Millä pösön ohjurinkumit pysymään???

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Avatar
eki
Tolokun mies
Viestit: 620
Liittynyt: 30.9.2005 18:48
Paikkakunta: Salon merikulma

Millä pösön ohjurinkumit pysymään???

Viesti Kirjoittaja eki »

Elikkästä... Pitäisi tuossa kohtapuoliin korjata mennä kesän remonttia.

Tuolloin potilaaseen (Pösö 205, 1.4l TU3M) tehtiin kansiremontti jonka yhteydessä toki vaihdeltiin tiivisteet sun muut tilpehöörit...

Mutta, eipä mennyt kuin kuukauden päivät, kun jo paruttiin notta öljyä vie enemmän kuin ennen remonttia...

Pikatarkastuksessa havaittiin venttiilien ohjurikumien irtoaminen, ja tottakai vielä pakoventtiilien puolelta, mihin suuntaan kone on kallellaan... :evil: Koettelin niitä sitten hätäpäissä tekaistulla erikoistyökalulla painella takaisin sijoilleen, mutta ei pysy ei.

Tässä roinaläjässä kun on vielä niin hienosti suunniteltu tuo yläkerta että niitä ohjureitten tiivisteitä ei paljon käsitellä ilman kannen irroitusta. Meinaan kun keinuvipuasetelma on kiinni kansipulteilla... :evil: :evil: :evil: Hauskuutta lisäävät vielä venyvät kansipultit, että halavaksi tulee taas.

Eli, nyt kun tuon läjän pamautan taas atomeiksi, niin haluan varmistua siitä että ne ohjurien kumit todellakin pysyvät paikoillaan.

Millä liimalla noita uskaltaa tällätä paikoilleen? :twisted:
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Empä tunne em. konetta yhtään, mutta pari kysymystä olisi:
- vaihdettiinko edellisen rempan yhteydessä ne venttiilien ohjurit myös
- onko ohjurin päässä ura johon kumin pitäisi lukittua vaiko sileä ??
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29374
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Oliko pakopuolelle erilaiset kumit - joissain sarjoissa on kaikki 8 samanlaisia ja joissain pakopuolelle erilaiset, paremmin paikoillaan kiinni pysyvät ?

Olivatko kumit päältäpäin metalliset ja sisällä kumipinnoite
(yleensä vihreä) ?

En muista juuri tuosta koneesta, mutta moniin löytyy sarjaa joissa "paremmat" kumit pakopuolelle.

Escortin CVH-koneessa homma on hoidettu kunnolla, venttiilivarren kumia saa sellaisena versiona että se on prässätty peltilevystä - laippa jää venttiilinjousen alle.
Ei varmaan niin irtoile. :D
Saisikohan niistä sovellettua pösöön, josko venttiilinvarsi olisi samanpaksuinen. :idea:
wiimax.fi
Avatar
eki
Tolokun mies
Viestit: 620
Liittynyt: 30.9.2005 18:48
Paikkakunta: Salon merikulma

Viesti Kirjoittaja eki »

Jumalavita että on äkäistä porukkaa :shock: :D

Tuotatuota, kun muistaisi mitenkä ne oli...

Ohjurinkumit tuli uudet kyllä, entiset olivat melko sitkeästi kiinni.
Motonetistä käytiin tiivistesatsi hakemassa, ja kaikki oli samanlaisia. Pitänee vissiin leijonatiskiltä käydä kysymässä.

Päältä juu metalliset ja vihreää kumia sisältä.

Sitä en muista että oliko ohjureissa uraa... :?
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

No. esi Mersun 110 koneissa eli 280 S / SE tuli joskus vastaan sama ongelma. Oli vaihdettu vent. varren kumit ja pakopuoli irtosi.
Kumit olivat metallirunkoiset, vent. varren ohjurinpää sileä eli ei lukitus uraa. Syynä oli niin hesus väljät ohjurit eli venttiili keikutti osan kumeista irti. :shock: :shock: :shock:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

Ooppeleissa tuota vikaa on oikein urakalla esim. x16xe, x20xev, x25xe ja x30xe koneissa ja niihin merkkiliikkeissä väänneltiin kierteet ohjurien päihin joihin kumit liiman kanssa istutettiin. Eikä irronnut enää.
z22se:ssä eli tässä jenkki-,styroksi-,alumiini-,kettinki -koneessa oli myös sellaiset ohjurikumit joiden laippa meni jousien alle, nehän ei kyllä irtoa jos vaan jousi pysyy paikoillaan. :lol: Ne oli vaan aika pienille venttiileille, kun oli 16v eli varsi jotain 6mm.
Avatar
eki
Tolokun mies
Viestit: 620
Liittynyt: 30.9.2005 18:48
Paikkakunta: Salon merikulma

Viesti Kirjoittaja eki »

Lucky-Dog kirjoitti:No. esi Mersun 110 koneissa eli 280 S / SE tuli joskus vastaan sama ongelma. Oli vaihdettu vent. varren kumit ja pakopuoli irtosi.
Kumit olivat metallirunkoiset, vent. varren ohjurinpää sileä eli ei lukitus uraa. Syynä oli niin hesus väljät ohjurit eli venttiili keikutti osan kumeista irti. :shock: :shock: :shock:
Sama on käynyt minullakin mielessä... :(
Kansi kävi koneistamon kautta, missä plaanattiin ja koneistettiin pakoventtiilit & seetit. Sanoi notta hieman on väljää mutta menee vielä... Ohjureita ei siis vaihdettu.

Mutta jos se ohjurien ja venttiilien vaihdoksi menee, niin en saattana kyllä ala. :twisted: Pannaan kiinni sitten vaikka kontaktiliimalla...
Sambes
Viestit: 18
Liittynyt: 03.10.2005 22:33
Paikkakunta: Liian lähellä Sivosta

Viesti Kirjoittaja Sambes »

Sama kävi aikoinaan pökön kans.. kumet taisi kestää pyhättömän kuukauden pakopuolella... Uudet pistettiin sitten tipalla pikaliimaa kiinni. -> kävivät pysymään siellä missä kuuluukin.
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Olis muuten tommonen -91 Pökötti 205 1.4i myynnissä vaikka varaosiksi.
Pro HVM
Avatar
eki
Tolokun mies
Viestit: 620
Liittynyt: 30.9.2005 18:48
Paikkakunta: Salon merikulma

Viesti Kirjoittaja eki »

dealer kirjoitti:
Escortin CVH-koneessa homma on hoidettu kunnolla, venttiilivarren kumia saa sellaisena versiona että se on prässätty peltilevystä - laippa jää venttiilinjousen alle.
Ei varmaan niin irtoile. :D
Saisikohan niistä sovellettua pösöön, josko venttiilinvarsi olisi samanpaksuinen. :idea:
Motonetin katalookin mukaan olisi kaikki 8 kappaletta seitsemän millin varrelle, ja jotain yleisesti käytettävissä olevaa mallia... Valitettavasti ei kertonut että millä paksuudella nuo Fjoordin kummoset olisivat... :?
Avatar
eki
Tolokun mies
Viestit: 620
Liittynyt: 30.9.2005 18:48
Paikkakunta: Salon merikulma

Viesti Kirjoittaja eki »

Nonniin, nyt on pata pöydällä levällään, ja tottahan siellä prkl oli kaikkien pakoventtiilien kumit irti ja kaksi imupuolen tiivistettä jo lähdössä... :evil:

Ohjurin pää on täysin sileä, joten ihmekös tuo josei pysy... Kumit ovat pirun tiukat, joten en usko siinäkään olevan ongelma. Tähän rytöön en ala ohjureita uusimaan joten vaihtoehdoiksi jäävät joko liimaus tai aluslevyllä varustetut ohjurit...

Ja tuo pikaliimakikka on toiminut, ettei hapertanut kumia/irronnut koneen kuumetessa? Millä hitolla ne ehtii survomaan paikoilleen ennenkuin liima puree kiinni? :lol:
Ja sitten sitä lisätietoa, jos löydettäisiin ne aluslevyllä varustetut kumit:

Venttiilin varren halkaisija 7mm
Ohjurin ulkohalkaisija 10mm
Ohjurin pään korkeus venttiilijousen vastinpinnasta 14mm


Ja tilanteen selkeyttämiseksi pieni piirros:
Kuva
Eero J.

"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."

E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89

"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Jos ei pösöön löydy sopivia aluslevyllä varustettuja ohjurin kumeja niin laita kunnon laakerilukitetta ohjurin ja kumin väliin niin luulis pysyvän jos ohjurinkumin sisäpinta on metallia.Olen tehnyt työpaikalla testin jossa liimasin laakerilukitteella kuusiokolo avaimesta katkaistun pätkän tavalliseen 5 milliseen pikkuhylsyyn kiinni.Sovite oli alunperin melko väljä mutta on kestänyt hyvin päivittäistä käyttöä eikä tunnu kovin helposti irti lähtevän.Pitäis oikeen kestotestata miten lujasti pätkä on kiinni.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
eki
Tolokun mies
Viestit: 620
Liittynyt: 30.9.2005 18:48
Paikkakunta: Salon merikulma

Viesti Kirjoittaja eki »

Hyvä idea tuo laakerilukite! :D

Mutta mites se puree tuohon kumiin, kun tuon ohjurin tiivisteen sisäpinta (siis se mikä tapaa ohjuriin) on kumipäällysteinen, sellainen uritettu? Metallikuori siinä kyllä päällä on... :?
Eero J.

"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."

E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89

"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Jahah sitte se ei välttämättä toimi tuo laakerilukite jos sisäpinta on kumia harmi.Muijan mazdaan kun asensin uusia ohjurinkumeja ne oli niin tiukat että joutui oikein vasaran ja hylsyn kans hakkaamaan ne paikoilleen.Hyvin pysyivät kunnes kone hajosi muista syistä.Pikaliima saattaa sittenkin olla oikea ratkaisu ekin tapauksessa.Liimaa vaan väliin ja reilu napautus hylsyn ja vasaran kans niin että menee kerralla perille.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Mitenkäs jos napsauttelee sellasella kynämallisella pistepuntilla jäliäkiä siihen ohjurin varteen karhennukseksi :roll: :roll:

Em. vekotinhan on sellanen ku sitä painaa > se napsahtaa > tekee merkin tai aloituskolon esim. porausta varten. 8)
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
eki
Tolokun mies
Viestit: 620
Liittynyt: 30.9.2005 18:48
Paikkakunta: Salon merikulma

Viesti Kirjoittaja eki »

No vois perkeles, eipä tullut mieleenikään!

Tosin hilppasen verran myöhässä, meinaan lätkin jo uudet kumit kiinni pikaliimalla... Mutta pidetään mielessä ensikertaa silmälläpitäen. :)
Eero J.

"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."

E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89

"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
Avatar
eki
Tolokun mies
Viestit: 620
Liittynyt: 30.9.2005 18:48
Paikkakunta: Salon merikulma

Viesti Kirjoittaja eki »

Tekaisin tosiaan pienen testin ennenkuin aloin liimailemaan, ja ainakin näin kylmänä näyttää pysyvän ihan kiitettävästi. :lol:

Joten lyödään nippuun ja kuulostellaan mitä sanoo... Jos ei pysy niin lätkitään prkle ensi kerralla kempin liimalla ohjuriin kiinni... :twisted:

Kiitoksia kaikille vastanneille neuvoista! Ja mikäli joskus tulee vastaan sellaisia 7mm varrelle tarkoitettuja aluslevyllisiä ohjurintiivisteitä, niin ilmoitelkaa! :wink:
Eero J.

"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."

E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89

"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
E320
Viestit: 6
Liittynyt: 12.4.2006 21:21

Viesti Kirjoittaja E320 »

100% varmasti ne saa pysymään kun pitää moottorin sammutettuna. :lol:
Avatar
eki
Tolokun mies
Viestit: 620
Liittynyt: 30.9.2005 18:48
Paikkakunta: Salon merikulma

Viesti Kirjoittaja eki »

E320n neuvoa olisi kyllä kannattanut noudattaa, meinaan eihän neet prkeleet pysyneet koeajoakaan paikoillaan... Kaikkien pakoventtiilien tiivisteet irti... :evil: :evil: :evil:

Eli eikun uusiksi. Taidan tehdä jotkut urat, tai Lucky-Dogn ehdottamia pisteitä noihin ohjureihin ja läntätä kontaktiliimalla kiinni. Ja edelleen haetaan niitä 7mm varsille sopivia aluslevyllä varustettuja ohjurin tiivisteitä :!: :!: :!: Kuulema jossain Peugeotin koneessa on sellaiset, tietäisi vain mille varrelle ja missä moottorissa...?

Kuinkahan kovaa tavaraa tuo ohjuri on?
Eero J.

"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."

E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89

"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
Avatar
cdi
Filosofian insinööri
Viestit: 2342
Liittynyt: 04.5.2006 23:09
Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä

Viesti Kirjoittaja cdi »

Ohjurit on valua ei kestä kovaa käsittelyä.
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
Avatar
eki
Tolokun mies
Viestit: 620
Liittynyt: 30.9.2005 18:48
Paikkakunta: Salon merikulma

Viesti Kirjoittaja eki »

No sittenhän siihen lienee helppo tehdä urat?

ajattelin testata sellaisella holkkivirityksellä, mihin tulee kylkeen ruuvi. Sillä pari kierrosta kiertää välillä ruuvia kiristäen...

Pystyykö nuo ohjurit vaihtamaan kotitöinä vai onko koneistamokeikka?
Eero J.

"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."

E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89

"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
Avatar
eki
Tolokun mies
Viestit: 620
Liittynyt: 30.9.2005 18:48
Paikkakunta: Salon merikulma

Viesti Kirjoittaja eki »

Raporttia kentältä: :lol:

Pikaliima ei tosiaan kestänyt pakopuolella ensinkään... Joten ei muutakuin uutta kikkaa...
Jo pikkaisen krpiintyneenä ajattelin oikaista vaiheissa sen verran, että en purakkaan kantta irti, vaan kierrän kansipultit irti, poistan keinuvipuhässäkän, ja pulttaan kansipultit takaisin. Väliin sopi passelisti kaksi 12mm mutteria, joten ei muuta kuin pikkasen momenttiin, käsiteltävä mäntä alas ja painetta pyttyyn... 8)

No eihän siinä mittää, hyvin toimii. Nyt kokeiluihin kuluva aika melkeinpä puolittui.

Ja eikun ohjurien kimppuun:
Vinkulla ja siihen kytketyllä hiomalaikalla tuli sopivan kivat urat ohjureihin, kunhan sitä laikkaa ensin kävi smirgeliä vasten hinkkaamassa pienemmäksi. Sitten kun urat oli valmiit, tempaistiin kitkapintojen puhdistusspraylla (Bräkleen) kunnon suihkaukset venttiilin varteen ja ohjuriin, ja annettiin kuivua pois.
Sitten jotain melko kallista 2-komponenttiliimaa sekaisin ja sillä uudet (tällä kertaa mustasta kumista( :roll: ) tehdyt) venttiilinvarsikumekset paikoilleen.

Ja sitten ei muuta kuin kone nippuun ja koesajolle... Puolisen tuntia annettiin oikein kunnolla kenkää, jotta olisi pitänyt jo jonkun irrota... Mutta eikä mitä, kaikki oli paikoillaan! :boing_boing:

En kuitenkaan uskaltanut käsitellä kuin pakoventtiilit, joten koneen jäähdyttyä hyvillä mielin tällä samalla metodilla käsittelin myös imuventtiilit, tosin hieman eri aineella. (Kuvat myrkyistä tullee huomenna.)







Mutta sitten... Se myrkyn lyppäsi:

Kannenpulttien kiristämisen 2. vaiheessa yhtä pulttia kiristäessä kuului pamaus, ja pultti hölläksi... Ei muutakuin pultti irti ja tottahan sieltä kierteet tuli mukana... :kele: Johan tuo pari jenkaa antoi ensimmäiselläkin kerralla, mutta eipä kestänyt useampaa kertaa enää kiristää.

Eli ei muuta kuin kansi irti ja pohtimaan... Suurin vtutus tässä on jo laantunut, mutta silti. :x

Mutta ei lannistuta, huomenna pajalta kyselemään Helicoilia lainaan, uusi kannentiiviste, ja on the road... :lol:

Kyllä pikkuhiljaa alkaa naurut loppumaan tämän vehkeen kanssa, ajoittain näyttääkin siltä että tuo keulan leijona ivallisena tuijottaa... :shock:
Eero J.

"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."

E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89

"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Täällä pötköttää kans yks pösön raato, josta kierre pskana. Ei vaan pitäis ikinä sekaantua noihin ranskanpastilleihin :evil:

Moponetin ja jotku koivusen toimittavat kumit ei pysy. Esim nipponiin jossa silea ohjuri, ei kannata laittaa muutakuin 5x kalliimpiia alkuperäis kumeja

Huonon kumin kans tulee vahinko :pappa:
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Kylläpä ekiä on ranskalaiset koetellu.Suosittelen pistämään tuommosen auton kiertoon heti kun kone on senverran nipussa että sillä pystyy ajamaan.Nytpä tiedämme ainakin ettei pikaliima kestä kovaa kuumuutta.Toivottavasti saat auton läjään ennenkuin hermot menee lopullisesti?
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
eki
Tolokun mies
Viestit: 620
Liittynyt: 30.9.2005 18:48
Paikkakunta: Salon merikulma

Viesti Kirjoittaja eki »

Nooh, kyllä tämä tästä iloksi muuttuu, tänään kävin hakemassa tuon Helicoil-sarjan (ei naapurin kitupiikki suostunut verstaan puolelta yhtä kierrettä antamaan :evil: ) ja lätkäisin paikkaansa. Kalliiksi tuli tuokin reikä: 50€ helicoili, siihen lisäksi uusi kannentiiviste (edellinen oli purrut jo kiinne) ja puolen päivän verran erikoistyökalun (ei mennyt tuo sarjan mukana tullut asennustyökalu niin syvälle) suunnittelua ja kierteen asennusta... :roll:

Mutta huomenna iltapäivällä tulee uusi tiiviste, niin päästään testaamaan taas. Alkaa tuo kansiremontti sujumaan kohta jo lounastunnissa... :lol:

Nyt tietenkin ovat sitten sylinteriputket päässeet liikahtamaan, jotta pääsee purkamaan koko kattilan... :huh: Noh, toivotaan ettei vielä tällä kertaa, mutta ei tuo enää muuten voi meikäläistä yllättää... :lol:

Van eikö ne sano jotta se mikä ei tapa, niin vahvistaa... :roll:


Niin tuosta pikaliimasta... Imuventtiileissä oli oikeinkin tiukassa nuo kumit vielä, joten ehkäpä se tuollaisissa normaalitapauksissa toimiikin. Mutta tämä vekotin näkyy vaativan hardcore-käsittelyä... :happy:
Eero J.

"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."

E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89

"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
Avatar
petska
Morkoolimies
Viestit: 604
Liittynyt: 06.10.2005 20:48
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja petska »

Kannattaa laittaa ARP pinnapultit kun harrastelee jatkuvasti kansi remppaa niin pääsee helpommalla :wink:
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
Avatar
eki
Tolokun mies
Viestit: 620
Liittynyt: 30.9.2005 18:48
Paikkakunta: Salon merikulma

Viesti Kirjoittaja eki »

Hhehhh, joo näin täytyy tehdä, ei tarvitsisi pelko silmässä kierrellä noita pultteja momenttiin.. :kutpai:

Nyt on kattila taas nipussa, ja ainakin koeajoreissun kesti... Huomenna taas venttiilikoppa auki ja kurkkimaan, jotta päästäänkö taas aukomaan. :lol:

Perkkele että muuten säikähdin pakoputkea kiinnitellessä, jotta siellähän on lohko halki tuon uudelleenkierteyteyn reiän kohdalla. Mutta onneksi taskulampulla katsoessa se paljastuikin valupurseeksi. Alkaa meinaan tulla pikkuhiljaa säikyksi tuon kanssa. :?

Sitten olisi vielä ulomman vetonivelen suojakumin vaihto. Sekin vissiin pitää vaihtaa sisänivelen kautta? Näytti muuten melko erikoiselta se sisänivel, suojakumin nivelen pää on jonkun holkin sisällä? Millä helevetillä se purkaantuu? (Tai purkaantuuhan se, mutta millä sen saa nippuun... :lol: )
Eero J.

"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."

E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89

"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
Avatar
cdi
Filosofian insinööri
Viestit: 2342
Liittynyt: 04.5.2006 23:09
Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä

Viesti Kirjoittaja cdi »

Pinnapltti ei ole huonoratkaisu jos tilaa riittää. (jopa laipallinen)
Siihen kumipulmaan vois löytyä ratkaisu sitruunapatonki sivuilta,
ja omaan r-kioskilta. :shock:
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

sen kumen voi vetää semmosen tötsän yli paikolleen onnistuupi vaihtaa irrottamati koko akselia

ois tiejossa yks 205 pösö en tiijä millä motilla tahi mitä vuosimallia
hintaa on pikkasen yli 200 eeroa ajoaikaa on ja kahet uuven veroset renkaat :!:
niin ja takapoileri 8)
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

eki kirjoitti:Sitten olisi vielä ulomman vetonivelen suojakumin vaihto. Sekin vissiin pitää vaihtaa sisänivelen kautta? Näytti muuten melko erikoiselta se sisänivel, suojakumin nivelen pää on jonkun holkin sisällä? Millä helevetillä se purkaantuu? (Tai purkaantuuhan se, mutta millä sen saa nippuun... :lol: )
Mitämitä, eikö siitä lähe ulompi nivel nykäsemällä/seegeri irrottamalla poispoikkeen? :shock: :shock:
En oo sitkaan koskaan vaihtanu, ei voi varmaks sannoo..
Pro HVM
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”