Taustalla käynti korjaamolla kun mielestäni vapaakytkin piti ääntä, totesivat ettei siinä mitään vikaa vaan kiristinrulla vaihtoon kun hihna ei kulje suoraa linjaa. Tiiä sit, mut tyhjäkäynnillä ravistaa aivan törkeesti, paha kitinä vapaarullan suunnalta kuuluu (voi olla se ylempiki, tiiä häntä) ja sammuttaessa kuuluu ihan infernaalinen kolahdus, niinku joku löis ittensä vauhdista jumiin, metalli metallia vasten ääni. ja eipä tuo hihna ihan suoraan näyttäis vieläkään kulkevan, ei sillä..
EDIT: Tulipa homma kaikesta huolimatta tehtyä.
Elikkäs, ekas auto ylös ja pohjamuovi pois. Sen verran tuntuu alle olevan asiaa ettei oo viimeseen puoleentoista vuoteen viittiny ees paikoilleen laittaa.
Kiristinrulla tosiaan pelaa ku töppää avaimen rullan alle, vaihtoehtoja löytyy: TX60 reikään tai monikulmainen 17mm lenkki ja meni näköjään 11/16" hylsykin.

Alfamerin opas sanoo et mötikkä ois syytä lukita tunkemalla tappi reikään:

Toki tiiä miks, ei se ainakaan tässä itteensä minnekään ampunu vaikka sen hihnan irrotuksen jälkeen laski vapaaksi..
No itse vapaarulla, tarvii erikoistyökalun, XZN10 luki avaimessa, bilteman vastaavassa lukee MV10, ulkopuoli on 115mm. Oikealla orkkis, josta kaulus hiottu että tuon mustan ulomman osan sai irti, vasemmalla bilteman palasarjasta upotettuna 10mm hylsyyn. Merkittävin syy tähän on pituusero, 612 koneessa väkisin sai alkuperäisen väännettyä paikoilleen mutta pois saanti oli tuskaa, eli lyhyempi oli parempi.

Ja tuossa pähkin että hioako kaulus pois vai ei, niin rullasta pienellä talttameisselillä kun kampeaa suojan pois, ja kurkkas peilin kanssa:

Eli pitää hioa, tarvi kenenkään enää miettiä moista.
Ite vaihtohan muuten yksinkertaista, 17mm avain mustaan osaan ja pitämään akselista kiinni. Taas omaa tyhmyyttä, vaikka tiedossa oli että RULLAA VÄÄNNETÄÄN VASTAPÄIVÄÄN niin ekat 10min taistelin ja mietin että ompahan lujassa kiinni. Kunnes ymmärsin ajatella sen oikein päin, ja vääntää nimenomaan rullaa aukipäin.

Ei muutaku uus rulla ruuvailla takasin, paketissa tulleissa ohjeissa kerrottiin 85Nm oikeaksi kireysmomentiksi, vaikka momenttiavain olikin käytössä lähinnä pidemmän vartensa vuoksi, vetelin tuon kireyteen niin-kireä-kuin-tolkun-rajoissa-saa, eikös tuo teoriassa vielä pyöri siten päin ettei ainakaan löystymään pääse.
Aikaahan tähän periaatteessa menee puolisen tuntia, paitsi kun minä tein, kaikkineen huomioiden niin neljä päivää.