CDi - mersun tyypillisiä ongelmia. (ja omistajien...)
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: 04.11.2012 22:21
Mulla on A 170 CDI vm -02 ja Moottorin kierrokset rajoittuu vain 3.000 rpm ja huippunopeus siksi noin 120 kmh. Missä lienee vika? Liekö vikatila päällä? Lieko vika vaihdelaatikossa vai ilmanotossa? Onkohan isokin korjaus edessä? Muuten ihan soiva peli vaikka etupää koliseekin kovasti epätasaisella tiellä (liekö koiranluut/kallistuksenvakaajat tai joku muu).
Vikatilassa. Starin nokkaan niin selvinnee syy/syytJallu1970 kirjoitti:Missä lienee vika? Liekö vikatila päällä? Lieko vika vaihdelaatikossa vai ilmanotossa? Onkohan isokin korjaus edessä?
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Persiin alta löytyy tollanen w202 220cdi ja ostamisesta lähtien mietityttäny että kuuluuko näitten olla noin laiskoja yläkierroksilla. Mietitään vaikkapa 120 rajotuksella motarille liittymistä, kaasu pohjassa automaatti huudattaa punarajalle asti mutta 100-120 tuntuu ikuisuudelta mutta kappas kun laatikko lyö isompaa tupaan niin alkaa taas vauhti nouseen. Paremmin kiihtyy oikeestaan kun houkuttelee laatikon vaihtaan isommalle aikasemmin että saa koko kiihdytyksen vedettyä alta 3000rpm. Eli tiivistettynä siis kerkeää motarille paremmin puoli kaasulla kun täys kaasulla Jos näin ei kuulu olla niin heittäkääs viisaammat veikkauksia että mistä lähteä vikaa tonkiin!
Edit. Niin ja toinen mikä häirittee on toi älyttömän laiska liikkeelle lähtö, joku 3-4sekunnin mietintä kun lyö lanan lattiaan, sitten alkaa vasta kierrokset nouseen ja auto kiihtymään, lieneeköhän ton automaattilootan ominaisuus?
Edit. Niin ja toinen mikä häirittee on toi älyttömän laiska liikkeelle lähtö, joku 3-4sekunnin mietintä kun lyö lanan lattiaan, sitten alkaa vasta kierrokset nouseen ja auto kiihtymään, lieneeköhän ton automaattilootan ominaisuus?
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Laiskojahan nämä on kaikki alle 1hv/kgJSO kirjoitti:Persiin alta löytyy tollanen w202 220cdi ja ostamisesta lähtien mietityttäny että kuuluuko näitten olla noin laiskoja yläkierroksilla. Mietitään vaikkapa 120 rajotuksella motarille liittymistä, kaasu pohjassa automaatti huudattaa punarajalle asti mutta 100-120 tuntuu ikuisuudelta mutta kappas kun laatikko lyö isompaa tupaan niin alkaa taas vauhti nouseen. Paremmin kiihtyy oikeestaan kun houkuttelee laatikon vaihtaan isommalle aikasemmin että saa koko kiihdytyksen vedettyä alta 3000rpm. Eli tiivistettynä siis kerkeää motarille paremmin puoli kaasulla kun täys kaasulla Jos näin ei kuulu olla niin heittäkääs viisaammat veikkauksia että mistä lähteä vikaa tonkiin!
Edit. Niin ja toinen mikä häirittee on toi älyttömän laiska liikkeelle lähtö, joku 3-4sekunnin mietintä kun lyö lanan lattiaan, sitten alkaa vasta kierrokset nouseen ja auto kiihtymään, lieneeköhän ton automaattilootan ominaisuus?
mutta ei ihan non laiska pitäisi olla
alkuun tarkistella ahto vuodot,
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Kickdownin käyttö cdi:ssä turhaa.Kannattaa se eliminoida.JSO kirjoitti:Persiin alta löytyy tollanen w202 220cdi ja ostamisesta lähtien mietityttäny että kuuluuko näitten olla noin laiskoja yläkierroksilla. Mietitään vaikkapa 120 rajotuksella motarille liittymistä, kaasu pohjassa automaatti huudattaa punarajalle asti mutta 100-120 tuntuu ikuisuudelta mutta kappas kun laatikko lyö isompaa tupaan niin alkaa taas vauhti nouseen. Paremmin kiihtyy oikeestaan kun houkuttelee laatikon vaihtaan isommalle aikasemmin että saa koko kiihdytyksen vedettyä alta 3000rpm. Eli tiivistettynä siis kerkeää motarille paremmin puoli kaasulla kun täys kaasulla Jos näin ei kuulu olla niin heittäkääs viisaammat veikkauksia että mistä lähteä vikaa tonkiin!
Edit. Niin ja toinen mikä häirittee on toi älyttömän laiska liikkeelle lähtö, joku 3-4sekunnin mietintä kun lyö lanan lattiaan, sitten alkaa vasta kierrokset nouseen ja auto kiihtymään, lieneeköhän ton automaattilootan ominaisuus?
Muutenkin kun paras vääntö siinä 2000-2500 rpm.kohdilla,niin kannattaa ajella silleen että kierrokset niillä alueilla.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Mitään suhinaa/vihellystä ei hyttiin ainakaan kuulu, mutta välijäähdyttimelle menevä ahoputki on vähän öljynen yhen liitoksen kohdalta, kerran sen putsasin ja taas 10tkm jälkeen uudelleen katsoessa oli taas samannäkönen. Mites voiko tukkonen katti vaikuttaa yläkierroksiin tollain vai puutuuko lähinnä alakierroksilta? Imusarja voi toki olla karstanen myös, sitä en kyllä ala näillä keleillä purkaan kun autonkin pitää joka päivä olla ajossa.CDI203 kirjoitti:Laiskojahan nämä on kaikki alle 1hv/kgJSO kirjoitti:Persiin alta löytyy tollanen w202 220cdi ja ostamisesta lähtien mietityttäny että kuuluuko näitten olla noin laiskoja yläkierroksilla. Mietitään vaikkapa 120 rajotuksella motarille liittymistä, kaasu pohjassa automaatti huudattaa punarajalle asti mutta 100-120 tuntuu ikuisuudelta mutta kappas kun laatikko lyö isompaa tupaan niin alkaa taas vauhti nouseen. Paremmin kiihtyy oikeestaan kun houkuttelee laatikon vaihtaan isommalle aikasemmin että saa koko kiihdytyksen vedettyä alta 3000rpm. Eli tiivistettynä siis kerkeää motarille paremmin puoli kaasulla kun täys kaasulla Jos näin ei kuulu olla niin heittäkääs viisaammat veikkauksia että mistä lähteä vikaa tonkiin!
Edit. Niin ja toinen mikä häirittee on toi älyttömän laiska liikkeelle lähtö, joku 3-4sekunnin mietintä kun lyö lanan lattiaan, sitten alkaa vasta kierrokset nouseen ja auto kiihtymään, lieneeköhän ton automaattilootan ominaisuus?
mutta ei ihan non laiska pitäisi olla
alkuun tarkistella ahto vuodot,
Mites ton kickdownin voi helposti eliminoida? Jotkut piuhat irti vaan vai? Ei sitä tuu kyllä käytettyäkään muutakun tiukassa paikassa ihan vahingossa
Tukkoinen katti/pakoputki/imusarja vaikuttaa juuri yläkierroksille, kun ilmaa pitäisi saada menemään mahdollisiman paljon läpi.JSO kirjoitti: Mites voiko tukkonen katti vaikuttaa yläkierroksiin tollain vai puutuuko lähinnä alakierroksilta? Imusarja voi toki olla karstanen myös, sitä en kyllä ala näillä keleillä purkaan kun autonkin pitää joka päivä olla ajossa.
Se pilleriturbo siellä eniten ahdistaa korkeiden kierrosten vetoa. Toki ohjelma on tehty myös silmällä pitäen pientä turboa ja jouhevaa ajettavuutta.
Kiireiltä ei oo vielä kerennyt muuta kun ajamaan, välillä tuntuis olevan laiskempi ja välillä taas kosteella asfaltilla kun kunnolla kiihdyttää ja tomaatti vaihtaa kakkoselle niin kolmio vilkkuu taulussa Toissa päivänä alko kuuluun resonointia konehuoneen puolelta, sisälle ääni tuli repsikan jalkatilasta eli juurikin ensimmäisen katin kohdilta? Sammuttaessa kuuluu konehuoneesta pieni ns kolahdus ja välillä tuhahduskin.. Kaasua vapaalla painaessa kuuluu pieni ulina kierrosten mukaan mut tästä en ole varma vaikka olis kuulunut ennenkin, kierroksia kyllä tuntuis ottavan vapaalla huonommin kun ennen.. Tästä kaikesta olen nyt päätellyt että katti olis entinen mutta millä kilsoilla noi on yleensä mennyt? 460tkm taulussa nyt.. Millään ei mieli tekis tuola pimeessä, märässä ja kylmässä ruveta pakoputken kaa tappeleen mut näyttäis olevan pakko, varsinkin kun välillä ei meinaa keretä motarin rampista liikenteen mukaan ja huiputkin toisinaan huonommat kun ex w124 200d:ssä
Kirjoitan nyt tänne koska en jaksa omaa aihetta. Voi tällainen olla jo keskusteltukin, mut en osannu löytää.
2.7 cdi vuotaa jostain naftaa (enimmäkseen) ykköspytyn suuttimen juureen. Sitä on muidenkin suuttimien päällä, mutta reilusti vähemmän. Jotenkin arvelen, et ehkäpä valuu taaksepäin sitä mukaa kun pääsee seinän yli.
Oon kyl yrittäny etsiä vuotokohtaa, mut ei löydy. Ei tunnu kosteutta missään, eikä oo jättäny tota lätäkköä kummempaa jälkeä. Veikkaan et falskaa vain kuormittaessa, ku tyhjäkäynnillä ei oo mitään erikoista nähtävää.
Onko ollu vastaavaa, ja mikä komponentti oli viallinen? Tai onko valistunutta arviota mistä vian löytäis? No joo, eihän siellä kovin montaa mahdollisuutta ole, mut ku kuukausitulot on koti-isällä vähän alta kolmesataa ni ei tee mieli summassa vaihdella osia.
2.7 cdi vuotaa jostain naftaa (enimmäkseen) ykköspytyn suuttimen juureen. Sitä on muidenkin suuttimien päällä, mutta reilusti vähemmän. Jotenkin arvelen, et ehkäpä valuu taaksepäin sitä mukaa kun pääsee seinän yli.
Oon kyl yrittäny etsiä vuotokohtaa, mut ei löydy. Ei tunnu kosteutta missään, eikä oo jättäny tota lätäkköä kummempaa jälkeä. Veikkaan et falskaa vain kuormittaessa, ku tyhjäkäynnillä ei oo mitään erikoista nähtävää.
Onko ollu vastaavaa, ja mikä komponentti oli viallinen? Tai onko valistunutta arviota mistä vian löytäis? No joo, eihän siellä kovin montaa mahdollisuutta ole, mut ku kuukausitulot on koti-isällä vähän alta kolmesataa ni ei tee mieli summassa vaihdella osia.
Sprinter on pakettiautojen Mersu.
Onko suutin märkä rungosta, se ei kunnossa ollessaan oikeen voi suotaa kuin siitä päältä t-haarasta tai paineputken liittimestä.Kissa kirjoitti:Kirjoitan nyt tänne koska en jaksa omaa aihetta. Voi tällainen olla jo keskusteltukin, mut en osannu löytää.
2.7 cdi vuotaa jostain naftaa (enimmäkseen) ykköspytyn suuttimen juureen. Sitä on muidenkin suuttimien päällä, mutta reilusti vähemmän. Jotenkin arvelen, et ehkäpä valuu taaksepäin sitä mukaa kun pääsee seinän yli.
Oon kyl yrittäny etsiä vuotokohtaa, mut ei löydy. Ei tunnu kosteutta missään, eikä oo jättäny tota lätäkköä kummempaa jälkeä. Veikkaan et falskaa vain kuormittaessa, ku tyhjäkäynnillä ei oo mitään erikoista nähtävää.
Onko ollu vastaavaa, ja mikä komponentti oli viallinen? Tai onko valistunutta arviota mistä vian löytäis? No joo, eihän siellä kovin montaa mahdollisuutta ole, mut ku kuukausitulot on koti-isällä vähän alta kolmesataa ni ei tee mieli summassa vaihdella osia.
Monasti pohjaprikan vuoto voi tuupata löpöt kannelle, kupliiko suuttimen juuresta kun auto käyninssä, näkyykä suuttimen tyvessä mustaa?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Ei siinä pohjatiivisteessä oo mitään. Sattumalta toi suutin on vasta vaihdettu uuteen, teki samaa ennen vaihtoa, eikä sillä parantunu. Märkää en näe tai tunne muualla ku mihin se nafta kertyy. En tiiä miten tota tutkis, paras kai kömpiä pellin alle lampun kanssa ja pyytää naapuria vähän ajelemaan.MHe kirjoitti:Onko suutin märkä rungosta, se ei kunnossa ollessaan oikeen voi suotaa kuin siitä päältä t-haarasta tai paineputken liittimestä.Kissa kirjoitti:Kirjoitan nyt tänne koska en jaksa omaa aihetta. Voi tällainen olla jo keskusteltukin, mut en osannu löytää.
2.7 cdi vuotaa jostain naftaa (enimmäkseen) ykköspytyn suuttimen juureen. Sitä on muidenkin suuttimien päällä, mutta reilusti vähemmän. Jotenkin arvelen, et ehkäpä valuu taaksepäin sitä mukaa kun pääsee seinän yli.
Oon kyl yrittäny etsiä vuotokohtaa, mut ei löydy. Ei tunnu kosteutta missään, eikä oo jättäny tota lätäkköä kummempaa jälkeä. Veikkaan et falskaa vain kuormittaessa, ku tyhjäkäynnillä ei oo mitään erikoista nähtävää.
Onko ollu vastaavaa, ja mikä komponentti oli viallinen? Tai onko valistunutta arviota mistä vian löytäis? No joo, eihän siellä kovin montaa mahdollisuutta ole, mut ku kuukausitulot on koti-isällä vähän alta kolmesataa ni ei tee mieli summassa vaihdella osia.
Monasti pohjaprikan vuoto voi tuupata löpöt kannelle, kupliiko suuttimen juuresta kun auto käyninssä, näkyykä suuttimen tyvessä mustaa?
Edit: siis on ihan puhdasta naftaa, ei mitään polttoaineensekaista pohjaanpalanutta pikeä.
Sprinter on pakettiautojen Mersu.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
jos se ei tule kuparipiran vuodosta niinKissa kirjoitti:Ei siinä pohjatiivisteessä oo mitään. Sattumalta toi suutin on vasta vaihdettu uuteen, teki samaa ennen vaihtoa, eikä sillä parantunu. Märkää en näe tai tunne muualla ku mihin se nafta kertyy. En tiiä miten tota tutkis, paras kai kömpiä pellin alle lampun kanssa ja pyytää naapuria vähän ajelemaan.MHe kirjoitti:Onko suutin märkä rungosta, se ei kunnossa ollessaan oikeen voi suotaa kuin siitä päältä t-haarasta tai paineputken liittimestä.Kissa kirjoitti:Kirjoitan nyt tänne koska en jaksa omaa aihetta. Voi tällainen olla jo keskusteltukin, mut en osannu löytää.
2.7 cdi vuotaa jostain naftaa (enimmäkseen) ykköspytyn suuttimen juureen. Sitä on muidenkin suuttimien päällä, mutta reilusti vähemmän. Jotenkin arvelen, et ehkäpä valuu taaksepäin sitä mukaa kun pääsee seinän yli.
Oon kyl yrittäny etsiä vuotokohtaa, mut ei löydy. Ei tunnu kosteutta missään, eikä oo jättäny tota lätäkköä kummempaa jälkeä. Veikkaan et falskaa vain kuormittaessa, ku tyhjäkäynnillä ei oo mitään erikoista nähtävää.
Onko ollu vastaavaa, ja mikä komponentti oli viallinen? Tai onko valistunutta arviota mistä vian löytäis? No joo, eihän siellä kovin montaa mahdollisuutta ole, mut ku kuukausitulot on koti-isällä vähän alta kolmesataa ni ei tee mieli summassa vaihdella osia.
Monasti pohjaprikan vuoto voi tuupata löpöt kannelle, kupliiko suuttimen juuresta kun auto käyninssä, näkyykä suuttimen tyvessä mustaa?
Edit: siis on ihan puhdasta naftaa, ei mitään polttoaineensekaista pohjaanpalanutta pikeä.
hollki mutteri rikki, sähköpää löysäällä, runkohalki on yleisiä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ei kun se holkki joka pitää ite suutinkärkeä paikoillaan, helppo halkaista jos kiristää liikaa (suutin purettuna osiksi). Homma pari uutta pulttia ja prikkoja, ota suutin irti ja kato. Rungon hiusmurtuma voi olla hankalampi löytää jos irvistää vaan kun paineet ylhäällä.
Edit: katso samalla millaisessa kunnossa korkeapaineputken tiivistinpinta (kartio) on, ne kyllä yleensä kestää ottaa irti useita kertoja, mutta loppuks sinne jonkun naarmun voi saada mikä vuotaa.
Edit: katso samalla millaisessa kunnossa korkeapaineputken tiivistinpinta (kartio) on, ne kyllä yleensä kestää ottaa irti useita kertoja, mutta loppuks sinne jonkun naarmun voi saada mikä vuotaa.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Mulla on luottoa korjaamoon joka suuttimen vaihtoi, eivät olis suostuneet asentamaan mun itse tilaamaa käytettyä suutinta oikein millään. Uskon sokeasti ettei voi olla niin paska tsägä että olisivat asentaessa mokanneet tai että suutin olis valmiiks klesa. Joten siitä en nyt lähde liikkeelle. Pitää vilkaista sitä kp-putken tiivistepintaa ensin.
Sprinter on pakettiautojen Mersu.
Putki käteen kunnolla puhtaaksi ja kuivaksi, kirkkaalla valolla silmä kädessä... meillä oli aikanaan töissä yks protomoottori, missä noita saatiin muutama vuotamaan kun parhaimillaan 2-3 kertaa päivässäkin piti ruisku irroittaa...
Sen solenoidin kiinnityksen mitä CDI203 edellä sanoi voit tarkistaa kans samalla.
Kuivaat samalla kaikki paikat kannestakin ja kun höräytät käyntiin niin het kuikuilua mistä kostuu...
Editttiä: ja ruiskuhan on helppo testata kympin investoinnilla; ostat neljä prikkaa ja pulttia, vaihdat ykkösen ja jonkun muun ruiskun keskenään ja kokeilet mihin alkaa naftaa kertyä... sitten takaisin että pysyy ruiskun koodaus eculla oikein (starilla sen sais muutettua)
Sen solenoidin kiinnityksen mitä CDI203 edellä sanoi voit tarkistaa kans samalla.
Kuivaat samalla kaikki paikat kannestakin ja kun höräytät käyntiin niin het kuikuilua mistä kostuu...
Editttiä: ja ruiskuhan on helppo testata kympin investoinnilla; ostat neljä prikkaa ja pulttia, vaihdat ykkösen ja jonkun muun ruiskun keskenään ja kokeilet mihin alkaa naftaa kertyä... sitten takaisin että pysyy ruiskun koodaus eculla oikein (starilla sen sais muutettua)
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01