Audi tavoittelee keskiluokan herruutta
Uudemmissa menee levypakkojen moottoreita ja väärillä rengasvalinoilla vanhemmista menee NV124 jakolaatikko. Talvella ihan ok ajettava, tarttis vaan taka-akselille lukon. Taipuu kaasulla mutta tarttee tilaa, käytös kun on erittäin kankeat takapainoisen takavedon luokkaa, tietysti ilman "lekalla kurviin" ilmiötä. Siinä vaiheessa jos meinaa puskia kaasulla kääntäminen vaatii sen verran enemmän tilaa kuin normi takavedolla ettei se oikein ole vaihtoehto.
Audin nelikot talvella toimii ihan hyvin, vähän joutuu narraamaan irti mutta muuten ihan mainio. Etenemiskyky torsenillakin jotain ihan muuta kuin lukottomalla bemarilla.
Audin nelikot talvella toimii ihan hyvin, vähän joutuu narraamaan irti mutta muuten ihan mainio. Etenemiskyky torsenillakin jotain ihan muuta kuin lukottomalla bemarilla.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Minulla on ollut viimeisen 6 vuoden sisään 4 eri Subarua, joista kolme dieseleitä. Yhdestä dieselistä hajosi kone, muissa ei mitään ongelmia. Ylivoimaisesti edullisimmat autot ylläpitokuluiltaan mitä olen ikinä omistanut.(konerikko meni takuuseen)
X-drivella en ole ajanut, joten paha mennä sanomaan siitä mitään. Itselläni oli toissa talvena subarun 3.0l pensa automaatti, jossa vetosuhde oli 40-60 ja perästäkin löytyi visko. Voimaa 250hv ja takapainotteinen nelikko oli minun mieleeni. Vaatimaton maavara sitten söi muutoin mainion nelivedon käyttökohteita. Mainittakoon etuvetareiden marmorihinnaksi muistaakseni karvan päälle tonnin.
A3 1.8t quattro oli lastutettuna hauska peli. Pieniä sähkövikoja oli mutta olihan sillä jo ajettukin lähes 200 tkm. A6 3.0tdi quattro oli myös mainio ajettava ja tykkäsin riskistä dieselkoneesta mutta jälleen pelehdin sähkövikojen kanssa ja ei matala S-line alusta minun metsässä rymyämistäni oikein helpottanut.
Ja jotta ei menisi pahasti offiksi, niin Audi valikoitui juuri ajettavuuden ja luonteensa vuoksi jälleen ajokiksi. Tietoisena kuitenkin siitä, että touhutonni saa olla takataskussa mahdollisten alusta-, automaattivikojen vuoksi.
X-drivella en ole ajanut, joten paha mennä sanomaan siitä mitään. Itselläni oli toissa talvena subarun 3.0l pensa automaatti, jossa vetosuhde oli 40-60 ja perästäkin löytyi visko. Voimaa 250hv ja takapainotteinen nelikko oli minun mieleeni. Vaatimaton maavara sitten söi muutoin mainion nelivedon käyttökohteita. Mainittakoon etuvetareiden marmorihinnaksi muistaakseni karvan päälle tonnin.
A3 1.8t quattro oli lastutettuna hauska peli. Pieniä sähkövikoja oli mutta olihan sillä jo ajettukin lähes 200 tkm. A6 3.0tdi quattro oli myös mainio ajettava ja tykkäsin riskistä dieselkoneesta mutta jälleen pelehdin sähkövikojen kanssa ja ei matala S-line alusta minun metsässä rymyämistäni oikein helpottanut.
Ja jotta ei menisi pahasti offiksi, niin Audi valikoitui juuri ajettavuuden ja luonteensa vuoksi jälleen ajokiksi. Tietoisena kuitenkin siitä, että touhutonni saa olla takataskussa mahdollisten alusta-, automaattivikojen vuoksi.
Oliskohan se tuo musta audi 3min 30s kohdalla? Tuo pätkä on kyllä edellisen vuoden ajoista. Kauneus on katsoja silmissä, mutta ihan siistin näköinen peli, vissiin kilvet ja kaikkionre kirjoitti:Itseäni saattaisi kiinnostaa sellainen ekan lähdön Quattro. Komea kori, vissiin melkoisen hyvä ajaa ja kestäväkin vielä?
Kertokaas nyt tietävät näistä lisää.
http://www.youtube.com/watch?v=wF2ZC3FaPAo
...eli Ur( Ursprünglich = alkuperäinen) Quattro [A1].Mulqvist kirjoitti:Jos nyt tarkalleen tuota noudattaa niin tulokseksi tulee tämä.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Audi_Quattro
Ensitestissä uusi Audi A6 - tärkeintä ovat nyt A8:sta alas valunut tekniikka ja laskeneet verogrammat
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-128 ... -auto-ostu
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-128 ... -auto-ostu
Espoolaisyritys sai jättidiilin Audin kanssa – uudenlainen mittaristo kaikkiin malleihin:
http://www.hs.fi/autot/a1415763122008
http://www.hs.fi/autot/a1415763122008
Audin panostus valotekniikkaan on aivan omaa luokkaansa - tuskin ovat laservalot ehtineet markkinoille, kun ne ollaan jo yhdistämässä matriisitekniikkaan:
https://www.audi-mediaservices.com/publ ... _lead.html
https://www.audi-mediaservices.com/publ ... _lead.html
Seuraava askel Audin moottoritekniikassa on 2,0-litrainen TFSI, jossa käytetään Miller-toimintapaa.
http://tekniikanmaailma.fi/audilta-tulo ... imoottori/
http://tekniikanmaailma.fi/audilta-tulo ... imoottori/
Audi jatkaa edelleen V8-dieselin kehittelyä, ensi vuonna luvassa 400 hv:
http://www.auto-motor-und-sport.de/news ... 86251.html
http://www.auto-motor-und-sport.de/news ... 86251.html
VAG ja öljyä palaa. Älä osta
Uskomatonta _askaa nykyiset vag moottorit. Työpaikan auto VW T5 GP 2.0tdi Bi-turbo 180hv. N. 95 tkm ja mootori vaihtoon kun öljyä alkoi yhtäkkiä palaa n. 1-1,5L /1000km. Ennen 90 tkm ei lisäystarvetta 20tkm vaihtovälillä. Valmistaja maksoi uuden moottorin. Yhdessä sylinterissä oli ollut jotain jälkiä miksi kone vaihtoon. Nyt ajettu toiset 90 tkm ja taas sama homma. VW 2.0tdi 180hv kestää siis maksimi 100tkm ja moottori on loppuun kulunut .
Taitaa olla tuo 651 hyvä moottori sittenkin. Onhan tuolla ajettu jo 142tkm eikä mitään vikaa.
Taitaa olla tuo 651 hyvä moottori sittenkin. Onhan tuolla ajettu jo 142tkm eikä mitään vikaa.
Miten se menikään... Joku audimies totesi mulle että hyviä moottoreita kun ensin purkaa ja vaihtaa vähän parempaa osaa kitusiin
Tuohon perään vielä DSG niin a'vot
Tuohon perään vielä DSG niin a'vot
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Eiks tää ole normi vw-meininki? Huoltovapaa moottori, joka vaan vaihdetaan 80tkm väleinUskomatonta _askaa nykyiset vag moottorit. Työpaikan auto VW T5 GP 2.0tdi Bi-turbo 180hv. N. 95 tkm ja mootori vaihtoon kun öljyä alkoi yhtäkkiä palaa n. 1-1,5L /1000km. Ennen 90 tkm ei lisäystarvetta 20tkm vaihtovälillä. Valmistaja maksoi uuden moottorin. Yhdessä sylinterissä oli ollut jotain jälkiä miksi kone vaihtoon. Nyt ajettu toiset 90 tkm ja taas sama homma. VW 2.0tdi 180hv kestää siis maksimi 100tkm ja moottori on loppuun kulunut Rolling Eyes .
[/code]
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Myyntimies sanoisi tasaiseksi laaduksicmeli kirjoitti:Eiks tää ole normi vw-meininki? Huoltovapaa moottori, joka vaan vaihdetaan 80tkm väleinUskomatonta _askaa nykyiset vag moottorit. Työpaikan auto VW T5 GP 2.0tdi Bi-turbo 180hv. N. 95 tkm ja mootori vaihtoon kun öljyä alkoi yhtäkkiä palaa n. 1-1,5L /1000km. Ennen 90 tkm ei lisäystarvetta 20tkm vaihtovälillä. Valmistaja maksoi uuden moottorin. Yhdessä sylinterissä oli ollut jotain jälkiä miksi kone vaihtoon. Nyt ajettu toiset 90 tkm ja taas sama homma. VW 2.0tdi 180hv kestää siis maksimi 100tkm ja moottori on loppuun kulunut Rolling Eyes .
Arvaanko oikein, että tämä koskee lähinnä pre-2008 malleja, jotka ovat vielä tasapainoisella voimanjaolla (kai)? Uudemmat quattrot ovat takavetoisia 40/60 suhteessa ja ainakin kevytmoottorinen nelisylinterinen A4 quattro toimii normaalin takavetoisen tavoin.Mulqvist kirjoitti:Siinä vaiheessa jos meinaa puskia kaasulla kääntäminen vaatii sen verran enemmän tilaa kuin normi takavedolla ettei se oikein ole vaihtoehto.
Sen myötä uusi quattro reagoi myös kaasun nostoon ja moottorijarrutukseen takavetoisen tavoin, joten aliohjaus ei ole mikään ongelma enää näissä. Vanha Quattro voi olla jopa nopeampi pahassa kelissä, mutta kun en osaa ajaa etu- enkä nelivetoista, koen sen itselleni vaikean kömpelöksi, koska vanhat Quattrot eivät tunnu takavetoiselta.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Kun nyt näkisi ensimmäiset vakiovalot, joilla toteutustavasta riippumatta saisi auton eteen valoa tielleLaaksonen kirjoitti:Audin panostus valotekniikkaan on aivan omaa luokkaansa - tuskin ovat laservalot ehtineet markkinoille, kun ne ollaan jo yhdistämässä matriisitekniikkaan:
https://www.audi-mediaservices.com/publ ... _lead.html
Uusissa pimpmobileissa on lediripset, eri suuntiin kieppuvat ajovalot ja kääntymisvalot. Sitten pimeällä suoralla vanha Saabinlintta kampeaa rinnalle ja läväyttää halogeenikaukovalot päälle, niin hetken aikaa luomiaan räpsyttelevän pimpmobilenkin kuski näkee minne ollaan menossa.
Tekniikkaa on, kunhan joku motivoituisi käyttämään sitä näkemiseen eikä pimppaamiseen.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Ensin pitää määritellä, mitä hyvä ajettavuus on, kuten yllä jo aloititkin. Sitten mietitään, mihin nelivetoa aikoo tarvita.petri r kirjoitti:Joku vaan väitti että se 4wd huonontaa ajettavuutta...siihen vaan toivoin vastauksia. Jos puhutaan ajettavuudesta mukavuuden näkökulmasta tai suuntavakaudesta....tai hiljaisuudesta...ei 4wd niitäkään asioita huononna teknisenä ratkaisuna...em. voi olla tai voi olla olematta...oli se 2wd tai 4wd
Mekaanisesta nelivedosta en keksi mitään tilannetta, missä se heikentäisi ajettavuutta vajaavetoiseen nähden, olipa se vajaavetoinen etu- tai takavetoinen?
Huonosti toteutetun kytkeytyvän nelivedon ajettavuuden heikkenemisen voi kokea vaikkapa kaasun asennon ja jokaisen lipsahduksen perusteella kuskin kiusaksi voimanjakoa eessuntaas nykkivän prosessoririiviön kiusaamana. Mutta eivät kaikki kytkeytyvätkään nelivedot tunnu sellaisilta. Jotkut tuntuvat. Eivätkä kaikki välitä, vaikka tuntevatkin nuo muutokset, eli ei tätä saa selville kuin kokeilemalla.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
- SternDesSüdens
- Viestit: 13
- Liittynyt: 09.8.2014 21:30
- Paikkakunta: Tuusula
Ite oon vertaillu bemari 330xd 2008 ja Audi 3.0 TDI quattro 2010, molemmat farmari tomaatteja. Bemari taittuu mutkaan siten että tuntuu kääntyvän kuskin vyötärön kohdalta kun taas audi tuntuu kääntyvän jossain puoli metriä kojelaudan etupuolella. Nämä siis kuivalla asfaltilla ilman luisuttelua. Kyl se audi edelleen vaan jotenkin etupainoisen kuvan antaa.740 GLE kirjoitti: Uudemmat quattrot ovat takavetoisia 40/60 suhteessa ja ainakin kevytmoottorinen nelisylinterinen A4 quattro toimii normaalin takavetoisen tavoin.
Seuraava RS4 saa voimansa V6:sta kuten alkuperäinenkin ( https://de.wikipedia.org/wiki/Audi_RS4# ... .932001.29 )
jatkossa yli 500-heppaisena:
http://www.auto-motor-und-sport.de/news ... 67392.html
jatkossa yli 500-heppaisena:
http://www.auto-motor-und-sport.de/news ... 67392.html
Nykyisen A8:n ollessa jo tuotantona ehtoopuolella, tulee malliston huipulle 605-heppainen S8+:
http://www.auto-motor-und-sport.de/news ... 63488.html
toki, jos tämäkään ei vielä riitä, voi turvautua ABT: 675 hv-versioon:
http://www.auto-motor.at/Auto/Auto-Tuni ... uning.html
http://www.auto-motor-und-sport.de/news ... 63488.html
toki, jos tämäkään ei vielä riitä, voi turvautua ABT: 675 hv-versioon:
http://www.auto-motor.at/Auto/Auto-Tuni ... uning.html
Juttua suomeksi:Laaksonen kirjoitti:Nykyisen A8:n ollessa jo tuotantona ehtoopuolella, tulee malliston huipulle 605-heppainen S8+:
http://www.auto-motor-und-sport.de/news ... 63488.html
toki, jos tämäkään ei vielä riitä, voi turvautua ABT: 675 hv-versioon:
http://www.auto-motor.at/Auto/Auto-Tuni ... uning.html
http://tekniikanmaailma.fi/autot/audin- ... ippulaiva/