Ainakin nykyasetuksillaan E on valitettavasti kesäauto. Hyvin lämmin tosin.
Kulutus nousi syksyn tullen yli 10%, hyvä kun 6 sadalle riittää, eikä lyhyillä matkoilla aiokaan riittää. Valot ovat bi-xenonien parhaasta päästä, eli sarvipäiden seassa riittämättömät ja nyt se vielä istui kiinni sangen tavalliseen lumikeliin
Kertokaapa W212:lla talvellakin ajaneet, onko tuo oikeasti noin avuton lumessa, vai onko mulla vain huonot renkaat? Täältä mökin pihasta joutuu lähtemään vähän rotkon pohjalta, mutta ainoa kerta kun mitään on työnnetty ylös oli 740 GLE yhden kerran viimeistä talveaan talviajossa ja varmaan 7 - 8 vuotta vanhoilla viime vuosituhannen talvirenkailla, jotka menivät sen kevään jälkeen romuksi. Keskimäärin ei edes etuvetoisen raskaasti nokkapainoisella Seiskalla ollut ongelmia nousta tielle.
Cee oli suorastaan loistava, jopa niin, että mökkinaapurin lapsilla jäi pääsiäisenä lähtemättä mäkeen, kun en aamulla meidän perheen lähtiessä edes tajunnut mennä auttamaan. Heidän etuvetoinen autonsa ei suostunut nousemaan pihasta koko päivänä. Olisi tietenkin voitu auttaa, mutta ei lähtiessä tajuttu, että on liukasta!
Lunta on tullut kerralla aika paljon, mutta ihan normaalia tämä silti Syötteen ja Taivalkosken alueella on:
Etuspoileri ei vielä rullaa lumipalloa edellään, mutta alustan matalimmat osat alkavat jo raapia lumen pintaa. ContiIcella rengastettu Cee olisi tuosta vain ajettu ylös, mutta tähän on jo kauhottu kiitorata ensimmäiselle töyssylle saakka
Onko W212 oikeasti noin huono etenemään lumessa, vai onko siitä vain tehty sellainen asentamalla alle Michelin X-Ice 3 nastarenkaat?
Kuinka C- ja E-mallia talvella ajaneet vertaisivat niiden kykyä edetä lumessa? Manuaalivaihteinen C-farkku on 50/50 tasapainossa ja tuo automaattisedan on 55/45 nokkapainoinen, mutta yllättävän heikosti liikkui ainakin tänä aamuna?
Olihan minulla nelivetokin harkinnassa, mutta kun 740 ei koskaan ollut mikään ongelma ja Cee oli aivan loistava talviauto, niin en tajunnut, että saattaisin tarvita nelivetoa mihinkään?