Kilanderin CLK 220 cdi Avantgarde -06
Hitto kun noita reissukuvia katsoo niin alkaa niin tehdä mieli tienpäälle. 2011 vuonna viimeksi olin Nyrrellä ja tänä syksynä piti letkassa porukalla lähteä mutta siirtyi taas "ensivuoteen". Mä en niin noista nähtävyyksistä, mutta moottoriteillä se hapen antaminen ja kaupungien yöelämä on mun juttu.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Ja pieni loppuyhteenveto.
12 maata ,5756,5 km,dieseliä paloi 356 litraa.
Keskimäärin taitaa tehdä 6,1 litraa sadalle.
Auto toimi moitteettomasti.Lähtiessä ruuvasin uudenkarheat kumit alle,edessä 8 ja takana 9 milliä pintaa.
Eturenkaista kului matkalla 0,2 mm.vasen taka 1,0 mm. ja oikea 1,5 mm.
Onneksi ohjelmistopäivitys tuli ennen matkaa,siinä Tuikku käänteli bitit asentoon 200/440.
Mukava oli ajella,tuolla itä-Euroopassa kun yleinen rajoitus motarilla 130 km/h niin mesessä D:llä silloin 2600 rpm.
On siinä parhaan väännön alueella,lähtee siitä vauhdista ihan kivasti vitosella kiihtymään.
Huippua ei tullut kokeiltua,mutta Saksassa havaittu että 220 km/h löytyy melko helposti.
12 maata ,5756,5 km,dieseliä paloi 356 litraa.
Keskimäärin taitaa tehdä 6,1 litraa sadalle.
Auto toimi moitteettomasti.Lähtiessä ruuvasin uudenkarheat kumit alle,edessä 8 ja takana 9 milliä pintaa.
Eturenkaista kului matkalla 0,2 mm.vasen taka 1,0 mm. ja oikea 1,5 mm.
Onneksi ohjelmistopäivitys tuli ennen matkaa,siinä Tuikku käänteli bitit asentoon 200/440.
Mukava oli ajella,tuolla itä-Euroopassa kun yleinen rajoitus motarilla 130 km/h niin mesessä D:llä silloin 2600 rpm.
On siinä parhaan väännön alueella,lähtee siitä vauhdista ihan kivasti vitosella kiihtymään.
Huippua ei tullut kokeiltua,mutta Saksassa havaittu että 220 km/h löytyy melko helposti.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Tuossa kun mittasin ahtolämpöjä,ei hyvältä näyttänyt.
Ulkona +17 ,rampilta kiihdytys moottoritienopeuteen reippaasti,jotain 2/3 kaasulla,ahtolämmöt karvan yli 50 astetta
Tilasin sitten vaihteeksi coolerin,halusin hieman isomman kuin mitä niitä motonetin lituskoita tullut väyrysiin laitettua.
Lähtöjen koolla ei ole mitään väliä kun ei ole vielä vastaan tullut mallia joka suoraan kävisi.
Kaveri teetti 70 mm.lähdöt työpaikan sorvarilla ja tig:illä kiinni,melkosen hyvä tuli.
Laitoin yläpuolelta kiinni 5x50 mm.lattaraudat 90 asteen kulmaan,etupalkista pulteilla läpi,uskoisin että pysyy.
Aamulla pitää lähteä hakemaan teollisuus etolasta parhaita klemmareita mitä rahalla saa.Huonompia ei arvaa laittaa kun otetaan 300 hp.neloskoneesta
Ulkona +17 ,rampilta kiihdytys moottoritienopeuteen reippaasti,jotain 2/3 kaasulla,ahtolämmöt karvan yli 50 astetta
Tilasin sitten vaihteeksi coolerin,halusin hieman isomman kuin mitä niitä motonetin lituskoita tullut väyrysiin laitettua.
Lähtöjen koolla ei ole mitään väliä kun ei ole vielä vastaan tullut mallia joka suoraan kävisi.
Kaveri teetti 70 mm.lähdöt työpaikan sorvarilla ja tig:illä kiinni,melkosen hyvä tuli.
Laitoin yläpuolelta kiinni 5x50 mm.lattaraudat 90 asteen kulmaan,etupalkista pulteilla läpi,uskoisin että pysyy.
Aamulla pitää lähteä hakemaan teollisuus etolasta parhaita klemmareita mitä rahalla saa.Huonompia ei arvaa laittaa kun otetaan 300 hp.neloskoneesta
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
No eipäs innostuta siellä Uuleporissa.
Tässähän kyseessä päivitys 2010 luvulle, lippaa ja läppää lehteä kun lukee niin virityksestä kyse kun tehoa 600-1000 heppaa..
Vähän vastusti tuokin kun äkkiä mittasin että ahtoputket 70mm., oli sitten 65 mm.
Joutui tekemään pienet sovitteet väliin, tilaa vain aika vähän.
Tarvikkeet löytyi helposti kun kauppoja täällä itärajalla riittää.
Niin, cooleri ja silikonit tuli ahtoja.com:ista.
Nyt on koeajettu ja hyvältä vaikuttaa.
Ulkolämpö sama kuin viimeksi.
Rampista reippaasti kiihdyttäen 140 km/h, lämmöt 32 astetta.
Tasaisessa 100 km/ h ajossa 18 astetta.
Vakiocoolerilla alin mitattu 28 astetta, tällä 15.
Tässähän kyseessä päivitys 2010 luvulle, lippaa ja läppää lehteä kun lukee niin virityksestä kyse kun tehoa 600-1000 heppaa..
Vähän vastusti tuokin kun äkkiä mittasin että ahtoputket 70mm., oli sitten 65 mm.
Joutui tekemään pienet sovitteet väliin, tilaa vain aika vähän.
Tarvikkeet löytyi helposti kun kauppoja täällä itärajalla riittää.
Niin, cooleri ja silikonit tuli ahtoja.com:ista.
Nyt on koeajettu ja hyvältä vaikuttaa.
Ulkolämpö sama kuin viimeksi.
Rampista reippaasti kiihdyttäen 140 km/h, lämmöt 32 astetta.
Tasaisessa 100 km/ h ajossa 18 astetta.
Vakiocoolerilla alin mitattu 28 astetta, tällä 15.
Viimeksi muokannut kilander, 17.9.2014 12:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Se on myös cool,että havaittavaa eroa löytyy.
Auto tosin eri,mittalaite sama.Motonetin 140 x 550 mm. kennolla varustettu cooleri jää hieman tälle Ahtoja.com 180 x 550 mm. kokoiselle.
Ja hyvä niin ,ettei tullut turhaan tilattua.
Ja semmoistakin lukenut että saattaisi olla isojakin eroja Kiinan coolereitten välillä.Ei nyt onneksi ole semmoista ihan huonoa kohdalle sattunut.
Mutta tuo CLKn alkuoeräinen on kyllä huono,silmämääräisesti näytti ihan hyvältä,on ehjä ja isompikin kuin W210:n vakio
E 270 kenno 115 x 580 mm.
CLK 220 kenno 140 x 650 mm.
Outoa ,sanon minä.
Mutta nyt ei voi kuin odotella pakettia postista että pääsee taas harrastamaan
Auto tosin eri,mittalaite sama.Motonetin 140 x 550 mm. kennolla varustettu cooleri jää hieman tälle Ahtoja.com 180 x 550 mm. kokoiselle.
Ja hyvä niin ,ettei tullut turhaan tilattua.
Ja semmoistakin lukenut että saattaisi olla isojakin eroja Kiinan coolereitten välillä.Ei nyt onneksi ole semmoista ihan huonoa kohdalle sattunut.
Mutta tuo CLKn alkuoeräinen on kyllä huono,silmämääräisesti näytti ihan hyvältä,on ehjä ja isompikin kuin W210:n vakio
E 270 kenno 115 x 580 mm.
CLK 220 kenno 140 x 650 mm.
Outoa ,sanon minä.
Mutta nyt ei voi kuin odotella pakettia postista että pääsee taas harrastamaan
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Auto se vaan on pelannut kuin Sveitsiläinen kello,samaa ei ihan voi sanoa comandista.
Hiukan arvaamatonta on toiminta,useimmiten hyvin ja välillä sitten ei.Venäjän duuma voisi olla osuva vertaus tuon ration toimintaan.
Eli:
-välillä kun käynnistää auton,sammuu laite ja kuuluu sellainen ääni kuin cd-levy olisi ulos tulossa (vaikka ei levyä sisällä)
-valaistus ei aina toimi silloin kuin pitäisi
-ei mitään vikakoodeja,mutta lisäinformaatio kansiossa "Error 1-50:irregular startup (tuon joskus poistanut)
-Tapahtumaprotokolla:Errorid_dn_diagnostic_mode ja Errorid_dn_write_variant_coding mitä lie...
-noin kerran kuukaudessa menee niin jumiin ettei mikään nappula laitteessa toimi,ainoastaan rattinappulat.Sulakkeen irti käyttäminen korjaa tämän tilanteen taas joksikin aikaa.
-tänään aamulla avasin kaukosäätimellä takaluukun,comandiin syttyi taustavalot päälle ,oudommaksi mennee ,mutta mielenkiinnolla seurataan mitäkö vielä on tulossa
Hiukan arvaamatonta on toiminta,useimmiten hyvin ja välillä sitten ei.Venäjän duuma voisi olla osuva vertaus tuon ration toimintaan.
Eli:
-välillä kun käynnistää auton,sammuu laite ja kuuluu sellainen ääni kuin cd-levy olisi ulos tulossa (vaikka ei levyä sisällä)
-valaistus ei aina toimi silloin kuin pitäisi
-ei mitään vikakoodeja,mutta lisäinformaatio kansiossa "Error 1-50:irregular startup (tuon joskus poistanut)
-Tapahtumaprotokolla:Errorid_dn_diagnostic_mode ja Errorid_dn_write_variant_coding mitä lie...
-noin kerran kuukaudessa menee niin jumiin ettei mikään nappula laitteessa toimi,ainoastaan rattinappulat.Sulakkeen irti käyttäminen korjaa tämän tilanteen taas joksikin aikaa.
-tänään aamulla avasin kaukosäätimellä takaluukun,comandiin syttyi taustavalot päälle ,oudommaksi mennee ,mutta mielenkiinnolla seurataan mitäkö vielä on tulossa
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Vähän jo odotinkin tätä saapuvaksi, tai siis toinen tuleminen kyseessä tällä ahtimella.
Eli heinäkuun lopussa tilattiin Saksasta Garrett GT2256V , ja siinä kun se oli irrallaan ja paketissa , kannatti samantien lähettää se pajalle ropelien vaihtoon.
Nythän tuo olisi tuossa oottelemassa tulevaa kesää.
Eli heinäkuun lopussa tilattiin Saksasta Garrett GT2256V , ja siinä kun se oli irrallaan ja paketissa , kannatti samantien lähettää se pajalle ropelien vaihtoon.
Nythän tuo olisi tuossa oottelemassa tulevaa kesää.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Katohan, onnea uudelle autollelaineracing kirjoitti:Joo eli ostin 270cdi avari clkoon.
Nio kesävanteet on 8,5/9,5-18"
Et joka kulmassa 35.
Edessä menee tuolla 245/40 kumilla melkein tolppaan kiinni ja siksi välissä 1.25 mm.lätty.
Kapeemmalla kumilla tuskin ongelmaa.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Hienolta näyttää ja suunnitelmat kuulostaa hyvältä mutta en voi vastustaa kiusaust kysyä että miksi nuo silikoni kulmat on siniset?
Oman ST:n konehuone näyttää tältä, itse toki nimenomaan halusin "häivyttää" kaikki muutokset mustaan väriin:
Oman ST:n konehuone näyttää tältä, itse toki nimenomaan halusin "häivyttää" kaikki muutokset mustaan väriin:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Tikkurilan Termal maalilla on omastani cooleri maalattu, karhuntassulla ensin kiilto pois ja ruiskulla em. maali niskaan!kilander kirjoitti:No joo.Tuli tilattua kysymättä väriä..edelliseen projektiin tuli mustat niin ei käynyt mielessä.
Ei puskuri paikallaan juuri näy.Tosin cooleri pistää silmään kirkkaana, olisi pitänyt vetää vaikka mattamustaksi
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Kiitti hei, näitten uudempien kans sitä onnee tarvitaankilander kirjoitti:Katohan, onnea uudelle autollelaineracing kirjoitti:Joo eli ostin 270cdi avari clkoon.
Nio kesävanteet on 8,5/9,5-18"
Et joka kulmassa 35.
Edessä menee tuolla 245/40 kumilla melkein tolppaan kiinni ja siksi välissä 1.25 mm.lätty.
Kapeemmalla kumilla tuskin ongelmaa.
Meneekö keulalle korkeampi 230mm cooleri, ilman palkin leikkaamista?
JOS 320cdi ahdin isoilla siivillä, cooleri, putki, isot suuttimet. . Ois mulla varastossa 1600bar cp3 pumppu amgeestä. Suutinkisko puuttuu.
Tuli oltua viikko pohjois-karjalassa LandCruiserilla möyrimässä.Silläaikaa CLK oli pajalla , vaihtui termostaatti, turbo ja jäähdytinnesteet.Lisäksi asensivat Defan lohkolämmittimen.
Mukavaa kun on lämmin auto, ennen ei enää +5 kelillä noussut kuin 60 asteeseen, nyt pienellä pakkasella nousee lämmöt aika nopiaan 90 asteen tuntumaan.
Mukavaa kun on lämmin auto, ennen ei enää +5 kelillä noussut kuin 60 asteeseen, nyt pienellä pakkasella nousee lämmöt aika nopiaan 90 asteen tuntumaan.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Tänään tuli ajeltua aika tarkkaan 900 kilometrin lenkki.Kohteena Kajaani ja aiheena päivitys 2010-luvulle.
Kolme kertaa piuhan päässä ja koeajoa välissä niin alkoi asettumaan bitit oikeille paikoille.
Pari kiloa ahtoa, syöttöä tuplasti mitä tehtaalta lähtiessä.
Kaasupoljinkartan muokkaus teki myös hyvän säväyksen ajettavuuteen.Ei tästä Bemaria saa..mutta mukavasti vastaa pintakaasullakin kevyeen painallukseen, näin pikkulohkoksi.
Paluumatkalla innoissani ohitin jopa poliisi mondeon
Kolme kertaa piuhan päässä ja koeajoa välissä niin alkoi asettumaan bitit oikeille paikoille.
Pari kiloa ahtoa, syöttöä tuplasti mitä tehtaalta lähtiessä.
Kaasupoljinkartan muokkaus teki myös hyvän säväyksen ajettavuuteen.Ei tästä Bemaria saa..mutta mukavasti vastaa pintakaasullakin kevyeen painallukseen, näin pikkulohkoksi.
Paluumatkalla innoissani ohitin jopa poliisi mondeon
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Ok, eli varsin mukavasti hönkäisee pienillä muutoksilla!kilander kirjoitti:Ei savua pahemmin tule polkiessa, paikaltaan jos lapun lyö lattiaan saa savua putkesta ja takarenkaista
Penkittää pitää joskus. Tuikku sanoi että oltaisi 270-280/550-600 haarukassa..
Käytähän penkissä niin saadaan faktatietoa
Mainaatko että 130 kuutiomilliä palaa ilman savua ja ollaan vain 270-280hv nurkilla?kilander kirjoitti:Itellä helpotti hommaa ja rahaa säästi että olivat jo tehtaalla laittaneet riittävän isot suuttimet.
Veikkaanpa jos Laine laittaisi noilla suuttimilla syöttöä about 130 kuutiomilliä, niin voisi olla greenpeace kimpussa..
OM605 koneesta on otetttu todistetusti 120 kuutiolla yli 400hv, tuossa yhtälössä pitää tosin natsata kaikki ja vielä vähän päälle...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90