Kilanderin CLK 220 cdi Avantgarde -06
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Nelonen on aina nelonen.Varmaan oot katellut Mersufoorumin puolelta Tuikun topikin neloskoneisen C:n virityksestä, oikein hyvä tuli ajaa mutta ei mennyt 300 heppaa rikki.Jube kirjoitti: Mainaatko että 130 kuutiomilliä palaa ilman savua ja ollaan vain 270-280hv nurkilla?
OM605 koneesta on otetttu todistetusti 120 kuutiolla yli 400hv, tuossa yhtälössä pitää tosin natsata kaikki ja vielä vähän päälle...
Nyt on ahdinosaaminen kehittynyt niistä ajoista..mutta mikä lie että vääntöä kyllä tulee näihin cdi myllyihin niin että joskus jopa rajoittaa pitää..Hyvä olisi jos Tuikku kirjoittaisi asiasta muutaman rivin
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Joo taitaa olla jo 1800bar systeemilaineracing kirjoitti:Ja sullahan toi on kai jo cp3 pumpulla eli 1600bar sydeemi? Mulla taivaanvanha 1350 bar.
Ei viitti montaa tonnia laittaa kun ei siitä mitään ihmeellistä kuitenkaan tule.
Onhan se VNT ahdin aina pieni näissä cdi-myllyissä.
Toki jos laittaisi hx50 holsetin, saisi huipputehoa, alavääntö saattaisi kärsiä
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
.
Teho ja vääntö tulee suhteessa poltettuun ja polttoainemäärään. Piste.
Vakiossa mersun 150 heppaisessa neloskoneessa on syöttömäärä max väännön kohdilla noin 77milliä ja max tehon kohdalla 68milliä.
340nm/77*130=574, jos kaikki toteutuu, niin kuin ohjelmassa halutaan.
Se on siis arvio suuruusluokasta.
150hv/68*130=286, jos max tehon kierrosluku ei muutu + max tehon kohdalla pitää reilusti vielä lopuksi vähentää, kun laskutoimitus on liian optimistinen, mekaaniset ja toiminta periaattesta johtuvat tekijät astuvat eri tavalla kuvioon mukaan, kun parhaan väännön kohdalla, jossa syötönlisä toteutuu lähes sellaisenaan, jos vaan tekniikka kestää ja laatikko ei luistamisellaan hukkaa vääntöä.
130milliä on myös arvioitu, mutta miten siihen on päädytty, jää toistaiseksi minun tiedokseni.
On turha arvioimalla yrittää vääntää niitä lukuja sellaisiksi, ettei niillä ole mitään mahdollisuutta toteutua.
Kun tämä tuunaaminen on vaan plus ja miinus laskua.
Jos toteutuneet luvut on laskennallisia suuremmat, ei mittaus ole tosi.
Jos mitattu toiminta jää paljon laskennallisesta, pitää ottaa testeri esiin ja ruveta etsimään syytä, niin se menee.
Mielestäni lukuja tärkeämpää on se, että toimiiko ne autot, vai ei.
Minun mielestäni kilanderin auto toimi nelipyttyiseksi erinomaisesti ja vielä jäi päivitysvaraakin.
Hiljainen ja sivistynyt auto.
Tässä on nyt sattunut hyvä tuuri ja jo vakiona todella suuret suuttimet.
Tehonlisään tarvitaan vain parempi ahdin ja cooleri.
Teho ja vääntö tulee suhteessa poltettuun ja polttoainemäärään. Piste.
Vakiossa mersun 150 heppaisessa neloskoneessa on syöttömäärä max väännön kohdilla noin 77milliä ja max tehon kohdalla 68milliä.
340nm/77*130=574, jos kaikki toteutuu, niin kuin ohjelmassa halutaan.
Se on siis arvio suuruusluokasta.
150hv/68*130=286, jos max tehon kierrosluku ei muutu + max tehon kohdalla pitää reilusti vielä lopuksi vähentää, kun laskutoimitus on liian optimistinen, mekaaniset ja toiminta periaattesta johtuvat tekijät astuvat eri tavalla kuvioon mukaan, kun parhaan väännön kohdalla, jossa syötönlisä toteutuu lähes sellaisenaan, jos vaan tekniikka kestää ja laatikko ei luistamisellaan hukkaa vääntöä.
130milliä on myös arvioitu, mutta miten siihen on päädytty, jää toistaiseksi minun tiedokseni.
On turha arvioimalla yrittää vääntää niitä lukuja sellaisiksi, ettei niillä ole mitään mahdollisuutta toteutua.
Kun tämä tuunaaminen on vaan plus ja miinus laskua.
Jos toteutuneet luvut on laskennallisia suuremmat, ei mittaus ole tosi.
Jos mitattu toiminta jää paljon laskennallisesta, pitää ottaa testeri esiin ja ruveta etsimään syytä, niin se menee.
Mielestäni lukuja tärkeämpää on se, että toimiiko ne autot, vai ei.
Minun mielestäni kilanderin auto toimi nelipyttyiseksi erinomaisesti ja vielä jäi päivitysvaraakin.
Hiljainen ja sivistynyt auto.
Tässä on nyt sattunut hyvä tuuri ja jo vakiona todella suuret suuttimet.
Tehonlisään tarvitaan vain parempi ahdin ja cooleri.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia
Ite olen käyttänyt kans samaa ohjelmaa ja ainaki mulla on pystyny vaihtamaan painetiedon myös baareiksi. Ainakin jos on laittanut erillisen digitaalisen näytön pelkästään painetiedolle.kilander kirjoitti:Aiemmin tullut käytettyä bluetooth palikkaa muissa laitteissa, nyt kokeilin meseen ja ihan kätevä vaikka ahtolämpöjen mittaamiseen.
Vielä kun näyttäisi ahtopaineen bar:eina niin antaisin arvosanaksi kasin, nyt 7,5
W202 220CDI -08 OM646
W124 OM 603 Rohjekti
W124 OM 603 Rohjekti
Heiluuko tuo "Intake" -arvo miten? Tuli mieleen, onko se imusarjan absoluuttinen paine. Jos tuo 7,6 psi:tä on n. 52,4 kPa, niin tuohon lisättynä ilmakehän paine 101,3 kPa ollaan lähellä tuon aparaatin 154,0 kPa:ta (153,7). Eli kaikki noin satasta yli olevat arvot on ahtoa.
t.
Risto
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Enpä oo tuota seurannut, pitääkin katsoa onko siinä yhteys "boostin"kanssa.
Enempi kiinnostan se alempi"intake", missä C merkki perässä
Eli tuohan olisi kätevää kun tuo ylempi "intake" näyttäisi suoraan ahtopaineen supistaen ja ilmakehän vähentäen, kuvassa 0,54 bar ahtoja.
Enempi kiinnostan se alempi"intake", missä C merkki perässä
Eli tuohan olisi kätevää kun tuo ylempi "intake" näyttäisi suoraan ahtopaineen supistaen ja ilmakehän vähentäen, kuvassa 0,54 bar ahtoja.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Kasi ansaittu Oliko etusivulta vas. alanurkka ja asetukset ja sieltä yksiköt ja täppä pois PSI-muutoksesta En oo Jollaan asentanut joten en pääse tarkistamaankilander kirjoitti:Vielä kun näyttäisi ahtopaineen bar:eina niin antaisin arvosanaksi kasin, nyt 7,5
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Itsekin käyttänyt Hort Autolla mersua. Oliko piha vielä kuin pommituksen jäljiltä?
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Sellaisia havaintoja:
Tuossa kylmillä ilmoilla ilmeni ennen moottorin normaalilämpöä kierrosten humppaamista, nyt huollon jälkeen parempi.Pientä heijaamista vieläkin mutta ei niin paha, ennen ei tehnyt mieli vakkaria käyttää siinä 60-80 lämpötiloissa.
Pienessä nopeudessa alaspäinvaihto toimi hieman kulmikkaasti, nyt pehmeämmin-liekkö adaptioarvot nollattu.
After start kulutusnäyttö alkoi 16,5 litrasta, ihmettelin jossain Porvoon itäpuolelle kun vielä miltei kymmenen litraa..Normaalisti taitaa alkaa jostain kahdeksasta putoamaan?
After reset lukema oli pysynyt ennallaan.
Tuossa kylmillä ilmoilla ilmeni ennen moottorin normaalilämpöä kierrosten humppaamista, nyt huollon jälkeen parempi.Pientä heijaamista vieläkin mutta ei niin paha, ennen ei tehnyt mieli vakkaria käyttää siinä 60-80 lämpötiloissa.
Pienessä nopeudessa alaspäinvaihto toimi hieman kulmikkaasti, nyt pehmeämmin-liekkö adaptioarvot nollattu.
After start kulutusnäyttö alkoi 16,5 litrasta, ihmettelin jossain Porvoon itäpuolelle kun vielä miltei kymmenen litraa..Normaalisti taitaa alkaa jostain kahdeksasta putoamaan?
After reset lukema oli pysynyt ennallaan.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Ajattelin sitten tänään hoitaa homman ajoissa pois alta vaikka joulukuun alkuun aikaa vielä onkin.
Aika sopivanmittainen kesä näköjään oli takarenkaitten kulutuspinnasta päätellen.Mitenkään tarkoituksella en ole niitä enempää pyörittänyt kuin eturattaita,vain ESPn salliman määrän
Menköön nyt nuo auton mukana tulleet Bridgestonen 17" rapinarenkaat.
Vanteet jotkut 7,5x17",et 35 ja taakse laitoin 20 mm. pultattavat spacerit.
Aika sopivanmittainen kesä näköjään oli takarenkaitten kulutuspinnasta päätellen.Mitenkään tarkoituksella en ole niitä enempää pyörittänyt kuin eturattaita,vain ESPn salliman määrän
Menköön nyt nuo auton mukana tulleet Bridgestonen 17" rapinarenkaat.
Vanteet jotkut 7,5x17",et 35 ja taakse laitoin 20 mm. pultattavat spacerit.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
No on kyllä hyvin kuluneet kesässä Itsellä oli vähän samanlainen tulos kun kesärenkaat lähti alta, sai heittää roskiin. Sulla tosin tais tulla hieman enemmän kilsoja kesällä reissuista päätellen, satuitko laskemaan paljonko noille renkaille tuli?
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
No joo, oli tiedossa että Pirellit ei kestä käyttöä, mutta kun sain aika hyvän setin btcf:n myyntipalstalta 330 eurolla niin tuli ostettua.
Noissa oli alkuun 7 mm.pintaa, Euroopan reissu tuli heitettyä 17"vakiorenkailla, eli Pirellit oli alla melko tasan 12 000 km.
Noissa oli alkuun 7 mm.pintaa, Euroopan reissu tuli heitettyä 17"vakiorenkailla, eli Pirellit oli alla melko tasan 12 000 km.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Meinasin olla laittamatta tähän roiskeläppiä,mutta jotenkin mieli muuttui.
Kolmeen mersuun tullut hankittua alkuperäislaatua olevat,joihin en ole ollut yhtään tyytyväinen.
Nyt homma meni niin että hain Motonetista 9,90 pari maksavat mustat läpät.Niistä pitää ensin poistaa ne hopeiset "RS" lätkät ja sitten vasta asennushommiin.
Eli tuo helman muotoiluhan se ongelma on,ei pysy yhtään auto puhtaana jos erehtyy hiekkatielle vaikka.
Mahdollisimman vähän tekee mieli silputa autoa,siispä Besthall projektista ylijääneestä reikäkiskosta tuommoinen kiinnitysrauta.
Tässä mallissa on kuin tehty kolo sisälokarin väliin raudalle ja toinen pää kiinnitysmutterin alle.
Nyt nuo saa vaikka nopeasti tuosta pois kun kelit paranee.
Ei siintä nyt mikään hieno tullut mutta menköön nyt noin.
Talvirenkailla tuli ajettua vain vähän reilu 11 000 km.,pintaa jäi eteen melkein 10 mm.ja taakse 8,5 mm.
Nyt koittaisi pärjätä pääsiäiseen asti näillä 17" kumeilla,sitten 18" vanteet alle.
Kolmeen mersuun tullut hankittua alkuperäislaatua olevat,joihin en ole ollut yhtään tyytyväinen.
Nyt homma meni niin että hain Motonetista 9,90 pari maksavat mustat läpät.Niistä pitää ensin poistaa ne hopeiset "RS" lätkät ja sitten vasta asennushommiin.
Eli tuo helman muotoiluhan se ongelma on,ei pysy yhtään auto puhtaana jos erehtyy hiekkatielle vaikka.
Mahdollisimman vähän tekee mieli silputa autoa,siispä Besthall projektista ylijääneestä reikäkiskosta tuommoinen kiinnitysrauta.
Tässä mallissa on kuin tehty kolo sisälokarin väliin raudalle ja toinen pää kiinnitysmutterin alle.
Nyt nuo saa vaikka nopeasti tuosta pois kun kelit paranee.
Ei siintä nyt mikään hieno tullut mutta menköön nyt noin.
Talvirenkailla tuli ajettua vain vähän reilu 11 000 km.,pintaa jäi eteen melkein 10 mm.ja taakse 8,5 mm.
Nyt koittaisi pärjätä pääsiäiseen asti näillä 17" kumeilla,sitten 18" vanteet alle.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Jos ei moottoreista jutella, niin mites vertaisit 208 ja 209 CLK:ta? Onhan ne ihan eri autoja, mutta miten luonnehtisit eroja? Hyviä ja huonoja puolia. Mieli tekis tota uudempaa koppaa ja laitoin ton oman CLK:n NettiAutoon ihan kokeeks.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Ajolleen aika samankaltaisia ovat.Enkä nyt äkkiseltään mitään ihmeellistä eroa keksi.Mou kirjoitti:Jos ei moottoreista jutella, niin mites vertaisit 208 ja 209 CLK:ta? Onhan ne ihan eri autoja, mutta miten luonnehtisit eroja? Hyviä ja huonoja puolia. Mieli tekis tota uudempaa koppaa ja laitoin ton oman CLK:n NettiAutoon ihan kokeeks.
Ehkä tämän 209:n ohjaus miellyttävämpi,vaikka vanteet vähän vakiota enemmän levällään niin menee hyvin suoraan.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Itseasiassa ensimmäisissä facelifteissa oli vuonna 2005 270 kone myös valikoimassa,en tiedä valmistusmääristä-veikkaan että voipi olla vaikea löytää sellaista mutta kuitenkin niitä on olemassa.forum kirjoitti:Hyvältä näyttää! Missä korissa noita huonoja kokemuksia kurahaarasta ja millaisia? Harmi kyllä, ettei facelift clk malliin ole saatavilla, kuin tuota 220 ja 320 moottoria diesel puolelta.
Itellä oli samanlainen w209 nelisen vuotta sitten 320 cdi koneella.
Tuolla jotain jorinaa siitä.
viewtopic.php?t=27065
Tiivistettynä,eli se perushomma kävi,vuoti turbon ja ilmaputken välistä öljyä johtosarjaan ja imuläppien moottorille.
Öljy johtosarjassa aiheuttaa kaikenlaisia vikakoodeja,öljy läppien moottorissa aiheuttaa savun ulostulemisen ja vikatilan.
Siihenaikaan oli osat aika kalliita tuohon.Herjasi koko minulla olleen ajan toisen ilmamassamittarin raja-arvon ylityksestä.Ei tullut tehtyä asialle mitään kun olisi pitänyt ostaa koko T-putki molemmalla ilmamassamittarilla.
Polttoaine maistuu haaramoottorille jonkin verran paremmin kuin vaikka suoralle kutoselle.
Sitten tuo haaramoottorin jatkeena ollut 7G loota:Saksassa ajellessa oikein hyvä,mutta Suomen alhaisille nopeuksille soveltuu 5 vaihteinen paremmin.Tämä nyt vain minun mielipide,mutta kaikenlaiset viiveet vain haittaa ajamista.
320:n etujarrut aiheutti hankaluuksia saada eteen mitään tolkullisia vanteita.Nämä tähän heittämällä menevät 9x17 Toplinet olisivat vaatineet ainakin 15 mm.spacerit mahtuakseen etusatuloitten kanssa pyörimään
Samanvuotisessa 320:ssä oli hiukkassuodatin,kun taas 220:ssä on isommat suuttimet päästöjen alentamiseksi ( ja tämä on hyvä tehonlisäyksen kannalta).
Onneksi tuo ahdinosaaminen kehittynyt viimeaikoina niin tämmöisestä pikkumoottoristakin saa ajettavan,270 cdi mylly olisi kyllä hyvä...ei muuta kuin Saksanmaalta semmoista faceliftiä etsimään
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
CLK leppäili Vantaalla noissa maisemissa kymmenen päivää.
Syytä moiseen tuolla:
http://www.matkafoorumi.fi/threads/engl ... rros.2986/
Syytä moiseen tuolla:
http://www.matkafoorumi.fi/threads/engl ... rros.2986/
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
The Royalin kautta Heartbeatiin Samat kujeet ollut mielessä mutta edellinen reissu viime kesänä oli sen verran hätäinen ettei ehtinyt kuin Chesterissä pyöriä The Openin aikaan.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Tänään meinasin uusia rekisteriotteen,alkuun näytti hyvältä:
Päästömittaus 0,39
Etujarrut 2,5 kN kumpikin
Takajarrut 1,9 kN
Seisontajarru 1,4/1,7 kN
Iskaritesti 67/62% edessä
Takana 55/0 %
Vähän tuo inssikin ihmetteli kun ei mitään näkyvää (eikä oikein tuntuvaa) vikaa tuossa ole,kone vain näyttää nollaa..
No,tuo nyt ei paha homma ole kun eihän mersun katsastus ole niin helppoa kuin Toyotan
Päästömittaus 0,39
Etujarrut 2,5 kN kumpikin
Takajarrut 1,9 kN
Seisontajarru 1,4/1,7 kN
Iskaritesti 67/62% edessä
Takana 55/0 %
Vähän tuo inssikin ihmetteli kun ei mitään näkyvää (eikä oikein tuntuvaa) vikaa tuossa ole,kone vain näyttää nollaa..
No,tuo nyt ei paha homma ole kun eihän mersun katsastus ole niin helppoa kuin Toyotan
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Se olisi vuosi takana tämän kanssa,237 585 km.mittarissa.
Jotain 35 000 km. tullut vuoteen,aika maltillisena pysynyt kun talvella tuli melko paljon ajoa LandCruiserilla.
Vuodenvaihteen paikkeilla paloi toinen rekisterikilvenvalo,vaihdoin molemmat.
Sitten maaliskuussa auto seisoi katoksessa reilun viikon,akku oli mennyt ihan tyhjäksi,syytä en tiedä mikä oli imaissut.Aika kovia yöpakkasia oli sillä viikolla,liekkö syynä.
Latasin akun täyteen ja hyvin on pelannut.
Silloin katosi avaimesta kauko-ohjaus lukkoihin ja takaluukun avaukseen.
Ei tullut järkiinsä millään muulla konstilla niin joutui starilla parittamaan avaimen auton kanssa yhteensopivaksi.
Ja sitten tuo toinen iskunvaimennin ei mennyt katsastuksesta läpi,sitä kun vaihtelin ihmettelin poisottaessa että ihan ehjältä vaikuttaa.
Se oli mennyt silleen jännästi että normaalialueella oli kuollut kohta,ulosjoustossa oli ihan napakka.Sen takia tuota ei oikein huomannut ajossa.
Korjauksiin mennyt aika tarkkaan 190 €.Nyt pitää tilata kesäloman alkuun 240 000 km.n huolto Hort autoon.
Jotain 35 000 km. tullut vuoteen,aika maltillisena pysynyt kun talvella tuli melko paljon ajoa LandCruiserilla.
Vuodenvaihteen paikkeilla paloi toinen rekisterikilvenvalo,vaihdoin molemmat.
Sitten maaliskuussa auto seisoi katoksessa reilun viikon,akku oli mennyt ihan tyhjäksi,syytä en tiedä mikä oli imaissut.Aika kovia yöpakkasia oli sillä viikolla,liekkö syynä.
Latasin akun täyteen ja hyvin on pelannut.
Silloin katosi avaimesta kauko-ohjaus lukkoihin ja takaluukun avaukseen.
Ei tullut järkiinsä millään muulla konstilla niin joutui starilla parittamaan avaimen auton kanssa yhteensopivaksi.
Ja sitten tuo toinen iskunvaimennin ei mennyt katsastuksesta läpi,sitä kun vaihtelin ihmettelin poisottaessa että ihan ehjältä vaikuttaa.
Se oli mennyt silleen jännästi että normaalialueella oli kuollut kohta,ulosjoustossa oli ihan napakka.Sen takia tuota ei oikein huomannut ajossa.
Korjauksiin mennyt aika tarkkaan 190 €.Nyt pitää tilata kesäloman alkuun 240 000 km.n huolto Hort autoon.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----