttisen varma, että merkkiliikkeessäkin jää toimintahäiriöt korjaamatta.
Mersun 420cdi antaa 400hv ja +900nm kaikki saastelaitteet vielä paikoillaan, kun oikein puristaa kaikki mehut irti.
Tämä tulee siis ihan "tavallisella" ahdintekniikalla.
Kun ahtimia lisätään sarjaan, saadaan enemmän ahtopainetta pienemmällä viiveellä. Suurempi ahtopaine tarkoittaa suuremman moottorin ilmamäärää pienemmässä moottorissa. Ja siis suurempaa tehoakin. Huono puoli tässä on se, että samalla tekniikka menee sekä käsitteellisesti, että toiminnallisesti ja mekaaniselta toteutukseltaan niin vaikeaksi ymmärtää, jotta olen ihan sataprosenttisen varma, että merkkiliikkeessäkin jää toimintahäiriöt korjaamatta.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia
Nelisylinteriset BMW TwinPower Turbo -dieselmoottorit.
85 kW (116 hv), 110 kW (150 hv), 140 kW (190 hv) ja 160 kW (218 hv)
http://www.bmw.fi/fi/fi/newvehicles/3se ... nderdiesel
85 kW (116 hv), 110 kW (150 hv), 140 kW (190 hv) ja 160 kW (218 hv)
http://www.bmw.fi/fi/fi/newvehicles/3se ... nderdiesel
BMW lupaa pysyä dieseltekniikassa:
http://www.motor1.com/news/59433/bmw-bo ... el-engines
http://www.motor1.com/news/59433/bmw-bo ... el-engines
Jaguar nostanut 3-litraisen XJ-dieselin tehon 221 kW:hen (300 hv):
http://www.nettiauto.com/uudet-autot/jaguar/xj/114903
http://www.nettiauto.com/uudet-autot/jaguar/xj/114903
Kehitys kehittyy.tuikku kirjoitti:.
Mersun 420cdi antaa 400hv ja +900nm kaikki saastelaitteet vielä paikoillaan, kun oikein puristaa kaikki mehut irti.
Tämä tulee siis ihan "tavallisella" ahdintekniikalla.
Kun ahtimia lisätään sarjaan, saadaan enemmän ahtopainetta pienemmällä viiveellä. Suurempi ahtopaine tarkoittaa suuremman moottorin ilmamäärää pienemmässä moottorissa. Ja siis suurempaa tehoakin. Huono puoli tässä on se, että samalla tekniikka menee sekä käsitteellisesti, että toiminnallisesti ja mekaaniselta toteutukseltaan niin vaikeaksi ymmärtää, jotta olen ihan sataprosenttisen varma, että merkkiliikkeessäkin jää toimintahäiriöt korjaamatta.
Viimmeisimmästä S420cdi,stä suodattimien poiston jälkeen noin 413/1000.
Softamuutoksella, esim katit vielä paikoillaan.
Vakio voimansiirtokin.
535d tuplaturbo bemarista paremman coolerin ja isomman ahtimen muokkauksen jälkeen noin 480/950.
Suodatin tästäkin poistettu, muuten pakoputki vakio.
Vakiotekniikalla lähti noin 420hv samasta autosta.
~400 tuhatta ajettu, eli ei aivan uusi enää, mersumaiset kilometrit ...
Voimansiirtoon teetätetty muutoksia Siekkisellä.
Puimuri vielä keulilla ....
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia
Mersun uutta rivi-6 dieseliä (OM656) odotellessa on BMW tuonut uuden 7:n myötä 6-sylinterisen B57:n korvaamaan N57:
https://de.wikipedia.org/wiki/BMW_B57
https://de.wikipedia.org/wiki/BMW_B57
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki