OM606 koneessa jäähdytinnesteen kiertohäiriö.
Onks järjestelmään lykätty niitä ah niin ihania paikkamömmöjä ??
Ei ois eka lämppärin kenno joka tukkeaa, onks muuten sisäkennoa huuhtastu erikseen ??
Ei ois eka lämppärin kenno joka tukkeaa, onks muuten sisäkennoa huuhtastu erikseen ??
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Onkos tällaisessa ne närhenmunat "kaksisuuntaiset"?
Omassa ex 124:ssä (E300TD -94) oli joskus ongelmana sisälämmöt, tai lämmön puute. Sisäkierron letkut tuntuivat kuitenkin olevan kuumat, mutta venttiilit eivät ohjaneet kiertoa kennolle ollenkaan.
Tilanne heikkeni pikkuhiljaa ja lopullisesti lakkasi lämmön tulo kerrasta.
Siinä versiossa on sisäkennon rinnalla ohitus jonka kautta neste kiertää kun lämpöä ei kabiiniin pyydetä. Kennolle menevä putki haarautuu konehuoneen puolella ja kiertää lasinpyyhkijän moottorin ohitse venttiilille. Olisiko tällä lie haettu lämmönsäädön nopeampaa reagointia? Vaikea selittää mutta kai joku ymmärsi.
Siinä taustaa, syynä oli närhemunissa turvonneet kumitiivisteet joihin ne karat tiivistyvät. Mattopuukolla tiivisteitä ohuemmiksi että neste pääsee liikkumaan oikea polkua ja taas tuli haluttaessa sormia polttavan kuumaa ilmaa.
Termostaatin kanssakin jumppasin ja pumppuakin epäilin, mutta kun lämpömittari käyttäytyi minulla kuten pitääkin.
Omassa ex 124:ssä (E300TD -94) oli joskus ongelmana sisälämmöt, tai lämmön puute. Sisäkierron letkut tuntuivat kuitenkin olevan kuumat, mutta venttiilit eivät ohjaneet kiertoa kennolle ollenkaan.
Tilanne heikkeni pikkuhiljaa ja lopullisesti lakkasi lämmön tulo kerrasta.
Siinä versiossa on sisäkennon rinnalla ohitus jonka kautta neste kiertää kun lämpöä ei kabiiniin pyydetä. Kennolle menevä putki haarautuu konehuoneen puolella ja kiertää lasinpyyhkijän moottorin ohitse venttiilille. Olisiko tällä lie haettu lämmönsäädön nopeampaa reagointia? Vaikea selittää mutta kai joku ymmärsi.
Siinä taustaa, syynä oli närhemunissa turvonneet kumitiivisteet joihin ne karat tiivistyvät. Mattopuukolla tiivisteitä ohuemmiksi että neste pääsee liikkumaan oikea polkua ja taas tuli haluttaessa sormia polttavan kuumaa ilmaa.
Termostaatin kanssakin jumppasin ja pumppuakin epäilin, mutta kun lämpömittari käyttäytyi minulla kuten pitääkin.
-
- Viestit: 61
- Liittynyt: 07.10.2014 21:48
- Paikkakunta: lahti
-
- Viestit: 61
- Liittynyt: 07.10.2014 21:48
- Paikkakunta: lahti
On laitettu paikkamömmöjä ja ruostettakin löytyi kuten alussa mainitsin. En varsinaisesti huuhdellut erikseen lämppäriputkistoa ja kennoa kun en uskonu että molemmat sekä termari että kenno tukkeutuis samaa aikaa.
Lämpömittari toimii täysin loogisesti. En usko että siinä ois vikaa!
Akku loppuu, täytyy jatkaa kirjoittelua myöhemmin.
Lämpömittari toimii täysin loogisesti. En usko että siinä ois vikaa!
Akku loppuu, täytyy jatkaa kirjoittelua myöhemmin.
-
- Viestit: 61
- Liittynyt: 07.10.2014 21:48
- Paikkakunta: lahti
Jotenkin unohdin huuhdellessa syytää vettä sinne lämppärin putkeen.
Mutta välillä suurta positiivista asiaa. Äsken ajeltiin autolla tunnin verran ja kaikki toimi kuin junan vessa! Olin vissii vaa kiireessä niin hätänen ilmaamaan järjestelmän, että liekkö joku ilmatasku ollu lämppärissäkin. Nyt tuli kuitenki kuumaa niin että piti ikkuna ja kattoluukku auki ajaa pakkasessa. En tarkoituksella laittanu vielä magneettiventtiilien liitintä kiinni, ajattelin että huuhtoutuu paremmin mahd tukot pois ku kierrättää reilusti vettä.
Muutamia pikku ihmetyksen aiheita on vielä. Esim jos joku keksii ni kertokoon miksi radio, sisävalot ja moni muukin toimii vain kun auto on sammuksissa? Tai oikeastaan heti kun kääntää avaimen on-asentoon ni valot hävii, radio sammuu ja kelloki taitaa pysähtyä.
Myös selkeitä ohjeita ajoituksen säädöstä lukisin mielelläni. Kolisee sen verran terävästi tyhjäkäynnillä, että joku neuvoi kokeilemaan hieman myöhäisempää sytytystä.
Mutta välillä suurta positiivista asiaa. Äsken ajeltiin autolla tunnin verran ja kaikki toimi kuin junan vessa! Olin vissii vaa kiireessä niin hätänen ilmaamaan järjestelmän, että liekkö joku ilmatasku ollu lämppärissäkin. Nyt tuli kuitenki kuumaa niin että piti ikkuna ja kattoluukku auki ajaa pakkasessa. En tarkoituksella laittanu vielä magneettiventtiilien liitintä kiinni, ajattelin että huuhtoutuu paremmin mahd tukot pois ku kierrättää reilusti vettä.
Muutamia pikku ihmetyksen aiheita on vielä. Esim jos joku keksii ni kertokoon miksi radio, sisävalot ja moni muukin toimii vain kun auto on sammuksissa? Tai oikeastaan heti kun kääntää avaimen on-asentoon ni valot hävii, radio sammuu ja kelloki taitaa pysähtyä.
Myös selkeitä ohjeita ajoituksen säädöstä lukisin mielelläni. Kolisee sen verran terävästi tyhjäkäynnillä, että joku neuvoi kokeilemaan hieman myöhäisempää sytytystä.
-
- Viestit: 61
- Liittynyt: 07.10.2014 21:48
- Paikkakunta: lahti
Letkuista kirjoitinki jo, mutta paisarinkorkista halkesi se iso kumikaulus pois. Ostin uuden korkin jossa ihan tavan tiiviste. Kaikki nämä keskustelun testaukset on tehty uudella korkilla ja ei se näytä vuotaneen yhtään.hcmato kirjoitti:Onkos ne letkut miten kovana kun lämmöt normissa, entäs paisuntasäiliön korkki...vuotaako.
Se vielä mietityttää että oisko esim 75 asteen termostaatti ollu järkevämpi kun kunnolla vedättäessä lämmöt kuitenkin hyppää aina vähän ylöspäin ennen ku tasaantuu taas. Tuleeko turhan kuumia piikkejä?
-
- Viestit: 61
- Liittynyt: 07.10.2014 21:48
- Paikkakunta: lahti
Nyt menee jo virallisesti off topiciksi, mutta vielä tuli sellainenkin mieleen, että onko öljynpaineen laskeminen 2 baariin tyhjäkäynnillä normaalia? En ole huomannut aiemmin että näin kävisi, mutta nyt se näky lämpösellä koneella laskevan. Heti ku antaa reilu tonniin kierrokset niin neula pomppaa taas tappiin eli 3 baariin. Onko merkki jostain ongelmasta, ominaisuus vai ihan rehellinen vika jossain?
Täysin normaalia!kukkalapio kirjoitti:Nyt menee jo virallisesti off topiciksi, mutta vielä tuli sellainenkin mieleen, että onko öljynpaineen laskeminen 2 baariin tyhjäkäynnillä normaalia?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Kaikki yli 0.5bar tyhjäkäynnillä on valmistajan mukaan normaalia.
Paremmat paineet saa paksummilla öljyillä. Mutta ei sekään tarkoita että ne välttämättä voitelis yhtään sen paremmin
Noista sammuiluista, jossainhan siellä nyt on sähkövaivaa. Onko ne ennen toimineet?
Joko siellä on jotain kytketty reippahasti mönkään tai virtalukon pohja lyö oikaria jostainkohti tai joku noille sammuville vehkeille yhtenäinen piuha iskee oikosulkua kun virtalukko kytkee virrat päälle. Yleismittari kouraan ja hämmästelemään
Paremmat paineet saa paksummilla öljyillä. Mutta ei sekään tarkoita että ne välttämättä voitelis yhtään sen paremmin
Noista sammuiluista, jossainhan siellä nyt on sähkövaivaa. Onko ne ennen toimineet?
Joko siellä on jotain kytketty reippahasti mönkään tai virtalukon pohja lyö oikaria jostainkohti tai joku noille sammuville vehkeille yhtenäinen piuha iskee oikosulkua kun virtalukko kytkee virrat päälle. Yleismittari kouraan ja hämmästelemään
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Tyhjäkäynnin terävä kalina liittyy todnäk isoelementtiseen pumppuun, on siis ominaisuus
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Noniin kattelinkin että tuttu laite vois olla kyseessä. Tosiaan tarkistele se paisuntasäiliö ja sen korkki, kokeile uutta jos mahollista. Vedenkierron syynä on todennnäkösesti ilmalukko, ostin aikoinaan tuohon uuden vesipumpun(tosin voi sekin olla rikki), se veden häviäminen järjestelmästä huolettaas enempi. Se varotusvalo oo koskaan toiminu oikein, mutta kun kattelet sitä paisuntasäiliöä ja sen sen pintaa niin hokaat häviikö sitä. Eli kun juotat koneelle sitä nestettä aja se keula reilusti ylöspäin, käytä jonkun aikaa...sitten kunnolla tuskaa (video kulemma tulossa).kukkalapio kirjoitti:Katos ite auton rakentajaki ilmesty paikalle. Hienoa! Tarkoitatko öämppärin letkuja vai syylärin? Syylärin letkut tuntuu suht napakoille. Muita en oo kokeillu.
Ne öljynlauhuttimen liitokset tarkistele ettei vaan vuoda ja kiristele tarvittaessa...kerran oli lähellä jo täystuho kun rupes kunnolla vuotaan. Aika hienoo että 6-7 vuotiaan ST paineet vielä yli 2 baarisaa. Toi kone tais olla aika timmi kun sen ostin, mulla ne paineet alkuun oli tyhjäkäynnilläkin sen 2.7, tosiaan elä mitään liruja öljyjä tuossa käytä. Muistaakseni hyvä öljy oli oikeen tiisseleille tarkotettu...sanokaa jo joku mikä se oli.
Mutta jospa se poika ois päässy nyt hyvään kotiin( oli aika lehellä etten ostanu sitä takas) .
Oispa hienoo nähä sellaanen otsikko kun Kukkalapion Coupe...täällä foorumilla, huomannut jo varmaan nyt että saat apuja varmasti kavereilta täällä, pistä vanha sotaratsu otsikoihin. Tee oikeesti oma topicci...seuraajia varmasti on.
t.Hcmato
® Mesen linttaklubi
-
- Viestit: 61
- Liittynyt: 07.10.2014 21:48
- Paikkakunta: lahti
Auton rakentajaa kunnioittaen, keskustelu jatkuu tuolla: viewtopic.php?t=53224