Uutta rojektia pukkaa. CL500 koneremppa. Ajossa...
No pitipä sitten sähköjä nykyaikaistaessa alkaa vaihtamaan imunokkien rattaatkin...
Perkale se nokkarattaassa oleva asentotunnistimen rauta on erilainen vanhoissa ja uusissa sähköissä.
No ompahan nyt tutustuttu siihen nokkien ennakkoa säätävän mollukan sielunelämään.
Sitten se perinteinen m119:n vaiva. yks ketjuohjari on palasina. No se oli aika heleppo nakki vaihtaa.
Uskomatonta korppua nuo vanhat muoviohjurit.
Perkale se nokkarattaassa oleva asentotunnistimen rauta on erilainen vanhoissa ja uusissa sähköissä.
No ompahan nyt tutustuttu siihen nokkien ennakkoa säätävän mollukan sielunelämään.
Sitten se perinteinen m119:n vaiva. yks ketjuohjari on palasina. No se oli aika heleppo nakki vaihtaa.
Uskomatonta korppua nuo vanhat muoviohjurit.
Morjens,
Mukava seurava sun projekteja, kiitos dokumentaatioista.
Jos vaihto on simppeli, niin tapahtuuko se etupäätykansi avaamalla vai pelkästään yläkautta?
Mukava seurava sun projekteja, kiitos dokumentaatioista.
Meneekö joku tietty ohjuri se rapeaksi, vai vaivaako se kaikkia? Ilmeisesti syvemmällä olevien kuntoa ei näe yläkautta.Mika.T kirjoitti:Sitten se perinteinen m119:n vaiva. yks ketjuohjari on palasina. No se oli aika heleppo nakki vaihtaa.
Uskomatonta korppua nuo vanhat muoviohjurit.
Jos vaihto on simppeli, niin tapahtuuko se etupäätykansi avaamalla vai pelkästään yläkautta?
Tästä oli kuskinpuolen imunokkaa ennen oleva ohjari rikki. se vaihtui kun nappasi nokka-akselin pois kun samalla piti vaihtaa se Nokan hammasratas sopivaksi motronicin asentoanturille.
Parilla tapillahan se ohjari on kiinni. Vetovasaralla irtos näppärästi tapit.
Tänään sain värkättyä jaot kohilleen ja purettua virranjakajat pois ja kasattua suorasytkään kuuluvat kannenpäätylevyt ja venakopat paikoilleen.
Koneen etupäähän niputin apulaitteet sun muut kiinni.
Sähköhilut alkas olla kans kaikki nyt kiinni.
Altapäin vielä pakoputket ja startti+laturi kiinni ja sitten vaan öljynravat sisään jokapaikkaan.
Parilla tapillahan se ohjari on kiinni. Vetovasaralla irtos näppärästi tapit.
Tänään sain värkättyä jaot kohilleen ja purettua virranjakajat pois ja kasattua suorasytkään kuuluvat kannenpäätylevyt ja venakopat paikoilleen.
Koneen etupäähän niputin apulaitteet sun muut kiinni.
Sähköhilut alkas olla kans kaikki nyt kiinni.
Altapäin vielä pakoputket ja startti+laturi kiinni ja sitten vaan öljynravat sisään jokapaikkaan.
Siinäpä se valamiina.
tai no sipistelyjä on vielä. Pakoputkiston loppu-osa häätyy hommata alkuperänen/tehä uus kunnon vaimentajilla.
Nyt siellä on joku stnan pörinäpönttö...
Löyty ne laitumella olleet hevosetkin kun tukkeutuneet katit sai avarammiksi.
Ja keulaan vaihtaa toinen ylätukivarsi kun loksahtelee niin mukavasti.
Voi vittu että leviää pälli näitten paskakasojen kans
Ostethan CL:n konepelti
viewtopic.php?p=666114
Ostethan CL:n konepelti
viewtopic.php?p=666114
Konepellin saranat vaihdettu ja vanha pelti moukaroitu suunninpiirtein muotoonsa ja nostettu paikoilleen.
Apusimpukasta löyty pikkunen välys kun metsästelin vaimeaa kolahtelua keulasta.
Näyttää kyllä niin yksinkertaiselle värkille että tuo ei voi olla kallis korjattava.
Ois voinu senkin vaihtaa varaosa-autosta mutta väljä se oli siinäkin.
Niijja tulihan tuonne alle kötösteltyä uudet katalysaattoritkin ja yksi uusi äänenvaimennin.
Vielä jäi aikanen mellakka mutta jospa vielä joskus vaihtas tuon takapörinäpöntön paremmaksi.
Apusimpukasta löyty pikkunen välys kun metsästelin vaimeaa kolahtelua keulasta.
Näyttää kyllä niin yksinkertaiselle värkille että tuo ei voi olla kallis korjattava.
Ois voinu senkin vaihtaa varaosa-autosta mutta väljä se oli siinäkin.
Niijja tulihan tuonne alle kötösteltyä uudet katalysaattoritkin ja yksi uusi äänenvaimennin.
Vielä jäi aikanen mellakka mutta jospa vielä joskus vaihtas tuon takapörinäpöntön paremmaksi.
Eipä loppunu keulan kolinat.
Ylätukivarsi/iskunvaimennin linjalle lähdetään seuraavaksi.
200km ajeltu. Kummallinen käryävän muovin käry tulee sisään kun vauhti nousee yli 80kmh.
Mihinkään sitä en ole saanu paikallistettua vaikka tuli tämäkin ilta oltua pääedellä konehuoneessa.
Sen verran kuitenkin että rintapellin takaa se tulee. Ei itse konehuoneesta.
Kumma vaan ettei se haise hyttiin hiljasissa vauhdeissa, vaikka lämppäri imee ilmansa juuri tuosta rintapellin ja tuulilasin välistä.
Puhallin moottori se ei ole. sen käytin jo auki. Samaten sulakerasian.
Ylätukivarsi/iskunvaimennin linjalle lähdetään seuraavaksi.
200km ajeltu. Kummallinen käryävän muovin käry tulee sisään kun vauhti nousee yli 80kmh.
Mihinkään sitä en ole saanu paikallistettua vaikka tuli tämäkin ilta oltua pääedellä konehuoneessa.
Sen verran kuitenkin että rintapellin takaa se tulee. Ei itse konehuoneesta.
Kumma vaan ettei se haise hyttiin hiljasissa vauhdeissa, vaikka lämppäri imee ilmansa juuri tuosta rintapellin ja tuulilasin välistä.
Puhallin moottori se ei ole. sen käytin jo auki. Samaten sulakerasian.
Ne on ne katit kumminkin. Ei niitä kuulu olla kuin katsastuksessa paikallaan. Heh'heh.
Mutta asiaan... Selviskö koskaan mitä eroa E50 moottorilla on tähän? Paljonko tässä pitäis olla tehoa?
Mutta asiaan... Selviskö koskaan mitä eroa E50 moottorilla on tähän? Paljonko tässä pitäis olla tehoa?
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Taas parituntia oltu pääedellä konehuoneessa ja välillä kuskin jalkatilassa.
Ei löydy hajun aiheuttajaa.
valokatkasijankin käytin tänään irti. Ei lämpene sekään.
Ei kai se auta ku huomena repiä mittaristo ja hanskalokero irti niin näkee jotenkuten ne kojelaudan sisällä kulkevat johtoniput.
Joku stna siellä lämpenee. Just sellanen sulavan muovin käry. Ei uskalla kovin ajellakkaan kun ei tiä koska palaa koko viritys.
Ei pura akkuakaan ja kaikki sähkövermeet toimii kuten pitääkin.
Ajaessa pitää kuitenkin olla jonkinverran vauhtia että käryt tulee nokkaan saakka. Normi kyläpyörityksessä ei tunnu mitään hajuja, vaan vasta maantie vauhdeissa.
Ei löydy hajun aiheuttajaa.
valokatkasijankin käytin tänään irti. Ei lämpene sekään.
Ei kai se auta ku huomena repiä mittaristo ja hanskalokero irti niin näkee jotenkuten ne kojelaudan sisällä kulkevat johtoniput.
Joku stna siellä lämpenee. Just sellanen sulavan muovin käry. Ei uskalla kovin ajellakkaan kun ei tiä koska palaa koko viritys.
Ei pura akkuakaan ja kaikki sähkövermeet toimii kuten pitääkin.
Ei tarvi olla edes moottorin käynnissä. Tänäänkin oli parituntia virrat päällä niin jostakin se haju tulee, puhallusilman mukana se ei tule.kimlahti kirjoitti:Tuleeko käryä kun polkee paikoillaan katit kuumaksi?
Ajaessa pitää kuitenkin olla jonkinverran vauhtia että käryt tulee nokkaan saakka. Normi kyläpyörityksessä ei tunnu mitään hajuja, vaan vasta maantie vauhdeissa.
Amerikan foorumilla samanlainen käry lähti puhaltimen moottorista. Sulake pois ja kokeilemaan.
Ohjausmokkula näyttäisi löytyvän samasta kolosta puhaltimen kanssa.
http://www.benzworld.org/forums/w140-s- ... nosis.html
Ohjausmokkula näyttäisi löytyvän samasta kolosta puhaltimen kanssa.
http://www.benzworld.org/forums/w140-s- ... nosis.html
___________________________
-03 W220.184, -87 951, -08 3.6 Vogue
-03 W220.184, -87 951, -08 3.6 Vogue
Sepä on itelläkin seuraavana korjauslistalla. Simpukan olen jo vaihtanut eikä raidetangoissa ole välystä, mutta siltikin ohjauksessa on pientä epämääräisyyttä. Ei jää muita vaihtoehtoja kuin apusimpukka. Tai sitten se välys on korvien välissä mitä en pidä mitenkään ihmeellisenä.Mika.T kirjoitti: Apusimpukasta löyty pikkunen välys kun metsästelin vaimeaa kolahtelua keulasta.
Näyttää kyllä niin yksinkertaiselle värkille että tuo ei voi olla kallis korjattava.
® Mesen Porkkana-klubi
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1359
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka