ESP vikatila
ESP vikatila
Eipä sitä "uuden" auton riemua pitkään kestänyt. Nyt tuo 2008 220 CDI Mersu sanoo "ESP currently unavailable. See owners manual"
Nyt sitten vikakoodin lukuun Veholle, vai onko muita suosituksia Oulun seudulla?
Manuaalin ohjeista ei ole apua, vika ei resetoidu ajon aikana edes sadan km jarrujen jäähdyttelyllä, mutta moottorin sammuttamisella ja avaimen poistolla kyllä, hetkeksi.
Moottorin vikavalokaan ei juuri mieltä rauhoita
Nyt sitten vikakoodin lukuun Veholle, vai onko muita suosituksia Oulun seudulla?
Manuaalin ohjeista ei ole apua, vika ei resetoidu ajon aikana edes sadan km jarrujen jäähdyttelyllä, mutta moottorin sammuttamisella ja avaimen poistolla kyllä, hetkeksi.
Moottorin vikavalokaan ei juuri mieltä rauhoita
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Lisätietoa ongelmaan.
Kojetaulussa oli häiriköimässä tällainen
Ja sen lisäksi tällainen
Noiden seurauksena moottorissa oli tehonrajoitus päällä, ESP ja cruise disabloituna.
Vikakoodit luettiin Veholla, mitään ESP:hen tai Tempomaattiin liittyvää vikaa ei ollut tarttunut lokiin, mutta sen sijaan moottorinvalvonnan vikakoodin perusteella löytyi rikkinäinen turbolta moottoriin ahtoilmaa tuova putki, jonka osa + vaihto kustansi 140 €.
Kulutuksesta näyttäisi lähtevän noin litra pois nyt kun turbo puhaltaa välijäähdyttimen kautta imusarjaan eikä harakoille, eikä kulku persdynon mukaan ainakaan aiempaa huonommalta tunnu.
Toivottavasti tämä oli tässä, eikä ESP:stä löydy vielä jotain lisää...
Kojetaulussa oli häiriköimässä tällainen
Ja sen lisäksi tällainen
Noiden seurauksena moottorissa oli tehonrajoitus päällä, ESP ja cruise disabloituna.
Vikakoodit luettiin Veholla, mitään ESP:hen tai Tempomaattiin liittyvää vikaa ei ollut tarttunut lokiin, mutta sen sijaan moottorinvalvonnan vikakoodin perusteella löytyi rikkinäinen turbolta moottoriin ahtoilmaa tuova putki, jonka osa + vaihto kustansi 140 €.
Kulutuksesta näyttäisi lähtevän noin litra pois nyt kun turbo puhaltaa välijäähdyttimen kautta imusarjaan eikä harakoille, eikä kulku persdynon mukaan ainakaan aiempaa huonommalta tunnu.
Toivottavasti tämä oli tässä, eikä ESP:stä löydy vielä jotain lisää...
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Tänään tuli myös tuommoinen juuri samanlainen vikatila. Pajalle ensi viikolla. Syitä tuntuu olevan monenlaisia; mm. kaasupoljin viallinen, tuo turboletku, DPF:n paine-eron anturit. Viime kerralla, kun auto meni vikatilaan, ei löytynyt muuta kuin täynnä oleva DPF. Ajattelin, että pistän nyt Fortea tankkiin jos vaikka ensiapuna toimis...
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
-
- Viestit: 114
- Liittynyt: 11.10.2013 7:59
- Paikkakunta: paukarlahti
Siltä vaikuttais, että DPF siellä taas on jumissa. Kulutusta kun seuraa, niin näyttää joka välis yrittävän polttaa itsensä auki. Se prosessi ei jostain syystä vaan onnistu. Semmoinen ajatus tässä on tullu, että polttoa ei yritetä tehdä tarpeeksi usein ja sitten pönttö menee täyteen. Se taas viittais anturipuoleen. No, Star ja mekaanikko sen saa sitten selville.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
Auto oli tänään Lucky Dogin pajalla tutkittavana ja vikatilan syyksi paljastui DPF:n paine-eron anturi. Villi veikkaus, että aikaisempikin vikatila johtui anturihäiriöstä, mutta anturi ei ollu vielä täysin kypsä ja täten auton muistiin ei jäänyt jälkeä viasta ...
Hyvä, että löytyi tämmöinen halvempi vika eikä esim. DPF-pönttö kokonaan uusiksi. Se on toki Mersuissa harvinaista, mutta kyllä motor-talk.de -foorumista semmoisiakin tapauksia löytyy. Esim. mikrohalkeama pöntön kyljessä yms.
Hyvä, että löytyi tämmöinen halvempi vika eikä esim. DPF-pönttö kokonaan uusiksi. Se on toki Mersuissa harvinaista, mutta kyllä motor-talk.de -foorumista semmoisiakin tapauksia löytyy. Esim. mikrohalkeama pöntön kyljessä yms.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
Mulla kuuluu "mouruava" suhahdus kierrosten laskiessa kun kaasuttelen paikoillani. Itse veikkaan ahtoilmavuotoa. Ei kai mitään puhinaa ja suhinaa pitäis kuulua kunnossa olevasta koneesta?740 GLE kirjoitti:Lisätietoa ongelmaan.
Kojetaulussa oli häiriköimässä tällainen
Ja sen lisäksi tällainen
Noiden seurauksena moottorissa oli tehonrajoitus päällä, ESP ja cruise disabloituna.
Vikakoodit luettiin Veholla, mitään ESP:hen tai Tempomaattiin liittyvää vikaa ei ollut tarttunut lokiin, mutta sen sijaan moottorinvalvonnan vikakoodin perusteella löytyi rikkinäinen turbolta moottoriin ahtoilmaa tuova putki, jonka osa + vaihto kustansi 140 €.
Kulutuksesta näyttäisi lähtevän noin litra pois nyt kun turbo puhaltaa välijäähdyttimen kautta imusarjaan eikä harakoille, eikä kulku persdynon mukaan ainakaan aiempaa huonommalta tunnu.
Toivottavasti tämä oli tässä, eikä ESP:stä löydy vielä jotain lisää...
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
-
- Viestit: 114
- Liittynyt: 11.10.2013 7:59
- Paikkakunta: paukarlahti
Sovittiin, että palataan asiaan jos se oikein yltyy. Ääni kuuluu kevyesti kaasutellessa siinä vaiheessa kun kierrokset ovat laskemassa 2000 rpm:n alle. Sitten kun painaa tillin kunnolla pohjaan, ääntä ei välttämättä kierrosten laskiessa tulekaan. Auto kyllä toimii normaalisti, joten ajetaan menemään!
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Kaasuläpää vasten suhisteleeC-Klasse kirjoitti:Sovittiin, että palataan asiaan jos se oikein yltyy. Ääni kuuluu kevyesti kaasutellessa siinä vaiheessa kun kierrokset ovat laskemassa 2000 rpm:n alle. Sitten kun painaa tillin kunnolla pohjaan, ääntä ei välttämättä kierrosten laskiessa tulekaan. Auto kyllä toimii normaalisti, joten ajetaan menemään!
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Kyllähän se näin tekee kun ilma ei mene koneeseen vaan törmää läppään ja virtaa takasin ahtimen siipiä päin. Tän takia bensaturboissa dump venttiili.C-Klasse kirjoitti:Meinaat, että moottoriin päin virtaava ilma aiheuttaa vingahduksen siinä vaiheessa ku kaasuläppä sulkeutuu ja on just sopivas asennos?