230e sammuu, käynnistyy ja sammuu

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Käfer
Viestit: 6
Liittynyt: 14.6.2014 9:37

230e sammuu, käynnistyy ja sammuu

Viesti Kirjoittaja Käfer »

Mikähän voisi olla vialla kun autoni tekee satunaisesti siten että saattaa sammua esim. käynnistettäessä tai risteyksessä kun ajetaan hiljaa. Tämän jälkeen kun starttaa niin käynnistyy, jonka jälkeen sammuu heti. Ei auta kaasun painaminen yhtään. Tätä kun tekee n. 5 kertaa peräkkäin niin sitten pysyy taas käynnissä ja toimii normaalisti useita päiviä. Onko kenelläkään kokemuksia vastaavasta? Virranjakajan kansi on vaihdettu. Kyseessä on automaattivaihteinen auto
Avatar
srlq
Viestit: 87
Liittynyt: 24.9.2011 19:48
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja srlq »

Mulla entinen 230e teki satunnaisia sammumisia nopeudesta riippumatta ja lähti aina heti startista käyntiin. Saatto mennä taas viikonkin ennen kuin taas päätti sammua yllättäen. Pitkän etsinnän jälkeen vika korjaantui kun irrotin sen mustan tupakka-askin kokosen polttoainepumpun releet siitä akun takaa vänkärin puolelta, purin ja juottelin kaiken uudelleen. Ihan vaan yks mahdollisuus.
M-B w203 C320 Avantgarde Sport -00
EX:
Ford Focus ST-Line A6 Wagon -18
M-B E 280CDI Avantgarde -07
Opel Kadett B 1.1 -69
M-B E 200k -00
M-B E 230E -92
M-B E 300-24 CE -92
Kupla 1300 -69
M-B 190 2.0 -89
Datsun 100a -76
Ford Taunus 2.0V6 -80
Niko200
Viestit: 19
Liittynyt: 11.6.2012 5:11

Viesti Kirjoittaja Niko200 »

Onko löytynyt ratkaisua ongelmaan? Oma 320 ce tehnyt samaa nyt jarrutuksissa ja tilanteissa joissa vauhti hidastetaan todella alas kuten isot ympyrät ja vastaavat.
Avatar
srlq
Viestit: 87
Liittynyt: 24.9.2011 19:48
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja srlq »

Niko200 kirjoitti:Onko löytynyt ratkaisua ongelmaan? Oma 320 ce tehnyt samaa nyt jarrutuksissa ja tilanteissa joissa vauhti hidastetaan todella alas kuten isot ympyrät ja vastaavat.
Joutuu nyt sen verran tähän puuttumaan et tarkistappas ne etupyörien jarrupalojen kuluneisuusanturit. Mulla kun aikanaan oma 300ce teki aivan samaa et auto sammu jarruttaessa ja läks heti taas käyntiin. Pitkään sitä ihmettelin ja lopulta keksin tutkia niitä antureita. Ja siellähän oli kuskin puolelta jotenki merkillisesti menny anturin johto poikki ja heilahti ilmeisemmin sopivasti oikkariin aina jarruttaessa. Sen anturin kun tempaisin hevonen kuuseen niin loppu sammumisia.
M-B w203 C320 Avantgarde Sport -00
EX:
Ford Focus ST-Line A6 Wagon -18
M-B E 280CDI Avantgarde -07
Opel Kadett B 1.1 -69
M-B E 200k -00
M-B E 230E -92
M-B E 300-24 CE -92
Kupla 1300 -69
M-B 190 2.0 -89
Datsun 100a -76
Ford Taunus 2.0V6 -80
Niko200
Viestit: 19
Liittynyt: 11.6.2012 5:11

Viesti Kirjoittaja Niko200 »

Täytyypä tutkia tuota. Auto on siis nyt ollut yli kaksi viikkoa huollossa ja ongelmaa he eivät ole onnistuneet löytää. Kiitos nopeasta vastauksesta!
Käfer
Viestit: 6
Liittynyt: 14.6.2014 9:37

Viesti Kirjoittaja Käfer »

Niko200 kirjoitti:Onko löytynyt ratkaisua ongelmaan? Oma 320 ce tehnyt samaa nyt jarrutuksissa ja tilanteissa joissa vauhti hidastetaan todella alas kuten isot ympyrät ja vastaavat.
Ei ole löytynyt ongelmaan ratkaisua. Virranjakajan kansi, tulpan johdot, tulpat ja viimeisenä yj-rele on vaihdettu. Se on olen pannut merkille että vaiva tulee silloin esille kun moottori on lämmin.
Avatar
srlq
Viestit: 87
Liittynyt: 24.9.2011 19:48
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja srlq »

Käfer kirjoitti:
Niko200 kirjoitti:Onko löytynyt ratkaisua ongelmaan? Oma 320 ce tehnyt samaa nyt jarrutuksissa ja tilanteissa joissa vauhti hidastetaan todella alas kuten isot ympyrät ja vastaavat.
Ei ole löytynyt ongelmaan ratkaisua. Virranjakajan kansi, tulpan johdot, tulpat ja viimeisenä yj-rele on vaihdettu. Se on olen pannut merkille että vaiva tulee silloin esille kun moottori on lämmin.
Mites tuo aiemmin mainitsemani pa-pumpun rele(musta loota) siitä yj-releen vierestä, onko se tarkistettu? Mulla oli siellä vika ja temppuili just lämpimänä. Riitti kun purki sen ja kolvaili kaiken uusiksi mihin kolvilla uskalsi koskea. Loppu sammuilut siihen.
M-B w203 C320 Avantgarde Sport -00
EX:
Ford Focus ST-Line A6 Wagon -18
M-B E 280CDI Avantgarde -07
Opel Kadett B 1.1 -69
M-B E 200k -00
M-B E 230E -92
M-B E 300-24 CE -92
Kupla 1300 -69
M-B 190 2.0 -89
Datsun 100a -76
Ford Taunus 2.0V6 -80
Käfer
Viestit: 6
Liittynyt: 14.6.2014 9:37

Viesti Kirjoittaja Käfer »

srlq kirjoitti:
Käfer kirjoitti:
Niko200 kirjoitti:Onko löytynyt ratkaisua ongelmaan? Oma 320 ce tehnyt samaa nyt jarrutuksissa ja tilanteissa joissa vauhti hidastetaan todella alas kuten isot ympyrät ja vastaavat.
Ei ole löytynyt ongelmaan ratkaisua. Virranjakajan kansi, tulpan johdot, tulpat ja viimeisenä yj-rele on vaihdettu. Se on olen pannut merkille että vaiva tulee silloin esille kun moottori on lämmin.
Mites tuo aiemmin mainitsemani pa-pumpun rele(musta loota) siitä yj-releen vierestä, onko se tarkistettu? Mulla oli siellä vika ja temppuili just lämpimänä. Riitti kun purki sen ja kolvaili kaiken uusiksi mihin kolvilla uskalsi koskea. Loppu sammuilut siihen.
Tuota voisi tietenkin kokeilla. Kerran sen olen ottanut irti ja vähän crc:tä ruiskutin liitoksiin. Kolvin kanssa olen vähän kyllä peukalo keskellä kämmentä, mutta voisihan sitä yrittää vielä. Uusi rele maksaa ilmeisesti jotain yli 100€?
Avatar
srlq
Viestit: 87
Liittynyt: 24.9.2011 19:48
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja srlq »

Käfer kirjoitti:
srlq kirjoitti:
Käfer kirjoitti: Ei ole löytynyt ongelmaan ratkaisua. Virranjakajan kansi, tulpan johdot, tulpat ja viimeisenä yj-rele on vaihdettu. Se on olen pannut merkille että vaiva tulee silloin esille kun moottori on lämmin.
Mites tuo aiemmin mainitsemani pa-pumpun rele(musta loota) siitä yj-releen vierestä, onko se tarkistettu? Mulla oli siellä vika ja temppuili just lämpimänä. Riitti kun purki sen ja kolvaili kaiken uusiksi mihin kolvilla uskalsi koskea. Loppu sammuilut siihen.
Tuota voisi tietenkin kokeilla. Kerran sen olen ottanut irti ja vähän crc:tä ruiskutin liitoksiin. Kolvin kanssa olen vähän kyllä peukalo keskellä kämmentä, mutta voisihan sitä yrittää vielä. Uusi rele maksaa ilmeisesti jotain yli 100€?
Juu se uus ois sillon ollu muistaakseni 130€. Ja en miekään sinne mitään komponentteja uusinu. Kaikki liitokset kävin vain kovin ja tinan kanssa läpi mihin uskalsin tuolla omalla pikkukärkisellä 60W kolvilla koskea. Tulin siihen johtopäätökseen et jokin liitos siel oli huono/päässyt irti ja kun auto lämpeni aiheutti se ja auton heiluminen pätkimisen.
M-B w203 C320 Avantgarde Sport -00
EX:
Ford Focus ST-Line A6 Wagon -18
M-B E 280CDI Avantgarde -07
Opel Kadett B 1.1 -69
M-B E 200k -00
M-B E 230E -92
M-B E 300-24 CE -92
Kupla 1300 -69
M-B 190 2.0 -89
Datsun 100a -76
Ford Taunus 2.0V6 -80
Käfer
Viestit: 6
Liittynyt: 14.6.2014 9:37

Tinasin, mutta ei auttanut

Viesti Kirjoittaja Käfer »

Otin pa-pumpun releen irti ja tinasin juotokset uudestaan. Viikon verran toimi ihan hyvin kunnes oire alkoi uudestaan. Kun auto sammui, ei kuulunut ollenkaan polttoainepumpun ääntä. Pitäisikö se kuulua joka kerta kun laittaa virrat päälle? Yleensä se kuuluu...
Avatar
srlq
Viestit: 87
Liittynyt: 24.9.2011 19:48
Paikkakunta: Jkl

Re: Tinasin, mutta ei auttanut

Viesti Kirjoittaja srlq »

Käfer kirjoitti:Otin pa-pumpun releen irti ja tinasin juotokset uudestaan. Viikon verran toimi ihan hyvin kunnes oire alkoi uudestaan. Kun auto sammui, ei kuulunut ollenkaan polttoainepumpun ääntä. Pitäisikö se kuulua joka kerta kun laittaa virrat päälle? Yleensä se kuuluu...
Nyt joudun kyllä myöntämään et hieman menee yli muistikapasiteetin joten en ihan varmaksi muista mut jokin hämärä muistikuva olis et jo herätevirralla ennen koneen käynnistämistä olis pien hurina alkanu sieltä vänkärin puolelta takarenkaan luota kuulumaan ainahi hetkeksi. Ja jos nyt en ihan väärin muista niin muistaakseni omaan 230e vekottimeen vaihdatin ensimmäisenä pa-pumpun ja suodattimen kun kyseinen vika ilmaantui, koska mitään merkintää en löytänyt et olis kukaan vaihtanut viimeisen 250tkm aikana. Mulla tosin vika oli tosiaan selvästi siinä pa-releessä. Eka oletus vaan oli et pumppu laiskistunu tai suodatin tukossa.
M-B w203 C320 Avantgarde Sport -00
EX:
Ford Focus ST-Line A6 Wagon -18
M-B E 280CDI Avantgarde -07
Opel Kadett B 1.1 -69
M-B E 200k -00
M-B E 230E -92
M-B E 300-24 CE -92
Kupla 1300 -69
M-B 190 2.0 -89
Datsun 100a -76
Ford Taunus 2.0V6 -80
Käfer
Viestit: 6
Liittynyt: 14.6.2014 9:37

Vaihdoin pa-pumpun releen

Viesti Kirjoittaja Käfer »

Vaihdoin kyseisen releen pari viikkoa sitten ja nyt on auto pelannut hyvin siitä lähtien. Ilmeisesti vika oli tuossa ellei se ilmaannu uudelleen jossain vaiheessa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”