niin... Meinasinkin että vaikka se 10-20v eteenpäin. Siinä vaiheessa kun alkaa sähköpokseista elektrolyytit kuivua jne, niin varmasti suurin osa näistä vehkeistä menee suoraan paaliin kun pokseja ei mistään enää saa.XUX63 kirjoitti:Eiköhän nämä oo jo aika vanhoja jos viime vuosituhannelta ensimmäiset ja silti hyvin näitten kans pärjääMika.T kirjoitti:Oottakaas muutama vuos eteenpäin kun nämä hitlerin kostot alkaa kunnolla vanhentua.
CDI hehkutulpan vaihto. Jumissa on.
Suora kuutonen, kilometrejä en muista kun monta autoa joka päivä laittelee.HannuS kirjoitti:V6 3.0 vai suora 3.2? Onko tuo magneettisuutin vai piezo? Onko DPF pöntöllisissä koneissa aina piezosuuttimet? Paljonkohan noilla suuttimilla oli ajettu?dealer kirjoitti:Olipa muuan 211 320cdi joka kiihdytyksessä alkoi jossain 4000 kierroksella naputtaa voimakkaasti, aiemmin kokeiltu vaihtaa runsaasti polttoainejärjestelmän osia.
Asiakkaalle sanoin heti kyydillä istuessani että suuttimesta johtuu, nimittäin äänen taajuus sopi juuri eikä melkein.
No, koppa auki ja kas, ykkösen suutin oli vuotanut alatiivisteestä, siispä se irti, paitsi että eipä lähdekään, no puretaan ja vetäjällä lähtee.
Kärkiholkki halki, tiivistevuoto, runko turvonnut huomattavasti (näkyy vähän kuvassakin).
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Tässä ei pääse hehku jumimaan jos ei jää vikatilan takia seisomaan. Pitää vaan olla Norttija taskussa että hehku toimii (oikeammin salpietaripaperia, mutta kessu toimii hyvin) ja haulikonpaukkuja että saa käyntiin. Pitää vaan varoa ettei ammu apukonemiestä puolipuristimella kun kone sylkee haulit ja hylsyn pois:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=CJpZfp0Ss2U[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=CJpZfp0Ss2U[/youtube]
Kerkesin jo ostaa hehkunporaussarjan, koska hehkunvalo on loistellut ostosta asti (28.12.2012 ).
No, keskiviikkona mittailin hehkut ja suihkasin pimeiden hehkujen juureen ruosteenirroittajaa. Tänään painelin aamulla talliin, suihkasin vähän lisää irroittajaa ja löin koneen tulille. Vajaan 10min tyhjäkäytön jälkeen päästelin hehkut varovasti akkumutterimopolla irti.
Keraamista rasvaa hehkuihin ja hehkut kiinni, ja avot. Hehkun valo himmeni!
Olihan se momentti 12Nm?
No, keskiviikkona mittailin hehkut ja suihkasin pimeiden hehkujen juureen ruosteenirroittajaa. Tänään painelin aamulla talliin, suihkasin vähän lisää irroittajaa ja löin koneen tulille. Vajaan 10min tyhjäkäytön jälkeen päästelin hehkut varovasti akkumutterimopolla irti.
Keraamista rasvaa hehkuihin ja hehkut kiinni, ja avot. Hehkun valo himmeni!
Olihan se momentti 12Nm?
On sama hehku kuin OM611-613Eetyzk kirjoitti:Onko -04 viton 111cdi:ssäkin 12nm?
Taitaa olla om646
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Vaihdoin s202 cdi hehkun. Autolla on ajettu 357tkm. Nyt näin mitä on hapettunut ja ruostunut hehku. Hehku valo oli herjannut eilen ensimmäisen kerran. Mahtoi olla orkkis. Bosch ja mb osa nro oli. Onneksi lähti ehjänä. Vähän kun lähti auki niin wd:tä lisää ja tauolle. 15min jälkeen auki kiinni systeemillä pikku hiljaa lähti. Vähän jäi alumiinia hehkun kierteeseen. Hyllyssä oli bgs hehkun kalvain. Sillä putsasin reijän ja uusi hehku rasvan kera 12nm arvolla kiinni. Loput on vielä ehjiä. Täytyy vaihtaa kun ehtii. Jospa nekin irtoaisi ehjänä.
Hattu irti ei siihen mangeetti tartujolle kirjoitti:Sanokaas hyviä tapoja onkia hehkun sydän 642 männän päältä.
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Hattu irti ei siihen mangeetti tartu[/quotehotari kirjoitti:jolle kirjoitti:Sanokaas hyviä tapoja onkia hehkun sydän 642 männän päältä.
Onko tosiaan toivoton? Entä jos siihen joku muu juttu kun magneetti nappaisi kiinni, niin mahtuisiko se sydän tulemaan vaikka suuttimen reiästä? Minulla on juuri tuo tilanne päällä. Oli pajalla porattavana katkennut hehku, ja siellä tipahti tuo hehkun sydän sinne. Oli sen verran messevä hintalappu jo tässä vaiheessa hommalla että piti viheltää homma seis ja ottaa vähän happea.
Äläpä...dealer kirjoitti:Miten se irtoaa ja tippuu, vai käsivaraltako niitä poraavat ?
Olin silleen valmistautunut että luin useista Internet palstoista juuri minkälaisia tuökaluja on käytössä. No sitten soitin tähän ihan Turun seudulla tunnettuun korjaamoon ja kysyin varta vasten että onko heillä asianmukaiset työkalut tähän malliin. Vastaus oli että juu, ja pari tuntia menee aikaa.
Tänään sitten kuulin että ei ole valmis vielä, kun pitää kansi sittenkin irroittaa, kun jämä putosi koneeseen. Vihelsin pelin poikki kertakaikkiaan. Maksettavaksi siitä pudotuksesta poratessa kertyi laskua jo päivän verran, 560€... Miten siihen niin kauan meni?
Nyt olisi sitten mietittävä miten jatkaa, mutta luotto meni tuohon paikkaan.
Taidetaan puhua samasta autostaMarkushei kirjoitti:hotari kirjoitti:Hattu irti ei siihen mangeetti tartu[/quotejolle kirjoitti:Sanokaas hyviä tapoja onkia hehkun sydän 642 männän päältä.
Onko tosiaan toivoton? Entä jos siihen joku muu juttu kun magneetti nappaisi kiinni, niin mahtuisiko se sydän tulemaan vaikka suuttimen reiästä? Minulla on juuri tuo tilanne päällä. Oli pajalla porattavana katkennut hehku, ja siellä tipahti tuo hehkun sydän sinne. Oli sen verran messevä hintalappu jo tässä vaiheessa hommalla että piti viheltää homma seis ja ottaa vähän happea.
Taidetaan puhua samasta autosta [/quote]
No niin minäkin jo epäilin:-). Juu, tuommoinen rojekti on nyt sitten päällä. Koitan tässä pohtia vaihtoehtoja. Hitonmoinen murhe moisesta. Tämä palsta on kyllä ollut suuri apu aiemminkin, niin huutelin täälläkin.
Tässä on jo useampi mesemies tätä äimistellyt, ja sinäkin olet jo talkoissa:-). Tämmoiset palstat on kyllä hyvä juttu oikeesti. Paljon jeesiä saa, ja joskus sitten pääsee itsekkin jotain jelppimään.
No niin minäkin jo epäilin:-). Juu, tuommoinen rojekti on nyt sitten päällä. Koitan tässä pohtia vaihtoehtoja. Hitonmoinen murhe moisesta. Tämä palsta on kyllä ollut suuri apu aiemminkin, niin huutelin täälläkin.
Tässä on jo useampi mesemies tätä äimistellyt, ja sinäkin olet jo talkoissa:-). Tämmoiset palstat on kyllä hyvä juttu oikeesti. Paljon jeesiä saa, ja joskus sitten pääsee itsekkin jotain jelppimään.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Imusarja/pakosarja pois ja sieltä kautta koittaa kaivellaMarkushei kirjoitti:Äläpä...dealer kirjoitti:Miten se irtoaa ja tippuu, vai käsivaraltako niitä poraavat ?
Olin silleen valmistautunut että luin useista Internet palstoista juuri minkälaisia tuökaluja on käytössä. No sitten soitin tähän ihan Turun seudulla tunnettuun korjaamoon ja kysyin varta vasten että onko heillä asianmukaiset työkalut tähän malliin. Vastaus oli että juu, ja pari tuntia menee aikaa.
Tänään sitten kuulin että ei ole valmis vielä, kun pitää kansi sittenkin irroittaa, kun jämä putosi koneeseen. Vihelsin pelin poikki kertakaikkiaan. Maksettavaksi siitä pudotuksesta poratessa kertyi laskua jo päivän verran, 560€... Miten siihen niin kauan meni?
Nyt olisi sitten mietittävä miten jatkaa, mutta luotto meni tuohon paikkaan.
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Ei se nyt ihan korjaamon vika ole, jos se hehku ei suosiolla pois tule.
Jokainen irroitus on ihan OMA tapauksensa.
Lupauksessa taisi olla liika optimistia.
400 cdi ja pikkusina paloona pois !
Jokainen irroitus on ihan OMA tapauksensa.
Lupauksessa taisi olla liika optimistia.
400 cdi ja pikkusina paloona pois !
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Niin juuri, se oli se minunkin kuvitelma. Siksi juuri tivasin niiden oikeiden työkalujen perään. Kyllä kai niillä sentään lähtee aikalailla puhtaasti tuo jämä pois?Pega kirjoitti:tdealer kirjoitti:Miten se irtoaa ja tippuu, vai käsivaraltako niitä poraavat ?
Minä olen ollut siinä luulossa ett pyttyyn pistetään painetta ku poraa niin ei vahingossakaan mittään paskaa tipu männän päälle
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Kyllä ainaki suoran koneen hehkun kärki ottaa magneettiin. Joskus jää vain kärki kanteen ja muu hylsy nousee pois.
Ei muutaku suutin pois ja sen reiästä onkimaan. Yksi tai kaksi tuommostakin sattunu. Kannattaa magneetilla kokeilla v koneen hehkun päätä että kannattaako edes yrittää.
Hehkuhommat aina tapauskohtaisia mitä menee aikaa ja mitä maksaa. Usein kysyvät tarkkaa hintaa. Oon sanonu että niin hullu en ole että teen tarjousta vaihdosta
Jos kaikki lähtee niin helppo homma kaikkineen putsauksineen tunti-pari koneesta riippuen. Siten kun alkaa ahistaan niin tuntitaksalla
Ei muutaku suutin pois ja sen reiästä onkimaan. Yksi tai kaksi tuommostakin sattunu. Kannattaa magneetilla kokeilla v koneen hehkun päätä että kannattaako edes yrittää.
Hehkuhommat aina tapauskohtaisia mitä menee aikaa ja mitä maksaa. Usein kysyvät tarkkaa hintaa. Oon sanonu että niin hullu en ole että teen tarjousta vaihdosta
Jos kaikki lähtee niin helppo homma kaikkineen putsauksineen tunti-pari koneesta riippuen. Siten kun alkaa ahistaan niin tuntitaksalla
No ei tuota sydäntä olisi saanut tuolta mitenkään. Oli noin mutkalla... Olisiko männällä koittu nostaa, tai jotain. Vieläkin vaan itse ajattelen että jos olisi ollut paine pytyssä poratessa niin olisiko muka päässyt noin pitkä nysä putoamaan.
No se siitä. Purkaa piti ja saman tien sitten toinenkin kansi koneistamoon+jakopään osat uusiksi. Loppuviikosta niputetaan.