Pukkas öljyt sylintereihi
Pukkas öljyt sylintereihi
Tapahtuipa seuraavaa auton ollessa lainassa .
Kaveri vei auton korjaamolle koska pukkasi vaaleaa savua ja ei käynyt hyvin,hakiessani autoa sieltä pois auto ei käynyt kunnolla (ei juuri ollenkaan ja savut olivat sinertäviä,avasimme tulpa ja jokainen oli öljystä mustat sovimme että itse avaisin koneen koska on itsellänikin siihen oivat tilat .
Mielenkiinnosta vain että olisiko huohotin kenties syy vai kansi kyseessä siis w211 ,320 bensa v6 vuodelta 09/2004.
Moottorista kuulunut jonkin aikaa tyhjäkäynnillä pientä naputusta nostamalla kierroksia käynti moitteetonta.
Kaveri vei auton korjaamolle koska pukkasi vaaleaa savua ja ei käynyt hyvin,hakiessani autoa sieltä pois auto ei käynyt kunnolla (ei juuri ollenkaan ja savut olivat sinertäviä,avasimme tulpa ja jokainen oli öljystä mustat sovimme että itse avaisin koneen koska on itsellänikin siihen oivat tilat .
Mielenkiinnosta vain että olisiko huohotin kenties syy vai kansi kyseessä siis w211 ,320 bensa v6 vuodelta 09/2004.
Moottorista kuulunut jonkin aikaa tyhjäkäynnillä pientä naputusta nostamalla kierroksia käynti moitteetonta.
No niin vika alkaa selvitä.
Eli syy on öljyn valumareikä kuskinpuolen venttiilikopassa(2x noin 6mm ja 5cm pitkiäpillejä ) jotka oli tukossa josta seurasi venakopassa öljytulva joka valui huohotin putkeen siitä imusarjoille ja joka mäntään.
Moottori aivan hirveässä karstassa eli purkua ja putsausta piisaa.
edit kuinka suuri kuuluu olla huohotinletkun liitosreijän siinä venakopan päässä ,omassa on joku isontanut kyseistä reikää.miksi?
Kiitos kommenteista etukäteen ja tähän mennessä.
T:Jari
Eli syy on öljyn valumareikä kuskinpuolen venttiilikopassa(2x noin 6mm ja 5cm pitkiäpillejä ) jotka oli tukossa josta seurasi venakopassa öljytulva joka valui huohotin putkeen siitä imusarjoille ja joka mäntään.
Moottori aivan hirveässä karstassa eli purkua ja putsausta piisaa.
edit kuinka suuri kuuluu olla huohotinletkun liitosreijän siinä venakopan päässä ,omassa on joku isontanut kyseistä reikää.miksi?
Kiitos kommenteista etukäteen ja tähän mennessä.
T:Jari
Tälläinen kura kun pääsee liikkeelle jonkun forte tai muun käsittelyn aikana niin ei varmaan kauvaa tarvi kun kone käy kuivana ja nirskis se oli siinä.
Ilmeisesti tässä täytyy avata alakertakin ja kaapia puhtaaksi ,tämä on oma käyttöauto saksasta tuotettuna ja olen ajanut ekan huuhtelu/öljynvaihdon jälkeen noin 15-20 tkm.
Ilmeisesti naputus ja pieni kierrosten soutelu pintakaasulla selviää myös puhdistettuani moottorin/kirjoitellaan siitä sit joskus toiste.
Ei muuta kuin hommiin.
Ilmeisesti tässä täytyy avata alakertakin ja kaapia puhtaaksi ,tämä on oma käyttöauto saksasta tuotettuna ja olen ajanut ekan huuhtelu/öljynvaihdon jälkeen noin 15-20 tkm.
Ilmeisesti naputus ja pieni kierrosten soutelu pintakaasulla selviää myös puhdistettuani moottorin/kirjoitellaan siitä sit joskus toiste.
Ei muuta kuin hommiin.
Terve,
Mulla taisi se letkun lähtö olla noin pari milliä (vänkärin puolen huohotinletku). Oikein ihmettelin, ettei ole isompi, kun letku on kuitenkin niin iso.
Ei tullut otettua kuvia, kun tiivistin sen vänkärin huohotinkopan. Kuskin puolella ei ollut niin isoa vuotoa, enkä jaksanut ottaa polttoaineletkua irti.
t.
Risto
Mulla taisi se letkun lähtö olla noin pari milliä (vänkärin puolen huohotinletku). Oikein ihmettelin, ettei ole isompi, kun letku on kuitenkin niin iso.
Ei tullut otettua kuvia, kun tiivistin sen vänkärin huohotinkopan. Kuskin puolella ei ollut niin isoa vuotoa, enkä jaksanut ottaa polttoaineletkua irti.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
-
- Viestit: 181
- Liittynyt: 30.12.2006 7:55
Ei ole pesuria mulla,mutta parilla korjaamo kaverilla kyllä ja jopa toisesta korjaamosta löytyypi staari,joka herjaili jo aikaisemmin kaasuläppäkotelon toimintaa,pienelle kierrosten soutelulle.
Parani aina puhdistus sprayllä.
Ilmeisesti sai aina öljyä imusarjaan ja kierrosten huojuminen alkoi siitä.
Parani aina puhdistus sprayllä.
Ilmeisesti sai aina öljyä imusarjaan ja kierrosten huojuminen alkoi siitä.
eikös Saksalainen ole "perinteisesti aina" venyttäny öljynvaihtoja ...
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Kyllä sitä osataan täällä härmässäkin....yksi puoli tuttu ajaa nyt jo toista uutta autoaan "loppuun", eli ostaa uuden auton, ei tee sille yhtään mitään, ei edes öljyn vaihtoa, vaan vaihtaa auton uuteen 3v välein (huoltokulut 0€ jos ei satu mitään hajoamaan tuossa välillä, ja hyvinhän nuo japanialaiset näyttää kestävän....tai noh, joutuuhan sinne öljyä vähän lisäämään, mutta halvinta mahdollista jatkoksi)pekkovee kirjoitti:eikös Saksalainen ole "perinteisesti aina" venyttäny öljynvaihtoja ...
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Oli imukammiokin pien peittoama .
Tuntuvat nykykoneet olevan liimailtuja, ainuat tiivisteet löytyy tähän mennessä venakopasta/kansi, imukammio/kansi ja vesipumppu.
Kansien irroitus hiukan mietityttää ,näyttäisivät olevan myös liimalla osittain,meinaan jakoketjun uudelleen laitto ainahan sitä osaa osaa irroitella.
Pitää hieman tehdä kyselyitä ennen kuin jatketaan
Tuntuvat nykykoneet olevan liimailtuja, ainuat tiivisteet löytyy tähän mennessä venakopasta/kansi, imukammio/kansi ja vesipumppu.
Kansien irroitus hiukan mietityttää ,näyttäisivät olevan myös liimalla osittain,meinaan jakoketjun uudelleen laitto ainahan sitä osaa osaa irroitella.
Pitää hieman tehdä kyselyitä ennen kuin jatketaan
No niin sain puhdistettua sen mitä sain,öljypohja oli hyvin liimalla kiinni ja jäi kiinni .
Ketju kotelokin jäi kiinni,kannet olisi pitänyt irroitta ensin mutta en siihen ryhtynyt,olisi vaatinut tehostajan-ilmastoinnin irroituksia/liikaa kuluja.
Ketjukotelon ja muut aukot sain huuhdeltua paineilmaan kytketyllä sumu suihkulla öljy/polttoöljy seoksella.
Kasausvaihe meneillään ja hieman mietityttää kuskinpuolen venttiilikopan valumaputket jotka uppoavat kannessa oleviin kannen pultti syvennyksiin, jotka olivat täynnä em.kuvissa olevaa moskaa täynnä.
Että mitenkähän jatkossa kyseinen potero täyttyy ja tukkeuttaa nuo pillit.
Lisäksi vielä kuinka iso on tuon kuskinpuolen huohotin kopan reikä joka minulla on "puhkaistu" isommaksi vai pitääkö porailla öljylle joku extra valumareikä lisää venakoppaan vai lyhennänkö noita putki pillejä jotta toinen pää ei uisi siinä tulevassa moskassa ?
Jatkossa teen vielä öljy/pesulitkut "liqvid moly" huuhtelun sekä tiuhennettuja öljyn vaihtoja.
Ketju kotelokin jäi kiinni,kannet olisi pitänyt irroitta ensin mutta en siihen ryhtynyt,olisi vaatinut tehostajan-ilmastoinnin irroituksia/liikaa kuluja.
Ketjukotelon ja muut aukot sain huuhdeltua paineilmaan kytketyllä sumu suihkulla öljy/polttoöljy seoksella.
Kasausvaihe meneillään ja hieman mietityttää kuskinpuolen venttiilikopan valumaputket jotka uppoavat kannessa oleviin kannen pultti syvennyksiin, jotka olivat täynnä em.kuvissa olevaa moskaa täynnä.
Että mitenkähän jatkossa kyseinen potero täyttyy ja tukkeuttaa nuo pillit.
Lisäksi vielä kuinka iso on tuon kuskinpuolen huohotin kopan reikä joka minulla on "puhkaistu" isommaksi vai pitääkö porailla öljylle joku extra valumareikä lisää venakoppaan vai lyhennänkö noita putki pillejä jotta toinen pää ei uisi siinä tulevassa moskassa ?
Jatkossa teen vielä öljy/pesulitkut "liqvid moly" huuhtelun sekä tiuhennettuja öljyn vaihtoja.
No niin,auto käy ja kukkuu.Moottorin vikavalo paloi jonkin aikaa ja sammui pois,myös käynti on hieman ontuvaa liikkelle lähdettäessä.*lla pitää vielä käyttää.
Hieman neuvoja kysellessä selvisi myös,että jos koneessa naputtava ääni,niin kerran oli heillä ollut tapaus jossa vika oli ollut alakerrassa ja joutuiva vaihto moottorin heittämmään tilalle "kone oli saanut vettä" .
Ei pysty porauttamaan koska alu lohko ja kulut nousee liikaa.
Omassa myös häiritsevä naputus,hieman puhdistuksen jälkeen ken ties koveni.
Omituinen rakenne kuskinpuolen venttilikopassa jossa nuo öljyn paluupillit ui kannen pultin syvennyksessä,nuo kun kunnolla sakkautuvat niin öljyllä ei ole muuta reittiä kuin imusarjaan ja kone paskaksi,itsellä öljyn kulutus kasvoi niin että joutui oikein seurailemaan sitä.
Kyse siis 2004,320 v6 bensa,selkeä huoltokohde imeä nuo pultti poterot sakasta puhtaaksi öljyn vaihdoissa.
Tämä tältä erää ja hyvää kesää.
Hieman neuvoja kysellessä selvisi myös,että jos koneessa naputtava ääni,niin kerran oli heillä ollut tapaus jossa vika oli ollut alakerrassa ja joutuiva vaihto moottorin heittämmään tilalle "kone oli saanut vettä" .
Ei pysty porauttamaan koska alu lohko ja kulut nousee liikaa.
Omassa myös häiritsevä naputus,hieman puhdistuksen jälkeen ken ties koveni.
Omituinen rakenne kuskinpuolen venttilikopassa jossa nuo öljyn paluupillit ui kannen pultin syvennyksessä,nuo kun kunnolla sakkautuvat niin öljyllä ei ole muuta reittiä kuin imusarjaan ja kone paskaksi,itsellä öljyn kulutus kasvoi niin että joutui oikein seurailemaan sitä.
Kyse siis 2004,320 v6 bensa,selkeä huoltokohde imeä nuo pultti poterot sakasta puhtaaksi öljyn vaihdoissa.
Tämä tältä erää ja hyvää kesää.
Jos se on vastaavasti ku dieselissä niin turbiinin puolelta pohjan etuosasta niin tuhdilla liimalla kiinni että meinaa usko loppua ennenkuin öljypohja luovuttaaadvance kirjoitti:No niin sain puhdistettua sen mitä sain,öljypohja oli hyvin liimalla kiinni ja jäi kiinni .
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Kone oli leikannut kiinni neljästä sylinteristä ja huotus oli sen mukaista.
Ei ilmeisesti saanut kunnolla öljyä kovilla kierroksilla ja tänään öljypohjan irroituksen jälkeen syykin paljastui.
Öljy sumpussa oli joku moniurahihnan pätkä aivan korppuna ja imu putki 70% tukossa.
Arvaisin että hihna ei kuulu moottorin sisälle vaan on joskus sinne tungettu ja aikansa siellä muhii niin hoitaapi tehtävänsä ja tässä tulos.
Uusi moottori hakuseen joskus,nyt ajellaan ässällä.
Ei ilmeisesti saanut kunnolla öljyä kovilla kierroksilla ja tänään öljypohjan irroituksen jälkeen syykin paljastui.
Öljy sumpussa oli joku moniurahihnan pätkä aivan korppuna ja imu putki 70% tukossa.
Arvaisin että hihna ei kuulu moottorin sisälle vaan on joskus sinne tungettu ja aikansa siellä muhii niin hoitaapi tehtävänsä ja tässä tulos.
Uusi moottori hakuseen joskus,nyt ajellaan ässällä.
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Suunnilleen näin, mutta löytyikö koneen sisuksista myös stefan jämiä? Vaatii aikas vilkkaan mielikuvituksen että alkaa tunkea hihnanriekaleita öljykorkista sisään. Toisaalta jokseenkin huolimattoman asentajan jos ne ovat olleet öljypohjassa sitä asentaessa.
Panu-Matti Ylihärsilän auton moottorista löytyi männän päältä russakoita perunankuoria ja uunipuuroa. Tosin vain Veikko Huovisen novellissa.
Panu-Matti Ylihärsilän auton moottorista löytyi männän päältä russakoita perunankuoria ja uunipuuroa. Tosin vain Veikko Huovisen novellissa.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Öljynpaineen mittaria ei varmaan ole ollut mutta ihmettelen jos ei öljynpaineen valokaan ole varoitellut. En ole kyllä ennen törmännyt siihenkään että moniurahihna menee moottorin sisälle.
Hiekkaa kerran löytyi eräästä rikkoutuneesta moottorista hurjassa nuoruudessa, mutta siihen liittyi vahvasti epäily että se oli ollut tahallisen toiminnan seurausta.
Hiekkaa kerran löytyi eräästä rikkoutuneesta moottorista hurjassa nuoruudessa, mutta siihen liittyi vahvasti epäily että se oli ollut tahallisen toiminnan seurausta.