Kilanderin CLK 220 cdi Avantgarde -06

OskuV
Viestit: 314
Liittynyt: 16.6.2008 22:02
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja OskuV »

Olipa mukavaa luettavaa ja katsottavaa tämä raportti. Yhtäkkiä sitä huomaa tutkivansa googlemapsista Saksan valtateitä ja ja...
Volvo V70 Drive Ocean Race
A3 1.6TDi S-Tronic

Ex. Omega, Focus, W203 200cdi, V40, W211 270cdi, W209 500
Avatar
Mou
Viestit: 1664
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

Hitto kun noita reissukuvia katsoo niin alkaa niin tehdä mieli tienpäälle. 2011 vuonna viimeksi olin Nyrrellä ja tänä syksynä piti letkassa porukalla lähteä mutta siirtyi taas "ensivuoteen". Mä en niin noista nähtävyyksistä, mutta moottoriteillä se hapen antaminen ja kaupungien yöelämä on mun juttu.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4400
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Ja pieni loppuyhteenveto.

12 maata ,5756,5 km,dieseliä paloi 356 litraa.
Keskimäärin taitaa tehdä 6,1 litraa sadalle.

Auto toimi moitteettomasti.Lähtiessä ruuvasin uudenkarheat kumit alle,edessä 8 ja takana 9 milliä pintaa.
Eturenkaista kului matkalla 0,2 mm.vasen taka 1,0 mm. ja oikea 1,5 mm.

Onneksi ohjelmistopäivitys tuli ennen matkaa,siinä Tuikku käänteli bitit asentoon 200/440.
Mukava oli ajella,tuolla itä-Euroopassa kun yleinen rajoitus motarilla 130 km/h niin mesessä D:llä silloin 2600 rpm.
On siinä parhaan väännön alueella,lähtee siitä vauhdista ihan kivasti vitosella kiihtymään.

Huippua ei tullut kokeiltua,mutta Saksassa havaittu että 220 km/h löytyy melko helposti.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
pt
Viestit: 792
Liittynyt: 25.10.2005 15:23
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

Onhan Kroatiassa hienot paikat :shock:

Tutun näköisiä paikkoja kuvissa muualla.


Piru kun saisi järkättyä tuota lomaa ensi vuodelle enemmän, niin näitä saisi käytyä, sen verran poltetta jätti kesäinen pikavisiitti pitkästä aikaa.

Mutta pidä kuvin poltetta yllä :lol:
W124 500E
W903 316cdi
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4400
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Tuossa kun mittasin ahtolämpöjä,ei hyvältä näyttänyt.
Ulkona +17 ,rampilta kiihdytys moottoritienopeuteen reippaasti,jotain 2/3 kaasulla,ahtolämmöt karvan yli 50 astetta :shock:

Tilasin sitten vaihteeksi coolerin,halusin hieman isomman kuin mitä niitä motonetin lituskoita tullut väyrysiin laitettua.

Lähtöjen koolla ei ole mitään väliä kun ei ole vielä vastaan tullut mallia joka suoraan kävisi.
Kaveri teetti 70 mm.lähdöt työpaikan sorvarilla ja tig:illä kiinni,melkosen hyvä tuli.

Kuva

Laitoin yläpuolelta kiinni 5x50 mm.lattaraudat 90 asteen kulmaan,etupalkista pulteilla läpi,uskoisin että pysyy.

Aamulla pitää lähteä hakemaan teollisuus etolasta parhaita klemmareita mitä rahalla saa.Huonompia ei arvaa laittaa kun otetaan 300 hp.neloskoneesta :wink:

Kuva
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Lähteekö taas lapasesta :lol:

Mistä tilasit coolerin?
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

kilander kirjoitti:Huonompia ei arvaa laittaa kun otetaan 300 hp.neloskoneesta :wink:
Tämän projektin mielenkiintoisuusaste nousi juuri 500%. Ja mielenkiintoinen se on toki ollut tähänkin asti. 8) :halm:
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4400
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

No eipäs innostuta siellä Uuleporissa.
Tässähän kyseessä päivitys 2010 luvulle, lippaa ja läppää lehteä kun lukee niin virityksestä kyse kun tehoa 600-1000 heppaa..

Vähän vastusti tuokin kun äkkiä mittasin että ahtoputket 70mm., oli sitten 65 mm.
Joutui tekemään pienet sovitteet väliin, tilaa vain aika vähän.
Tarvikkeet löytyi helposti kun kauppoja täällä itärajalla riittää.

Niin, cooleri ja silikonit tuli ahtoja.com:ista.

Nyt on koeajettu ja hyvältä vaikuttaa.
Ulkolämpö sama kuin viimeksi.
Rampista reippaasti kiihdyttäen 140 km/h, lämmöt 32 astetta.

Tasaisessa 100 km/ h ajossa 18 astetta.

Vakiocoolerilla alin mitattu 28 astetta, tällä 15.Kuva
Viimeksi muokannut kilander, 17.9.2014 12:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

kilander kirjoitti:Vakiocoolerilla alin mitattu 28 astetta, tällä 15.
Tuohon ei voi muuta kommentoida kuin että COOL 8)
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4400
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Se on myös cool,että havaittavaa eroa löytyy.
Auto tosin eri,mittalaite sama.Motonetin 140 x 550 mm. kennolla varustettu cooleri jää hieman tälle Ahtoja.com 180 x 550 mm. kokoiselle.
Ja hyvä niin ,ettei tullut turhaan tilattua.
Ja semmoistakin lukenut että saattaisi olla isojakin eroja Kiinan coolereitten välillä.Ei nyt onneksi ole semmoista ihan huonoa kohdalle sattunut.

Mutta tuo CLKn alkuoeräinen on kyllä huono,silmämääräisesti näytti ihan hyvältä,on ehjä ja isompikin kuin W210:n vakio :shock:

E 270 kenno 115 x 580 mm.
CLK 220 kenno 140 x 650 mm.

Outoa ,sanon minä.

Mutta nyt ei voi kuin odotella pakettia postista että pääsee taas harrastamaan :wink:
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4400
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Auto se vaan on pelannut kuin Sveitsiläinen kello,samaa ei ihan voi sanoa comandista.
Hiukan arvaamatonta on toiminta,useimmiten hyvin ja välillä sitten ei.Venäjän duuma voisi olla osuva vertaus tuon ration toimintaan.
Eli:
-välillä kun käynnistää auton,sammuu laite ja kuuluu sellainen ääni kuin cd-levy olisi ulos tulossa (vaikka ei levyä sisällä)
-valaistus ei aina toimi silloin kuin pitäisi
-ei mitään vikakoodeja,mutta lisäinformaatio kansiossa "Error 1-50:irregular startup (tuon joskus poistanut)
-Tapahtumaprotokolla:Errorid_dn_diagnostic_mode ja Errorid_dn_write_variant_coding mitä lie...
-noin kerran kuukaudessa menee niin jumiin ettei mikään nappula laitteessa toimi,ainoastaan rattinappulat.Sulakkeen irti käyttäminen korjaa tämän tilanteen taas joksikin aikaa.
-tänään aamulla avasin kaukosäätimellä takaluukun,comandiin syttyi taustavalot päälle :shock: ,oudommaksi mennee ,mutta mielenkiinnolla seurataan mitäkö vielä on tulossa :?: :?: :?:
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Comand komentoi itsekseen :lol:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4400
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Vähän jo odotinkin tätä saapuvaksi, tai siis toinen tuleminen kyseessä tällä ahtimella.
Eli heinäkuun lopussa tilattiin Saksasta Garrett GT2256V , ja siinä kun se oli irrallaan ja paketissa , kannatti samantien lähettää se pajalle ropelien vaihtoon.
Nythän tuo olisi tuossa oottelemassa tulevaa kesää.

Kuva
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

Tuliko ihan vaan vakio ropeloa? :shock: Oliko vanahat rikkoontunu?
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4400
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Terho P kirjoitti:Tuliko ihan vaan vakio ropeloa? :shock: Oliko vanahat rikkoontunu?
Ehjiä nuo olivat, pakosiipi 320:n ja imusiipi muuten vaan isompi :)
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Mitkäs noi vanteiden specsit oli? Army green clk myyty, nyt jotenkin katse kääntynyt 270cdi clkoohon päin. ISO Jos semmonen tulis ni tietää heti mitä tilata että sopii alle ;)
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Joo eli ostin 270cdi avari clkoon.
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4400
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

laineracing kirjoitti:Joo eli ostin 270cdi avari clkoon.
Katohan, onnea uudelle autolle :)

Nio kesävanteet on 8,5/9,5-18"
Et joka kulmassa 35.
Edessä menee tuolla 245/40 kumilla melkein tolppaan kiinni ja siksi välissä 1.25 mm.lätty.
Kapeemmalla kumilla tuskin ongelmaa.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

Hienolta näyttää ja suunnitelmat kuulostaa hyvältä mutta en voi vastustaa kiusaust kysyä että miksi nuo silikoni kulmat on siniset?

Oman ST:n konehuone näyttää tältä, itse toki nimenomaan halusin "häivyttää" kaikki muutokset mustaan väriin:

Kuva
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4400
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

No joo.Tuli tilattua kysymättä väriä..edelliseen projektiin tuli mustat niin ei käynyt mielessä.
Ei puskuri paikallaan juuri näy.Tosin cooleri pistää silmään kirkkaana, olisi pitänyt vetää vaikka mattamustaksi :(
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

kilander kirjoitti:No joo.Tuli tilattua kysymättä väriä..edelliseen projektiin tuli mustat niin ei käynyt mielessä.
Ei puskuri paikallaan juuri näy.Tosin cooleri pistää silmään kirkkaana, olisi pitänyt vetää vaikka mattamustaksi :(
Tikkurilan Termal maalilla on omastani cooleri maalattu, karhuntassulla ensin kiilto pois ja ruiskulla em. maali niskaan!
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

kilander kirjoitti:
laineracing kirjoitti:Joo eli ostin 270cdi avari clkoon.
Katohan, onnea uudelle autolle :)

Nio kesävanteet on 8,5/9,5-18"
Et joka kulmassa 35.
Edessä menee tuolla 245/40 kumilla melkein tolppaan kiinni ja siksi välissä 1.25 mm.lätty.
Kapeemmalla kumilla tuskin ongelmaa.
Kiitti hei, näitten uudempien kans sitä onnee tarvitaan ;)

Meneekö keulalle korkeampi 230mm cooleri, ilman palkin leikkaamista?
JOS 320cdi ahdin isoilla siivillä, cooleri, putki, isot suuttimet. . Ois mulla varastossa 1600bar cp3 pumppu amgeestä. Suutinkisko puuttuu.
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4400
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Kyllä se 230 mm.cooleri sinne kohtuu helpolla pitäisi mennä.Sellaista meinasin mutta 10 viikon toimitusaika pakotti tyytymään tuohon 180 mm.korkeaan.
Taitaa ensin tulla konepellin lukituksen rautoja eteen.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4400
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Tuli oltua viikko pohjois-karjalassa LandCruiserilla möyrimässä.Silläaikaa CLK oli pajalla , vaihtui termostaatti, turbo ja jäähdytinnesteet.Lisäksi asensivat Defan lohkolämmittimen.
Mukavaa kun on lämmin auto, ennen ei enää +5 kelillä noussut kuin 60 asteeseen, nyt pienellä pakkasella nousee lämmöt aika nopiaan 90 asteen tuntumaan.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4400
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Tänään tuli ajeltua aika tarkkaan 900 kilometrin lenkki.Kohteena Kajaani ja aiheena päivitys 2010-luvulle.
Kolme kertaa piuhan päässä ja koeajoa välissä niin alkoi asettumaan bitit oikeille paikoille.
Pari kiloa ahtoa, syöttöä tuplasti mitä tehtaalta lähtiessä.
Kaasupoljinkartan muokkaus teki myös hyvän säväyksen ajettavuuteen.Ei tästä Bemaria saa..mutta mukavasti vastaa pintakaasullakin kevyeen painallukseen, näin pikkulohkoksi.
Paluumatkalla innoissani ohitin jopa poliisi mondeon :)
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Palio siihen tuli nyt vetoa about? Miettiny tota oman päivitystä että mikä on järkevää ns. Rahallisesti. $/hv

On toi 270cdi sitten sairaan laiska verrattuna vanhaan m112 clkoohon. Ja vie melki saman naftaa mitä toinen bensaa :lol:
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

kilander kirjoitti:Pari kiloa ahtoa, syöttöä tuplasti mitä tehtaalta lähtiessä.
Tuleeko savua vai oikeasti tehoa lähelle 2x vakiot?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4400
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Ei savua pahemmin tule polkiessa, paikaltaan jos lapun lyö lattiaan saa savua putkesta ja takarenkaista :)
Penkittää pitää joskus. Tuikku sanoi että oltaisi 270-280/550-600 haarukassa..
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4400
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Itellä helpotti hommaa ja rahaa säästi että olivat jo tehtaalla laittaneet riittävän isot suuttimet.
Veikkaanpa jos Laine laittaisi noilla suuttimilla syöttöä about 130 kuutiomilliä, niin voisi olla greenpeace kimpussa..
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

kilander kirjoitti:Ei savua pahemmin tule polkiessa, paikaltaan jos lapun lyö lattiaan saa savua putkesta ja takarenkaista :)
Penkittää pitää joskus. Tuikku sanoi että oltaisi 270-280/550-600 haarukassa..
Ok, eli varsin mukavasti hönkäisee pienillä muutoksilla!
Käytähän penkissä niin saadaan faktatietoa :ope:
kilander kirjoitti:Itellä helpotti hommaa ja rahaa säästi että olivat jo tehtaalla laittaneet riittävän isot suuttimet.
Veikkaanpa jos Laine laittaisi noilla suuttimilla syöttöä about 130 kuutiomilliä, niin voisi olla greenpeace kimpussa..
Mainaatko että 130 kuutiomilliä palaa ilman savua ja ollaan vain 270-280hv nurkilla?
OM605 koneesta on otetttu todistetusti 120 kuutiolla yli 400hv, tuossa yhtälössä pitää tosin natsata kaikki ja vielä vähän päälle...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219, sedan, farmari, coupe, avo”